P 47 D Bubletop "Eileen" Academy 1/48
#61
Postat 17 July 2013 - 09:08 AM
N-ar trebui sa mai dureze foarte mult pana voi incepe complicatul si riscantul (pentru mine, that is... ) proces de vopsire.
Care proces de vopsire incepe cu primerul.
Din acest punct de vedere, ii rog pe colegii de forum cunoscatori sa ma ajute, in masura in care pot, cu raspunsuri la urmatoarele intrebari:
1. Presupunand ca dupa primer nu ies in evidenta imperfectiuni, primerul trebuie musai slefuit? Adica se da cu primer pe macheta si apoi direct cu vopsea, sau trebuie slefuit neaparat primerul inainte de vopsea? Cand intreb asta ma gandesc la Surfacer1200...cu toate ca am si un Gunze White Primer;
2. Daca da (adica daca primerul trebe' slefuit oricum inainte de vopsea), voi ce granulatii folositi in acest scop? Ud sau uscat?
3. Dupa ce terminati cu primerul, mai curatati odata macheta inainte de vopsire?
4. Voi dati cu primer si pe piesele mai mici (cum ar fi componente tren aterizare, armament, etc)?
5. Cand dati primerul pe macheta, ce reglaje folositi la aerograf? Adica...e ok cam aceeasi dilutie/presiune/distanta ca la vopsea?
Multumesc anticipat si scuze daca revin asupra unui subiect deja discutat.
Poate n-am cautat eu destul...
#62
Postat 17 July 2013 - 07:24 PM
2. Nu e cazul, vezi mai sus.
3. Se recomanda o spalare cu apa si detergent daca ai rectificat cite ceva.
4. Nu este cazul, doar daca piesle sunt din rasina sau metal. In acest caz grundul ajuta la fixarea mai buna a vopselei pe acele piese.
5. Da, regulile de urmat sunt aceleasi ca la vopsire. Atentie doar, stratul de grund nu trebuie sa fie gros.
#63
Postat 31 July 2013 - 09:09 AM
Ufff...credeam ca nu mai termin cu capota motorului. Am reusit, in sfarsit, sa ajung la o forma cat de cat multumitoare.
Adica am terminat cu mascarea si vopsirea. In seara asta sper sa am timp sa aplic un strat de future, pt protectie fata de tratamentele ulterioare.
Eventual, poate dupa future mai fac unele mici corectii...in functie de cum va arata dupa ce il dau cu aerograful.
A fost greu pt ca am vopsit numai cate 2 randuri de patratere simultan, dupa cum am explicat intr-o postare anerioara (de frica sa nu mi se ia vopseaua pe masti). Mult de mascat, foarte mult. Multa mizerie, pt ca la aerograful meu, care e prin absortie, nu merge sa prepar o cantitate foarte mica de vopsea. Adica daca as fi pus in cupa numai 2 picaturi de negru si 2 de diluant (sa zicem) - cat mi-ar fi fost suficient sa vopsesc cele 2 randuri simetrice (dar opuuse) de patratele, nu mergea...ca al meu aerograf are nevoie de o cantitate mai mare de vopsea ca sa poata sa "suga" din cupa.
Oricum e o rabla pe care trebuie s-o inlocuiesc cu ceva mai bun daca vreau detalii. Asta il voi pastra pentru grunduri/straturi de baza - la asa ceva merge fara probleme.
Anywayz, cam asta a iesit. Eu cred ca este mai bine decat ce as fi putut reusi cu decalul oferit in kit.
De asemenea, a fost un bun antrenament pt Fw-urile 190 A4-A6 cu inmatriculare JG1 (dungi si patratele pe capote) de la Eduard, si care asteapta si ele ziua in care vor iesi la lumina
#64
Postat 31 July 2013 - 09:29 AM
Acum urmeaza sa ma ocup de detalierea bailor trenului de aterizare.
Adica ceva tevaraie/cablaraie suplimentara, dupa care va urma vopsire in clasicul Yellow Zinc, apoi vopsire detalii, apoi lacuire, ceva spalaturi cu mizerie si apoi mascat pt vopsirea generala.
Dar pana atunci mai este.
Nu ma misc prea repede, de felul meu.
Toate cele bune,
#65
Postat 31 July 2013 - 01:28 PM
Pentru a scapa de acea eroare/greseala de interpretare, eu am preferat o noua mascare si revopsire.
Tu fa cum consideri de cuviinta ca-i mai ok; asa cum am scris la inceput, per ansamblu vopsirea sahului arata bine.
Spor sa ai.
#67
Postat 31 July 2013 - 09:35 PM
O sa vad daca ma mai tin nervii pentru niste corectii la patratelele de pe capota motorului.
Ma gandesc acum cum sa fac cate ceva in plus in baile trenului de aterizare.
Vroiam sa va intreb, voi cum faceti cu cablaraia de acolo?
Mai intai vopsiti culoarea baii trenului, apoi separat vopsiti cablurile (sarme, adica) in culoarea lor si apoi le montati la locul lor in baie?
Sau montati toata cablaraia de la inceput, apoi vopsiti peste tot culoarea baii trenului si apoi vopsiti cu pensula cablurile in culorile necesare?
Multumesc.
#68
Postat 31 July 2013 - 09:54 PM
BMF, la 31 July 2013 - 09:35 PM, a spus:
Vroiam sa va intreb, voi cum faceti cu cablaraia de acolo?
Sau montati toata cablaraia de la inceput, apoi vopsiti peste tot culoarea baii trenului si apoi vopsiti cu pensula cablurile in culorile necesare?
Sau e varianta agreata de mine. Prefer sa vopsesc firele cu o pensula buna, reusind uneori contorsionarea mainii in te miri ce pozitie..... Face bine insa la incheieturi si ochi.
Oricum, fiecare are fixul lui cand vine vorba de cablaraie ce trebuie sa se vada, si mai ales daca trebuie sa se vada bine.
E dificil (aproape imposibil) sa reusesti performanta de a vopsi un fir de metal si sa reusesti a pastra vopseaua pe el la momentul cand il indoi sau la momentul manipularii "la rece", ori cand il lipesti la locul sau.
Daca vorbim de stiren tras la cald, se poate vopsi si inainte, insa ai de luptat cu elasticitatea firului la momentul la care trebuie sa-i dai forma potrivita tevilor din baia trenului. Nu mai pun la socoteala improbabilitatea unei lipituri reusite (peste vopsea). Este totusi varianta cu rezultatele cele mai credibile, insa e mare consumatoare de neuroni plus alte cateva chestii marunte.
Sa vedem totusi si metodele colegilor.
#69
Postat 02 August 2013 - 09:26 AM
Foarte mici progrese: am lipit becurile de semnalizare din capetele planurilor si am inceput cu traseele hidraulice din baile trenului de aterizare.
Doua dintre ele sunt partial terminate. Mai sunt si altele de montat.
Urmaresc sa tin cat mai aproape de niste poze de referinta, dar n-o voi face 100%, mai ales datorita faptului ca forma baii trenului de aterizare, asa cum a fost reprodusa de cei de la Academy, este incorecta si incompleta .
Pentru circuitele astea 2 am folosit Evergreen rod de 0.5. Voi continua cu o combinatie de evergreen si eventual sarma de diferite grosimi.
Cu vopsirea ulterioara a conductelor hidraulice cred ca va fi haios. Unele tre sa fie un fel de argintiu foarte lucios, altele negre. Nici nu stiu daca imi va reusi intr-un mod convingator, fara sa afectez culoarea de baza a baii trenuluii (Yellow zinc) - dupa ce acasta va fi aplicata cu aerograful, desigur.
Numai bine si un weekend placut,
#70
Postat 02 August 2013 - 09:43 AM
BMF, la 02 August 2013 - 09:26 AM, a spus:
Cu vopsirea ulterioara a conductelor hidraulice cred ca va fi haios. Unele tre sa fie un fel de argintiu foarte lucios, altele negre. Nici nu stiu daca imi va reusi intr-un mod convingator, fara sa afectez culoarea de baza a baii trenuluii (Yellow zinc) - dupa ce acasta va fi aplicata cu aerograful, desigur.
Cred ca folosirea unor sarme de cupru s-ar fi pretat mult mai bine!
Spor
#71
Postat 02 August 2013 - 12:24 PM
tomcat_ct, la 02 August 2013 - 09:43 AM, a spus:
Spor
Am luat in considerare si varianta cu sarme, insa dupa cateva probe mi s-a parut ca parca merge mai bine cu evergreen rod, in special pentru acele circuite care pareau mai "drepte".
Pentru astea cred ca era mai dificil cu sarma, care se deformeaza mai usor. Evergren-ul are o elasticitate care mi s-a parut ca simuleaza mai bine conductele mai drepte.
Oricum, e doar o incercare, ca n-am mai facut asa ceva pana acum. La urmatorul meu proiect, este foarte posibil sa folosesc numai sarma, daca nu voi fi multumit cum iese acum.
Chiar si acum, pentru o parte din restul circuitelor, intentionez sa incerc si cu sarma. O sa vad pe parcurs cum merge treaba..
Multumesc,
Aceasta postare a fost editata de BMF: 02 August 2013 - 12:24 PM
#73
Postat 06 August 2013 - 09:05 AM
N-am mai avut timp de mare lucru in ultima veme...am incheiat (partial) cu circuitele hidraulice din baia trenului de aterizare.O sa mai pun vreo 2 conducte mici mai tarziu, dupa ce montez trapele trenului de aterizare si verinele aferente.
Dupa cum spuneam, acum am incercat cu evergreen rod. Are si plusuri, si minusuri. Data viitoare voi incerca sa folosesc mai multa sarma.
Se putea face mai mult in baia trenului de aterizare - dar m-am decis sa ma opresc la nivelul asta de detaliere, datorita:
- formei baii trenului de aterizare, care asa cum este redata de Academy, este incorecta;
- imbinarii inestetice din plafonul baii trenului de aterizare, pe care dupa multiple incercari nu am reusit s-o elimin complet. Exista acolo o diferenta de nivel (datorita modului stupid in care Academy au gandit aceasta imbinare, cuplata cu lipsa mea de experienta) la care nu am reusit sa fac mai mult fara sa folosesc metode "invazive". Adica gravat/slefuit/etc, care ar fi afectat implicit detaliile plafonului din zona imediat invecinata. Daca reusesc sa duc la bun sfarsit acest prioiect fara alte greseli/incidente majore, acesta va fi, din punctul meu de vedere, punctul slab al acestui model.
Am mascat zona adiacenta a intradosului si am dat un strat de primer.
Am folosit Mr. Primer Surfacer 1000. Prima oara cand folosesc asa ceva. Mi-a placut.
Btw, voi cand dati cu primer Gunze (Surfacer), ce diluant (Gunze) folositi? Mr.Color Thinner sau Mr.Color Levelling Thinner?
Cam asa arata acum.
Cand o sa am timp, voi da si cu vopsea - yellow zinc chromate (MM).
Apoi va urma un strat de future, apoi voi incerca sa vopsesc (pensula - mi-e cam teama de etapa asta) circuitele hidraulice si apoi voi incerca sa "murdaresc" putin zona.
Toate cele bune,
#75
Postat 06 August 2013 - 10:52 AM
BMF, la 06 August 2013 - 09:05 AM, a spus:
Btw, voi cand dati cu primer Gunze (Surfacer), ce diluant (Gunze) folositi? Mr.Color Thinner sau Mr.Color Levelling Thinner?
Merg amindoua. Daca aplici de dimineta cind este mai racoare merge prima, daca dai dupamasa sau seara mai bine foloseste a doua! Find cald dai ceva mai mult timp grundului sau vopselei sa se niveleze fara sa se usuce imediat.
#77
Postat 12 August 2013 - 09:00 AM
Treaba merge incet.
Am doar un foarte mic progres de postat. Am vopsit baile trenunului de aterizae in yellow zinc chromate (MM).
Am lasat sa se usuce o zi, apoi am dat cu future. Apoi am lasat sa se usuce inca vreo 2 zile (caldura mare).
Dupa care cu pensula am dat cu silver (sau negru, dupa caz) pe circuitele hidraulice adaugate. Vor mai urma si alte bucati de sarma pe-acolo (cu negru) mai la sfarsit, cand voi monta trenul de aterizare.
Am mai facut mici corecturi (cu silver, negru, verde au yzc) apoi am sigilat cu inca un strat de future.Treaba asta cu corecturile s-a intamplat dupa pozele postate acum...pt ca respectivele corecturi le-am facut pe baza pozelor (cu ochiul liber nu vedeam ca ar fi necesare).
Pasul urmator ar fi a murdaresc putin zona. Am de gand ca pentru asta a folosesc ulei (negru, in principiu...poate si niste raw umber) mega-diluat cu white spirit.
Dupa ce fac si asta, va veni un strat final de lac semi-gloss si termin, pentru moment, cu baia trenului de aterizare.
Spor la treaba si numai bine,
#78
Postat 14 August 2013 - 09:27 AM
Sper ca n-am exagerat cu murdaria. Am incercat sa nu fie nici prea curat, dar nici ca o senila de tanc.
Mai sunt mici corectii de facut la final, dupa ce vopsesc si intradosul...cand am demascat, a sarit putin vopseaua in vreo 2 locuri (dupa grund/vopsea/2straturi future/lac semi-mat de sigilare!!).
Am o intrebare pentru cunoscatori. In 2 locuri pe unul dintre peretii verticali ai baii trenului de aterizare, vopeaua a capatat un aspect ciudat, mai rugos/neregulat.
Am marcat eu zonele respective pe poza 96.
Nu inteleg de ce, pentru ca suprafata era perfect neteda inainte de a da vopseaua. Poate ma lamureste cineva care s-a mai confruntat cu asa ceva.
#79
Postat 14 August 2013 - 09:36 AM
BMF, pozele tale nu sunt prea clare, ce folosesti? Telefon mobil? Incerca sa cureti bine lentila si fotografiaza pe lumina naturala ca asa nu se vede mare lucru.
O alta chestie, nu stiu dece te stresezi atit cu baia unui kit la care daca vroiai sa-l faci ca lumea, cumparai piese de rasina si le schimbai. Prea te-ai agat in chestia asta si nu faci nici un progres. Inca ceva, washul este mai bine sa-l faci cind macheta este gata vopsita!
Sa ai spor!
#80
Postat 14 August 2013 - 09:37 AM
Curtiss Electric Asymmetrical Paddleblade e singura optiune din kit.
Ceea ce nu e foarte corect, pt ca un bubbletop putea fi echipat, in afara de asta, si cu Hamilton Standard Paddleblade sau Curtiss Electric Symmetrical Paddleblade.
Pentru ca nu am nici cea mai vaga idee cu ce tip de elica era echipat Eileen, am mers pe mana lor si am folosit ce era in cutie.
As fi vrut s-o chipiuesc putin...dar n-am mai facut niciodata si mi-a fost teama sa n-o stric, recunosc...
Numai bine,