Forum Machete,Modelism,Hobby: P 47 D Bubletop "Eileen" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

P 47 D Bubletop "Eileen" Academy 1/48

#81 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 14 August 2013 - 11:10 AM

Vezi postareatibi22, la 14 August 2013 - 09:36 AM, a spus:

Pot fi rugoase din mai multe motive. Vopseaua prea putin diluata, sau praf in imediata apropiere a machetei, sau n-ai curatat bine macheta.
BMF, pozele tale nu sunt prea clare, ce folosesti? Telefon mobil? Incerca sa cureti bine lentila si fotografiaza pe lumina naturala ca asa nu se vede mare lucru.
O alta chestie, nu stiu dece te stresezi atit cu baia unui kit la care daca vroiai sa-l faci ca lumea, cumparai piese de rasina si le schimbai. Prea te-ai agat in chestia asta si nu faci nici un progres. Inca ceva, washul este mai bine sa-l faci cind macheta este gata vopsita!

Sa ai spor!


Salut Tibi.

Referitor la rugozitate: nu cred ca asta e cauza. Am curatat inainte. Nici praf nu am remarcat sa fi fost (verific chestia asta inainte sa dau cu aerograful). Nici despre dilutie, pt ca am cam invatat cum trebuie si de obicei o nimeresc. Plus ca problema a fost numai in zonele marcate de mine, nu si in restul zonelor in care am vopsit in acelasi timp.
Cred (dar nu-s sigur, de-aia am intrebat) ca e o chestiune legata de unghiul de vopsire...ceva legat de vopseaua care sare de pe o suprafata si se depune aiurea pe alta invecinata. A scris ceva la un moment dat Z-mare de asa ceva, dar nu mai gasesc topicul respectiv, fir-ar sa fie. N-as vrea sa repet chestiunea.

Pozele sunt facute cu telefonul, da - mereu am primit "reclamatii" in legatura cu claritatea lor. Nu prea am ce sa fac in legatura cu asta, pana nu fac rot de un aparat foto mai performant. O sa incerc cu luminozitatea, cum ziceai si tu (aseara era insa deja noapte :pardon: ).

Cu baile trenului de aterizare, nu-i vorba ca ma stresez. Chiar am spus ca nu le detaliez mai mult (se putea) tocmai pt ca ele nu-s foarte corecte asa cum le-au facut cei de la Academy. Rasini nu am folosit pt ca asa am planificat constructia - am vrut sa fie cat mai OOB, pt ca am finalizat doar un singur model inainte sa ma apuc de asta. Prin urmare, experienta mea este limitata. Nu stiu daca avea rost sa ma complic acum cu rasini si "chirurgii plastice".
Cu toate astea, am decis sa zabovesc mai mult la baile trenului pt ca vreau sa invat...si stii cum e, pana nu pui mana sa faci nu ai cum a vezi cum merge treaba.

In legatura cu progresul (sau cu lipsa lui)...nu-mi place sa ma grabesc iar timpul pe care il pot aloca modelelor mele este mult mai putin decat mi-as dori.

Multumesc si toate cele bune,

Aceasta postare a fost editata de BMF: 14 August 2013 - 11:12 AM


#82 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1778
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 15 August 2013 - 07:59 AM

Citeaza

name='BMF' timestamp='1376471438' post='172744'
Cred (dar nu-s sigur, de-aia am intrebat) ca e o chestiune legata de unghiul de vopsire...ceva legat de vopseaua care sare de pe o suprafata si se depune aiurea pe alta invecinata. A scris ceva la un moment dat Z-mare de asa ceva, dar nu mai gasesc topicul respectiv, fir-ar sa fie.

Daca zici ca ai verificat inainte, atunci aia e. Sunt particule de vopsea uscata (fara solvent) care zburatacesc si se aseaza pe suprafata adiacenta zonei vizate cu aerograful.
Poti rectifica cu un pic de smirghel fin si apoi un lac dat cu pensul doar pe zona respectiva (nu e cine-stie-ce suprafata ca sa bagi aerograful).

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 15 August 2013 - 08:27 AM


#83 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12652
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 August 2013 - 08:26 AM

Citeaza

E dificil (aproape imposibil) sa reusesti performanta de a vopsi un fir de metal si sa reusesti a pastra vopseaua pe el la momentul cand il indoi sau la momentul manipularii "la rece", ori cand il lipesti la locul sau.
Da, firele metalice sunt mai dificil de vopsit si manevrat. Pentru a nu sari vopseaua, nu o las sa se usuce de tot, adica imediat ce "nu mai lipeste" ma apuc de pozitionarea firului. Vopseaua fiind inca "moale" nu sare de pe fir la indoituri, La fel procedez si cu centurile.

Citeaza

Am o intrebare pentru cunoscatori. In 2 locuri pe unul dintre peretii verticali ai baii trenului de aterizare, vopeaua a capatat un aspect ciudat, mai rugos/neregulat.
Acolo s-a intimplat fenomenul numit acumulare (build-up, in engleza). Adica, stropii foarte mici de vopsea au "ricosat" de pe fundul baii trenului si s-au lipit, uscati, pe acel perete. Este o chestie similara cu acumularea ce are loc, uneori, cind vopsesti zona de la incastrarea aripii cu fuselajul. Am mai vorbit eu despre asta, cu desene pe linga, dar nu mai stiu topicul. Ca remedii: presiune mai mica, dilutie un pic mai mare, un unghi de vopsire care sa impiedice "saritul" vopselii.

Citeaza

Cred (dar nu-s sigur, de-aia am intrebat) ca e o chestiune legata de unghiul de vopsire...ceva legat de vopseaua care sare de pe o suprafata si se depune aiurea pe alta invecinata. A scris ceva la un moment dat Z-mare de asa ceva, dar nu mai gasesc topicul respectiv, fir-ar sa fie. N-as vrea sa repet chestiunea
Exact!
Ha, ia ca l-am gasit!: http://www.cartula.r...ch__1#entry1653

#84 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 15 August 2013 - 11:49 AM

Dupa cum spuneam, dilutia a fost problema...

#85 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2013 - 08:32 AM

Salutare.

Back in da biznis, cum s-ar spune.

Astrele mi-au fost asa de potrivnice ca de aproape 2 luni n-am mai putut sa ma apropii de Eileen. As spune chiar ca au facut misto de mine...dar asta e o alta poveste.
Revenind la Tbolt-ul meu, incerc sa urnesc din loc lucrurile.
Ne-am pregatit de un strat de primer.
Inainte de asta, am mascat ce mai era de mascat...bai tren de aterizare, faruri, lampi de pozitie, etc.

Dupa cum am fost invatat in topicul meu precedent, am curatat putin macheta inainte sa ma apuc a dau grundul.
Cu o periuta veche de dinti am dat cu spirt medicinal pe ea si am frecat pana s-a dus tot jegul.

Cam asa arata inainte de grund...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 100.JPG
  • Imagine atasata: 101.JPG


#86 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 14 October 2013 - 08:53 AM

Enter Mr. Surfacer 1200.

Inainte de asta am dat culoarea interioara la ramele cupolei si parbrizului. Conform referinte, la P47D Bubbletop ramele astea erau de culoare neagra la interior, in marea majoritate a cazurilor. Alte poze ce-am mai vazut par sa confirme asta. Asa ca primul a fost un flat black pe zona respectiva.

Apoi grundul. Pana acu (adica la F86Sabre) am folosit o chestie tot de la Gunze care se cheama White Primer. Nici macar nu stiu sigur daca e un grund propriu-zis, dar a fost destul de ok.

Acum insa am vrut sa dau cu Surfacer 1200. Mi-a placut mai mult rezultatul. Surfacer-ul scoate mult mai bine in evidenta detaliile,macheta arata mult mai "crisp" sub un strat de Surfacer.
Deci surfacer-ul a mers fara probleme. Mai sunt cateva locuri (vreo 2) unde daca te uiti atent sunt niste zgaibe (mici)...voi interveni sa le elimin apoi voi da din nou cu primer pe zonele respective.

Ce m-a multumit a fost cum a iesit zona (intrados-extrados) din apropierea incastrarii aripii. La ce chin a fost cu potrivirea planurilor, practic aproape intreaga zona a trebuit regravata. Este prima oara cand fac asa ceva pe suprafete mai complexe...iar dupa primer se vede mai bine rezultatul si cred ca este onorabil.
Unele dintre linii se vede ca puteau fi facute mai bine, dar overall sunt multumit, la ce macel a fost pe-acolo prin zona aia.


Incep sa studiez jambele trenului de aterizare. Cam nasol ce vad. Adica...trebuie sa lucrez in plus ca sa le aduc mai aproape de realitate. Vad in poze niste tije pe-acolo care la kit lipsesc cu desavarsire. Ma gandesc sa le improvizez din niste ace de seringa. Dar cea mai mica dimensiune pe care o am este de 0.6...si mi-ar trebui mai subtiri.
Are idee cineva care e diametrul minim la acele de seringa? Pot gasi oare ceva pe la 0.3 sau mai putin?


Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 102.JPG
  • Imagine atasata: 103.JPG
  • Imagine atasata: 104.JPG
  • Imagine atasata: 105.JPG
  • Imagine atasata: 106.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 14 October 2013 - 08:58 AM


#87 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 14 October 2013 - 02:12 PM

Salut BMF, foarte misto pana aici. Urmaresc evolutia machetei tale, intrucat am si eu in lucru un P-47 N, tot de la Academy, tot 1/48.
Spor!

#88 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 14 October 2013 - 07:50 PM

Cod culori
Cod 2
De 25G si 26G am gasit. De 27G , nu....

Aceasta postare a fost editata de busila: 14 October 2013 - 07:55 PM


#89 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 16 October 2013 - 09:01 AM

Salutare baieti.

@busila: Multumesc mult, informatia e de mare folos. O a ma apuc sa caut pe la magazinele de tehnica sanitara, cand voi avea timp. Un 27G ar fi ideal...sau macar un 26G...sper sa gasesc ceva.

@gabriel: atentie la P47N 1/48 Academy, kitul are o mare problema! Este vorba de elice. Am si eu P47N, am vrut sa incep chiar cu el, dar n-am gasit inca o solutie la faptul ca elicea din cutie este total nepotrivita pentru modelul N! Din tot ce am citit pana acum, modelul P47N a fost dotat cu un singur tip de elice : Curtiss Electric symmetrical paddleblade (cuffed).
Manelistii astia de la Academy au pus in cutie o Curtis Electric asimetrica...care nu seamana cu una simetrica oricat mi-as dori eu sa ma prefac ca seamana..

Problema e si mai complicata de faptul ca nici nu se poate face, din cate stiu eu, un eventual schimb cu o elice de P47 din kitul Tamiya. In cutia celui de la Tamiya am nu mai putin de trei tipuri de elice, insa niciuna potrivita pt modelul N!
Am cautat si after-market...dar n-am gasit inca vreo elice din rasina pt P47N :angry2: .

Oricum, spor la treaba...si sper sa-ti vedem N-ul cat mai curand.


Toate cele bune,

Aceasta postare a fost editata de BMF: 16 October 2013 - 09:02 AM


#90 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 17 October 2013 - 09:17 AM

Intre timp, m-am apucat sa ma uit nitel si la armamentul greu.
Cu toate ca in singura poza pe care am gasit-o cu Eileen bubbletop (omul a avut si cel putin inca un razorback inainte), avionul era intr-o configuratie "curata" (nu avea montati nici macar pilonii de pe aripa!), T-bolt-ul meu va fi incarcat cu tot ce se poate, gata sa caute prin toti boschetii dupa Panzere pitite de nemtii-cei-rai.

Deci in principiu voi merge pe configuratia: rezervor suplimentar (d-ala mare, plat) sub pilonul central, bombe de 250 lb pe pilonii de sub planuri iar langa piloni imediat voi monta si suportii aia cu cele trei puscoace legate impreuna (aka lansatoare de racheta).

Asta pt ca asa-i sta bine unui T-bolt adevarat care nu se fereste deloc de niscai distractie la joasa altitudine...nu ca sissy boyz aia cu avioane stralucitoare, care zboara numai de la 7.000 in sus si se crizeaza imediat cum vad ca incepe Fritz sa arunce cu ceva flack in ei.:nea:

Asa deci...rezervorul suplimentar este deja asamblat si primuit...isi asteapta vopseaua. Teoretic, ar trebui vopsit culoarea intradosului...care la acest avion era RAF Sky. Dar nu stiu daca "amis" au apucat sa vopseasca si rezervoarele suplimentare in culori RAF. Ma gandesc ca este posibil ca ele sa fi ramas in culorile originale...adica neutral gray sau, si mai misto, bare metal. Ma atrage ideea ca rezervorul suplimentar sa-l fac bare metal...am niste Gunze super-shine silver care cred ca ar merge...dar asta mai vad eu cand ajung sa-l vopsesc.

Cu armamentul, am asamblat lansatoarele de rachete (care asteapta niste corectii) si bombele.
Cu bombele e cam trist ca au ampenajele cam groase si nu prea stiu ce sa le fac. De asemenea, declansatoarele sunt ridicol de grosiere...zici ca-s bucati de blindaj frontal de Tigru, nicidecum niste rozete care ar trebui sa e invarta in cadere. Plus ca alea din spatele bombei (dintre ampenaje) lipsesc cu desavarsire.
Asa ca am inceput prin a le taia cu un fierastrau fin de rasini si sa incerc sa le subtiez (la pila).
Sa vad ce-o iesi. Apoi voi incerca sa le fac si pe cele din spate, care lipsesc...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 107.JPG
  • Imagine atasata: 108.JPG
  • Imagine atasata: 109.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 17 October 2013 - 09:26 AM


#91 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 17 October 2013 - 04:01 PM

Salut, putin off topic.
BMF, ce spui tu pare sa fie drept dar sunt lucruri care deranjeaza doar daca duci modelul la un concurs international. Pentru modelul care va sta in vitrina si va fi admirat de foarte putina lume, nu cred ca este o problema. Si daca era o problema, poate o facea cineva deja din rasina dar nu sa sinchisit nimeni.
In principiu, Academy a pus asta :

Imagine postata

si trebuia asta :

Imagine postata

Varianta N mai are o problema, motorul. Nici acela nu se aseamana cu cel real dar pe mine nu ma deranjat deloc!

#92 Useril este offline   gabriel chelaru 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 506
  • Inregistrat: 21-February 07
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie, Motociclism, Istorie, Bizantinologie, Muzica

Postat 17 October 2013 - 11:55 PM

Adevarat, motorul nu semana deloc cu cel real, dar, la fel cum zice si Tibi, sunt niste amanunte, n-as zice chiar nesemnificative, dar peste care se poate trece. Acum sincer, nu cred ca cel care admira macheta se uita direct la motor sa vada daca e cel mai corect cu putintal...si nici la elice. Ochiul cauta sa observe in primul rand maiestria cu care macheta a fost realizata .....parerea mea. In consecinta, eu voi pastra motorul si elicea din cutie.
Spor!

Aceasta postare a fost editata de gabriel chelaru: 17 October 2013 - 11:56 PM


#93 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 22 October 2013 - 09:11 AM

Salutare.

@tibi&gabi: Asa este, de asta cu motorul uitasem complet!:blink:

Parerea mea este ca treaba e relativa.
Daca la motor mai bagi niste sarme, il mai ingropi sub capota, si merge ca nu se vede asa de pregnant, cu elicea nu-i chiar asa.
E dita-mai flasneta, chiar in botul avionului. Se vede de la o posta. Sigur ca nu toata lumea care se uita la un N cu o elice de D o sa stie acest lucru, si cu atat mai putini or sa sara in sus sa faca spume la gura ca e gresit kitul si ca n-are elicea care trebuie. Nu despre asta e vorba. Kitul poate fi facut fara probleme cu elicea din cutie si sa iasa foate misto.
Daca nu as fi stiut acest detaliu inainte sa ma apuc de avion, as fi inceput cu N-ul fara sa ezit. Dar cum il stiu, si cum machetele le fac pt mine, ar fi insemnat ca de cate ori m-as fi uitat la el as fi vazut aceasta eroare si m-as fi enervat. :crazy:
De-asta n-am inceput cu modelul N ci cu D-ul.

Acu, revenind la Eileen, n-am mai avut timp de mare lucru.
Am vopsit armamentul greu...bombele (la care am adaugat niste declansatoare fata-spate) si lansatoarele de rachete (bazooka).
Olive drab, conform intructiuni. Am vazut eu prin niste poze ca americanii mai trageau uneori niste dungi galbene pe bombe...de obicei una in fata si una in spate langa ampenaje.
Am vopsit cu galben inainte, am mascat si a iesit ce se vede (numai in spate).
Nu-s foarte multumit, nu sunt prea drepte dungile alea...din cauza ca banda de mascare n-a aderat foarte bine la suprafata curba si inclinata. Voi cum mascati suprafetele de genul acesta?

Inca ma mai gandesc daca sa le las asa sau a dau peste cu olive drab...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 110.JPG
  • Imagine atasata: 111.JPG
  • Imagine atasata: 112.JPG


#94 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 22 October 2013 - 10:00 AM

Vezi postareaBMF, la 22 October 2013 - 09:11 AM, a spus:


E dita-mai flasneta, chiar in botul avionului. = Ok, dar de unde faci rost de elicea corecta? Singura solutie este sa le slefuiesti pe cele existente la forma necesara dar este o munca grea...


Am vopsit cu galben inainte, am mascat si a iesit ce se vede (numai in spate).
Nu-s foarte multumit, nu sunt prea drepte dungile alea...din cauza ca banda de mascare n-a aderat foarte bine la suprafata curba si inclinata. Voi cum mascati suprafetele de genul acesta? = Nici in realitatea nu erau perfect vopsite. Tin minte ca am vazut fotografii cu bombe similare si dungile nu erau drepte. Eu zic ca le poti lasa asa, linistit!



#95 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 22 October 2013 - 11:18 AM

"Ok, dar de unde faci rost de elicea corecta? Singura solutie este sa le slefuiesti pe cele existente la forma necesara dar este o munca grea..."

Aaaa...pai asta-i problema, ca nu stiu e unde sa fac rost de elica corecta. De-asta nici n-am facut N-ul. Sper ca poate o sa se milogeasca cineva si o s-o faca din rasina...sunt multe elici de kit-uri mai obscure facute din rasini.
Asta cu slefuitul e complicata rau, cum bine ziceai si tu. Se poate face, am vazut odata un topic al unui tip care a luat partea centrala de la elicea din kit (numai butucul si mansetele de Curtiss
Electric assymetrical paddleblade), peste care a pus niste varfuri de pale de la un Hamilton standard symmetrical paddleblade (si alea macelarite, ca au trebuit taiate la lungimea neceara, sa se potriveasca cu mansetele de la cealalta). Complicaria naibii. Plus ca daca grefa in sine reuseste (si nu-i usor), trebuie facute tot felul e ajustari...whatever, cert e ca mai bine astept un aftermarket (sunt un lenes, stiu).

Oricum la ce coada de kit-uri am in asteptare, acum ca fac D-ul, N-ul poate sa mai astepte putin.


"Nici in realitatea nu erau perfect vopsite. Tin minte ca am vazut fotografii cu bombe similare si dungile nu erau drepte. Eu zic ca le poti lasa asa, linistit!"


Cu bombele ai zis exact ce speram sa aud...o sa le las asa :friends:

Multumesc si toate cele bune,

#96 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2013 - 09:13 AM

Am fost nevoit sa mai lucrez la celula...pe care o grunduisem si o credeam pregatita de preshading, dar s-a dovedit a nu fi chiar asa.
Mai intai, erau cateva (vreo 2) foarte mici probleme de remediat dupa grund...s-a rezolvat cu Mr Suracer 1000 si smirghel fin (600-1500).
Am dat cu grund peste zonele respective si nu se mai vede nimic.

Apoi, mi-am dat seama ca am uitat sa montez catargul antenei. Am rezolvat si asta.
Apoi, mi-am dat sama ca la modelul D exista si un cablu de antena. Venea prins intr-o parte de treimea superioara a derivei iar in cealalta parte intra in fuselaj, imediat in dreapta catargului antenei.
In principiu stiu ca aceste cabluri de antena trebuiesc montate la sfarsit, cand e avionul gata...dar vazand cum e prinsa antena, m-am gandit eu ca o sa am mari probleme s-o intind corect daca o las la sfarsit, cand e avionul deja vopsit.
Daca nenorocitul de cablu ar fi fost ancorat de varful catargului, era simplu: gaura mica in deriva, lipit primul capat al cablului, apoi dupa ce se usca dadeam o gaura care sa traverseze capatul catargului, treceam celalat capat al cablului prin catarg, intindeam corespunzator ca sa tensionez antena si apoi lipeam.
Dar aici, cablul intrand in fuselaj, nu aveam cum sa mai intind antena. Ar fi ramas o chestie flasca...si cred ca nu-i niciun secret ca nimeni nu agreeaza aceste chestiuni.

Asa ca am luat masuri severe. Adica am dat o gaura in avion suficient de mare incat sa pot scoate cablul din fuselaj si sa-l intind cum trebuie.

Mai intai am dat o gaura in deriva...am prins cablul acolo (s-a lipit foarte bine cu Revell contacta!).
Apoi am dat o gaura in fuselaj, in locul unde trebuie sa intre cablul in mod normal. apoi undeva in dreapta ei (intr-o zona libera de linii de panouri sau detalii), am dat o gaura mult mai mare...diametrul 1,5 cred. Am uitat sa fac poze in faza asta. Prin gaura asta am bagat in interior o sarma subtire de 0.3, indoita la capat in forma de carlig...si am "capturat" cablul deja varat prin prima gaura in fuselaj. Apoi l-am tras afara din nou.
Apoi l-am tensionat cat am avut nevoie...dupa care am aplicat lipici prin gaura cea mare...dupa care am facut un "dop" din ceva culee...pe care l-am lipit in gaura din fuselaj. Partea asta se poate deja vedea in poze. Apoi slefuit...slefuit...apoi din nou grund prin aerograf si cam asa arata acum.

Am reusit sa intind cablul de la antena si nu se mai vede nicio urma de gaura. :jump:

Acum sper sa pot incerca un preshading. Sa vad ce-o iesi...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 113.JPG
  • Imagine atasata: 114.JPG
  • Imagine atasata: 115.JPG
  • Imagine atasata: 116.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 23 October 2013 - 09:17 AM


#97 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 23 October 2013 - 10:44 AM

In locul tau nu atasam catargul si nici antena in acest stadiu! Ai sa vezi ca te va incurca! Astea se pun la urma!

#98 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 23 October 2013 - 12:02 PM

Vezi postareatibi22, la 23 October 2013 - 10:44 AM, a spus:

In locul tau nu atasam catargul si nici antena in acest stadiu! Ai sa vezi ca te va incurca! Astea se pun la urma!


Stiam ca ar trebui puse la urma, Tibi.
Dar totusi, daca le lasam la urma, dupa ce vopseam avionul, cum as mai fi tensionat cablul de la antena?


Multumesc,

#99 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 23 October 2013 - 01:14 PM

Tot asa cum l-ai tensionat acum!

#100 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 23 October 2013 - 02:41 PM

Folosind un fir de nylon, tensionarea e usoara, fara a mai fi nevoie de gauri tehnologice.
Lipeai capetele firului la o tensiune aproximativa, ulterior apropiai usor de el (din loc in loc) un betigas aromat. Temperatora jarului din capatul betigasului face firul de nylon sa se stranga, tu obtinand astfel o tensionare perfecta.
Se poate folosi orice "scula" care sa-ti ofere o sursa de caldura suficienta pentru ce ai nevoie, fara flacara, si care in plus e si foarte controlabila.
Simplu.

Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi