Forum Machete,Modelism,Hobby: Airfix Curtiss P-40E Kittyhawk - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Airfix Curtiss P-40E Kittyhawk un kit venerabil

#21 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 25 May 2013 - 07:09 PM

Imagine atasata: 052513200704.jpg
Asta-i cea de-a doua baie. Am încercat să pozez ca sa se vadă cele trei orificii de care ziceai tu BMF.
Colțurile au fost lipite cu letconul, a mers surprinzător de ușor(poate pentru că-i tablă de cupru curată).Acum stau la uscat.

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 25 May 2013 - 07:13 PM


#22 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 25 May 2013 - 08:00 PM

Incearca sa faci poze de la o distanta putin mai mare, asa vei reusi sa focalizezi pe subiect. Ulterior poti face "crop" la imagine, pastrand detaliile clare.
Cum arata acum, ai claritate la partea dreapta sus a imaginii, nu pe zona de interes.

In rest, iti doresc spor la treabă.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 25 May 2013 - 08:00 PM


#23 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 26 May 2013 - 09:32 PM

O să īncerc, mersi de sfat. Mă cam chinui eu cu pozele, pīnă o să am un pozograf bunicel. Toate pozele pe care le-am postat pīna acum sīnt făcute c-un telefon LG Titanium KE970, cameră de doar 2Mpix., dar cu lentile bune, Schneider-Kreuznach. Iertare, dragilor, nu totdeauna nimeresc pozele :sorry:

#24 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 10 June 2013 - 09:38 PM

Cum în ultima vreme sînt ocupat cu o cu totul alt fel de lucrare, timpul în care pot să modelesc și eu este redus la duminici. Așa că ieri am mai facut cîte ceva la avion.
La fuselaj am reprofilat complet admisia radiatoarelor de apă/ulei, total eronată(prea mică,si cu formă greșită). Ar trebui să arate cam așa:
Imagine atasata: 061013060859.jpg
Conturul interior al radiatorului urmarește linia butucului elicei în partea superioară( OOB era o linie dreaptă ce se oprea cam la jumătatea distanței).
Deasemeni, am decupat partea posterioară a radiatorului, urmînd să-i fac și voleții respectivi (reprezentați grosier,dintr-o bucată, fără deschidere)
Imagine atasata: 061013061029.jpg
Din tablă subțire de Cu am făcut scaunul pilotului și coama ce acoperă panoul de bord. Am reprezentat (discuri de stiren tăiate din culee vechi...) si partea frontală a radiatoarelor.
Deasemenea, am facut și panoul central al bordului, precum și lateralele cockpit-ului, toate din stiren, sîrmă subțire și tablă de cupru.
Imagine atasata: 061013061223.jpg
Acuma, o să-i rog pe puriști să manifeste indulgență, atît bordul cît și cockpitul nu sînt riguros exacte, mai degraba seamănă cu ce ar trebui să fie, dar materialele avute la dispoziție, precum și faptul că este prima mea încercare de acest fel, nu mi-au permis o reproducere exactă a aparatajului interior. Mai degrabă am încercat să fac un cockpit mai aglomerat, în locul...absolut gol lăsat de Airfix. Am decupat deja și panoul de blindaj din spatele pilotului, precum și podeaua curbă a postului de pilotaj, urmînd să le detaliez puțin și apoi să le asamblez, pentru că modul de concepere al închiderii fuselajului nu-mi permite să inserez cockpitul în fuselaj după închiderea acestuia, trebuie s-o fac înainte.Evident ca toate vor fi finisate după putere și posibilitate, apoi vopsite.
Noroc!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 June 2013 - 08:09 AM


#25 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12651
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 June 2013 - 08:33 AM

Imi place cum lucrezi! Felicitari!
Intr-adevar, ce ai facut tu acolo nu este exact ca in avion, dar oricum nu poti reproduce 100% un tablou de bord, la o scara sa de mica. In privinta lui P-40, tabloul de bord este putin diferit fata de Bf-1-09, se zicem, in sensul ca aparatura este " ingropata" in plansa de bord, nu pusa "peste". Tu ai fi rezolvat foarte usor problema daca ai fi dat niste gauri in placa de stiren, apoi lipeai o placuta vopsita in negru in spate, dupa care, in gauri, puneai putin Future sau alt lac lucios.
In cazul apartelor puse peste placa de bord, ca la Bf-109, cu niste preducele din ace de seringa de dimensiuni corespunzatoare, decupezi niste rondele pe care le lipesti peste plansa de bord. Asa, toate "ceasurile" au aceeasi grosime, iar suprafata este plana, usor curbata in sus (cum a taiat preduceaua), ca al aparatura reala.
Uite o parte a tabloului de bord pentru P-40, si un bord de Bf 109, ca sa intelegi ce am vrut sa zic.
Imagine atasata: P-40Epanel.jpg
Imagine atasata: bf109.07.jpg

#26 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 11 June 2013 - 09:36 AM

Ah, multumesc de informatii, Z-ule ! Era mai simplu asa, dar idiotul de mine nu s-a prins ca ceasurile sint ingropate !! Nu-i bai, il fac din nou, o sa fie mai bine.

#27 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12651
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 June 2013 - 11:38 AM

OK, spor! :good:

#28 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 01 July 2013 - 07:25 PM

Din păcate nu am mai avut timp să lucrez efectiv la avion. Pînă cînd o să am și timpul necesar lucrului, trebuie să mai procur vopsele(și-o grămajoară de ace de seringă diferite, uitam de ele...).Buuun, deci am nevoie de sfaturile și experiența voastră. Schema de vopsire a lui GA-Y pare să fie următoarea:
Extradosul : Dark Earth over Mid Stone(aplicată cu pistolul free-hand, peste verdele de uzină dat de Curtiss la livrare)
Intradosul : Deep Sky ori Light Meditteranean Blue.
Interiorul : British Gray-green ( ori american ANA611-Interior green??)
Coafa elicei : Scarlet Red
Acuma, pentru fiecare din aceste culori trebuie să găsesc niște vopsele care trebuie să aibă o calitate de bază : să se GĂSEASCĂ naibii disponibile undeva pe aici, nu în Japonia, USA sau Antarctica!!! Că mă lovesc de veșnicul mioritic "epuizată"...Pe rînd:
Dark Earth : Humbrol 29, Tamiya XF52, Gunze H72, Vallejo 029.
Mid Stone : Humbrol 93, Tamiya XF60, Gunze H71, Vallejo 031.
Deep Sky : 16p XF8+1p XF 2 ( rețetă găsită pe instrucțiunile decalurilor de la Barracuda...)
Light Meditteranean Blue : Humbrol 96, sau 9p XF8+1p XF2+1p XF66 ( rețeta tot de la Barracuda)
Interior british Gray-green : Humbrol 78, Gunze H312
ANA 611 interior green : Humbrol 226, Vallejo 010
Scarlet Red : Humbrol 60
Înprimul rînd, care credeți că sînt cele mai potrivite? În sensul de-a fi cel mai aproape de realitate? Nici nu am menționat aici Agama, nici o nuanță britanică nu este disponibilă aici...Nici Humbrol nu se mai găsesc, eu nefiind din capitală ( capitalist, adică... :-P ) nu mă pot duce să le iau de la unica sursă rămasă...drept e că la ModelShop nu am încercat încă, dar zicea parese un coleg pe un topic de la materiale că nu răspund la comenzi...Nu prea-mi rămîn decît Tamiya sau Gunze....Ce parere aveți? Sînt corecte? Că bune (calitative)știu că sînt. Am alternative decente? Am găsit la Pallas Mall în Iași un magazin ultra-dotat cu produse Revell, dar încă nu am reușit să le găsesc o echivalență mulțumitoare.

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 01 July 2013 - 07:37 PM


#29 Useril este offline   bog_ldx 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 362
  • Inregistrat: 20-November 09
  • Location:Timisoara

Postat 01 July 2013 - 08:40 PM

Humbrol 78 printre alte culori de la Humbrol are de vanzare aici pe forum colegul Corsar care daca nu ma insel e chiar din Iasi.

Aceasta postare a fost editata de bog_ldx: 01 July 2013 - 08:42 PM


#30 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 03 July 2013 - 08:22 AM

Merci, Bogdan ! Eu nu-s din Iasi ,mai ajung acolo cind ma duc la fata( este studenta la Iasi).

#31 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 09 July 2013 - 07:26 PM

Am găsit și luat niște emailuri de la Revell, sper să fie destul de bune : 88-Mid stone, 82-Dark earth, 56-blue.

#32 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 19 September 2013 - 07:41 PM

După o lungă pauză fortuită , īn seara asta am reușit să reiau lucrul la avion. Am reușit să fac practic tot cockpitul : podeaua curbă, blindajul din spatele scaunului pilotului, bordul refăcut complet după "rețeta Z-mare". Am modificat puțin și deschiderea cockpitului, era oarecum greșită īn partea din față.Poze mīine, acum e īntuneric , și eu tot nu am un pozograf ca lumea.
Noroc!

#33 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 22 September 2013 - 04:40 PM

Așa cum am zis, cam asta am făcut:
Imagine atasata: 092213062021.jpg
Totul este din foaie de stiren, sîrmă subțire și bucățele de profile diverse.Deja toate componentele cockpitului au fost vopsite ( ANA 611-interior green-Agama A12),aștept să se usuce bine, vin c-un strat finuț de Future, ca să-i aplic o spălare discretă cu...nu știu. :pardon: Email brun-negru bine diluat? Tempera? Am întîlnit (la 1-0-9) termenul de "futush". Ce este de fapt? Future colorat cu tuș de desen? Poate-mi dați și mie vre-o idee bună.
După spălare, am să pigulesc cu pensula fină diversele manetuțe, conducte, etc. în culorile adecvate, apoi un drybrush cu aluminiu și un strat final de lac mat.
Sper să iasă ceva. To be continued.
P.S. - totul a fost vopsit cu aerograful ! Ăla nou, Adler 7704, nu suflaiul Revell. Working like a charm !! Eu-tare încîntat ! Acrilicele (Agama A12 si Humbrol 33) s-au dat foarte bine, fără să înfunde duza sau să stropească . Le-am diluat foarte puțin cu H2O chioară și-un strop de alcool etilic ( să nu rîdeți prea tare, dar respectivul alcool a fost chiar...țuică foarte tare, nu am avut alcool tehnic :-P )

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 22 September 2013 - 04:42 PM


#34 Useril este offline   JangBogo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2386
  • Inregistrat: 10-February 10
  • Location:Craiova
  • Interests:Figurine Antichitate-perioada moderna, Afrika Korps, Japonia.

Postat 22 September 2013 - 08:58 PM

Sorine, daca o tii tot asa, vei ramane fara provizii de calitate, iar machetele tale vor avea un parfum (tare) imbietor.

#35 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 23 September 2013 - 08:08 PM

Nu-i bai, și așa-i destul de "īntr-o dungă"...Iar ideea cu țuica nu-mi aparține , sīnt convins că am citit despre ea aici pe Forum , doar mi-am adus aminte de ea la momentul potrivit :rolleyes:
P.S. Vaai, pozele astea macro ma omoară...Chiar cu lupa cu care lucrăi, ca să nu mai zic doar de ochii "nuzi", piesele par foarte OK. Acum mi se par pline de bavuri și imperfecțiuni. Mai am de curățat la ele, deci :unsure:

#36 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 24 September 2013 - 01:05 PM

Cred ca eu am fost cel cu alcoolul pentru acrilice, dar era vorba de spirt medicinal. E adevarat ca am folosit si eu tuica tare .... o singura data.
In schimb, nu as recomanda alcoolul izopropilic, se usuca prea repede. Parerea mea!
In rest, spor la treaba!

#37 Useril este offline   brutus123 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 158
  • Inregistrat: 01-April 09
  • Location:Targoviste
  • Interests:,,Ventilatoare cu motor''

Postat 24 September 2013 - 03:32 PM

La mine rezultatul alcool izopropilic+vopsea acrilica=branza (s-a inchegat)

#38 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 24 September 2013 - 05:33 PM

Nici nu am încercat cu izopropilic, am citit prin diverse locuri că nu sînt compatibile, "acrilicele" Tamiya se diluează cu izopropilic, dar acestea nu sînt acrilice propriu-zise, sînt mai degrabă un metis...Iar izopropilicul nu mi se pare nemaipomenit la aerograf, căci se usucă și mai repede, poate să înfunde duza. Cel puțin pînă acum am diluat acrilicele Agama, Tamiya și Humbrol cu apă chioară, și nu a fost rău deloc. Acum am și o să testez Vallejo, Gunze și ModelMaster.
P.S. Sigur, Goposaurus, în topicul ălălaltul, cu I-15bis-ul, ai dat soluția cu spirtul, chiar ai beri promise pe chestia asta de la un alt coleg !! Te refereai la diluarea Vallejo. Dar sigur am citit pe forum de un coleg care a diluat char cu pălincă...Dar nu mai știu unde...poate la navo...nu mai știu !

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 24 September 2013 - 05:36 PM


#39 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1753
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 29 September 2013 - 05:08 PM

Am reușit să mai avansez puțin. Toate componentele cockpitului au fost vopsite, "spălate", drybrush-ate, lăcuite. Ceva chin ca să le potrivesc la locul lor ( așa-i cînd kitul nu a fost proiectat să conțină ceva în zona respectivă...), dar s-a rezolvat cu muultă rabdare.
Imagine atasata: 092913055435.jpg
Imagine atasata: 092913055516.jpg
Imagine atasata: 092913055813.jpg
Manșa și maneta(nu știu la ce servea...) sînt din baghetă subțire de stiren-din pîntecele cutiei cu maimuțe-încă NU pot să "trag" la cald stirenul din culee...
Nu a fost deloc mai ușor să fac panoul de bord cu instrumentele îngropate:
Imagine atasata: 092913055628.jpg
Panoul este de fapt un "sandwich", fața (perforată, marginile găurilor lăsate expres ridicate,pentru a fi tufuite ușor cu aluminiu), instrumentele ( copie redusă la scară, xeroxată după un original la scara 1/72 dintr-un set Eduard) și dosul care să țină foaia cu instrumentele. Vopsit negru mat, cîteva butoane colorate să mai rupă monotonia, Future în găuri pentru a simula sticla instrumentelor, totul dat cu lac mat de la Model Master.
Acestea fiin făcute, totul a fost potrivit în fuselaj, care a fost închis:
Imagine atasata: 092913063517.jpg
Potrivirea jumătăților fuselajului a fost excelentă ( Airfix a avut matrițe bunușoare ), acum o să-l las să se usuce bine , apoi urmează curățarea și îndreptarea eventualelor imperfecțiuni inerente( atît la fuselaj cît și-n cockpit).
Spor s-aveți !

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 29 September 2013 - 05:13 PM


#40 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 29 September 2013 - 10:35 PM

Cu cateva exceptii, mie-mi place ce incepe sa se vada.
Una din exceptii este acel "use 100 octane fuel or better" plasat pe porthart si care n-are ce cauta acolo.

Iar pentru a-ti dovedi ca nu are cum sa nu-ti iasa fire de stiren trase la cald, iti pun mai jos o imagine cu niscaiva exemple de grosimi diferite (0.1 la 0.6, plus cateva de cca. 0.8 mm) pe care le-am tras acu cateva zile, urmand sa le folosesc pentru a reprezenta niscaiva detalii de structura interioara. Cele mai scurte (groase) au undeva la 35 cm, celelalte undeva spre 100 cm.
Imagine atasata: PHOTO_20130929_221651-1200.jpg

Daca-mi permiti, as avea urmatorul sfat :
- foloseste flacara unei brichete, cu ajutorul careia incalzesti (prin rasucire) o bucata de culee cat de cat rotunda in sectiune. Cand vezi ca incepe sa se curbeze sub greutatea ei, lasi jos bricheta si prinzi de celalalt capat (atentie - el poate fi destul de cald) si tragi usor de acel capat. Firul incepe sa se formeze usor, iar in functie de cat de cald e tronsonul de culee, atat de lung=subtire sau scurt=gros va fi si firul tau.

In functie de lungimea si evident temperatura la care incalzesti acea bagheta, poti obtine fire lungi (de la un brat la celalalt - evident intinse, grosimea fiind undeva la cca 0.1 mm) ori fire mai scurte si la o grosime de cel putin 3/4 din cea de la care pornesti. Ideea e ca la momentul la care incepi sa simti tensiune la tragere, te opresti si astepti cu firul tensionat usor, pana el se raceste.
E mai simplu de aratat decat de scris, insa asta e, sper sa ma fi facut cat de cat inteles.

Spor sa ai.

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi