Intrebari vopsele
#21
Postat 22 May 2013 - 06:42 PM
Ala care era trecut ca nou, era postat din a 11 a 2012 deci ......s-a dus. Ok ca pret ca zicea ca este cu tot cu aerograf !
Multumesc de linkuri !
Zicea bogy de future! Din ce am citit cam nu este nimic echivalent in ro si se aduce doar din state. Este in esenta un lac lucios. Deci de unde se poate face rost pana la urma ?
Nu cred ca are rost sa iau aerograf de 5 mil ca sa-l infund sau sa-l stric in vreun fel de neimaginat pentru utilizatorii vechi !
#22
Postat 22 May 2013 - 07:39 PM
Citeaza
http://www.swannysmo...leteFuture.html (nu te mai intreb daca l-ai citit )
Citeaza
Se gasesc aerografe bune si la preturi mai mici, in jur de 200 lei. Doar ca trebuie sa cauti nitel. Ti-as recomanda ceva de genul acesta http://www.hobbyx.ro...espre.8049.html urmareste site-ul, poate mai aduc.
Citeaza
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 May 2013 - 07:42 PM
#23
Postat 22 May 2013 - 09:22 PM
Lectiile de lucrat cu aerograf le-am citit de mai multe ori, inclusiv cand m-am jucat cu niste vopsea la spray. Pacat ca nu am aerograf .
La un BD din ala m-am uitat, dar apare peste tot epuizat. Daca tot m-am uitat la vanzari am vazut acest aerograf http://www.cartula.r...graf-neo-iwata/ apare ca rezervat.
In legatura cu future, pronto de la noi s-a incercat ?
#26
Postat 24 May 2013 - 05:59 PM
Am gasit pe okazii urmatoarele :
http://www.okazii.ro...tion-a127049519 care are 2 duze
http://www.okazii.ro...graf-a127203580 o duza fara furtun
http://www.okazii.ro...2-mm-a127199768 acesta are doar 1 duza nu vad in poze si descriere de furtun nimic
Toate sunt dubla actiune si Gravity feed.
Ce tip de duza mi-ar trebui mie si care ar fi recomandat din cele de mai sus !
Multumesc !
#27
Postat 24 May 2013 - 10:27 PM
http://www.andreea-a...a-actiune-ab130
Desi are doar 1 duza si nu zice nimic de furtun.
#28
Postat 25 May 2013 - 08:01 AM
#29
Postat 27 May 2013 - 05:53 AM
L-am comandat si sper sa-l puna azi si poate pe miercuri sa-l am.
De acest compresor ce ziceti http://www.tocmai.ro...u-10510719.html
Proprietarul zice ca este silentios. Acu intrebarea este daca e mai silentios decat un motor de frigider din cele care le face viopa .
Stie cienva acest tip de compresor, ce parere aveti ?
La pret e cam la fel doar ca este facut de fabrica/firma.
Aceasta postare a fost editata de Maveriick: 27 May 2013 - 05:54 AM
#31
Postat 30 May 2013 - 06:33 AM
Era sigilat in tipla!
L-am desfacut bucata cu bucata, studiat de ce functioneaza si am cateva intrebari !
Am la el 3 ace si 3 nozzle (0.2 0.3 0.5 dupa cum scrie pe cutiuta) desi ele arata dupa instructiuni ca nozzle cap.
1 ac cu nozzle si nozzle cap, montate pe el.
Exista pe instructiuni 2 elemente nozzle care se refera la piesa mica prin care iese vf de la ac, si nozzle cap piesa care se infileteaza peste ac si nozzle.
Acu in cutiute separat am doar acele nozzle cap de dimensiuni diferite si acele de dimensiuni diferite. Nu trebuia sa am si acea piesa mica prin care iese acul tot asa pentru fiecare dimensiune? Sau ea este universala si dimensiunea este data de nozzle cap ?
In partea din spate are un surub cu filet fin care regleaza cat de mult pot trage maneta de actionare in spate (cat de mult pot retrage acul din nozzle), care probabil influenteaza cantitatea de vopsea care o las sa treaca.
Daca desfac capatul negru mai am un surub de reglaj fin care am remarcat ca apasa pe un arc. Acesta nu am inteles ce regleaza. Am vazut ca se modifica doar cat de greu se trage de maneta. Oricum merge ff usor si cu el la maxim si cu el mai liber.
L-am lasat mai desfacut ca sa mearga maneta mai fin.
Deci imi trebuie sau nu acele nozzle (piesa mica fina prin care iese vf de la ac) pentru fiecare ac ?
Cele 2 reglaje din coada ce efecte au?
Cand schimb acul cu nozzle cap cat de mult il introduc in nozzle fara sa o largesc sau stric ?
Multumesc !
#32
Postat 30 May 2013 - 08:34 AM
Citeaza
Tu ai acolo ceva de genul acesta:
Acul, care trece prin corp si duza, duza, capacul duzei, care poate fi din una sau doua bucati.
Acuma, fiecare duza vine cau acul ei, adica ai trei duze, 0,2, 03, 05, trebuie sa ai si trei ace, pentru fiecare duza unul. Ai grija sa nu le amesteci, ca ai stricat toata treaba.
Apoi, ai trei cite capace de duza 1 si 2 (daca sunt separate, daca nu, ai cite un singur capac) pentru fiecare din cele trei perechi duza-ac. Atentie, si aici e valabil, nu le amesteca, strici toata treaba. Adica, nu merge duza de 0,2, cu ac de 0,3 si capac de duza de 0,5.
Citeaza
Citeaza
Citeaza
- eliberezi surubul din spate care tine strins acul
- desfaci, cu grija duza,
- scoti acul
- pui noua duza, o stringi coret, nu prea tarea, sa nu o rupi
- bagi acul, prin spate, pina cind astupa corect gaura din duza. NU FORTA (eventual ia un ciocan mai mare ), poti crapa duza. Atentie, trigherul trebuie sa fie in pozitia zero.
- cu acul in aceasta pozitie stringi surubul din spate
- tragi de triger si urmaresti miscarea acului si faptul ca acesta sa vina in pozitia initiala. Dara totul e OK, pui capacul duzei corespunzator duzei alese.
#33
Postat 31 May 2013 - 07:35 AM
Ramane sa caut un ciocanel sa pun acu si un patent mic sa strang bine duza
Initial nu am gasit decat capacele de duza si acele. Nu gaseam Duza. Una din sticlutele cu duze era deschisa si la o cautare atenta prin toata cutia am gasit si duza corespunzatoare, iar cealalta era blocata in capac duza in sticluta. Deci acu e clar, am 3 ace, 3 duze si 3 capace (1 si 2).
Am luat si compresorul de pe tocmai, linkul de mai sus. Am gasit un coleg care era in delegatie pe la Cluj si mi-l aduce ca sa scap de transport, si are si garantie 12 luni (acu sper sa nu am nevoie de ea).
Pentru teste (lectiile de pe cartula), deoarece nu am inca vopsele, pot folosi doar apa cu acoarele ca sa am ceva nuanta? Ca asa doar apa nu lasa urma, doar uda !
Acoarele pe baza de ulei sau apa. Sa fac o dilutie cam ce vascozitate ar trebui sa aiba?
Ce presiune trebuie sa setez pe compresor ?
#34
Postat 31 May 2013 - 09:04 AM
Inca ceva, desi am observat ca nu iti plac astfel de raspunsuri .
Dilutia e specifica pentru fiecare tip de vopsea cu care vei lucra, iar presiunea e specifica in raport de ceea ce vrei sa reprezinti pe suportul de vopsit. Toate astea le aflii prin varii incercari si teste efectuate cu aerograful si evident cu compresorul tau.
De-asta am scris ca e indicat la inceput sa folosesti cerneala sau orice altceva pe baza de apa, in felul asta descoperi cum functioneaza cel mai bine aerograful tau, la varii modele de vopsire.
Liniile subtiri au nevoie de presiune mica ( 0.5-0.8 ), iar pentru suprafete mari e ok o presiune undeva in jurul a 1.5.
In principiu, vopselele date cu aerograful (acrilice/emailsau de alta natura) se dilueaza la consistenta laptelui, iar dilutia se regleaza "la fata locului", prin testari/urmarirea rezultatelor pe suportul de vopsit.Depunerea vopselei pe suport se face in straturi succesive, nu intr-un singur strat, baltit.
Presiunea in butelia compresorului o setezi undeva la 3/4 din presiunea maxima indicata de producator, iar presiunea la iesirea spre aerograf o reglezi din regulator, la valorile pe care le-am scris mai sus, valori care sunt orientative.
@AlexandruUn sfat, daca nu cumva te-ai gandit si tu deja la asta :Pentru ca te-ai erijat intr-un fel de "ultim samaritean" , ti-as sugera sa-ti salvezi undeva toate raspunsurile date pe topice similare cu cel prezent, in felul asta iti va fi mai usor sa-ti indeplinesti "rolul" fata de colegii ce se afla mai la inceput de drum si doresc raspunsuri cat mai complete, dar care necesita varii cautari prin topicele dedicate.
@Maveriik - ce am scris pentru Z-Mare nu reprezinta o aluzie la dorintele/doleantele tale, dezvoltate pe parcursul acestui topic.
Spor la toata lumea.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 31 May 2013 - 09:11 AM
#35
Postat 31 May 2013 - 10:08 AM
AdiP, buna sugestia ta, numai ca pina la urma tot eu o sa fiu ala care ...cauta!
#36
Postat 02 June 2013 - 05:57 PM
O sa merg pe cerneala sau tus. O sa caut prin oras sa vad ce gasesc si o sa incerc direct pe machete de plastic de la avioanele vechi. Sa vedem daca tine ceva tus pe plastic sau se spala apoi ! Curatate bine si apoi teste. O sa fac si lectiile de aerografie pe hartie intai si apoi o sa incerc ceva pe dvduri stricate.
#37
Postat 21 December 2013 - 10:31 AM
Revin cu alte nelamuriri !
Am incpeut sa asamblez o machete 1/72 Italeri Chinook.
Totul a mers OK inclusive cu partea de vopsire (mici exceptii, inca imi formez mana). Am termiant de asamblat si vopsit tot, pus decaluri, si am trecut la lac. Am lac Tamiya X22 lucios, Am dat pe palate elice ca test si a fost OK. Apoi am trecut la corp elicopter unde a fost un dezastru !!! La lacuire apare pe suprafata de lacuire ca o pulbere fina alba fara sa insist cu aerograful pe locatie. Am zis ca dureaza sa se aseze lacul dar dupa uscare a ramas la fel ca sa nu zic ca toata machete parca este data cu pudra alba !!!
De la ce apare aceasta problema si cum as putea remedia ! Ce am gresit ? Sa mai dau o mana cu dilutie mai mare ? Ca dilutie am alcool izopropilic 90% din ce scrie pe sticla !
Aceasta postare a fost editata de Maveriick: 21 December 2013 - 10:34 AM
#38
Postat 22 December 2013 - 09:26 AM
Vad ca ai si silvering la decaluri, suprafata pe care l-ai pus, nu este lucioasa???
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 22 December 2013 - 09:27 AM
#39
Postat 22 December 2013 - 04:01 PM
Z-mare, la 22 December 2013 - 09:26 AM, a spus:
Nu era lucioasa ! Era mata si cand se usuca apare asa!
Cum as putea sa mai corectez ca sa nu se mai vada asa,, mai ales ca are si lac pe deasupra acu !
Pudra alba vad ca se corecteaza prin slefuire si revopsire !
Daca as incerca cu pasta de polish! Am vazut ca sunt 2 modele fine si coarse.
In mare parte am dat cu o periuta fina pe machete si am mai scapt din ele(cele mai mari). Cele fine inca sunt. Am banuit ca dilutia a fos to problema si am mai dat o mana cu dilutie mai mare si de la distana mai mare, dar tot au mai ramas !
Deci care e pasul urmator recomandat pentru decaluri (daca se mai paote face ceva) si restul ! Sau cum trebuia sa procedez cu decalurile.
Am incercat sa le lipesc cu solutie de acid acetic 25% (facuta din apa distilata si acid acetic 99%), dar raman pete pe langa decal.
Aceasta postare a fost editata de Maveriick: 22 December 2013 - 04:18 PM
#40
Postat 23 December 2013 - 09:26 AM
Prafula acela alb este agentul de matuire, parafina de exemplu, peste care dai cu lac ramina ...acolo. Deci, se slefuieste totul, daca mai poti, si se da un alt strat de lac, diluat corespunzator, cu presiune mai mica si de la o distanta pe care o determini din experienta, nici prea departe, nici prea aproape! Nu exista retete farmaceutice pentru asa ceva.