Airfix Curtiss P-40E Kittyhawk un kit venerabil
#101
Postat 09 December 2013 - 10:09 AM
asa ca ce ai dat tu acolo e chiar ok, cred. Azure blue e mai deschis si mai...azuriu :)
Nu mai vopsi nimic pe etxtrados, arata foarte bine. In setul RAF de la revell, 82 e dat ca fix Dark Earth. Am vopsit si eu cu el multe avioane RAF, si e ok. Dar nu cred ca e ASA de diferit de ce ai dat tu deja pe el, asa ca sfatul meu ar fi sa-l lasi asa cum e.
#102
Postat 09 December 2013 - 11:09 AM
BMF - Evident că acum sînt mai puternice, dar urmează încă două straturi de lac, plus murdărirea , destul de zdravănă pe acest avion. La intrados, a răspuns deja 1-0-9, nu e Azure Blue, e Light Meditteranean blue, acest avion se pare că a fost singurul atipic din punct de vedere al vopsirii.Burta este cheală , pentru ca așa a fost OOB . Trebuia regravat în totalitate, și eu am considerat că NU merită atîta muncă , kitul este foarte slab și plin de erori de tot felul. Așa cum ziceam la începutul construcției, scopul nu este să obțin o machetă 100% corectă, nici nu cred ca aș fi în stare de așa ceva acum , ci mai degrabă sa exersez noile tehnici de modelism, pe care nu le cunoșteam decît din citite. Pentru machete mai corecte, voi folosi ( cînd le va veni timpul) kiturile mult mai bune de la Legato și Academy, pe care le am deja.
1-0-9 , cred că m-ai salvat de la pieire Luasem deja decizia să-l las așa cum este , am zis și eu că diferența dintre Revell 82 și Vallejo 029 nu este chiar atît de mare încît să merite să revopsesc totul , mai ales pe macheta ASTA. La următoarele voi folosi în mod sigur altceva, nu știu încă ce, dar altceva. Din păcate noi nu mai avem acces la vopselele WEM, englejii vor să-i egaleze în idioție pe americani...
Bogy , ai dreptate cumva , dar asta este acum. Cel puțin teoretic, vopselele folosite au fost chiar MidStone , DarkEarth și Light Meditteranean Blue. Că nuanțele lor nu sînt tocmai exacte, soarta. Nu am deocamdată altele, o să mă mai dotez pe parcurs cu altele mai aproape de realitate.
Acum ( adică chiar acum ! ) retușez micile imperfecțiuni din procesul de vopsire, și-l Futuresc bine, pentru decaluri.
Încă odată vă mulțumesc pentru sfaturi , să știți că le apreciez la maxim.
To be continued...
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 09 December 2013 - 11:10 AM
#103
Postat 11 December 2013 - 05:37 PM
Sărpraiz....Deși sīnt oarecum simpliste, cam transparente și nițeluș...cum să zic, descentrate oare? - īn sensul că unele au cīte o margine fiiină de tot albă īn unele locuri, s-au comportat mult peste așteptările mele. Au totuși mai mult de 20 de ani. E drept c-am folosit pentru "convingere" zemurile Agama, care și-au făcut datoria. S-au conformat pe liniile īn pozitiv și pe nituri foarte bine, eu zic că și fără silvering.
Cam așa ceva a ieșit. Chiar și "gura de rechin" s-a mulat pe curburi excepțional de bine, nu mai am de făcut decīt mici retușări, la īmbinare.
Īncepe să semene c-un avion...
Va urma.
#104
Postat 12 December 2013 - 08:38 AM
Pe langa faptul ca s-au asezat binisor si n-au facut silvering, bag de seama ca nici nu se prea vede prin ele vopseaua de dedesupt.
Neasteptat, dupa 20 de ani, vorba ta.
O solutie pt marginile alea albe ar fi ca inainte sa aplici decalul sa-l tai exact pe margine. In felul asta elimini si materialul ala transparent care de obicei ramane in plus, si eventualele parti albe nedorite. Eu inca n-am facut asa ceva dar am vazut la altii si mi s-a parut ok. E-adevarat, se preteaza usor la decaluri cu suprafete drepte. La cocarde cred ca e cam tricky..
Spor
#106
Postat 12 December 2013 - 07:21 PM
Nicu - La GA-Y așa erau , este pe undeva la īnceputul postului poza originală , se vede bine . Oricum, am remarcat că era o practică obișnuită , īn special la avioanele de vīnătoare, datorită spațiului redus și-a formei specifice a fuselajului.
Noroc !
#107
Postat 12 December 2013 - 08:36 PM
#108
Postat 01 January 2014 - 01:31 PM
Gata , l-am terminat și pe ăsta . Greu, tîrîș-grăbiș, mi-a luat prea mult timp să-l fac, dar am fost prins și cu alte activități fără legătură cu modelismul, dar la fel de laborioase. Cu două machete făcute într-un an , nu cred că o să trăiesc destul ca sa pot face tot stocul adunat ( mi-a mai adus și Moșul încă un kit ), dar sper ca situația să se schimbe în bine anul acesta, și să fac mai multe.
Cel puțin deocamdată , pozatul "operelor" mele rămîne veriga slabă , sper să mai învăț cum se fac pozele astea, aparatul fiind bun de data asta, doar operatorul este nepriceput.
Eu sînt mulțumit de ce-am reușit să scot dintr-o matriță muuult mai bătrînă ca mine (și nu mai sînt prea tînăr nici eu ) , și cu priceperea mea redusă. E drept că kitul nu a avut prea multe piese, dar și așa nu am folosit decît o mică parte din ele ( fuselajul,aripile,profundoarele,ansamblul elicei,cupola și jambele trenului de aterizare), restul fiind scrăciuit în totalitate ( tot cockpitul, geamurile laterale - Mulțumesc , Tibi !! - capacele trenului de aterizare, verine hidraulice, voleții radiatoarelor, suporții ventrali , mitraliere , lumini de poziție și navigație, antene,tub Pitot, ansamblul de ochire exterior, oglinda retrovizoare...) sau "împrumutat" din cutia cu maimuțe ( roțile și rezervorul suplimentar). Mai am multe de învățat la capitolul "îmbătrînire" / murdărire / afumare / scurgeri , și de asemenea, mai am de procurat încă unele scule ( un ansamblu de roți de nituit și scribere de la RB, de exemplu) și ceva consumabile ultra-utile ( un adeziv dedicat părților transparente , un creion argintiu- inexistent pe plaiurile mele...- ceva uleiuri și diluantul lor , ace de seringă sau tubulețe de bronz, lărgirea gamei de vopsele , etc.) dar sper să mă perfecționez în continuu.
Evident că macheta asta are multe bube, datorate atît slăbiciunilor/erorilor kitului cît și priceperii mele limitate , dar mi-a făcut plăcere s-o fac. Nu pot să sper decît ca următoarele să fie tot mai bune, să-mi perfecționez tehnica de scrăciuire ( foarte necesară atunci cînd bugetul nu-ți permite kile de fotodecupaje sau rășini) , de chituire/șlefuire și de vopsire.
Spor s-avem cu toții !!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 01 January 2014 - 01:34 PM
#109
Postat 03 January 2014 - 10:51 AM
Ma bucur ca ai reusit a-l termini.
Eu cred ca a iesit bine. Si daca ma gandesc la ce scara (1/72) si cu ce macheta ai lucrat, atunci rezultatul este cu atat mai apreciabil.
Nu cred ca oricine poate a scoata ceva dintr-o astfel de macheta. Eu personal nu stiu daca as fi avut curajul sa ma inham la asa ceva. Si daca m-as fi "bagat", ma indoiesc ca as fi avut rabdarea sa-l termin, avand in vedere ca te-a chinuit cu unele chestii.
Asa ca felicitarile mele pt realizare - rezultatul final arata mult mai bine decat orice asteptare, avand in vedere de la ce-ai pornit. Modul in care ti-au iesit vopsirea si decalurile duc clar in fata macheta. Tot asa, la look-ul final ajuta foarte mult elementele scrachuite de tine...ma refer la trenul de aterizare (conductele hidraulice), la baile trenului de aterizare, la tevile mitralierelor, suportul rezervorului suplimentar, etc. Pacat ca n-ai putut sa faci niste poze mai bune cu interiorul in care iarasi ai investit suplimentar - cu toate ca nu stiu cat de vizibil este, avand in vedere scara si fapul ca avionul este inchis.
Ca si observatii, daca imi permiti, as mentiona tubul pitot care mi se pare disproportionat - poate ar fi fost bine daca incercai sa inlocuiesti piesa din kit cu ceva facut de tine.
Vezi ca sub bot ti-a scapat o urma de imbinare, care este inca vizibila.
De asemenea, imbinarea dintre partile vitrate (in special parbriz) si fuselaj mi se pare problematica...parca este acolo un luft mic care n-ar fi trebuit sa se vada. Nu mai mira insa, avand in vedere cum erau piesele originale si cat te-au chinuit.
Ar mai fi firele antenelor - din ce le-ai facut? Problema este ca nu-s suficient de intinse. Daca ai folosit fir de pescuit, vezi ca pot fi tensionate chiar si dupa montare, prin folosirea foarte discreta a unei surse de caldura (cu atentie sa nu se topeasca). Vezi ca a descris foarte clar AdiP procedeul in topicul meu cu P47 - m-am confruntat si eu cu o problema asemanatoare.
Inca odata felicitarile mele.
Ai facut un bolsevic...acum un britanic...ce mai urmeaza?
Toate cele bune,
#111
Postat 03 January 2014 - 02:09 PM
BMF- Interiorul nu se vede aproape deloc, cupola nu este cine stie ce transparenta, si nu am avut cum s-o las deschisa, este prea groasa, ar fi trebuit una vacuum ca sa se poata lasa deschisa. Dar... EU stiu ce este acolo, si este bine.
- Pitot-ul este facut de mine, kitul nu avea practic nimic acolo, doar un betigas , si ala era turnat gresit. Este cam grosut, dar...data viitoare o sa-l fac din ace de seringa , acum m-am multumit cu niste plastice gasite prin rezerve.
- Din pacate ai dreptate, sub bot nu am reusit sa chituiesc bine imbinarea, tot se vede. Aici este cumva lipsa mea de experienta, inainte de vopsire parca nu se vedea asa, odata vopsit insa, este mai accentuat. Parbrizul...daca ai sti cit am tot pilit / potrivit /pilit / potrivit la el...Efectiv parca a fost de la alt kit, nu se aseza deloc la locul lui. Am sa incerc sa-l mai dreg nitel, eventual cu niste BIC, apoi nitica vopsea poate va rezolva imbinarea.
- Antenele o sa le mai intind nitel cu...letconul, daca o fi nevoie (apropii usor ansa fierbinte de ele si se intind mintenas, asa am facut si cu hobanele bolsevicului, a mers de minune). Initial erau mai intinse ( lucrasem doar la temperatura camerei...) apoi am lasat avionul la uscat ,dupa ce l-am afumat, lacuit, etc...si la frig s-au mai lasat. Cind l-am pozat, doar ce-l adusesem de la uscat, acum cred ca s-au intins la loc, nu am mai verificat.
Nicu - multumesc mult !!
Pai...cam asta a fost. Nu stiu ce-o sa urmeze , mai am nevoie de materiale, asa cum ziceam in postul meu precedent. Oricum as avea de ales deocamdata intre Me-262 , Fieseler Storck sau Lockheed Hudson.
#113
Postat 03 January 2014 - 07:09 PM
Așa cum este montată acum, privind avionul din față, ea se īnvīrte īn sens trigonometric ( invers decīt acele ceasului) . Probat live. Acum, dacă a greșit Airfix sensul , l-am greșit și eu, că nu se poate monta decīt așa. Am īncercat să verific acum cu elicele de la celelalte 3 P-40 pe care le am ( 2 Academy și un Hasegawa) , dar nu e relevant, acelea se pot monta īn ambele sensuri...
Și nu am nici cea mai vagă idee care este sensul corect de rotație
Noroace !
#114
Postat 04 January 2014 - 05:33 AM
Asgard, la 03 January 2014 - 05:30 PM, a spus:
Scuze dacă este corect montata, dar din pozele de pana acum asa mi se pare.
Tocmai că din pozele de pānă acum (adică cele ale avioanelor reale, din posturile #43 și #47) pare montată corect