Forum Machete,Modelism,Hobby: Romanian Bf110. - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Romanian Bf110.

#21 Useril este offline   grek 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 617
  • Inregistrat: 20-December 04
  • Location:Bucuresti
  • Interests:blindate si aviatie

Postat 27 September 2006 - 10:30 AM

Citeaza

Nu ai nici o idee ce bucurie mi-ai facut cand am vazut poza. Dar dupa ce m-am mai uitat un pic, mi-am dat seama ca de fapt nu este o poza cu 2Z+AW ci o poza cu 2Z+FW care purta insemne germane (vezi poza de sus de pe pagina 35 a cartii "La chasse de nuit Germano - Roumaine" de Roba/Craciunoiu)
In poza pe care ai pus-o tu, se vad crucile germane de pe aripi, pe cand 2Z+AW avea cruci romanestri pe aripi.
In poza pe care ai pus-o tu, avionul este inclinat spre dreapta, adica trenul de aterizare din stanga inca este drept pe cand cel din dreapta s-a prabusit. 2Z+AW era paralel, adica amandoua trenurile erau in pozitia ridicata (sau prabusite).


Din discutia purtata cu Dl. Antoniu am inteles ca absolut toate Me 110 au purtat insemne germane initial si au fost de acelasi tip. Toate au avut radare. Doua dintre avioane au avut insemnele germane revopsite cu semne romanesti, pastrand insa inmatricularea originala (ex. 2z + AW).

#22 Useril este offline   Band1T 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 181
  • Inregistrat: 23-October 07
  • Location:Brasov

Postat 26 October 2007 - 01:52 PM

si totusi au existat bf110 vopsite negru si pilotate de romani?
eu am un kit de 110 pe care as vrea sa-l fac negru...

#23 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 28 January 2009 - 02:58 PM

Dragilor Avioanele BF-110 F primite de la nemti erau vopsite albastru-gri peste tot cu pete gri inchis pe extrados, erau culorile de baza pentru vanatorii de noapte. Cele 12 buc. primite au avut imatriculatie germana, numai Ana Wily a avut cruci fiind al comandantului escadrilei, nu era timp pentru asa ceva. Oricum s-au pastrat restul insmnelor.
Au fost imatriculate: Ana Wily, Berta Wily, etc pana la a 12-a litera din alfabetul german.

#24 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 28 January 2009 - 03:44 PM

Cred ca idea cu Bf-110 negre in Romania vine de la Ioan Grigorescu care, in cartea Bine aţi venit īn infern, povesteste despre pilotii romani care se "coceau", la prealarma, in avioanele vopsite in negru. Avioanele, dupa spusele domniei sale, erau vopsite in negru, inatriculate german, dar erau pilotate si de piloti romani. Poate asta sa fie pricina confuziei.

#25 Useril este offline   wurger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4049
  • Inregistrat: 21-February 05
  • Location:Bucuresti

Postat 29 January 2009 - 01:13 AM

Vezi postareaRadu-Dan, la 28 Jan 2009, 14:58, a spus:

Dragilor Avioanele BF-110 F primite de la nemti erau vopsite albastru-gri peste tot cu pete gri inchis pe extrados, erau culorile de baza pentru vanatorii de noapte. Cele 12 buc. primite au avut imatriculatie germana, numai Ana Wily a avut cruci fiind al comandantului escadrilei, nu era timp pentru asa ceva. Oricum s-au pastrat restul insmnelor.
Au fost imatriculate: Ana Wily, Berta Wily, etc pana la a 12-a litera din alfabetul german.



Probail ca exista si poze sau alte documente care sa arate fara putinta de tagada ca asa a fost.

#26 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 29 January 2009 - 08:21 AM

Specific, avioanele noastre de la Esc. de Vanatoare de noapte nu au fost vopsite in negru. Ioan Grigorescu atunci cand a scris cartea a consultat una, sau mai multe, din cartile editate in West unde intr-adevar sunt prezentate foto cu Bf-110 vopsite negru folosite de nemti, prin analogie a atribuit aceeasi vopsire si avioanelor noastre. La acea vreme nu existau fotografii cu ale noastre.
Cele existente, unele prezentate in acest topic le-am obtinut cu mult timp in urma de la Mirel Stoenescu inainte de a emigra in Elvetia. In discutia purtata a sustinut ca nu au fost cu imatriculatie romaneasca, cand a pus fotografiile pe masa am descoperit crucea pe Ana Wily, a sustinut ca a uitat deoarece a fost unul singur din 12.
Gazduita pe Otopeni Esc. Vt. de Noapte nu avea mecanici, reviziile intre zboruri erau efectuate de personalul german.
Un subiect super interesant.

Aceasta postare a fost editata de Radu-Dan: 29 January 2009 - 08:22 AM


#27 Useril este offline   Blue-Max 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2473
  • Inregistrat: 06-December 04
  • Location:Lugoj

  Postat 29 January 2009 - 09:18 AM

Vezi postareaRadu-Dan, la 29 Jan 2009, 08:21, a spus:

Un subiect super interesant.

Dupa stiinta mea, doar o singura carte trateaza acest subiect: "CHASSE DE NUIT GERMANO-ROUMAINE 1943-44", Jean-Louis ROBA & Cristian CRACIUNOIU, 1997, 104 pages, 115 photos NB, cartes, texte en franēais. Lucrarea e indisponibila in Romania de multa vreme, eu personal nu am avut-o in mana nicio data. Teoretic s-ar gasi prin Franta la unii distribuitori. Merita achizitionata ?! Cele 115 photos ce prezinta ?! Daca careva cunoaste cartea, as aprecia cateva pareri ....

#28 Useril este offline   RaidZero 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 26-April 12
  • Location:GTA

Postat 14 January 2013 - 06:15 AM

Salutare! Sper ca nu se supara nimeni ca dezgrop topicul asta, dar Eduard a scos kitul de 110F-4 cu insemne romanesti si sunt curios daca intre timp au mai aparut ceva materiale despre acest avion.

#29 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 14 January 2013 - 10:41 AM

Vezi postareaRaidZero, la 14 January 2013 - 06:15 AM, a spus:

Salutare! Sper ca nu se supara nimeni ca dezgrop topicul asta, dar Eduard a scos kitul de 110F-4 cu insemne romanesti si sunt curios daca intre timp au mai aparut ceva materiale despre acest avion.


Ca de obicei (e o "traditie" la Eduard) au gresit crucile. Au varfurile ascutite pe cand ar trebui sa fie "ciuntite". Platicul e OK, dar interiorul e destul de slab in comparatie cu kitul de la Dragon. Destul de ieftin. Merge.
Radu

#30 Useril este offline   RaidZero 

  • Nou venit
  • Grup: New Users
  • Postari: 5
  • Inregistrat: 26-April 12
  • Location:GTA

Postat 15 January 2013 - 04:17 AM

Multumesc Radub, si pentru raspunsul de pe HS :)

#31 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 08 February 2013 - 01:54 PM

Daca tot s-a "dezgropat" topicul asta imi puteti spune pana la urma ce culoare au avut pe coafe avioanele de la Zilistea? Galbene sau rosii? Despre AW nu poate afirma nimeni cu siguranta ca a avut radar sau nu dar ce aparate au avut sigur radar? O imagine cu FW din Romanian Figher Colors ni-l arata cu jamba dreapta rupta dar nu se vede radar deloc si motoarele cu elicile si coafele aferente par de C/E si sunt fara acoperitoare de flacari. Ce indicativ avea atunci aparatul din poza lui Vali? Un profil din aceiasi carte ni-l arata pe NW cu motoare de E fara acoperitori dar cu radar - eu nu prea as crede asta. Am adunat vreo 6 BF110 la 1/72 si 1/48 si m-as apuca de ele (sa iasa ceva de pe Zilistea indiferent de inmatriculare) dar ceata asta cu motoarele/elicile/coafele/radarele si indicativele ma descurajeaza total.

#32 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 11 February 2013 - 10:39 AM

Citeaza

Daca tot s-a "dezgropat" topicul asta imi puteti spune pana la urma ce culoare au avut pe coafe avioanele de la Zilistea? Galbene sau rosii? Despre AW nu poate afirma nimeni cu siguranta ca a avut radar sau nu dar ce aparate au avut sigur radar? O imagine cu FW din Romanian Figher Colors ni-l arata cu jamba dreapta rupta dar nu se vede radar deloc si motoarele cu elicile si coafele aferente par de C/E si sunt fara acoperitoare de flacari. Ce indicativ avea atunci aparatul din poza lui Vali? Un profil din aceiasi carte ni-l arata pe NW cu motoare de E fara acoperitori dar cu radar - eu nu prea as crede asta. Am adunat vreo 6 BF110 la 1/72 si 1/48 si m-as apuca de ele (sa iasa ceva de pe Zilistea indiferent de inmatriculare) dar ceata asta cu motoarele/elicile/coafele/radarele si indicativele ma descurajeaza total.


Varianta C 3 nu a avut radar . FW din poze fiind un C-3.
Romanii au primit F- 4 ramase de la germani cand au trecut pe G.
F-4 aveau radar Fug 202 . Romanii nu erau specializati sa le foloseasca.
Varianta D-4 am avut un singur exemplar, din pacate nu sunt poze cu el . Modelul D-4 era dotat cu radar FuG 202 si barca de salvare in coada. Nu avea acoperitoari de flacari la esapamente. Modelul de inmatriculare si camuflaj este cel standard de C-3. Din studiul culorilor pe fotografii la Bf 110 folosite de romani (pt profilele din carte) a rezultat culoarea coafelor galbena.

#33 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 11 February 2013 - 10:56 AM

Citeaza

Ce indicativ avea atunci aparatul din poza lui Vali? dar ceata asta cu motoarele/elicile/coafele/radarele si indicativele ma descurajeaza total.


Avionul din poza lui Vali este un Bf 110 F-4 cu inmatriculare germana.
Romanii au zburat cu Bf 110 inmatriculate germane ( inclusiv cu zvastica) cu exceptia lui BF 110 F-4 2Z+AW care avea Crucea lui Mihai.
La inceput am primit 12 Bf 110C-3 inmatriculate cu serii intre AW si MW.
Ca regula generala varianta C-3 nu a avut radar ( deci nici antene) si aveau inmatricularea germana.
Cateve serii de C-3-uri
1. BF 110 C Wnr 944 (2Z+AW) -damaged 20% Zilistea 13 -04-'44
2. BF 110 C Wnr 973 (2Z+FW) -distrus 60% Zilistea 13-04-'44 ( foto Zilistea)
3. BF 110 C Wnr 1819 (2Z+EW) -distrus 100% Bolintin Vale 01-08-'43 pilot cpt Ghica.
4. BF 110 C Wnr 2634 (2Z+KW) - pilot Boris Capbatut, distrus 95 % 4 -04-'44
5. BF 110 C Wnr 2628 (2Z+MW) - Pilot Gh.Stanciucu distrus 100% 4-04-'44

Ulterior germanii ne-au inlocuit C-3 distruse cu F-2 si F-4, si in 1944 am luptat pe timp de zi cu C-uri si cu F-uri impotriva raidurilor americane:
Cateva serii de F-uri

1. BF 110 F Wnr 5084 (2Z+FW) - Ion Simion + C-tin Octavian doborati 10-06-44 la Craiova .
2. BF 110 F Wnr 4812 (2Z+LW) - Sterescu si Ion Stoian aterizat fortat la Calarasi 10-06-44.
3. BF 110 F Wnr ???? ( 2Z +AW) aterizat fortat Otopeni

Legat de indicative:
Literele ( indicativ) de pe C-uri ( scoase din uz) au fost rescrise pe F-uri:

1. 2Z+FW de pe Bf 110 C Wnr 973 rescris pe Bf 110 F Wnr 5084
2. 2Z+AW de pe Bf 110 C Wnr 944 (Zilistea) rescris pe Bf 110 F Wnr ???? (Otopeni)
3 2Z+LW de pe Bf 110 C Wnr ??? rescris ? pe Bf 110 F Wnr 4812

#34 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 February 2013 - 11:59 AM

Ioan Grigorescu, in "Bine ati venit in infern!..."(afirma ca s-a documetat bine pentru scrierea cartii), spune ca pilotii romani au zburat pe Bf-110 nemtesti, vopsite in negru. Pilotii se plingeau ca la prealarma se coceau in aceste avioane! Cit adevar poate fi in aceasta afirmatie a lui I. Grigorescu?

#35 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 11 February 2013 - 01:15 PM

Vezi postareaZ-mare, la 11 February 2013 - 11:59 AM, a spus:

Ioan Grigorescu, in "Bine ati venit in infern!..."(afirma ca s-a documetat bine pentru scrierea cartii), spune ca pilotii romani au zburat pe Bf-110 nemtesti, vopsite in negru. Pilotii se plingeau ca la prealarma se coceau in aceste avioane! Cit adevar poate fi in aceasta afirmatie a lui I. Grigorescu?


A raspuns Dl Radu-Dan si Wuerger la aceasta intrebare

Citeaza

Specific, avioanele noastre de la Esc. de Vanatoare de noapte nu au fost vopsite in negru. Ioan Grigorescu atunci cand a scris cartea a consultat una, sau mai multe, din cartile editate in West unde intr-adevar sunt prezentate foto cu Bf-110 vopsite negru folosite de nemti, prin analogie a atribuit aceeasi vopsire si avioanelor noastre. La acea vreme nu existau fotografii cu ale noastre.

Citeaza

Dl Ioan Grigorescu este un domn foarte bine intentionat si foarte sensibil..Asta insa nu se potriveste cu "bine informat prin arhive".
I-am citit toate cartile pt. ca imi placea cum scria, dar are multe lacune in ceea ce priveste "specialitatea".


Toate fotografiile cu Bf 110 din Romania ( inclusiv germane) nu prezinta culoare inchisa ( neagra) nici pe intrados nici pe extrados.
Chiar daca ar fi o exceptie nu este dovedita fotografic.
Dealtfel in "Bine ati venit in infern!..."Grigorescu a pomenit si de o carte (scrisa de Shakespeare) gasita de el langa un aviator american pe care il localizeaza impreuna cu epava Euroklydon langa campul cu melci ( rafinaria Unirea Ploesti). In cartea lui Dugan si Stuart este pomenita cartea ca apartinand unui membru din Euroklydon. Grigorescu sigur a folosit cartea lui Dugan ca inspiratie pt povestea gasirii cartii dar Euroklydon a cazut la Plopu ( 10 km departare de Ploesti). Epava de langa Unirea fiind cea a lui Boots.

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 11 February 2013 - 01:34 PM


#36 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 11 February 2013 - 01:53 PM

Sarumana mult. Acum pot sa ma apuc de lucru :). Indicativul e corect cu negru? ca am vazut pe posturi mai vechi si pe profile mai vechi prima litera cu rosu. Am un C de la Airfix si-l fac cu coafe si elici plus acoperitori de flacari de la un G de la Italeri. Kitul nou de la Airfix e un pic ciudat, i-au facut linile de panou extrem de pronuntate, sunt ditamai santurile si nu stiu cum o sa iasa.



#37 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 11 February 2013 - 02:51 PM

Vezi postareaCatta, la 11 February 2013 - 01:53 PM, a spus:

sunt ditamai santurile si nu stiu cum o sa iasa.

Poate cu un pic de Surfacer , sa le mai umple.Kit-ul asta il am si eu ,asa ca te voi urmari in realizare....

#38 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 11 February 2013 - 03:34 PM

Vezi postareaCantacuzino, la 11 February 2013 - 10:39 AM, a spus:


Varianta D-4 am avut un singur exemplar, din pacate nu sunt poze cu el . Modelul D-4 era dotat cu radar FuG 202 si barca de salvare in coada. Nu avea acoperitoari de flacari la esapamente.


Acest D-4 avea NW indicativ?

#39 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 11 February 2013 - 03:40 PM

Vezi postareaCatta, la 11 February 2013 - 03:34 PM, a spus:

Acest D-4 avea NW indicativ?

Da, codul radio 2Z+ NW. Avionul a fost zburat de printul Mihai Brancoveanu.


Citeaza

Indicativul e corect cu negru? ca am vazut pe posturi mai vechi si pe profile mai vechi prima litera cu rosu.


Da, corect este negru.

http://www.hyperscal...5reviewbf_1.htm

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: eduard84145reviewbf_1.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 11 February 2013 - 04:22 PM


#40 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 February 2013 - 04:08 PM

Cantacuzino, danke.

Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi