Romanian Bf110.
#41
Postat 19 February 2013 - 04:22 PM
A fost intradevar un G4, si daca da ce radar avea?
#42
Postat 21 February 2013 - 10:33 AM
Catta, la 19 February 2013 - 04:22 PM, a spus:
A fost intradevar un G4, si daca da ce radar avea?
Profilul a aparut intr-un numar mai vechi al Aeromagazin, informatiile folosite la realizarea profilului fiind putine cel mai probabil are greseli de interpretare. Dar intr-adevar este vorba de un Bf 110 G4 zburat de Lutje pe 10 iunie 44.
Pentru o mai corecta abordare al acestui subiect recomand ultimele aparitii de carti pt Bf 110 G in Luftwaffe .
De exemplu editura Kagero a scos recent o carte cu profile de Bf 110 G. Probabil ca mai sunt si alte carti cu acest subiect. Avand in vedere ca te pasioneaza subiectul le-ai putea achizitiona si sa dai mai departe informatiile celor care vor sa faca macheta de Bf 110 germane.
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 21 February 2013 - 10:38 AM
#43
Postat 21 February 2013 - 03:40 PM
Cantacuzino, la 21 February 2013 - 10:33 AM, a spus:
Pentru o mai corecta abordare al acestui subiect recomand ultimele aparitii de carti pt Bf 110 G in Luftwaffe .
De exemplu editura Kagero a scos recent o carte cu profile de Bf 110 G. Probabil ca mai sunt si alte carti cu acest subiect. Avand in vedere ca te pasioneaza subiectul le-ai putea achizitiona si sa dai mai departe informatiile celor care vor sa faca macheta de Bf 110 germane.
Multumesc mult, am gasit cartea la un pret rezonabil sa vad daca trimit si la noi. Am 6 kituri de 110 si n-as vrea sa-mi bat joc de ele, macar sa fac niste subiecte interesante si Lutje e totusi un as pe 110 si a luptat si a fost si doborat pe plaiuri mioritice, mai ales ca documentez si un P 38 doborat in aceiasi zi cu Lutje, ar fi interesant sa-i fac pe vechii inamici care s-au doborat reciproc. Profilul cu AA il stiu, dar este ulterior actiunii din iunie 44. Multumesc mult de ajutor.
Aceasta postare a fost editata de Catta: 21 February 2013 - 04:17 PM
#44
Postat 29 March 2013 - 08:31 AM
Cantacuzino, la 11 February 2013 - 10:56 AM, a spus:
Legat de indicative:
Literele ( indicativ) de pe C-uri ( scoase din uz) au fost rescrise pe F-uri:
2Z+AW de pe Bf 110 C Wnr 944 (Zilistea) rescris pe Bf 110 F Wnr ???? (Otopeni)
Imi permit din nou sa stresez lumea cu o noua intrebare: primul AW care era C avea si el cruci romanesti sau numai al doilea AW (F) le-a avut?
Exista vreo fotografie cu primul AW?
(Dupa ce termin cu MiGurile 3 incep cu 110 si inca nu sunt hotarat la inmatriculari).
#45
Postat 29 March 2013 - 09:37 AM
Catta, la 29 March 2013 - 08:31 AM, a spus:
Exista vreo fotografie cu primul AW?
Nu stiu de existenta unei fotografii pt B f 110 C 2Z+AW. Toate fotografiile cu Bf 110 C din esc rom, indica cruci germane.
Fara alta confirmare foto, singura exceptie de la regula ( cruci tricolore) este Bf 110 F 2Z+ AW.
#46
Postat 29 March 2013 - 10:20 AM
Cantacuzino, la 29 March 2013 - 09:37 AM, a spus:
Fara alta confirmare foto, singura exceptie de la regula ( cruci tricolore) este Bf 110 F 2Z+ AW.
Multumesc mult, atunci va exista in proiectul meu un C -AW cu cruci germane.
#47
Postat 21 March 2016 - 12:10 PM
#48
Postat 20 October 2016 - 12:59 PM
Aș vrea să fac și eu acel misterios 2z+AW rromales , dar sunt bulversat rău .Pînă la urmă , ce era ? F-4 ? C-3 ? Am 3 kituri disponibile : 110C-3 Airfix , 110D / E Eduard și 110G-4 Italeri , parcă nu-mi vine să cred că nu reușesc să fac un "metis" care să semene cu ce trebuie , numai că ar trebui întîi să știu CE trebuie să-mi iasă !!
Mulțumesc cu anticipație !
#49
Postat 20 October 2016 - 03:51 PM
- partea din spate a cupolei (postul gunner-ului) care era altfel la G. Asta din poza e caracteristica seriilor anterioare C,D,F...;
- capotajele motoarelor nu sunt specifice seriei C-D, care avea motoare DB 601A...eu as zice ca-s capotaje de DB601E, care echipau varianta Bf110F...
Eu as merge cu kitul de 110F....mi se pare cea mai probabila varianta.Parerea mea.
Succes, hai da drumul la treaba!
Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 20 October 2016 - 03:54 PM
#52
Postat 20 October 2016 - 10:01 PM
Noroc !
#53
Postat 30 July 2023 - 07:47 PM
- prima transă a fost constituitā din 12 bucăți
- din cartea 'La chasse de nuit germano-roumaine' autori Jean-Louis Roba si Cristian Craciunoiu, avionele respective au avut următoarele numere de fabricație (Werknummer) : 944, 957, 962, 973, 1349, 1398, 1819, 2628, 2634, 2803 și 3053. Lipsește un avion. In acest document este marcat ca model pentru toate aceste avioane, cu excepția numerelor 1349 si 1819, C3-ul.
- dar din documentele 'Messerschmitt Bf-110 Volume 1- C,D,E Variants' de Martin Lebl și Petr Tomancak si 'Messerschmitt Bf110/Me210/Me410 an illustrated history' de Heintz Mankau si Peter Petrick în care figurează integralitatea producției de Bf110, reiese ca toate cele 11 aparate au fost modelul C1, cu excepția le 3053 care a fost un C2.
- din cartea autorilor Roba și Craciunoiu, reiese ca avionul cu numărul 944 a fost înmatriculat 2Z+AW, iar ca acesta a fost înlocuit după accidentare cu un F4 cu aceiași înmatriculare.
- in ceea ce privește culoarea vârfului coifului elicei și a literei 'A' din înmatriculare, au fost probabil galbene. Dacă consideram ca escadrila română 12./NJG6 a făcut parte integranta din grupul IV./NJG6 german, alături de escadrilele 10. și 11./NJG6 germane, sunt foarte multe șanse sa fi fost respectata codificarea germana, adică : litera de identificare a avionului albă pentru esc.10., roșie pentru esc.11. și galbena pentru esc.12. Tot in același sens, în escadrilele germane coiful elicei era de aceiași culoare ca litera de identificare a avionului.
#54
Postat 31 July 2023 - 08:05 PM
Interesant !
Dar , la 2Z-AW, A este absolut orice, dar NU galben. Edi a pus o poză cu el chiar la începutul topicului , și se vede clar că nu este aceiași culoare cu Crucea lui Mihai de lîngă el !
Cel mai probabil că A este tot negru, ca și W-ul...Deloc spectaculos, dar asta este....
#55
Postat 31 July 2023 - 08:57 PM
Citeaza
Ma gandeam daca nu s-ar fi putut ca acel F4 sa fi fost transferat de la 11./NJG6 si sa fi retinut inmatricularea cu litera rosie si nemtii de la esc.11 sa fi vopsit crucea M ,inainte de transfer stiind ca escadrila era romaneasca , dar fara sa cunoasca faptul ca acele avioane nu aveau insemnele romanesti ?
Aceasta postare a fost editata de dany: 31 July 2023 - 09:21 PM
#56
Postat 17 March 2024 - 04:56 PM
#57
Postat 22 March 2024 - 09:32 AM
Este foarte arătos , dar cam prea curat ? Ale noastre erau jumulite , le folosiseră și germanii înainte , și apoi la noi...
Ai făcut un C-3 "curat" . Dar 2Z+AW sigur nu era un C original. Fie era F-4 , fie C modificat , alte motoare , eșapamente cu ascunzători de flacără, elice VDM lată , coafă rotundă. Cu siguranță avea și mitraliera spate , nu cred să fi existat vre-un 110 , de orice nație , fără ea. Era singura lui apărare în fața unui vînător.
Spor maxim și sănătate !