Airfix Curtiss P-40E Kittyhawk un kit venerabil
#81
Postat 30 October 2013 - 04:04 PM
Cu toate ca vad ca este denumit "red", codificarea FS ne spune ca este totusi un fel de nuanta de maroniu.
M-am uitat pe niste color charts si am vazut ca aparent, nimeni nu produce exact aceasta nuanta, FS 30109. Sau ma rog, nimeni dintre producatorii de pe harta aia, ca nu erau toti.
Am vazut doar o reteta de combinatie intre vreo 6 nuante de Humbrol....sa fie la ei acolo.
Asa ca mai bine astepti sa vezi ce zice 109.
Parerea mea ca in niciun caz nu merge rosul de la Agama. E prea deschis, l-am folosit si eu la F86Sabre. Cam vireaza spre roz.
Poate doar daca il amesteci cu alta nuanta de Agama, sa-l impingi mai spre caramiziu...
#82
Postat 30 October 2013 - 08:49 PM
Paca dull red ar trebui sa fie.. un rosu mai caramiziu. Eu il am de la White ensign si e mult mai rosu decit caramiziul de pe unele insemne (la Xtradecal de ex. acel dull red e maro in toata regula).
Nu-ti bate prea tare capul cu asta...acordeaza-l cu rosul de pe rondele si gata. Mai indoaie-l cu in virf de scobitoare de negru, daca e prea deschis. Un pic de galben daca e prea roz.
Ceva de bun simt, doar n-o sa te apuci acum sa amesteci sau sa cumperi 100 de culori pentru o coafa.
#87
Postat 07 December 2013 - 11:14 PM
Scormonind prin resturile rămase dintr-o altă epocă de modelit, i-am īncropit Curtiss-ului o pereche nouă de roți, cele date de Airfix arată jalnic, și sīnt și prea mici ( au mai mult de-un mm īn minus...). Nu-i vorba că nici astea nu-s grozave ( cred ca provin de la un Swordfish Novo/Frog...) dar măcar au aparența și dimensiunea potrivită.
Am mixat un roșu potrivit pentru coafa elicei, după sfaturile lui Edi, și zic că-i mulțumitor.
Apoi am dat un strat subțire de aluminiu pe la joncțiunea aripă / fuselaj, și un strat de yellow zinc chromate primer , toate īn vederea unui tratament ulterior de uzură īn zonă, toate referințele găsite spun că GA-Y avea o aparență foarte uzată și murdară. Apoi i-am dat "culoarea nesănătoasă" - citat dintr-un clasic īn viață - midstone Revell 88
Curios...o fi obișnuirea treptată de-a lucra cu aerograful, o fi dispoziția de moment, cert este că, deși am avut de "spoit" tot avionul, și nu numai amărītele alea de ferstre de data trecută, nu am făcut nici un pic de mizerie prin-prejur ( și vopsesc pe masa din bucătărie, care nu are decīt 90x60cm, cu lampa īntr-o parte și laptopul īn față, plus sculele aferente...), nu mi-a trebuit decīt o linguriță de diluant ca să curăț bec aerograful , și doar ceva aerisire ca să nu se cunoască practic c-am vopsit ceva. Parcă nu mă mai sperie așa de tare lucrul cu emailuri
Urmează să-l maschez cu patafix și să-i trag și RAF-Dark Earth pe extrados, apoi...īncă nu m-am hotărīt ce să folosesc pe intrados : Vallejo 111 ( RAF Meditteranean blue-zic ei) sau Revell 56 ( care-i cam aceeiași treabă...) ?? Voi ce părere aveți ??
To be continued...I hope!
#88
Postat 07 December 2013 - 11:30 PM
Late edit : acum am vazut ca esti din Braila. Baga un Pm cu adresa.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 07 December 2013 - 11:33 PM
#89
Postat 08 December 2013 - 12:36 AM
Mulțumesc mult pentru ajutor , fac cinste cu prima ocazie cînd vom reuși să ne vedem și live.
Noroc să ai !
L.E Deși nu cred să ne fi întîlnit vre-odată ( doar din întîmplare, Allah e mare!! ) , cred că m-ai molipsit...Acum am înca 4 P-40-uri ( două E-uri Legato și Academy, un M Academy și-un N Hasegawa) Acum m-am gîndit , în cutia E-ului Legato sînt două perechi de roți...Am să-i confisc un rînd de bocanci ăluia, nu are ce face cu două...Și cînd îl fac pe ăla, aleg una din variantele de înmatriculare care să aibă roatele alea rămase...
Mulțam de intenție, nobilă ca întotdeauna !!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 08 December 2013 - 01:04 AM
#90
Postat 08 December 2013 - 10:40 AM
Cam astea sīnt acum pe rol. Roțile ar mai trebui finisate, ca și elicea, nu-mi place deloc cum s-au vopsit ( hotărīt lucru, nu-mi mai place vopsitul la pensulă deloc !) Deși nu cred că mă mai chinui să aranjez roțile, le iau pe alea Legato și-am rezolvat treaba.
Practic nu am nici un fel de stencils-uri pentru acest avion, dar mă consolez singur zicīndu-mi că le-au acoperit englezii cīnd au revopsit păsăroiul īn culorile deșertului libian
#91
Postat 08 December 2013 - 12:50 PM
Acuma , ce-o ieși , oi vedea.
Țineți-mi pumnii , că am nevoie !
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 08 December 2013 - 12:52 PM
#92
Postat 08 December 2013 - 01:25 PM
Nu lasa patafix-ul mai mult de cateva ore pe vopseaua deja aplicata. In caz contrar, la momentul "depatafixarii" iti vei jupui singur vopseaua midstone.
Mascheaza, vopseste in aceeasi zi, dupa care da jos patafix-ul.
Nu inteleg totusi de ce ai preferat patafix (margini gazate prea vizibil) in detrimentul ziarului ud ( cu efect de gazare mai estompat).
#93
Postat 08 December 2013 - 03:17 PM
Cīteva miiici retușări se impun, dar este destul de bine. Nu prea-mi place culoarea, dar asta am avut ( Vallejo 029-RAF Dark Earth). Măcar s-a comportat foarte bine la aerograf, făra īnfundari , și pare să se țină bine pe avion, dar asta o sa mai văd eu mai īncolo, cīnd va urma mascarea pentru vopsit intradosul.
Am ales această metodă din două motive : unu la mīnă , aveam UHU Patafix īn "stoc" , și două la mīnă , habar nu aveam de "ziar ud" , e prima dată cīnd aud de ea, la tine.
Avīnd īn vedere că este prima oară cīnd folosesc vre-o mascare , oricare ar fi metoda, mă declar mulțumit de ce-a ieșit. Iar dacă socotești și faptul că acest avion a fost vopsit freehand, cu pistolul, pe front, sīnt convins că efectul de gazare obținut nu este deloc exagerat, din poză pare și mai neglijent vopsit decīt am īncercat eu să redau.
Tot nu sīnt hotărīt cu ce să dau intradosul, Vallejo 111 sau Revell 56 ???
Va urma.
#94
Postat 08 December 2013 - 05:01 PM
#95
Postat 08 December 2013 - 05:21 PM
Noroace!
#96
Postat 08 December 2013 - 06:28 PM
To be continued...
#97
Postat 08 December 2013 - 08:23 PM
Probabil ca de la white - balance, maroul ala imi pare cam kaki, dar ma rog, nu cred pina nu vaz cu ochii mei maro.
Succes cu viitoarele 4. Cu legato n-o sa ai mari probleme. Cred, nu l-am inceput serios.
Din Academy poate iesi un kit formidabil, cu doua schimbari insa:
-Coafa elicei trebuie indreptata un pic, e prea grasa . Ia ca model pe cea de la Hasegawa, sau Legato, care insa imi pare prea triunghiulara, ascutita.
-Cabina e mult prea inalta si schimba toata linia avionului. .
Aici ai doua variante. Ori incerci un set vacu de la Squadron, pentru Hase (merge binisor si ai doua in el, pentru ambele)
Ori vezi daca merge cea de la Legato , le scrii si mai ceri doua, pe bani :) Poate-s mai de treaba de cit cei de la CMK/MPM/Special Hobby
Mie mi-au trimis special hobby ca replacement la ceacrapata primita intr-un plic, dar m-a costat transportul 10 eu, asa ca tzapa :)
#98
Postat 09 December 2013 - 09:10 AM
Scobocind prin stocul de vopsele, am mai găsit două marouri... Credeți că vreunul dintre ele ar fi mai potrivit ? Că dacă da, atunci...îmi iau inima-n dinți, maschez din nou și revopsesc zonele maro !!
Mulțumesc înca odată pentru sfaturile tuturor, întotdeauna îmi vor fi utile și voi ține seama de ele în măsura în care sînt în stare de asta.
P.S - O să le vină rîndul și celorlalte, dar nu în viitorul imediat. Deși am și eu tendința de-a lucra simultan la mai multe kituri , doar din motivul eliminării timpilor morți de așteptare între fazele de lucru , deocamdată nu pot face asta, spațiul pe care-l pot avea la dispoziție pentru modelit este extrem de limitat, încă nu este fizic posibil sa lucrăi la mai multe kituri odată...
P.P.S - Acum vă că nu s-au astupat ca lumea găurile de pe burtă, unde ar fi venit suporții rezervorului auxiliar/bombei...Oooffff.
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 09 December 2013 - 09:12 AM
#99
Postat 09 December 2013 - 09:42 AM
Eu zic ca arata bine dom'le.
Ma refer in special la cum ti-a iesit vopsitoria. E foarte bine (parerea mea). Mult mai bine decat micutul bolsevic, la care din cate imi aduc aminte nici n-ai folosit aerograful.
Cu nuantele stii cum e vorba aia...e mereu discutabil. Paaarca mi se pare ca e un contrast mai maricel intre cele 2 culori de la extrados: midstone si dark earth. In sensul ca sunt cam puternice culorile. Ce am eu prin referintele mele parca sunt putin mai sterse. Insa dupa cum spuneam, treaba cu nuantele e discutabila...plus ca dupa ceva lacuiri si washuiri s-ar putea sa fie chiar la fix.
Ce-ai dat la intrados? RAF azure blue?
Tot legat de intrados, am 2 mici observatii, daca imi permiti:
- nu vad liniile de delimitare ale flapsurilor. Ar trebui a se vada cam asa cum se vede si linia de demarcatie a eleroanelor;
- ai acolo un contrast destul de maricel datorat probabil faptului ca macheta e gravata in pozitiv. Ma refer la faptul ca pe aproape tot planul, de la extremitatile aripilor pana spre incastrare, apar nituri gravate in pozitiv iar burta avionului este perfect neteda. Asa e modelul sau ai avut nituri in pozitiv si pe burta dar le-ai pierdut la slefuire?
Oricum, solutii la asa ceva nu prea vad. Doar daca slefuiai tot si regravai tu tot avionul...chestiune pe care eu personal nu cred ca as fi avut curaj s-o fac...
Hai ca ai avanat binisor...mai ai putin si-l termini