Forum Machete,Modelism,Hobby: P 47 D Bubletop "Eileen" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

P 47 D Bubletop "Eileen" Academy 1/48

#21 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2013 - 12:23 PM

Pai daca voi folosi ceva de genul acesta (scobitoare sau alta tija metalica), un capat va fi lipit in butucul elicei, iar celalalt il scot prin spatele motorului (gaura acelasi diametru) si pun o saiba sau ceva. Astfel tija ar fi prinsa la mijloc, ramanand mobila intre butucul elicei si spatele motoruli si astfel teoretic n-ar avea cum sa mai cada.


Multumesc pt idei si sugestii, o sa vad cum o manevrez s-o scot la capat...

#22 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1773
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 28 May 2013 - 12:45 PM

BMF, daca scobitoarea ti se potriveste ca diametru, poti s-o folosesti cu incredere, lemnul este mai rezistent ca plasticul sau rasina. Daca nu tragi de el zdravan, nu se rupe. Ce naiba, sint machete statice, nu trebuie sa si zboare! :-D

#23 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 28 May 2013 - 02:10 PM

Vezi postareaBMF, la 28 May 2013 - 09:10 AM, a spus:

Plasticul Tamiya (am si un Tamiya Razorback) se apropie mai bine de original din punctul acesta de vedere, chiar daca aparent este mai simplu (randurile de cilindrii sunt impreuna, nu piese separate ca la Academy).


Fiind si eu total amorezat de aceasta bestie, mi-as permite sa contrazic afirmatia ta de mai sus...
Ba chiar as indrazni sa afirm, ca motoarele din cele 3 kituri Tamiya de P47, sunt probabil cea mai grozava reprezentare in polistiren, la scara 1/48, pentru P&W R2800.
Cele doua stele cu cilindrii sunt piese separate, ba mai mult, intre cele trei kituri exista optiune pentru cele doua tipuri de carter al reductorului, doua modele pentru mecanismul de reglare al pasului elicii si nu mai putin de PATRU tipuri de magnetouri. In fotografiile de mai jos, la comparatie cu rasina Quickboost, dedicat kitului Tamiya ( scuza calitatea, fotografii facute deasemenea, cu telefonul ) :

Imagine atasata: DSC_0571_ed.jpg Imagine atasata: DSC_0570_ed.jpg Imagine atasata: DSC_0567_ed.jpg

Au existat foarte multe modele si variante, de la destul de multi producatori, pentru circuitul de aprindere, in functie de tipul motorului, perioada, etc.
Canalizatiile de la firele bujiilor. puteau sa fie si negre si metal natural ( alama ), mai ales la circuitele presurizate.
Jug-ul tau este un D-25, deci, posibil sa fi avut un circuit presurizat. In acest caz... forma magnetourilor este cu totul alta. Dar, oricum, asa cum ai spus, chestiile alea de la Academy, nu seamana CU NIMIC.
Postez aici, poate te ajuta la bricolajele ulterioare, o diagrama destul de schematica, a canalizatiilor din burta monstrului :

Imagine atasata: 21215_508534065861530_654274263_n.jpg

Voi urmari cu mare placere proiectul tau, pacat doar ca ai ales sa muncesti la un kit ( in opinia mea ), aproape inacceptabil de eronat.
Cele bune !

#24 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 28 May 2013 - 03:24 PM

Salut Grizzlea.

Bine faci ca ma contrazici...mai ales ca ai dreptate :crazy:

In principiu si impresia mea era ca plasticul tamyia este mai bun decat cel de la academy - am si spus-o.
Referitor la faptul ca si motorul tamyia are cilindrii in doua stele separate si nu impreuna, este eroarea mea...ramasasem (nu stiu de ce) cu impresia asta, iar cand am facut comparatia am facut-o din memorie, nu cu kitul in fata (sorry).
Iar comparatia ta cu quickboost este si mai lamuritoare...pt simplul fapt ca eu nu am echivalentul pr 2800 de rasina cu care sa fac o astfel de comparatie.

Da, stiu ca motorul Academy e subtirel rau....mai ales in ce priveste magnetourile si toate agregatele la vedere de pe motor.
Am inceput insa cu Academy pt ca sunt la inceput si nu vreau sa prapadesc un Tamyia daca gresesc ceva.
Razorback-ul imi place cel mai mult dintre toate T-bolturile si numai pe acesta il am de la Tamiya...si o sa-l abordez cand o sa fiu nitel mai sigur pe mine.
Acu incerc sa scot ce pot din Academy asta. Macar sa-l termin cu bine asa cum este, fara sa fac vreo greseala si sa-l trec la "morti"...categorie in care am mai inclus vreo 2 proiecte de cand m-am apucat de modelit.
In afara de erorile de la motor si un cockpit mai subtirel si decalurile de kkt, e si asta un kit destul de bunicel.
Probabil ca o sa-mi inghit cuvintele cand voi ajunge la imbinarea aripii cu fuselajul, dar pana acolo mai este.

Sper sa urmaresti topicul, mai ales ca in mod sigur voi mai avea intrebari sai nelamuriri...si atunci toti cunoscatorii vor putea sa ma ajute cu o parere.

Multumesc si toate cele bune,

#25 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 28 May 2013 - 03:46 PM

Nu stiu ce sa zic de versiunea D pe care o faci tu, dar eu unul am fost foarte multumit de N-ul pe care l-am facut. Mie mi-a placut kit-ul Academy. Am un singur D si acela este Hasegawa pe care vreau sa-l abordez intr-o buna zi. Eu sunt de parere ca aceste kituri Academy sunt foarte bune din punct de vedere calitate / pret. Daca vrei sa-l faci mai "stufos" se gasesc tot felul de componente cu care le poti face mai valuroase, Daca te gindesti ca avind aceeasi pretentie dar pleci de la un kit Tamiya sau mai ales Hasegawa care sunt de o vreme extrem de scumpe si necesita aceleasi "upgrad-uri" ca un kit Academy, cu cel din urma zic ca esti mai cistigat. Cheltuiala este mult mai mica. Asta este parerea mea.

Dar sa revin la motor. Parerea mea este ca ai rezolvat frumos acele mici neajunsuri iar daca motorul nu seamana cu cel real asta nu se vede prea mult, motorul fiind in proportie de 80% invizibil! Pentru tine este important sa obtii cit mai mult experienta lucrind OOB cu minimum de detaliere iar pe parcurs sa incepi includerea unor componente PE sau rasina. Sa vedem cum rezolvi axul. Este simplu si oricare din versiuni pot rezolva problema ta.

Toate cele bune!

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 28 May 2013 - 03:48 PM


#26 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2013 - 10:58 AM

Salutare fratilor,

Am mai lucrat ceva la cockpit.
La asa avion, un cockpit pe masura. Adica mare. Cu putin efort, cred ca ar fi putut face loc si pt o stewardesa, cu toate dotarile necesare pt a-i face viata mai usoara bravului nostru pilot de T-bolt.

Cu culoarea pt interior cockpit P 47 am vazut ca problema e complexa si are multe aspecte, ca sa zic asa. Unii zic interior green...altii dark dull green - o culoare ciudatica pe care n-am gasit-o ca atare.
Am cascat gura pe net pana m-am plictisit, apoi am hotarat sa iau de bun sfatul unuia care zicea ca o regula generala pt interior cockpit ar fi fost dark dull green...si ca o aproximare onorabila a acestei nuante ar fi european green de la MM. Recunosc spasit ca o mare greutate in aderarea mea la aceasta teorie a avut faptul ca MM european green se afla deja in posesia mea.
Asa ca am folosit cu incredere MM european green.
Centurile (inexistente la kit) sunt dintr-un set Eduard pt USAF. De-alea deja vopsite.
Asta usureaza unele lucruri, partea proasta este insa ca vopsesua crapa in zonele ce trebuiesc indoite serios.
Restul chestiunilor de prin cockpit le-am vopsit conform referinte, iar unde n-am avut, am facut si eu un efort de imaginatie.
Am avut la un moment dat intentia sa mai adaug cate ceva prin zona comenzilor motorului, dar m-am calmat gandindu-ma ca oricum cupola o sa vina inchisa si n-o sa se mai vada mare lucru.

Cateva poze...mai bag imediat altele, ca nu mai incap in postarea asta.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 11.JPG
  • Imagine atasata: 12.JPG
  • Imagine atasata: 13.JPG
  • Imagine atasata: 14.JPG


#27 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 03 June 2013 - 11:13 AM

Am incercat o murdareala, macar pe podea. Poate am gresit, dar lateralele cockpit-ului nu le-am mai supus aceluiasi tratament, avand in vedere faptul ca voi inchide cupola.
Pe podea, dupa MM european green, am dat cu ceva praf-uri...intai cu aluminium (d-ala din set de farduri Tamiya), apoi peste cu ceva pigment earth...pt a simula ceva murdarie.
Sper ca n-am exagerat.

Singura chestie pe care am mai adaugat-o e legata de ceva discuri in spatele tabloului de bord (din scobitori de-alea rotundele :rolleyes: , ascutite la varfuri), ca sa simulez ceasurile de bord.
Am bagat in ele si niste fire, sa se vada ceva acolo. Asta pt ca la t-bolt spatele tabloului de bord era vizibil prin parbriz.

Cam atat deocamdata.
Toate cele bune!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 15.JPG
  • Imagine atasata: 16.JPG
  • Imagine atasata: 17.JPG


#28 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 04 June 2013 - 09:57 AM

Se pare ca unanim acceptata ar fi " Green Zinc Chromate" , cu scapari de yellow zinc chromate.Iar culoarea panoului cu instrumente ar fi neagra....

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: p47-cockpit.jpg


#29 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 04 June 2013 - 11:03 AM

Salut Busila si multumesc pt atentionare.

Eu nu am reusit sa gasesc o parere unanim acceptata in legatura cu culoarea de interior cockpit pt t-bolt. Ba chiar as spune ca parerile in acest sens sunt oricum, numai unanime nu :whistle:
Atasez si eu spre exemplificare o poza care confirma DDG....cam la fel cum poza ta confirma green zinc :crazy:
In afara de asta, lucrarea lui Bert Kinzey la care am facut referire (P47 Thunderbolt in detail and scale), zice asa la sectiunea "P47D cockpit details&colors" - citez:
"... All details in the cockpit, including the Dark Dull Green color, remain exactly as they were when the aircraft was in service. This makes the photographs on this page and the next very valuable as a historical record of the Thunderbolt's cockpit, because no restoration has been done."

Cum spuneam, treaba e controversata rau.
In loc sa ma blochez in faza asta, am preferat sa merg pe referinta asta, fara a avea pretentia neaparat ca acesta este adevarul istoric. A fost o alegere.

Da, tabloul de bord a fost vopsit flat black.
Insa m-am dat viteaz si am incercat un drybrush cu gun metal - asa ca sa vad ce se intampla, ca n-am mai facut asa ceva. A iesit ce vezi - adica nu ce trebuia :shiftyninja:
Probabil ca nu am inteles bine cum e cu tehnica asta.
In poze efectul e insa mult mai dramatic decat in realitate.
Si avand in vedere ca o sa inchid cockpit-ul, n-am mai corectat.

Am dat si cu future pe ceasurile din bord - am citit ca asa ar simula oarecum geamul - dar nu se vede mai nimic...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P47D30.jpg


#30 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 04 June 2013 - 04:00 PM

Unii producatori,ex. Curtiss, foloseau Green zinc.Republic folosea Dull green....pana la urma tre' sa stii producatorul aparatului ca sa vezi primer-ul corect....
"The 1944 Erection and Maintenance Instructions covering P-47C, G and D state that "cockpits shall be finished with one coat of tinted zinc chromate primer to eliminate glare resulting from untinted primer." As can bee seen, the use of "tinted primer" is not consistent with the Dark Dull Green found in other evidence."
Si inca o treaba utila.." According to the Erection and Maintenance manuals, the fuselage decking under the bubble canopy of the P-47D from the windscreen to the area aft of the cockpit armour plating, was to be painted Dark Olive Drab 41, the same colour being specified for the anti-glare area of the forward fuselage. Armour plating was specified to the same colour as the interior finish of the cockpit."

Aceasta postare a fost editata de busila: 04 June 2013 - 04:15 PM


#31 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 06 June 2013 - 11:13 AM

Salutare,

Am mai lucrat putin la aripi, printre picaturi.
Nimic special...cu exceptia panourilor de acces la munitie de pe extrados, s-au asamblat bine.
Panourile astea de acces la magaziile de munitie au fost proiectate sa fie prezentate deschise. Probabil din aceasta cauza, daca vrei sa le faci inchise, raman niste spatii libere. Eu n-am reusit sa le montez satisfacator, oricat m-am straduit.
De aceea, le-am montat cat am putut de bine....apoi am dat pe margini cu superglue gel....apoi slefuit si adus la nivel...apoi am regravat complet marginile de delimitare ale panourilor respective.

Altfel, totul a mers ok aici. A trebuit sa montez mai intai luminitele alea colorate de pe intradosul planului drept.
Pe intrados stanga, langa baia trenului de aterizare, avea si un far. Consta numai din geamul de deasupra, in spatele caruia se vedea un spatiu gol. Asa ca am facut eu un corp interior pt far...din patratele de placa de stiren lipite una peste alta...apoi scobit pe interior pe forma gaurii farului...apoi, dupa ce am creeat un spatiu oarecum circular, in mijloc am dat o gaurica (mica :rolleyes:) in care am pus un "bec" (aka plastic transparent).
Nu se prea vede in poze....dar eu stiu ca e acolo :crazy:

Acu' sa vad cand am timp sa inchid fuselajul.

Numai bine,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 19.JPG
  • Imagine atasata: 20.JPG
  • Imagine atasata: 18.JPG


#32 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 10 June 2013 - 11:34 AM

Un mic progres.
Am inchis fuselajul. Imbinare fara probleme.
Pe-acolo pe la ajutajul turbinei am vopsit putin asa ca sa vad cum arata. Mai ales ca odata inchis fuselajul, accesul in acea zona va fi limitat. Chestia aia care reprezinta turbina e burnt metal...interiorul e silver, iar partea din spatele ajutajului e MM jet exhaust.
Partea vopsita cu jet exhaust oricum e in afara ajutajului...deci va fi revopsita in culoarea de intrados.
Ma gandesc insa ca peretii interiori ai ajutajului turbinei sa-i revopsesc din silver in jet exhaust.
Nu am poze de referinta color din zona asta....dar parca tabla aia din interior avea un aspect mai ars putin...

Dupa ce s-a uscat Contacta, am mai dat de-a lungul zonei de contact intre semifuselaje cu lipici lichid de la tamyia....apoi dupa superglue bison (lichid, cu aplicator)...apoi slefuit pana a disparut urma lipiturii, dupa care am regravat liniile de panou pierdute.

Acu sa vedem cum reusesc sa lipesc planurile....care depa cum ziceam, nu se potrivesc tocmai la modul ideal.

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 21.JPG
  • Imagine atasata: 22.JPG
  • Imagine atasata: 23.JPG
  • Imagine atasata: 25.JPG
  • Imagine atasata: 24.JPG
  • Imagine atasata: 26.JPG


#33 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 14 June 2013 - 03:31 PM

Am lipit planurile.
Nu a fost atat de dezastros pe cat ma asteptam...dar nici o potrivire buna nu se poate spune ca am scos.
Au ramas niste santuri acolo pe intrados. Le-am umplut cu evergreen. Cred ca dupa ce termin smirgheluirea o sa dau cu superglue gel deasupra, apoi smirghel din nou.

Dupa care va urma, desigur, spinoasa problema a "transeelor" din baia trenului de aterizare, pe care trebuie sa le fac cumva sa dispara, fara sa afectez restul detaliilor.
Cred ca voi incerca metoda pe care am vazut-o la 109 in topicul cu Pulawski....umplut cu surfacer si curatat excesul cu alcool izopropilic.

W/e placut tuturor.
Si spor la modelit..

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 27.JPG
  • Imagine atasata: 28.JPG


#34 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 June 2013 - 03:18 PM

Salutare.

Treaba merge incet. Nici cu timpul liber nu stau prea bine.

Avem aripi si ampenaje orizontale :punk:

Sunt acum in faza de regravare a zonelor de imbinare intre aripi/stabilizatoare si fuselaj. Am pierdut majoritatea liniilor din zona...datorita problemelor de fitting mentionate anterior, zonele respective au trebuit tratate masiv cu smirghel.
A fost nevoie si de insertii de evergreen la intrados.
Ca si imbinare, a iesit rezonabil...ramane insa sa vad cum voi reusi sa revolv problema imbinarilor care trec prin baia trenului de aterizare.
Nu am alte poze acum, dar astea se vad inca, chiar si dupa surfacer.
Mi se pare o idee absolut tampita asta cu linia de imbinare prin baia trebului de aterizare, care are tot felul de detalii in zona. :angry:
Nu pot sa dau cu smirghel, ca pierd detaliile din baie si nu mai am cum sa le refac dupa aia - sau ma rog, ar fi prea greu pt ce pot eu acum.

Spor la treaba tuturor si un w/e placut.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 29.JPG
  • Imagine atasata: 30.JPG


#35 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 June 2013 - 04:26 PM

Nu cred ca ar trebuii sa inchizi linile de panou, sau poate nu tot. Ai inchis si la flapsuri. Nu e bine. Daca te uiti la poza atasata vezi ca linile de panou pe avionul real.
Am cautat mult pina am gasit pentru tine poza asta :

Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 21 June 2013 - 04:27 PM


#36 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 21 June 2013 - 04:52 PM

Da, stiu ce zici...am inchis insa liniile pt a nu se vedea insertiile de evergreen si pt a obtine o suprafata cat mai "curata".
Plus ca am avut muuult de slefuit ca sa obtin o imbinare cat-de-cat multumitoare...si implicit am pierdut din liniile de panou originale.
Voi regrava insa tot ce trebuie sa ramana pe avion...inclusiv liniile de la flaps despre care mi-ai atras atentia.

Multumesc mult Tibi :friends:

#37 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2013 - 10:34 AM

Salutare.

Am mai buchisit nitel la niste detalii.
Ma refer la mk VIII gunsight - cam asta mai trebuie ca sa inchid cockpit-ul.

Ce se da in kit este suportul colimatorului plus corpul acestuia, intr-o singura piesa. Ca si reprezentare, e oarecum rezonabil. Partea nasoala e cu lentilele colimatorului. Astia ziceau sa pun peste colimator un fel bucata grosiera de plastic transparent (de pe aceeasi rama cu cupola si parbrizul).
Ar arata destul de urat...iar la cat de mare parbrizul avea P47 si la cat de sus era montat colimatorul, s-ar vedea urat chiar si cu cupola inchisa.

Asa ca am modificat putin.
Am inlaturat o bucatica mica de plastic din corpul colimatorului, care ar fi trebuit sa fie suportul lentilei.
Am dat o gaura in mijloc...am refacut eu niste suporti generici pt lentilele colimatorului.

Am incercat sa raman cat mai aproape de o poza de referinta dupa care am lucrat, dar nu am urmarit neaparat asta, ci sa arate cat de cat a colimator.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 31.JPG
  • Imagine atasata: 33.JPG
  • Imagine atasata: 34.JPG
  • Imagine atasata: 35.JPG
  • Imagine atasata: 36.JPG


#38 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 25 June 2013 - 10:42 AM

...apoi am vopsit...suport colimator flat black (unele referinte dau suportul DDG, altele flat black, eu am mers pe flat black) iar corpul colimatorului steel.
Colimatorul in sine am incercat sa-l vopsesc mai intai in gun metal...dar in felul asta nu ar fi existat aproape niciun contrast cu suportul.
Asa ca m-am luat dupa o alta poza, unde un astfel de colimator parea a fi in culoarea otelului (e-adevarat, am vazut asta intr-o singura poza. In restul erau cam gun metal sau asa ceva...).

Apoi am decupat din niste folie subtire de plastic transparent trei "lentile"...una deasupra gaurii din colimator...si inca doua in suportii improvizati de mine.

Cam asa a iesit. E mai bine decat ce dadeau Academy.

Imi cer anticipat scuze pt calitatea pozelor.

Ma descurc si eu cum pot cu ce am.

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 37.JPG
  • Imagine atasata: 38.JPG
  • Imagine atasata: 39.JPG
  • Imagine atasata: 40.JPG
  • Imagine atasata: 41.JPG


#39 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2013 - 09:47 AM

Sa va povestesc ce-am patit.

Aseara am dat asigurari ca n-o sa "lucrez" prea mult. Cred ca mai toti treceti prin asta.
Nici atunci cand ele ne inteleg, nu suntem pe deplin intelesi :whistle:

M-am gandit sa montez doar pilonii de armament de pe aripi.
Cat ar putea dura asa ceva?
Zis si facut. Montat piloni, care nu s-au potrivit perfect pe profilul intradosului.
Am dat de jur-imprejur cu tamyia super-thin, a mai "blendiut" nitel micile imperfectiuni.
Apoi smirghel, apoi sutfacer 1000.

Aici ar fi trebuit sa ma opresc si sa ma dedic altor chestii.
Dar iaca pozna, cand sa las avionul din mana mai fac o mica verificare a look-ului general, cu pilonii montati.
M-a luat inima ce-am vazut...revin imediat cum mai micsorez niscai poze...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 42.JPG
  • Imagine atasata: 43.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 26 June 2013 - 09:48 AM


#40 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 26 June 2013 - 10:55 AM

...deci, fac o ultima verificare ochiometrica.
Cand colo :wtf2: , constat ca parca ceva nu e in regula cu aripile
Verific amanuntit, masor...si intr-adevar, planul drept avea diedrul mai pronuntat decat cel stang :bang:
Vorbim de o diferenta masurata la capetele de plan de cel putin 1,5 mm (dreapta mai sus decat stanga). Dupa alte masuratori si comparatii cu schitele avionului, determin ca problema provine exclusiv de la planul drept...deoarece geometria celui stang pare ok.
Din pacate, eram atat de nervos, incat am uitat sa mai fac pozele doveditoare.
Cum mama naibii am reusit chestia asta, nu-mi explic. Ca atunci cand le-am lipit, am verificat si para-verificat.
Imbinarea aripi-fuselaj a fost intr-adevar dificila...poate din cauza insertiilor de evergreen de la intrados? Cu toate ca, dupa cum spuneam, am verificat geometria dupa fiecare operatiune.

Doar ca n-am facut spume la gura. M-au trecut tot felul de ganduri negre, inclusiv cel in care T-boltul merge direct la cutia cu "morti".

Am deschis o bere sa-mi revin din soc si mi-am reconsiderat optiunile.
Prima ar fi fost sa desfac planul drept cu totul. Dar mi se parea al dracu de greu...e lipit beton, dat cu contacta, apoi lipici lichid...apoi dupa insertiile de evergreen de la intrados dat si cu superglue bizon pt a umple neregularitatile...slefuit, regravat, etc. Prea complicat si riscant.

A doua optiune, si cea pe care am aplicat-o, era o noua insertie de plastic la incastrarea extradosului drept, ca sa mai cobor putin, oarecum fortat, tot planul drept.
Asa ca...al luat un scriber mai solid (ala de la tamiya - taie in plastic ca in branza) si am inceput sa tai pe linia (abia regravata :angry2: ) a incastrarii extradosului drept.
Am taiat tot asa, numai pe extrados, pana am ajuns la plafonul baii trenului de aterizare.
Am luat strips-uri de evergreen...le-am lipit intre ele una peste alta vreo trei straturi (asa am estimat ca ar fi suficient, ca si grosime a insertiei), le-am taiat pe dimensiune si am inceput sa le indes cu japca in taietura de pe extrados, pe care am cracanat-o cat am putut (fara sa afectez intradosul, totusi).
O alta verificare ochimetrica (si apoi masurata mai in amanunt) mi-a confirmat ca am apreciat bine. Capatul planului drept a coborat suficient astfel incat sa fie la nivelul celui stang.
Intradosul (si ala cu insertiile lui de evergreen si cu straturile de surfacer din baia trenului de aterizare) a ramas neafectat.
Apoi am dat o gramada de lipici lichid peste noua insertie de la extrados.
Vreme de vreo 2-3 beri, sau poate chiar mai mult, am lasat sa se usuce.

Apoi, luat la smirghel masiv (320 -800), sa nivelez totul si sa refac incastrarea asa cum trebuie.

Am sfarsit prin a obtine ce se vede in pozele atasate. Va trebui sa regravez din nou zona.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 44.JPG
  • Imagine atasata: 45.JPG
  • Imagine atasata: 46.JPG


Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

5 useri citesc topicul
0 membri, 5 vizitatori, 0 utilizatori anonimi