P 47 D Bubletop "Eileen" Academy 1/48
#141
Postat 27 November 2013 - 10:49 AM
O sa vad cum fac cu motorul...ma gandesc la un flat clear pe cilindrii si eventual un semi-mat pe carcasa motor (acolo am mai vazut urme de ulei&shit in unele poze, lasand impresia unei suprafete nu chiar mate).
Intre timp...am avut cam putin timp liber.
Am inceput evidentierea liniilor de panouri. Am incercat (pe un cobai) o combinatie de cerneluri (alb+negru=gri) cu apa si alcool izo...nu prea mi-a placut. Adica e ok, intra in linii, dar e foarte instabila...se sterge cu totul cand curat excesul.
Poate n-am inteles eu prea bine cum e cu reteta asta cu cerneala...adevarul ca proportiile le-am facut pe ghicite, fara sa mi le spuna nimeni nimic concret. Daca stie cineva detalii si se poate obosi sa le scrie, multumesc anticipat.
Asa ca m-am intors la uleiuri. Tot asa, alb amestecat cu negru si diluat cu white spirit...a iesit un gri destul de inchis.
Am apucat sa dau doar intradosul si ampenajele pe extrados. Sper a pot continua asta seara cu restul liniilor de panouri.
Atasez cateva poze.
Ma intereseaza pareri tehnice...daca vi se pare ok (sau nu) cum am evidentiat panouile pana acum...daca griul ala e prea negru...daca contrastul e ok, etc.
Multumesc mult,
#142
Postat 27 November 2013 - 01:19 PM
Eu as mai accentua zonele de delimitare a partilor mobile.
Spor
#143
Postat 01 December 2013 - 05:25 PM
Noroc !
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 01 December 2013 - 05:26 PM
#144
Postat 02 December 2013 - 11:22 AM
Orice impresie/parere e bine-venita si ma ajuta.
Intre timp...avansez ca melcul.
Am terminat cu evidentierea liniilor de panouri. Am trecut si la o murdarire cu uleiuri. am folosit diverse nuante...acelasi gri inchis ca la liniile de panouri...plus un wash "oil and grease" de la MIG...plus niste burnt umber.
Am lucrat in special la intrados, care era mai expus murdariei suplimentare. Ce se vede acum este rezultatul mai multor incercari. Sper ca n-am exagerat.
Acum ma bate gandul la alta chestie. Scopul meu principal cu macheta asta este sa invat. Pana acum a mers bine...am facut multe chestii pt prima oara, care mi-au iesit oarecum (in sensul ca n-am stricat macheta).
Asa ca acum ma gandesc sa sigilez totul cu un nou strat de future (uleiul se ia chiar si dupa cateva zile), dupa care sa ma ocup de gazele de esapament si eventual ceva fum pe la puscoace...si apoi sa incerc niste filtre cu uleiuri!
Cu toate ca incep sa devin nerabdator sa-l termin, si sa ma apuc de filtre inseamna, pe langa un risc suplimentar, si ca o sa mai dureze pana-l termin...
Numai bine,
#146
Postat 03 December 2013 - 08:19 AM
#147
Postat 04 December 2013 - 09:46 AM
tibi22, la 03 December 2013 - 08:19 AM, a spus:
Fumul de esapament si de la puscoace se face pe mediu mat? Nu merge pe lucios?
Cand il termin avionul vreau sa-l sigilez final cu semi-gloss...mat parca ar ar arata ca un tanc...
tibi22, la 03 December 2013 - 08:19 AM, a spus:
Si eu. Inca nu-s 100% ca aplic filtre...am pregatit macheta, in sensul ca aseara i-am mai dat un strat de future. Acum ca mi-a venit ideea asta cu filtrul, pe masura ce ma gandesc la ea incep sa ma intreb daca nu cumva ar fi trebuit sa fie prima etapa de wash/weathering...adica sa fi aplicat filtrul inainte de evidentierea liniilor de panouri si wash-ul deja facut...
Oricum...voi testa pe o mortaciune si in functie de rezultat decid daca pun filtrul si pe Eileen.
Am inceput si asamblarea trenului de aterizare. O sa vin cu poze cand e gata. Il voi monta pe macheta insa abia dupa ce termin cu wash-urile si sigilez.
Intre timp, in ritmul meu frenetic, am mai lucrat la rezervorul suplimentar.
Am incercat sa figurez scurgeri de combustibil datorate alimentarilor facute cu simt de raspundere.
Am sigilat cu un semi-gloss...cred ca e cel mai potrivit un finish asa cum va fi si avionul (semi-gloss), chiar daca rezervorul in sine l-am facut bare metal.
Acu ma uit la busonul ala de umplere si imi dau seama ca putea fi facut mai bine. Eu l-am improvizat cu un decal (kitul nu dadea nimic pt asta)...dar de aproape se vede clar ca e 2D...
Ar fi trebuit un mic disc din stiren sau ceva...dar acum e prea tarziu. Poate data viitoare...
#149
Postat 06 December 2013 - 10:51 AM
Aseara mi-am luat inima in dinti si am aplicat filtre.
Mi-a fost frica sa nu stric, dar am citit cu mare atentie tutorialul lui chuckw de pe aeroscale - ala cu Me410 (http://www.aeroscale...15&ord=&page=13)
Este excelent prezentat si daca faci cum zice el acolo, n-ai cum sa gresesti. Recomand cu toata caldura incepatorilor care vor sa incerce.
Am fost foate tentat sa nu mai incerc tehnici noi (pt mine) si sa grabesc finalizarea avionului....dar mi-am zis ca daca-i bal, atunci bal sa fie.
Cu toate ca mi-a fost foarte frica la inceput, pana la urma sunt multumit de rezultat.
Nu stau sa explic din nou toata tehnica, pt ca pozele si topicul lui chuckw sunt edificatoare.
Ideea este ca ma bucur ca am incercat.
#150
Postat 06 December 2013 - 11:11 AM
M-am straduit cat am putut cu pozele - insa cu telefonul nu cred ca pot obtine mai mult de atat.
Nu stiu daca veti reusi sa vedeti detaliile si mai ales diferentele de nuante - insa filtrele astea dau intr-adevar un oarecare sentiment de profunzime al culorii (nu stiu daca ma exprim corect, dar incerc).
Verdele RAF Dark Green initial (culoarea de baza) nu mai este asa ca un bloc solid.
Cu toate ca am incercat sa obtin un efect cat mai subtil (poate prea subtil - mi-a fost frica sa nu exagerez si am incercat o aplicare a filtrelor ceva mai discreta decat cea din tutorialul lui chuckw), daca privesti din anumite pozitii si mai ales intr-o anumita lumina, se vad niste inflexiuni de culoare (albastru...verde deschis...yellow orange...flesh...white...burnt umber) care adauga mult la look-ul general (zic eu).
Oricum, imi place mai mult asa decat cum era inainte. Probabil ca voi aplica aceasta tehnica la toate constructiile mele viitoare cu culori de baza mai inchise la extrados.
Plus ca asta a fost prima oara. Cu timpul si castigand experienta, in mod sigur tehnica poate fi mult imbunatatita.
Nu stiu alte metode cum sunt...dar asta cu uleiurile rulz...
Acum, ma gandesc sa incerc metoda chipping-ului cu buretel pe o macheta-cobai.
Daca imi iese multumitor...poate dau un flat clear si pe Eileen si incerc un chipping discret la incastrarea planului stang si pe langa rama cupolei...sa vedem...
Voi ce culoare folositi pt chipping? Vreun silver sau aluminium?
Diluati sau aplicati pe buretel direct din borcanul de vopsea?
Multumesc,
#151
Postat 07 December 2013 - 10:29 PM
Spor să ai īn continuare!
#152
Postat 11 December 2013 - 10:43 AM
Am timp liber extrem de putin
Am reparat capota motorului, care se crapase. Proces complicat, mai ales ca vopsisem si sahul ala pe ea. Am fost nevoit a slefuiesc o portiune si sa revopsesc.
Cam asa a iesit.
Am si murdarit-o putin. Cu uleiuri. Radialele erau motoare murdare aproape prin excelenta...nu sunt sigur totusi daca n-am exagerat.
Inca n-am dat cu lac capota, deci pot o mai sterg/corectez. Cum vi se pare? E prea murdara? Arata nenatural or smthg?
Merci,
#153
Postat 12 December 2013 - 09:18 AM
De treaba asta cu vopsea sarita mi-a fost cel mai frica din tot procesul de vopsire. Am fost foarte tentat sa n-o mai aplic si sa termin macheta asa. Curiozitatea a invins insa..
Dupa o ampla documentare, m-am hotarat sa aleg o varianta mai putin riscanta.
Variantele in care se vopseste ceva airframe silver sub culoarea de baza au picat din start, pt simplul motiv ca n-am aplicat asa ceva.
Mai ramaneau alea externe. Am incercat pe-o mortaciune (adica un kit abandonat) metoda buretelului...cu rezultate mixte dar mai degraba neconvingatoare. Mai incercam. Cred ca se preteaza mai bine la blindate insa.
Am incercat si cu un creion...un 2B si un HB...iarasi cam dubios. In mod sigur se poate mai mult, dar din prima nu m-a convins. De incercat mai mult pe viitor.
Mai ramasese sa incerc sa fac chip-urile cu o pensula subtire...dar sa aplic in felul acesta direct un silver sau aluminium parca mi s-a parut cam hard-core.
Asa ca am mers pe tehnica asta, dar nu cu silver ci cu o nuanta mai deschisa a culorii de baza.
Am luat deci prin urmare RAF Dark Green (culoarea extradosului) si am combinat-o cu niste MM flat white...pana am deschis RAF DG suficient de mult...ochiometric asa. Am diluat cam ca pt aerograf. Apoi cu varful unei pensule subtiri (1/0 cred) am aplicat ce se vede in poze. In vreo 2 puncte am aplicat suplimentar si putin silver.
Rezultatul e...nu stiu cum e
Unele chestii imi plac, altele nu. Imi place ideea cu chipping-ul facut cu o nuanta mai deschsa a culorii de baza (in mod sigur voi mai aplica pe viitor), dar cred ca lipsa mea de experienta se vede si nu am aplicat chippingul intr-un mod foarte convingator.
Pe intrados fumul de esapamant si cel de la arme sunt facute cu pigmenti (la esapament sunt vreo 2 nuante de negru, una de gri si una burnt umber).
La toate ar fi mers sa fiu ceva mai discret. Dar asa se invata...sau cel putin asa cred...
Numai bine,
Aceasta postare a fost editata de BMF: 12 December 2013 - 09:22 AM
#156
Postat 16 December 2013 - 11:00 AM
Acum, ele sunt cam scumpute, daca ma intrebati (sunt totusi 8 tevi metalice mici pe care le-am luat cu vreo 20 RON, parca)...dar am ales sa le folosesc pt ca sunt foarte vizibile iar ca efect fac diferenta mare intre plasticle date in kit sau eventualele ace de seringa pe care as fi putut sa le montez in locul plasticelor.
Arata exact asa cum ar trebui sa arate niste tevi de M2.
O problema oarecum delicata a fost lipirea lor. In primul rand, am modificat eu (mai demult, am uitat sa fac poze) insertiile bordului de atac unde veneau tevile. Am montat in sparele lor (partea dinspre interiorul aripilor) o alta bucatica de plastic in care am dat gaurile prin care sa treca tevile. Astfel, tevile au putut fi montate/ghidate mult mai bine, intrand prin 2 gauri (in loc de numai una).
Tevile le-am vopsit Gun Metal (MM) numai pe partea vizibila. Inainte sa le vopsesc le-am dat cu Mr. Metal Primer de la Gunze (trebuie sa recunosc ca vopeaua a stat destul de bine pe piesele metalice ulterior).
Lipirea in locasuri am facut-o cu aracet (BIC white glue). S-au fixat bine. Am ales aracet pt ca imi da un timp mult mai rezonabil de ajustare a pieselor (am masurat ficeare teava cat ramane afara...plus ajustat paralelismul cu celelalte tevi si tot avionul...etc) fata de orice superglue. Sa vedem cum vor rezista in timo, insa par destul de solid fixate.
Toate cele bune,
#160
Postat 18 December 2013 - 10:48 AM
mamutel, la 18 December 2013 - 10:42 AM, a spus:
In schimb aparatul tau de fotografiat -" vreau sa-l cumpar ca sa-l sparg de podea" - ma dispera!
Merci pt apreciere mamutel.
In ceea ce priveste aparatul meu de fotografiat...el este de fapt telefonul
Stiu, am primit multe critici pt. poze, dar cu telefonul nu cred ca se poate mai bine...