P 47 D Bubletop "Eileen" Academy 1/48
#42
Postat 26 June 2013 - 01:10 PM
BMF, la 26 June 2013 - 09:47 AM, a spus:
Am dat de jur-imprejur cu tamyia super-thin, a mai "blendiut" nitel micile imperfectiuni.
Apoi smirghel, apoi sutfacer 1000.
Aici ar fi trebuit sa ma opresc si sa ma dedic altor chestii.
Dar iaca pozna, cand sa las avionul din mana mai fac o mica verificare a look-ului general, cu pilonii montati.
M-a luat inima ce-am vazut...revin imediat cum mai micsorez niscai poze...
BMF, Pilonii sunt in general montati si ei la rindul lor. Nu trebuie chituit daca exista o mica imperfectiune. Si in realitate se vede destul de des ca exista o mica diferenta intre forme. Daca tot vrei sa inchizi cit de cit eventuale imperfectiuni te invat un truc. Dai cu surfacer sau chit dupa care cu un betigas cu vata imbibat in alcool izopropilic sau mai bine Mr. Color Thinner stergi de jur in prejur. Nu este nevoie la asa o operatie de nici o slefuire.
Bafta!
#43
Postat 26 June 2013 - 01:14 PM
#44
Postat 26 June 2013 - 01:29 PM
tibi22, la 26 June 2013 - 01:10 PM, a spus:
Bafta!
Salut Tibi!
Ai dreptate cu pilonii...insa in cazul lui T-bolt, montajul pilonilor pe aripa era o chestiune destul de "curatica" - am atasat si niste poze de referinta
Nu ramaneau spatii goale sau alte diferente de nivel...ba chiar se montau si un fel de garnituri sau ceva de genul asta.
De asta am ales sa tratez asa imbinarea pilon-aripa...care initial avea niste lufturi (imi poare rau ca n-am facut poze inainte).
Asta cu surfacerul sters cu alcool izo (merci pt sfat ) am de gand s-o aplic in baia trebului de aterizare, pe unde trece linia de imbinare a planurilor (si se vede ca naiba).
O sa incerc si aici cu pilonii, sa vad cum iese.
#45
Postat 26 June 2013 - 01:35 PM
tibi22, la 26 June 2013 - 01:14 PM, a spus:
Asta cu regravatul cred ca n-o sa fie problema prea mare. Oricum regravasem si anterior accidentului cu diedrul planului drept.
Datorita imbinarii deficitare fuselaj-aripa, toate liniile din zona incastrarii le-am pierdut la slefuire si au fost regravate, atat pe intrados cat si pe extrados.
Acum trebuie doar sa repet operatiunea pe extradosul drept.
Sper sa iasa ok - o sa pun o poza dupa ce rezolv.
Numai bine si multumesc mult pt sfaturi.
#46
Postat 26 June 2013 - 02:41 PM
Aceasta postare a fost editata de tibi22: 26 June 2013 - 02:41 PM
#47
Postat 29 June 2013 - 05:17 PM
Nu-s multumit, dar nu stiu ce sa-i mai fac. Daca folosesc smirghel ca sa aduc la nivel, imbinarea ar disparea complet, dar odata cu ea si detaliile de pe plafonul baii trenului
#48
Postat 29 June 2013 - 10:05 PM
1. Umpli santul respectiv cu Surfacet prin straturi succesive. Surplusul il stergi cu Leveling Color Thinner de la Gunze(nu topeste nici un microgram de plastic , oricat ai da ) pus pe un betisor cu vata- pune putina solutie sa nu curete prea mult.
Prin curatari succesive ai putea sa nivelezi zona.
2. Minifreza - da-i mai cotoioasa treaba...
Succesuri...
#49
Postat 30 June 2013 - 12:06 PM
Treaba cu minifreza las-o balta! Strici mai mult decit repari!
BMF, nu inteleg dece te blochezi in chestia aia? Faci macheta pentru concurs? Lasa-o asta, dupa ce vopsesti, mai dai un wash, mai dai putin drybrush nu o sa mai fie asa vizibil!
Poate singura greseala pe care ai facut-o (presupun numai) a fost faptul ca nu te-ai straduit sa slefuiesti aripa si eventual fuselajul si sa o tot potrivesti la rece pina dadea imbinarea mai bine.
#50
Postat 30 June 2013 - 01:38 PM
N-o fac pt niciun concurs...mai degraba e o chestiune care tine de mine. Adicatelea, daca stiu eu ca e acolo ce nu trebuie sa fie, atunci o sa vad imbinarea aia nenorocita chiar si atunci cand n-o sa mă uit la ea
Dar vorba lui Tibi, n-o sa ma blochez la asta. O sa mai dau cu ceva surfacer si apoi curatat cu alcool izo, poate mai atenuez putin.O sa vad mai tarziu cum arata sub primer si vopsea.In cazul in care chiar o sa se vada atat de mult de-o sa ma calce pe nervi, as mai putea sa "camuflez" imbinarea cu niste conducte sau ceva....cu toate ca si asta e o solutie cam de 2 lei, pt ca prin zona respectiva nu trecea absolut nicio conducta sau cablu la P47
Tibi, logica ma impinge catre aceeasi presupunere ca si a ta....adica poate era mai bine sa cheltuiesc mai mult timp si sa abordez mai prudent imbinarea aripa-fuselaj. Chiar si asa....cu potrivirea la rece a imbinarii am lucrat destul timp (ajustat,pilit,slefuit), pt ca stiam de la bun inceput ca va fi problematic. Probabil ca trebuia sa ma straduiesc mai mult. Las' ca asa se invata.
Cu minifreza nu ma bag, pt ca ar trebui sa refac toate detaliile din baia terenului de aterizare...ceea ce e prea mult pentru mine...
#51
Postat 01 July 2013 - 07:44 AM
Dintr-o surubelnita de ceasornicar, iti faci daltita mica, cu care tai usor fiecare denivelare in parte. Apoi cu o "pila" confectionata din hirtie abraziba si un bat de inchetata/frigaruie/scobitoare, slefuiesti usor zona. E munca de chinez, dar se poate rezolva.
Am avut si eu probleme din astea si asa le-am rezolvat. Minifreza iti cere mina precisa, de gravor, daca nu esti precis, mai mult strici decit repari.
#55
Postat 10 July 2013 - 12:39 PM
Scuze de off topic, dar am o rugăminte dacă se poate? A-ți putea sa faceți īncă o fotografie cu cupola (partea mobila) perfect centrata și de la nivelul mesei pe care sta? Si o alta cu wind shield-ul dar văzut din spate tot de la nivelul mesei?
Nu este nici o problema dacă la asta va gāndiți, doar ca seamăna al naibii de tare cu secțiunea de la cupola de IAR80!
Mulțumesc și spor īn continuare.
Cu stima.
#56
Postat 11 July 2013 - 09:03 AM
Am incercat ceva dar nu stiu daca o sa fii multumit - ma refer la calitatea pozelor.
Pozele le-am facut azi dimineata in mare graba si n-am avut timp sa stau sa fac mai multe incercari cu luminozitatea si fundalul.
Abia acum cand incerc sa le postez am vazut ce slab au iesit.
In afara de asta, am numai telefonul la dispozitie pentru asa ceva ...chestiune care ma limiteaza teribil.
Daca mai ai nevoie sa incerc diseara sa fac niste poze mai clare, da-mi un PM si te ajut cu placere - pot incerca sa-ti trimit altele (eventual mai reusite).
Toate cele bune.
#57
Postat 11 July 2013 - 10:18 AM
Mulțumesc pentru poze. Sunt bune asa, le mai pot ajusta un pic īn photoshop dacă trebuie.
Īncearcă sa reglezi telefonul sa facă pozele īntr-o rezoluție mai mica și nu la maxim. "Joaca-te" un pic și cu distanta de focalizare, pana o găsești pe cea optima.
Spor īn continuare.
Cu stima.
#58
Postat 15 July 2013 - 09:18 AM
In weekend am reusit doar sa montez pe avion parbrizul si cupola.
Am un lipici special pt parti vitrate de la Humbrol...Clear Fix se cheama. Am incercat cu el, dar n-am fost multumit. Se intareste foarte greu si se dezlipeste foarte usor. Treaba devine si mai complicata daca suprafetele ce trebuiesc sa fie lipite nu sunt perfect plane...ceea ce este cazul si la T-bolt.
Asa ca dupa o prima incercare nereusita le-am fixat pe pozitie si am dat (cu fooooarte muuulta grija) cu Tamyia Super Thin cement.
Mare inventie...imi era teama sa nu aburesc piesele dar nici gand.
S-au lipit imediat, fara niciun fel de problema.
Acum, sa vad cum mai gasesc timp.
Vreau sa mai detaliez putin baile trenului de aterizare (cabluri&conducte). Ma cam descurajeaza insa faptul ca privind cu atentie niste poze de referinta, mi-am dat seama ca sunt gresite asa cum le-au facut Academy (baile trenului de aterizare, that is...). Deci oricat as detalia eu, ele nu sunt corecte (ca forma si geometrie generala) si nu mai poate fi facut nimic acum. Baile ar fi trebuit inlocuite complet ceea ce ar fi insemnat chirurgie plastica serioasa inainte sa inchid aripile ceea ce e complicat (pentru mine) si mai ales ceea ce nu am planificat cand am inceput modelul. Ma rog, o sa vad eu ce mai adaug pe-acolo.
Apoi trebuie sa mai montez capacele din bordul de atac pt tevile mitralierelor. Iarasi nu-mi place cum se potrivesc piesele si cum le-au gandit cei de la Academy.
Apoi, sa ma apuc sa vad cum imi iese capota motorului. Trebuie vopsite patratelele alea...
Numai bine,
Aceasta postare a fost editata de BMF: 15 July 2013 - 09:21 AM
#59
Postat 16 July 2013 - 08:51 AM
Aia pe care ar fi trebuit sa pun decalurile cu patratele...dar pe care mai bine sa le puna Academy cu mama lor.
Eu m-am hotarat sa le vopsesc. Cei mai experimentati in mod sigur ar rezolva problema cu decalurile, dar pentru mine cred ca e mai sigur sa le vopsesc. Un decal asa de mare, gros si rigid precum cele de la Academy, pus pe forma complexa a capotei motorului, pentru mine ar fi cu siguranta o reteta pt un dezastru.
Asa ca am luat capota (care in prealabil a fos lipita si slefuita, etc) si i-am dat culorile de baza...alb peste tot...urmat RAF dark green pe voletii de aerisire...si apoi RAF sky sub voleti.
Interiorul l-am dat cu silver.
Chestia asta de care va povestesc acum am rezolvat-o mai demult...cred ca mai pe la inceputul constructiei.
Apoi am inceput sa maschez, folosind banda de diferite dimensiuni. In general, 6 mm, 2.5 mm si uneori 1mm.
Am inceput cu primul rand de patratele, de pe partea superioara a capotei (in fata parbrizului, urmand ca apoi sa merg in paralel, simetric, cu cate doua randuri de patratele concomitent.
Aceasta postare a fost editata de BMF: 16 July 2013 - 08:54 AM
#60
Postat 16 July 2013 - 09:33 AM
Pot face maxim cate 2 randuri de patratele pe seara - pt ca trebuie sa las putin sa se usuce, mi-e tarsa sa maschez imediat dupa vopsire, ca sa nu se ia vopseaua.
Exista si niste mici imperfectiuni. Dupa ce am terminat primul rand, cand am mascat urmatoarele 2 (simetric stanga-dreapta), nu am mai aplicat asa bine masca si mi s-a infiltrat putina vopsea neagra pe la colturi, pe sub masca. La randurile ulterioare n-a mai mai fost cazul. Voi corecta cu alb la final. Tot atunci voi ajusta si unele patratele care in urma mascarii nu s-au aliniat foarte bine.
Sper s-o scot la capat. E cam masochistica treaba...dar tot sunt convins ca e mai bine asa decat daca puneam decalul
Toate cele bune,
Aceasta postare a fost editata de BMF: 16 July 2013 - 09:37 AM