Detalii MiG 21 Cateva amanunte pentru modelisti
#41
Postat 14 May 2006 - 09:42 PM
Ceva vreme in urma (~2001) am gasit si cumparat un set de decal-uri de la Linden Hill care contine si niste sugestii de inmatriculari romanesti pentru MiG-21 (M/MF/UM LancerA/B/C). In nota de descriere a camuflajelor sunt date si ceva coduri FS (Federal Standard) pentru vopsire, care pot fi de ajutor. De exemplu, pentru LancerC, cele trei tonuri de gri ar fi FS 26373, 25630 si 26173 iar nuanta de albastrul este FS 25466. Oricum, atasez mai jos niste poze facute in graba, afara in curte, cu instructiunile de vopsire sugerate de Linden Hill Decals.
#45
Postat 14 May 2006 - 09:53 PM
Cu spatiu web, am ceva solutii asa ca nu-i mare problema. Tinem legatura pe PM.
Citeaza
#46
Postat 14 May 2006 - 10:02 PM
"""3. Mig-21MF LancerC Parcmodels (Condor?) 1/72 + True Details KM1 Seat
4. Mig-21UM LancerB Parcmodels (Condor?) 1/72 + True Details KM1 Seats""
am mai atras atentia pe aici dar nu mai stiu unde,kiturile cu inmatriculare romaneasca de la ParcModels nu is Mig-21 MF ci Mig-21Bis ...asa ca atentie
Numa bine si sper ca nu am postat ceva la nelocul lui
Flavius-Mihail "Maverick"
#48
Postat 14 May 2006 - 10:33 PM
Maverick, la May 14 2006, 10:02 PM, a spus:
chiar acum am inceput sa asamblez un 21 parcmodels: asa este, dar nu e nici o problema - tot ce ai de facut e sa indepartezi cu o lama de pe deriva containerul ECM si antenele iff de sub admisia de aer: gata, un mig 21 mf nou-noutz
in rest macheta e ok, si cu un pic de atentie poti sa ai un 21 super; la ultima mea macheta 21 um (tot parcmodels) m-am "jucat" cu cateva adaugiri: periscop pt cabina 2 si un efuzor din tabla subtire, cu care zic ca am reusit ceva ok
#49
Postat 14 May 2006 - 10:33 PM
Nu mai prins 8-). Oricum, multumesc pentru intentiile bune. De cind am cumparat kit-urile de MiG 21 de dl. Pavel am vazut ce iau . Ai profunda si partiala drepatate... Comparind kit-ul de M/MF (LancerA/C) de la Parcmodels cu ceva planuri si poze, dupa parerea mea, nu este nici M/MF dar nici bis... Cel putin partea dorsala e prea "mare", "lunga" si "groasa" ca sa fie M/MF (asa cum excelent ai remarcat tu) dar e un pic prea "subtire", in special inspre deriva, ca sa fie un bis perfect. E drept ca silueta e mult mai apropiata de bis decit de M/MF. Oricum, kit-rile mele de la Parcmodels sunt deja "macelarite", urmind un tratament cosmetic intensiv si extensiv... Daca le-ai vedea in ce hal sunt acum ti-ar da lacrimile de mila, zau.
Numai bine!
Citeaza
#51
Postat 14 May 2006 - 10:47 PM
Macheta de 21 dubla comanda arata fain. Dar mare atentie ca M/MF are spinarea (cocoasa) dorsala mult mai "subtire" decit decit versiunea bis. Din pacate, modelele de MiG-21 LancerA/C de la Parcmodels reprezinta ceva foarte apropiat de bis, cu "cocoasa" prea groasa, si nu de M/MF cum ar fi normal. Din cite stiu toate Lancer-ele A/C ale aviatiei militare romane au fost, la origine, M-uri sau MF-uri. Nu stiu ca aviatia militara romana sa fi avut bis-uri in doatre. E drept ca la Bacau a fost un bis modernizat dar acesta a fost cumparat separat... In kit-ul de la Parcmodels sunt date ceva decal-uri si pentru acest "intruder" bis. Cel putin atit stiu.
Numai bine!
#52
Postat 14 May 2006 - 11:19 PM
la coama de bis se intervine in forta cu o pila fina, asta doar daca vrei in mod expres sa iti omori timpul degeaba, pentru ca la 1/72 nu ai cum sa simti asa de mult diferentele 8-)
#53
Postat 14 May 2006 - 11:33 PM
#54
Postat 15 May 2006 - 12:55 AM
Citeaza
Cam asa ceva stiam si eu ca bis-ul "in plus" a fost doar folosit pentru marketing si ca n-a fost in serviciul activ al aviatei militare romane.
Citeaza
Cit priveste diferentele importante intre M/MF si bis, eu unul zic ca formele partii dorsale sunt foarte vizibile la orice scara... Asa ca pune mina repede pe una din pilele de mai jos si pileste. Eu pilesc de zor de citeva luni la doua bis-uri ca sa devina MF iar tu cu siguranta ma prinzi din urma pina la anu' cind o sa termin eu .
#55
Postat 15 May 2006 - 05:44 AM
kamob, la May 14 2006, 07:21 PM, a spus:
ict, la May 14 2006, 07:06 PM, a spus:
dark gull gray, medium gray, flat white, light blue - cam asa s-ar traduce 8-)
aduna si negru, verde, otel si aluminiu
oricum, chiar daca ai model master sau nu, te sfatuiesc sa folosesti un catalog de culori (ultimul pe care l-am vazut era de la humbrol si avea si niste tabele de conversie f. f. utile) si fotografia mea de mai jos ca reper.
Kamob,
Din nou o fotografie excelenta!
Ce zici de urmatoarele culori:
Gri Inchis GunshipGray FS36118 H305
Gri Deschis LightGohstGray FS36375 H308
Alb e alb il stim cu totii. Poate un gri deschis de tot?
Am dubii la Albastru dechis. Sugestii?
Multumesc mult de tot. Deocamdata sint la motor, care in sine este un mic si sincer kit. Sa vad cum il scot la capat.
ict
P.S. Spuneai de un catalog de culori Humbrol. Ai idee unde l-as putea gasi?
#56
Postat 15 May 2006 - 09:26 AM
ict, la May 15 2006, 05:44 AM, a spus:
Da ce zici de Revell Matt 49!!!
P.S. Spuneai de un catalog de culori Humbrol. Ai idee unde l-as putea gasi?
Am eu unul daca este o sa il scanez si ti-l trimit
Avand in fata ceva planuri modificari care se impun se pot face fara probleme!!!Aviatia romana a modernizat la standard Lancer variantele de Mig-21 M / MF / MF-75 (motor mai puternic fata de MF) si UM
O poza cu coama dorsala la M!!!
Aceasta postare a fost editata de tomcat_ct: 15 May 2006 - 09:29 AM
#58
Postat 15 May 2006 - 04:33 PM
Aceasta postare a fost editata de tomcat_ct: 15 May 2006 - 04:36 PM
#59
Postat 15 May 2006 - 05:56 PM
ict, la May 15 2006, 05:44 AM, a spus:
P.S. Spuneai de un catalog de culori Humbrol. Ai idee unde l-as putea gasi?
cel mai simplu ar fi sa nu exagerezi in a gasi "acea nuanta" pentru ca voposeaua cu care sunt vopsite nu este la fel pe niciunul - adica nu vei gresi niciodata
catalog humbrol am eu (pe undeva...) si o sa ii fac o poza si-l pun pe fire... sambata cand o sa gasesc ceva timp
veste buna: am mai multe foto cu cabina de lancer C, si intrados - stencils-uri la greu; uite mostra, cum am promis si chiar mai devreme