Airfix Curtiss P-40E Kittyhawk un kit venerabil
#41
Postat 29 September 2013 - 11:30 PM
Am citit că dacă ești suficient de dibaci, se pot trage și tuburi, nu numai cilindri plini, funcție de culeea originală.
O să văd . īnca o dată mulțumesc pentru sfat și numai bine !
#43
Postat 30 September 2013 - 08:00 PM
Acuma , am o dilemă : CE CULOARE AVEA FUSELAJUL ÎN SPATELE FERESTRELOR LATERALE ??? Am studiat toate pozele pe care le-am găsit cu aparatele escadrilei 112. Asta este singura fotografie mai clară a aparatului :
Este luată de pe acest site:My link
Știu că pozele alb/negru nu sînt tocmai elocvente, dar mie cel puțin îmi pare destul de clar că NU este culoarea petei deschise (midstone), fiind o nuanță mai întunecată ( deci ANA611 interior green). Chestia este că din fotografii nu pare să fie o regulă , unele aparate avînd zona vopsită clar în midstone ( GA-C, GA-K...) iar altele în ANA 611 ( GA-G, GA-X, GA-Y, GA-?...). Puteți să (-mi) clarificați acest aspect? Voi ce părere aveți? Că se apropie vopsitul, și încă nu știu bine ce să pun acolo...
To be continued...
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 30 September 2013 - 08:02 PM
#44
Postat 30 September 2013 - 08:26 PM
dakian67, la 30 September 2013 - 08:00 PM, a spus:
Acuma , am o dilemă : CE CULOARE AVEA FUSELAJUL ĪN SPATELE FERESTRELOR LATERALE ??? Am studiat toate pozele pe care le-am găsit cu aparatele escadrilei 112. Asta este singura fotografie mai clară a aparatului :
GAY11.jpg
Este luată de pe acest site:My link
Știu că pozele alb/negru nu sīnt tocmai elocvente, dar mie cel puțin īmi pare destul de clar că NU este culoarea petei deschise (midstone), fiind o nuanță mai īntunecată ( deci ANA611 interior green). Chestia este că din fotografii nu pare să fie o regulă , unele aparate avīnd zona vopsită clar īn midstone ( GA-C, GA-K...) iar altele īn ANA 611 ( GA-G, GA-X, GA-Y, GA-?...). Puteți să (-mi) clarificați acest aspect? Voi ce părere aveți? Că se apropie vopsitul, și īncă nu știu bine ce să pun acolo...
To be continued...
Zona era vopsita in culorile extradosului.
#45
Postat 30 September 2013 - 08:29 PM
http://defensetech.o...iscovered-p-40/
Aici se observa si cum verdele de camo a fost acoperit cu mid stone .
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 30 September 2013 - 08:30 PM
#46
Postat 01 October 2013 - 08:06 AM
Pina la urma nu este chiar atit de important . Cert este ca din fabrica veneau vopsite cu ANA611 in acea zona, iar britanicii le-au revopsit sau nu, functie de conditiile locale. Am intrebat pentru ca mie asa mi s-a parut, ca atit "London Pride" cit si alte aparate din esc.112 au ramas nevopsite in zona aceea ( pentru a le revopsi acolo, trebuia sa demonteze ferestrele alea laterale, poate nu au avut timp sau chef s-o faca...)
Noroc!
#47
Postat 01 October 2013 - 09:44 AM
Seria asta a plecat din fabrica in verde cu maro pe extrados si sky pe intrados. Au fost revopsite de englezi , probabil pe front, acoperind verdele cu mid-stone si sky-uk cu azure sau med. blue. Asa ca in cel mai rau caz daca erau lenesi, inauntru ramineau cu verde si maro.
Uite un mic exemplu, un Tomahawk deviat din comanda britanica, ajuns la Flying Tigers in culori RAF.
Zona aia e cu mari batai de cap la Kittyhawk-urile timpurii, pentru ca oricum in majoritatea pozelor avioanele sint asa uzate ca de-abia se vad demarcatiile, plus ca mai e si geamul care straluceste in poze si estompeaza mult zona din spatele lui. Iar contrastul dintre verde si maro e foarte mic, daca ar fi sa fie cu verde si maro sub geam, asa ca nu s-ar vedea mare diferente intre ele in poze alb negru. Insa daca la tomahawk e relativ clar cum au fost vopsite (initial in verde si maro), iar pentru cele mai tirzii (Kittyhawk II si III) exista ceva poze color in care se vede clar culoarea extradosului acolo, de ce le-ai face alfel?
Pentru fiecare poza pe care o s-o gasesti cu zona aia in verde ANA611 pe avioane britanice "tropicale" se pot gasi 10 in care e vopsita in culorile extradosului, mid-stone si dark earth. Si, crede-ma, n-o sa gasesti multe, poate chiar nici una care sa fie "beyond doubt". Eu unul nu am vazut niciuna.
E o poza color relativ clara cu unul american , care a fost initial olive drab , apoi revopsit in culori tropicale, zona aia ramanand olive drab. dar multe altele in care se vede camo acolo.
Cum se vede ca a fost inainte olive drab? Vezi stencilurile care au fost mascate peste, fondul lor e OD. La fel si zona din spatele geamului.
Oricum, pentru cele americane exista multe poze color clare, in niciuna nu e vopsita in ANA 611 Interior green zona aia. E olive drab daca avionul era olive drab. De altfel, nici nu sint asa sigur ca ANA 611 exista macar in 1941. Apare cam din septembrie 43 in documente.
#48
Postat 01 October 2013 - 08:35 PM
Deeeci, la avionul pe care-l fac era ori midstone (dacă "tîrîtorii" s-au ostenit să vopsească și acolo, sau Dark green / Dark brown , în caz că nu s-au obosit s-o facă ( așa ca-n poza cu P-40-ul Flying Tigers-ilor).
Bine , o sa consider că-n cazul lui GA-Y s-au ostenit . Case closed . Mulțumesc de îndrumare !
Am terminat cumva cockpitul. Am pus și coama (??) de deasupra panoului de bord, am scăciuit un colimator mai sexy, cel din kit era doar un blob inform de plastic, am adăugat și scaunul, cu centurile aferente, pernuța de la capul pilotului...Sper sa nu mai trebuiască nimic. Dacă potrivirea cupolei ( este dintr-o bucată, nu se poate figura deschisă decît cu chirurgie plastică) este chiar bunișoară, cu ferestrele alea nenorocite e altceva...Mi-au mîncat zilele !! Nu se potrivesc, si pace. În secțiune, au o parte dreaptă, și una curbă, care se montează spre interior( după instructiuni nu-ți poți da seama...) sau...spre exterior, este posibil și așa ! Indiferent însă cum le pun , o să am de furcă cu ele.
To be continued...somehow.
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 01 October 2013 - 08:52 PM
#49
Postat 01 October 2013 - 09:27 PM
Doar la un Kittyhawk IV am decis sa dau zona aia cu british interior green (sic) mai mult de dragul variatiei.
Kittyhawkul IV de la RAF Museum, la origine un australian din pacific a fost restaurat ca unul din Italia din 112 (FX760 GA-?) si are zona aia interior green. Nu sint insa convins ca asa fusese si in realitate.
Spor la treaba in continuare :)
#50
Postat 01 October 2013 - 09:37 PM
In realitate el era un pic curbat, mai evident in dreptul primei ranforsari si se aplatiza usor catre spate, fara insa sa ajunga complet plat. Practic urma forma fuselajului. Aici Hasegawa si academy au cam dat-o in bara, facind geamul perfect plat la exterior.
#51
Postat 02 October 2013 - 09:19 AM
Si cu ferestrele, asa am zis si eu, ca-s curbate pe interior. M-am luat dupa gravura de pe ele, au figurate usor in relief cele doua rame paralele. O sa incerc sa le potrivesc cit mai bine. Multumesc de informatii !
#52
Postat 02 October 2013 - 08:32 PM
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 02 October 2013 - 08:35 PM
#53
Postat 11 October 2013 - 08:54 PM
L-am mascat cīt s-a putut și-am șlefuit la greu . Cu ocazia asta am reușit să deformez destul de rău ( necesită reparații sau chiar refacere) coama de deasupra instrumentelor, de care atașasem colimatorul. Acum cred c-ar fi trebuit să fi vopsit īntīi zona de sub geamurile laterale, să le montez / chituiesc / șlefuiesc pe acelea, să lipesc cupola și abia apoi aripile...M-am luat și eu după Edi la succesiunea fazelor de lucru (poate nu tocmai "ad-literam", dar abaterile au fost mici), dar kiturile folosite de el nu au necesitat atītea rectificări...O să lipesc și profundoarele, nu pot face altfel, potrivirea lor este la fel de aproximativă ca și cea a aripilor.
To be continued.
#54
Postat 12 October 2013 - 05:21 PM
O constatare foarte neplăcută : este foarte greu de curățat aerograful după ce folosești emailuri ( Revell 88). Se năclăiește de groază, diluantul ăsta pute de te scoate din casă , era să fiu gonit de acasă de nevastă...Hotărît lucru , îmi plac mult mai mult cum se comportă acrilicele , se curăță infinit mai ușor și nu miros practic deloc. Poate nu mă pricep eu încă deajuns, dar acum asta este , am sa încerc să evit emailurile, deși la această lucrare nu mai pot, deja am folosit 88-ul, și nu am încă un înlocuitor acrilic.
P.S - Se poate vopsi cu email (88) peste acrilic (Interior Green-Agama 12) ?? Să nu cumva să am surprize cretine...
Ahaa, și " Futushu" , "Futushu" , cum e cu "Futushu" ??? Edi, please, tu ai lansat produsul , tu trebuie să mă lămurești !!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 12 October 2013 - 05:31 PM
#55
Postat 12 October 2013 - 07:18 PM
E bne ca primul strat pe cabina sa fie de culoarea interiorului, astfel ca inauntru sa se vada nu mid stone ci zinc chromate. Nu stiu insa cum ar reactiona mixul de email pe acrilic.
Curatarea aerografului se face cel mai bine cu nitro (de la policolor) . Eu pur si simplu pun in rezervor si-l purjez afara la debit si presiune mare. Merge fara problema. Ar trebui sa ai pe aproape o cirpa groasa (prosop e ideal) in care sa tii virful aerografului cu cealalta mina, ca si cum ai sufla nasul :) asa n-o sa mai puta (asa rau) in toata casa.
Futushul imi place mult. Iei un borcanel (sa zicem 15-20 ml) cu future si torni in el 1-2-3 (nu mai mult) de tush negru, si 1 picatura de tus rosu. Mare grija la tusul folosit. Toarna in chiuveta o picatura inainte si vezi in ce culoare se dizolva. Unele nu-s de fapt negru, ci un fel de violet inchis. Nu folosi din acela, ca o sa ai panouri mov. Tre sa gasesti un tus de calitate, care ramane negru. Cu el o sa-ti iasa un fel de lac fumuriu. Il poti da cu o pensula foarte fina direct pe liniile de panou. E o treaba laborioasa, dar in final ai mai mult control decit spalarea de-a valma .
#56
Postat 12 October 2013 - 09:58 PM
Legat de imbinarea aripa-fuselaj: din ce vad in poze, a fost nevoie de foarte mult chit. Cel putin la extrados...pare a fi vorba de cativa milimetri buni.
In astfel de situatii (spatii mari) eu nu am incredere in chit. Se poate crapa, nu e foarte rezistent, etc. Prefer insertii de plastic...slefuit...superglue deasupra...slefuit din nou pana e totul bec..apoi eventual regravat. La tine e-adevarat ca treaba asta ar fi mai dificila, ca din ce observ ai detalii in pozitiv.
Cu mascatul ramelor de cupola. La 48 mi se pare greu...la 72 mi-e groaza numa cand ma gandesc.
Ca abordare, subscriu la ce zicea Edi. Banda de mascare de calitate si...lama noua la bisturiu. E foarte importanta lama...tre sa fie atat de ascutita, de sa te tai numa' cand te uiti la ea.
Eu procedez in 2 feluri, depinde de cupola. Uneori pun o bucata mai mare de banda pe o suprafata mai mare...presez bine, eventual cu un varf de scobitoare apas in jurul ramelor, pana cand banda e mulata perfect...apoi se taie cu lama de-a lungul ramelor.
In alte situatii pun fasii subtiri de banda Micron de-a lungul ramelor, vertical si orizontal, apoi "umplu" mijlocul cu bucatele mai mari. Banda micron nu e obligatorie...se pot taia fasii subtiri din banda mai lata (pe o bucatica de geam, de ex).
In ambele variante, trebe grija mare cu lama...sa nu zgarii cupola.
Cu vopselurile...eu folosesc numai emailuri. Intr-adevar, pute. Aerograful il curat cam cum zice Edi. Ca diluant de curatare folosrsc D509 pt toate vopselurile...mai putin la Gunze, care pana acu n-am reusit sa curat decat cu diluantul lor.
Si eu ma gandesc sa trec pe acrilice, incet-incet....dar pana atunci am o gramada de emailuri de consumat
Cu datul vopselei acrilice peste email, n-am experimentat pana acum...dar parca tin minte ca Z a zis ca el da cu amandoua fara mila si nu-i problema...
Spor si baga mare,
#57
Postat 12 October 2013 - 10:05 PM
Mascarea se poate face simplu, cu benzi subtiri puse pe langa rame, spatiul interior fie il umpli apoi cu patratele din banda mascare fie pui cu o scobitoare lipici pentru textile Bison.
ATENTIE : daca ai cumva o cupola tratata in prealabil cu future, NU folosi Bisonul; contine amoniac, care-i "dusmanul de moarte" al Future-ului.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 12 October 2013 - 10:09 PM
#58
Postat 13 October 2013 - 02:45 PM
Ăsta-i stadiul momentan īn care se află P-40-ul.
@Edi , am īnțeles care-i rețeta. Tu ce marcă de tuș recomanzi ?
Așa am curățat și eu, am trecut prin el niște diluant D509 (sau 506??) și s-a curățat īn mare parte, dar pīna nu am demontat complet duza și acul, tot nu a fost perfect. Mă consolez cu faptul că vopseaua de la Revell a fost excelentă, are o textură fină și arată bine...Altfel este a drecului de neeconomic să curăț juma de oră aerograful pentru 15 secunde de vopsit...
@BMF - Vorba unui personaj dintr-un film : Ceea ce vezi nu este adevărat !! Pare mult chit, pentru că a trebuit mai degrabă să aduc la nivel aripa și partea dinspre fuselaj. Distanța dintre ele nu a fost mare , nu merita să mă complic cu ștraif de stiren. Chestia cu tăiatul benzii direct pe cupolă...poate merge , dacă ai mīna bună, acolo unde ramele sīnt bine profilate, dar pe această cupolă de abia se văd( sau se simt...). Cred că ar fi mai adecvată acum metoda descrisă de Edi, dar...nu am avut răbdare să stau și să măsor fiecare bucățică de aia
Așa arată acum cupola...
@Adi , bună ideea cu Bison Textil , o să-mi procur așa ceva pe viitor. Nu cred că o să īmbăiez eu vre-o cupolă īn Future , poate doar dacă o sa sufere cine știe ce distrugeri. Am văzut multe poze de epocă, am văzut o grămadă de avioane īn muzee, și nici măcar unul nu avea transparențele așa de impecabile, ca cele de la autoturisme !! Poate că-n vremea noastră, cīnd există materiale plastice , sticlă sau rășini de calitate superioară , să se poată obține și menține o transparență și-o strălucire deosebită a părților vitrate. Atunci īnsă, și-n special pe front, cupolele erau aproximativ transparente.
#59
Postat 14 October 2013 - 09:21 AM
Citeaza
#60
Postat 14 October 2013 - 10:35 AM
Intre timp am lipit deja ferestrele laterale, si-am slefuit jonctiunile profundoare-fuselaj.
Am deja o problema , pentru a carei rezolvare o sa apelez tot la experienta voastra , dar o s-o enunt DUPA ce pun ceva poze cu stadiul actual , ca sa puteti aprecia mai bine natura si dimensiunea problemei ( o imagine face cit o mie de cuvinte , nu? )