Airfix Curtiss P-40E Kittyhawk un kit venerabil
#1
Postat 21 May 2013 - 07:30 PM
Este un kit venerabil, apărut probabil prin anii '50, destul de corect ca forme generale, cu detaliile īn relief, plin de nituri micuțe totuși, ceva "sink mark"-uri ( urmă de turnare??), destule "ejector pins" (urma de la scoatere din matriță a culeei?? ), imperfecțiuni īn turnare pe ici-pe colo, ceva licențe poetice( voleții de la ieșirea radiatoarelor de ulei inexistenți, suportul rezervorului suplimentar grosier, rezervorul īnsuși fantezist, fără nici un fel de detalii īn cockpit, (dacă nu socotim un scaun rudimentar și un pilot destul de bine făcut, dacă nu ar fi primit un obuz īn mațe...) fară detalii īn băile trenului de aterizare, etc. Se vor găsi și alte minusuri pe parcursul lucrului. Este un kit simpluț, pentru īncepători fără pretenții, sau pentru...exerciții, scopul meu īn această lucrare. Deși inițial am vrut să fie o construcție rapidă, OOB, nu m-a lăsat inima și-am căutat ceva documentație, pentru a-l upgrada cu ceva scrăciuire, pentru că am considerat că nu merită investiția īn rășini sau fotodecupaje, mult prea scumpe pentru scopul momentan.
Am sa folosesc totuși cīteva coli de fotodecupaje ( pozele lor au fost prelucrate īn acest scop) ca inspirație , pentru forma și dimensiunile pieselor ce le voi confecționa din...orice-mi pică īn mīnă.
Īncă nu m-am hotărīt asupra aparatului pe care-l voi face, coala de decaluri oferind două variante:
- unul este un Kittyhawk Mk.Ia, escadrila 77 Royal Australian Air Force, la sfīrșitul lui noiembrie '42, Livingstone,Australia.
- și un avion al celebrei escadrile 112 "Sharkmouth" a RAF, vara lui '42, Africa de Nord.
Aici o să țin cont de parerile voastre. Nu-l fac poll, ar fi caraghios, dar chiar o să țin cont de părerea voastră.
To be continued.
#2
Postat 21 May 2013 - 08:03 PM
Ai mai jos ceva informatii utile, daca alegi varianta nord-africana:
http://www.ipmsstock...ile_112sqn1.htm
Sa ai spor! Te urmaresc cu mult interes!
Aceasta postare a fost editata de JangBogo: 21 May 2013 - 08:04 PM
#3
Postat 21 May 2013 - 08:40 PM
Bineīnțeles că voi "trage cu ochiul" la ce-a făcut el, nu-i o rușine să īnveți de la Edi, ai ce!!
Aha, deci să īnțeleg că am un vot ptr. 112Sq.
S-a notat.Mulțam și pentru sursă, este una din favoritele mele, deși are și erori, īn special la tabelele de culori.
Noroc!
#4
Postat 21 May 2013 - 11:34 PM
Si eu as vota pentru GA_Y - the pride of London. Ca amanunt, se pare ca nu era vopsit pe intrados cu clasicul azure blue, ci cu ceva ma inchis la culoare. Lucru observat de cei de la Barracudacals, care au scos si niste coli de decaluri foarte misto, cu P-40.
Pentru ceva istorie si poze, nu e de ocolit asta :
http://raf-112-squad...org/index3.html
Orice detalii sau info ai nevoie, sint pe aici :)
#7
Postat 22 May 2013 - 11:32 AM
1-0-9, acesta va fi doar un exercitiu tehnic si artistic. Atunci cind voi considera ca pot face un kit fara sa-l(ma) fac de rusine, am in vedere intreaga gama a lui P-40, si atunci voi alege cele mai bune kituri existente pe piata la acel moment. Am mai capatat ceva incredere odata cu terminarea I-15bis-ului, chiar daca inca nu am aflat si de la voi daca m-am descurcat onorabil sau nu. De pe acum pot sa spun ca acea gura de rechin va fi vopsita, nu voi folosi decalul, din experienta unor vremuri demult trecute am invatat ca decalurile de dimensiuni mai mari rareori se aseaza ca lumea pe macheta, daca suprafata respectiva nu-i plana.
Z-mare, nu intentionez deloc sa scap de nituri ! Detaliile in relief si niturile sint exact hazul acestui kit ! Si am sa incerc sa evidentiez aceste detalii folosind tehnici potrivite, tocmai pentru a le incerca si pe acestea. Asa cum ziceam si lui Edi, cind va fi sa fac de-a binelea gama lui P-40, voi lua doar kiturile "best of the best" . Stii, initial am vrut sa vind aceste citeva kituri ( niste Matchbox chinezesti, P-40E, P-61, Fiat CR-32, Tupolev SB-2, I-15bis, F4F Wildcat...), toate fiind matrite vechi, kituri simplute, inlocuite de mult cu unele mult mai bune si mai complexe. Apoi m-am razgindit, odata ca-mi parea rau dupa ele, deja au capatat o valoare sentimentala mai mare decit cea intrinseca ( imi aduc aminte de tinerete), si apoi pentru ca am considerat ca-i mai bine sa fac scoala pe ele (una-i sa stric P-61 Heller, care a costat foarte putin atunci cind l-am luat, si alta-i sa ruinez un Dragon plin de aftermarketuri de 10 ori mai scump....). Sincer sa fiu, nu stiu daca voi sterge/regrava/nitui vre-un kit intreg, vre-odata. Eu cred ca daca vei cauta bine, exista intotdeauna o varianta moderna a avionului cautat, care sa nu necesite o asemenea operatiune, extrem de laborioasa si necesitind foarte multa acuratete in executie. Desi, never say never...
PS : Deja se pare ca va fi GA-Y....So be it !!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 22 May 2013 - 12:04 PM
#8
Postat 22 May 2013 - 12:03 PM
Referitor la intrebarea ta, eu personal as opta tot pt 112 sqn.
Au avut parte de multa actiune, in special in Africa de Nord.
Mult succes si voi urmari cu interes.
Un alt subiect interesant si mai ales un kit care iti va pune unele probleme.
PS: micutul bolsevic (I15 bis) mie mi-a placut si cred ca a iesit onorabil, avand in vedere provocarile kit-ului si faptul ca inca nu folosesti aerograf/compresor.
Spor la treaba,
#9
Postat 22 May 2013 - 10:00 PM
#11
Postat 23 May 2013 - 12:58 PM
#13
Postat 23 May 2013 - 02:07 PM
Costa oricum cit un kit nou de la Legato, AZML7225, ce contine deja decalul cu "London Pride".
Daca tot ce vrei e sa-ti "faci mana", incearca si vezi ce poti face cu decalul din cutie. Nu cred ca vei avea probleme cu el. Incearca unul din decalurile in plus de pe foaie. In cel mai rau caz fa-ti rost de ceva "zemuri" de muiat decaluri. De la agama sau altceva. Astea ar fi o investitie mult mai utila.
#14
Postat 23 May 2013 - 02:22 PM
PS : Am sa vad cit de bune sint zemurile Agama, la I-15bis nu a fost nevoie decit de primele doua, si s-a cunoscut.
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 23 May 2013 - 02:23 PM
#15
Postat 23 May 2013 - 02:28 PM
Oricum, daca tii neaparat, stai linistit, o sa ai ORICUM de retusat decalul cu pensula,in zona de sub coafa elicei, imediat in fata radiatorului. Acolo nici cel mai bun decal nu se va conforma perfect. Nu ignora zemurile mentionate mai sus (de ex, Agama Decal Solution Set 3x3ml AG-DS-3-SET)
Pot face diferenta de la un cosmar de decal la vis frumos. Si costa infim.
#16
Postat 23 May 2013 - 11:03 PM
Am curățat deja zonele băilor trenurilor de aterizare, precum și fuselajul pe interior. Mie o să-mi cam iasă părul prin căciulă ca să scrăciui TOT cockpitul. Dar am pregătit cumva șabloanele pentru īnchiderea băilor și scaun. Podeaua este interesantă, este curbată !! Cumva, la P-40 (și nu numai, parcă...) podeaua este de fapt partea superioară a aripii. Tare...
#18
Postat 25 May 2013 - 08:43 AM
Am curățat și adīncit pe cīt s-a putut locașurile băilor. O să le mai șlefuiesc nițel, să fie mai drepte. Cu ochiul liber se văd deja bine.
Astea-s locașurile făcute de mine, din tablă subțire de cupru. Le-am desenat după unele fotodecupate Eduard(72128). Am să le īnchei finuț la colțuri cu puțin cositor ( sper să reușesc, de obicei mai binele este dușmanul binelui...)
Eșapamentele găurite inițial cu 0,7mm(pentru centrare), apoi lărgite cu 1mm. Deja arată mult mai natural.
Locașul postului de pilotaj lărgit, am īnlăturat "capacul" inițial aproape total, am văzut pe desene că nu era de forma dată de kit, este mai īnalt, și poziționat mai sus. Trebuie să-i fac o piesă nouă de tablă.
#19
Postat 25 May 2013 - 03:07 PM
Vad ca ai facut si orificiile alea laterale - chiar daca nu se vad prea bine in poze. Din cate imi aduc aminte (am incercat si eu un P40 pe care l-am abandonat ca nu mi-a placut cum a iesit), unele dintre acele orificii erau triunghiulare.
Trebuie neaparat sa lipesti cumva colturile alea.
Poate pui si ceva fire - prin baia trenului treceau si unele cabluri.
Oricum, ce ai facut va imbunatati categoric aspectul kitului.
Faci ceva si cu tevile puscoacelor? Ar fi pacat sa le lasi asa cum sunt turnate.
Eventual ace de seringa?
#20
Postat 25 May 2013 - 07:03 PM
Cam așa arată. Partea din față are doua orificii circulare și unul triunghiular pe centru. Am să încerc să pun și una-două conducte mici. Fifty calibers-urile le fac din ace de seringă fine, de dentist
Adică de ăsta mic.
LE : gata și cealaltă baie...
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 25 May 2013 - 07:07 PM