Forum Machete,Modelism,Hobby: P 47 D Bubletop "Eileen" - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

P 47 D Bubletop "Eileen" Academy 1/48

#121 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 30 October 2013 - 08:31 PM

Taie-ti o masca din banda tamiya , dupa dimensiunea stelei(poti masura decalul) - macar partea inferioara a decalului , maschezi in pozitia data , maschezi pe laterale , vopsit, futurit,pus decal,futurit,washuit,lacuit,si iaca'i gata...

#122 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 31 October 2013 - 09:40 AM

Vezi postareabusila, la 30 October 2013 - 08:31 PM, a spus:

Taie-ti o masca din banda tamiya , dupa dimensiunea stelei(poti masura decalul) - macar partea inferioara a decalului , maschezi in pozitia data , maschezi pe laterale ...



Cam asa, adica?
Am mascat complet zona care va fi vopsita cu flat white. Dupa ce dau albul, maschez ce tre' sa ramana alb si dau si negrul.
Am masurat cat am putut...am incercat sa reprezint si zona pe care va veni decalul cu insemnul national (nu vreau sa se vada dungi alb/negru sau nuante diferite sub decal).
Am luat eu niste masuri de prevedere (adica masca pt insemnul national e cam cu 0.5 mm mai mica decat decalul propriu-zis), dar marja de toleranta e foarte stransa.
Toate calculele si masuratorile astea le-am facut cu decalul inca pe foaia lui.
Daca am gresit pozitionarea sau dimensiunea mastii pt decal...si decalul n-o sa se "imbine" ok cu dungile alea...am pus-o masiv, ca a zic asa...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 136.JPG
  • Imagine atasata: 135.JPG
  • Imagine atasata: 134.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 31 October 2013 - 09:49 AM


#123 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 31 October 2013 - 09:44 AM

No , vezi ca se poate ?

#124 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 04 November 2013 - 09:36 AM

...dupa care am dat toata zona respectiva flat white (MM).
apoi am lasat sa se usuce vreo zi...apoi am mascat din nou zonele care trebuiau a ramana albe.
Dupa care am at un stat final de flat black.
Apoi am demascat si voila...cam asta a iesit.

Va urma un strat de future, inainte de a trece la decaluri.
Aici cu decalurile am emotii...daca am calculat gresit cu locul unde vine decalul cu steaua pe fuselaj, e cam nasol.

Vroiam sa va intreb daca este suficient un strat de future inainte sa pun decalurile. Si cat trebuie sa-l las sa se usuce?

Apoi...legat de decaluri...are cineva experienta cu Mr. Mark Setter si Mr Mark Softer de la Gunze?
Cu Mr. Softer stiu ce este, ce face si cand si cum trebuie aplicat. L-am folosit si la Sabre (dar alea erau decaluri omenesti, nu Academy...).

Problema este cu Mr. Setter. Asta, teoretic, stiu ca trebuie aplicat pe macheta la transferul decalului (adica in loc sa dau cu putina apa in locul in care vine decalul ar trebui sa dau cu Mr. Setter).
Dar...odata aplicat Setter (care inteleg ca este si un fel de adeziv pt decal), mai poate fi ajustata suficient de bine pozitia decalului?
Si daca Mr. Setter s-a uscat, decalul mai poate fi repozitionat daca dau din nou cu solutie Mr. Setter?

Cu ce ajuta, pana la urma, Mr. Setter? Are vreun avantaj clar?
Sau sa folosesc metoda clasica la transferul decalului (apa) si apoi dupa pozitionare&stuff sa dau direct cu Mr. Softer si gata?



Multumesc,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 137.JPG
  • Imagine atasata: 138.JPG
  • Imagine atasata: 139.JPG
  • Imagine atasata: 140.JPG
  • Imagine atasata: 141.JPG
  • Imagine atasata: 142.JPG


#125 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 11 November 2013 - 12:50 PM

Mda, ramasesem deci la pus decaluri.

Mai intai am dat vreo 2 straturi de future. Am lasat sa se usuce zdravan…vreo 2 zile dupa fiecare strat. Apoi, m-am pregatit de pus decalurile (decaluri Academy de kkt, sa nu uitam). Adica am scos sculele, zemurile, m-am inarmat cu rabdare si am strans barbateste din buci, mi-am dat si vreo 2 palme (:db: ) si mi-am spus ca nu decalurile Academy ma fac pe mine, ci eu pe ele.

Adevarul a fost undeva pe la mijloc.

Ce vreau sa spun e ca am reusit mai bine dacat ma asteptam. In sensul ca n-am stricat macheta (exact asa am stricat un Spit 14). Adica am pus decalurile principale (mai am stencils-uri, care insa nu-s asa multe) cam pe unde trebuiau sa fie. Am reusit sa evit si slveringul, cu toate ca am trecut prin momente delicate din punctul astade vedere.
Asta-i partea buna. Partea nasoala este ca decalurile Academy si-au confirmat proasta reputatie de decaluri de mare kkt. =@
Aviz amatorilor. Nici nu stiu cu ce sa incep. Sa le luam pe rand:

- aderenta catastrofal de slaba;
- decalurile sunt groase si cu margini destul de late;
- elasticitate extrem de scazuta. Ba chiar as spune ca sunt mai degraba rigide decat elastice;
- fragilitate iesita din comun. Unele dintre ele s-au rupt in timp ce stateau pe buretelul cu apa, fara sa le ating!! Asta inconditiile in care am folosit numai insemnele nationale, literele de inmatriculare, nr. de pe deriva si albina aia cu numele de Eileen. Ma intreb ce s-ar fi intamplat daca as fi folosit decalurile alea mari pe care eu le-am inlocuit cu vopsea…sahul de pe capota motor si invasion stripes de pe burta.. ;
- sunt translucide. Stratul de vopsea de dedesupt se poate distinge prin ele, in special daca este mai inchis la culoare si inspecial in zonele albe ale decalurilor.

Am folosit intensiv Mr. Setter si Mr Softer. Cu grija insa, ca nu prea cunosteam produsele si am citit ca pot avea si efecte secundare. Fara ele, cred ca ar fi iesit mult mai nasol.

Am descoperit ca Mr. Setter imbunatateste decisiv aderenta decalurilor. Astea fiind Academy (adica de kkt :thumbsdown: , scuzati ca ma repet), chiar aveau
nevoie. Problema este ca Mr. Setter fiind si un fel de lipici, ingreuneaza oarecum pozitionarea decalului. Cu alte cuvinte, daca din 2-3 miscari decalul nu a ajuns exact unde tre' sa fie, se lipeste de macheta si incep problemele. Daca decalul nu este in pozitia coespunzatoare si s-a lipit, un remediu ar fi sa fie dat din abundenta cu solutie Setter (merge si cu apa, dar se dilueaza efectulsolutiei Setter). Decalul se va dezlipi si va permite repozitionarea…dar atentie mare…dezavantajul este ca el devine deja mai fragil (la Academy inseamna ca se rupe) iar solutia Mr. Setter in exces poate pata macheta (am remarcat insa ca aceste pete dispar in momentul in care peste zona se da cu Mr.Softer – dar nu in exces).

Mr. Softer e un fel de solutie acida care "topeste" decalulsi il face sa se muleze foarte bine peste toate denivelarile suprafetei. Incazul meu, fiind decaluri Academy, chiar si tratarea succesiva cu Mr. Softer nu a avut efect decat partial, decalurile mulandu-se pe denivelarile mai importante, dar refuzand cu obstinatie sa intre in liniile de panouri, de exemplu (nu mai stiu exact daca v-am spus ca decalurile academy sunt de kkt…:bad: ).

O problema nasoala am avut cu decalul cu steaua care vine pe fuselaj. Ca idee, am calculat bine cum vine decalul cand am vopsit invasion stripes. S-au imbucat chiar la fix. Problema e ca sunt acolo niste trape…credca reglau evacuarea fluxului de aer de la intercooler&stuff. Eu le-ampozitionat inchise. Problema este – aviz amatorilor – ca bratul ala colorat in alb de la stelele americane venea peste aceste trape. Care erau vopsite astfel incat insemnul sa se vada si cand erau inchise, si cand erau deschise. Deci undecal trebuie practic sa vina "sub" trapa pe care au am inchis-o…chestie care mi-a complicat teribil existenta.

Pe zona asta mai am inca de lucrat. Intentionez ca lasfarsit sa fac si niste mici corectii punctuale pe decal, cu flat white dat cu pensula…dar as vrea sa flecat mai reduse, caci in mod sigur va fi o diferenta de nuanta.

Scuze de polologhie, dar sper ca observatiile legate de decalurile Academy si zemurile folosite sa fie de folos celor care vor aborda subiecte similare.

Se cuvine sa mentionez totusi ca aceste decaluri academy cu care am avut eu atatea probleme apartin unor modele mai vechi, ca si an de productie...in jur de 2000, daca nu ma insel.
Poate acum la modelele produse mai nou si-au remediat problema.

Toate cele bune,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 143.JPG
  • Imagine atasata: 144.JPG
  • Imagine atasata: 145.JPG
  • Imagine atasata: 146.JPG
  • Imagine atasata: 147.JPG
  • Imagine atasata: 148.JPG
  • Imagine atasata: 149.JPG
  • Imagine atasata: 150.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 11 November 2013 - 01:26 PM


#126 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 11 November 2013 - 01:08 PM

Ai ceva bule de aer sub partile albe ale decalurilor. Astea le scoti numai intepate cu un ac si cel mai rapid dind cu o pensula fina si nitro lac peste ele. Aplicarea nitrolacului sa nu fie baltita si numai peste decaluri!
De asemenea, acolo unde ai linii de panou sa le tai cu un cutit ascutit sau cutter. Dupa taiere mai aplica inca odata Mr. Marksofter.

Bafta!

#127 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 12 November 2013 - 10:37 AM

Vezi postareatibi22, la 11 November 2013 - 01:08 PM, a spus:

Ai ceva bule de aer sub partile albe ale decalurilor. Astea le scoti numai intepate cu un ac si cel mai rapid dind cu o pensula fina si nitro lac peste ele. Aplicarea nitrolacului sa nu fie baltita si numai peste decaluri!
De asemenea, acolo unde ai linii de panou sa le tai cu un cutit ascutit sau cutter. Dupa taiere mai aplica inca odata Mr. Marksofter.

Bafta!


Mai sa fie!

Chiar a mers chestia asta!
Nu stiu daca se vede exact in pozele pe care le-am pus, dar in urma acestui tratament chiar se vad liniile de panouri ce fusesera acoperite de decaluri.

Am reusit a mai scot si din bulele alea din pe zonele albe ale decalurilor.

Merci mult Tibi!!:friends: :drinks:


Am pus si stencils-urile (fara probleme, au mers chiar bine). Cam putintele insa. Nu stiu insa cum statea cum stencilling-ul, istoric vorbind, acest avion. Avand in vedere ca a venit bare metal din State si a fost vopsit in UK cu culori RAF, e posibil ca o buna parte din stencils-uri a fi fost acoperite. Nu stiu exact, dar pare logic.

Mai am de lucru putin la decalurile din zona trapelor de la intercooler. Am fost nevoit sa carpesc pe acolo cu diverse bucati de decal si trebuie sa retusez putin si cu vopsea alba. Sper nu fie prea evidenta interventia asta.

Apoi va urma inca un strat de future pt sigilare si apoi wash.
Nu prea stiu cu ce culoare sa fac liniile de panou. Parca nu le-as face negre...jegul ala dintre panouri nu era intotdeauna negru ca smoala...ma gandesc daca ar merge cumva mai degraba vreun gri sau ceva...

Nu m-am putut abtine si i-am pus si capota motorului...doar sa-l vad cum arata.
De unde am inceput topicul spunand ca e un avion urat cu spume, incepe sa-mi placa. O adevarata bestie.
Good looking motherfu$#er, cum s-ar spune peste ocean...:pardon:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 151.JPG
  • Imagine atasata: 152.JPG
  • Imagine atasata: 153.JPG
  • Imagine atasata: 154.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 12 November 2013 - 10:40 AM


#128 Useril este offline   anakinu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1077
  • Inregistrat: 14-March 08
  • Location:PITESTI
  • Interests:Rock ,modelism,bere

Postat 12 November 2013 - 08:30 PM

Felicitari Imagine postata!
Esti un elev ascultatorImagine postata! Ai tinut cont de sfaturile "taticilor" in domeniu si ti-a iesit un pasaroi excelent Imagine postata!
Inca o data,felicitari !Imagine postata

#129 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 12 November 2013 - 08:54 PM

Bravo, chiar că-i " A good dam'n lookin' motherfucker" !! Potrivirea decalurilor în zona de evacuare a intercoolerelor a ieșit chiar bine. Tragi un wash pe cinste ( și da, nu cu negru, că nu-i utilaj minier !!) și iese betoon .

#130 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 13 November 2013 - 09:46 AM

Ai vazut ca nu e dracu atit de negru pe cit se spune!? ;-) Pina aici ti-a iesit foarte bine. Sa sigilezi decalurile cu future sau lac lucios acrilic dupa care aplica wash-ul.
Nu te grabii! Bafta in continuare!

#131 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 13 November 2013 - 11:46 AM

@anakinu: Multumescmult pt aprecieri!!

Stai asa ca mai este cale lunga pana-l termin. Sper sa n-o comit acum la sfarsit.

Si nu inultimul rand…greetingz from ze dark side, man!…:rolleyes:

@dakian :merci mult. Pt liniile de panouri o sa incerc un gri. Vreau a incerc reteta pe care a aplicat-o Vasile (care la randul lui a luat-o de la Bill…) pe Mig-ul 21. Tus/cerneala cu apa si alcool izo. Am luat deja un alb si un negru de la Windsor&Newton…cred ca-s cerneluri (cu toate ca eu am cerut tus) pt ca se pot sterge cu apa. O sa le combin pana o a gasesc o nuanta de gri mai convingatoare. Anumite panouri vreau sa le dau si cu uleiuri diluate cu whitespirit.

Vreau si ceva exhaust stains, dar astea trebuie date cu aerograful si tre' sa fie discrete (T-bolt-ul nu avea mari urme de gaze arse, ca dadea mai tot afara prin spate pe la turbina). Iar cu aerograful meu (H28 china good-original-imitation-me-love-you-long-time) nu merge sa fac lucruri discrete. Dar poate o sa sun un prieten…

As vrea siputin chipping, dar cred ca ma cam intind mai mult decat ma tine plapuma. Asa ca o sa fac mai intai niste incercari cu metoda buretelului pe un P40 defunct.

@Tibi: nu magrabesc, ca nu-mi sta in fire.

Mai ales caau aparut probleme care vor genera intarzieri. De exemplu, capota motorului pecare m-am strofocat atat de mult s-o vopsesc in sahul ala.

Aseara m-amuitat la ea mai atent si am observat o mica si draguta crapatura la o imbinare…inpatea de sus…chiar langa buza, in cel mai vizibil loc cu putiinta.
Nu stiu de ce a aparut...poate un soc mecanic sau ceva.
Este intolerabil. Trebuie intervenit masiv, chiar daca numai limitat pe o anumita zona. Slefuit…acoperit cu superglue…slefuit din nou…mascat…revopsit…in speranta
ca voi reusi sa fac in asa fel incat urmele acestei interventii sa nu fie foarte vizibile.


Exact ce-mi trebuia…:bang:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 155.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 13 November 2013 - 11:47 AM


#132 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2013 - 11:41 AM

Ma chinui cu tot felul de detalii.
In primul rand, trebuie sa repar capota motorului. E in lucru.
Apoi, trebuie lucrat la trenul de aterizare.

Trapele le-am vopsit deja dupa cum se vede in prima poza, jambele inca nu.

Am facut proba si urmele alea circulare nu se vad cand se monteaza jamba peste, asa ca nu m-am mai obosit sa le fac sa dispara. Stiu ca e blasfemie a le las asa, dar daca la sfarsit nu se vad eu zic ca e bine. Plus ca sunt un lenes, de felul meu, recunosc... :lazy:

Problema e ca trenul de aterizare nu e reprezentat prea bine.
Mai erau pe-acolo niste tije destul de proeminente si vizibile (am ataat si o poza de referinta) care la kit nu exista.

Trebuie sa fac ceva...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 156.JPG
  • Imagine atasata: oleoleg.jpg


#133 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 18 November 2013 - 12:04 PM

...si solutia la care m-am gandit este sa folosesc niste ace de seringa pt a reprezenta tijele alea lipsa.

Am folosit cele mai subtiri ace pe care le-am gasit - 27G.
Am dat niste gauri pe-acolo (si in trapele trenului de aterizare, si in jambe) astfel incat acul cu pricina sa intre intr-un unghi cat mai apropiat de cel care trebuie.
Am facut niste poze (mai clare de-atat n-am putut, sorry) cand faceam probe cu acul de seringa, care a fost desigur ulterior taiat la lungimea potrivita (in ultima poza deja acul este taiat).

Asta imi rezolva oarecum problema tijelor lipsa...dar tot mai ramanea o diferenta majora intre kit si realitate.
Dupa cum se vede in alta poza de referinta pe care am atasat-o, tija aceea se sprijinea pe jamba intr-un fel de "calcai" al acesteia - care nu exista la piesa din kit.
Asa ca le-am facut eu din bucatele de stiren taiate la dimensiuni apropiate (masurate cu precizie Mk1 eyeball, dupa cum bine zicea un coleg de forum) si pilite pe forma jambei. Le-am dat si gauri astfel incat sa permita asamblarea ulterioara a tijelor (dupa vopsire jambe si montarea pe trapele trenului de aterizare).
"Calcaiele" alea de care ziceam sunt putin supradimensionate, dar nu cu mult si eu zic ca e mai ok asa decat sa fi lasat jambele asa cum le-au dat cei de la Academy.

Urmeaza sa incerc sa preprezint si circuitul hidraulic de franare. N-am mai facut asa ceva. Voi incerca cu sarma de plumb. a vad ce iese.

Apoi vopesc jambele...le lipesc pe trape...montez tijele...si gata trenul de aterizare (sper).


Numai bine si spor tuturor,

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 157.JPG
  • Imagine atasata: 158.JPG
  • Imagine atasata: 159.JPG
  • Imagine atasata: 160.JPG
  • Imagine atasata: leg1.jpg


#134 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 20 November 2013 - 10:08 AM

Imi place stilul tau, filozofia dupa care faci macheta. Si eu caut sa imbunatatesc cit mai mult kitul in sine, si cit mai aproape de realitate posibil. Doar ca filozofia asta este cam cronofaga, dar rezultatele iti dau o satisfactie speciala, ceea ce cred eu ca este tot ce conteaza in final, sa-ti placa ce-ai facut si sa te simti TU bine, asta-i scopul oricarui hobby.
Keep it up , iese bine pina acum. Incearca sa maschezi de la bun inceput capota, pentru reparatia crapaturii, ca sa nu te chinui inutil la revopsire.
Spor sa ai !

#135 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 21 November 2013 - 10:12 AM

Da, pina la urma ai rezolvat problema! Bravo! Intr-adevar, decalurile de la Academy, productii mai vechi, sunt execrabile, poate acum, in 2013 sa le mai fi schimbat si ei.
In rest, imi place cum lucrezi, cum abordezi problemele si solutiile gasite!! Spor in continuare!!

#136 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 21 November 2013 - 12:57 PM

Machetele mai noi de la Academy sunt "dotate" cu decaluri Cartograf. Totusi, cele care sunt reeditate exact ca in trecut pot fi inca cu decalurile lor.
BMF ai facut o treaba buna pina acum. Pentru cablurile hidraulice de la frina este bine asa cu fir de plumb. Sunt usor de lipit, maleabile si usor de vopsit.
Spor sa ai!

#137 Useril este offline   vlad 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 416
  • Inregistrat: 07-March 08
  • Location:Turda

Postat 21 November 2013 - 05:31 PM

Salut BMF !
Poate este cam târziu dar pentru viitor e bine de ştiut că la magayinele de aeromodele se găseşte sârmă oţeloasă de 0,3, 0,5mm care poate fi utilizată pentru multe scopuri. Aceasta se poate cositori dacă este cazul.
Se vinde la bucăţi de 1m şi este foarte bună la reprezentat hobane, tije, verine.etc.

#138 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 22 November 2013 - 10:47 AM

Multumesc mult Guyz.

@dakian: da, frate...dureaza mult, prea mult. Asta din cauza ca am eu prea putin timp liber si oricum ma misc incet. Am inceput kit-ul asta in luna mai...si nu-s sigur ca-l termin pana la sfarsitul anului. :-( In ritmul asta, poate generatiile urmatoare sa termine gramada de kit-uri care s-a strans...

@tibi: pana la urma circuitele hidraulice le-am facut cu sarma de-aia din cablul de telefon...0.3 cred...le-am folosit si pt firele de aprindere la motor.
Jambele sunt inca in lucru, dar la timpul potrivit voi veni cu poze. Firul de plumb mi s-a parut prea maleabil (moale) si fragil. Asa ca am preferat acum fir metalic din cablul de telefon. Mai rigid, mai greu de controlat...hmmm, sa vedem cum iese. Pana acum sunt semi-multumit, ca a zic asa. Problema e sa reziste vopseaua pe cabluri pana montez jambele cu totul..
Voi cu ce lipiti firele asta care reprezinta circuitele hidraulice pe trenul de aterizare (presupunand ca folositi sarma de orice fel) ? Superglue?

@vlad: e tarziu acum, dar e bine de stiut. Am retinut, multumesc. Intotdeauna sunt interesat de alternative pt unele materiale...mai ales ca ace de seringa la subtirimea asta am inca extrem de putine.

Intre timp, cat lucrez la jambe, am rezolvat si motorul.
El era gata, dar nu stiu daca mai tineti minte ca pierdusem axul motorului si am fost nevoit sa-l asamblez fara. Intentionam sa inlocuiesc axul motor cu o scobitoare sau ceva...dar m-am gandit ca oricum motorul de P47N (pe care il detin de asemenea) nu e ok pt varianta N ci pt D...si ca oricum o sa-l fac probabil la Pastele Cailor (mai e problema acolo cu elicea care nu-i ok), asa ca am luat axul de la 47N...am dat o gaura mare in spatele motorului de 47D deja asamblat...am varat acolo axul de la N...apoi am inchis gauroiul cu un disc de stiren taiat pe dimensiune...apoi peste, pt siguranta, am lipit si o bucata de culee.
Acum motorul este practic gata de montat pe celula.
Vroiam sa va intreb..pe motor am dat cu future (inainte de nitica spalare). A ramas asa, de cand l-am facut.
Ar trebui sa dau pe el, inainte sa-l montez, cu un lac semi-gloss?

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 161.JPG
  • Imagine atasata: 162.JPG
  • Imagine atasata: 163.JPG

Aceasta postare a fost editata de BMF: 22 November 2013 - 10:52 AM


#139 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1774
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 22 November 2013 - 12:33 PM

Cred ca-i chestie de gust. Gindeste-te ca un motor se intretinea permanent, era vesnic gresat, zic eu ca are un aspect stralucitor, chiar daca aluminiul aripioarelor de racire este mat cumva. Unsoarea si combustibilul dau aspectul de stralucitor. Just my 2 cents...

#140 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 22 November 2013 - 09:10 PM

In mod normal el era mai curat doar cand iesea din fabrica.Pe campul de lupta mecanicii nu stateau sa-l frece brici dupa fiecare zbor.in plus, mai "prindea" in zbor diverse chestii micutze.deci , incepea sa se matuiasca. Motor lucitor n-am vazut.Asa ca , dupa mine , zic sa-l dai cu mat.
Imagine atasata: Reggiane 2000 @ Lynkoping 011.jpg

Aceasta postare a fost editata de busila: 22 November 2013 - 09:13 PM


Arata acest topic


  • 9 Pagini +
  • « Prima
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi