Hobby Boss 84804 U.S M4A3E8 TANK Un "Easy-Eight" din WW2
#1
Postat 22 April 2013 - 09:52 AM
Pozele nu sunt cele mai reusite, au fost facute in graba(si ma mai numesc fotograf).
Am renuntat la inmatricularea propusa de producator, dorind sa dau o unitate colectiei de 1/48, asa ca am cautat imagini cu tancul in varianta de constructie propusa in-box. N-a fost usor, mai ales ca mi se pusese pata pe Batalia din Ardeni, unde a si debutat "Easy Eight" in aceasta varianta. Am gasit ceva imagini, insa n-am descoperit marcajele de unitate pe ele, asa ca l-am lasat "curat" pentru ziua in care voi gasi ceva ce sa se "pupe".
Voi reveni mai pe seara cu poze mai "profesioniste", sper.
#3
Postat 23 April 2013 - 06:54 AM
LiviuMaff, la 22 April 2013 - 09:52 AM, a spus:
Multa vreme a trecut, de cand n-am mai vazut ( pe meleagurile mioritice ), o afirmatie ca cea de mai sus.
Ca sa nu mai vorbim despre subiectul tau... un Sherman in quarterscale !
Ma bucura foarte, prin urmare, te salut in cel mai blanos mod !
Dintre cele cinci kituri HB, cel ales de tine, este cel mai putin castrat de muntele de erori inepte, ce le desfigureaza pe celalalte patru :
http://www.perthmili...s/hobbyboss.htm
Cu toate acestea, ti-as sugera sa inlocuiesti macar teava tunului, ce este mult prea scurta si prea groasa, pentru a se asemana cu originalul...
Pentru cativa euro, poti sa optezi pentru aceasta :
http://www.rbmodel.c...e.php?dir=48B25
Caracteristicile acestui kit, nu-ti permit sa-l plasezi intr-o ipostaza din Ardeni, este un lot de productie foarte tarziu.
Dar iata mai jos, imagina unui Sherman M4A3(76)HVSS operational in WW-II, cu exact aceleasi caracteristici :
In imagine, un M4A3E8(76) apartinand Dviziei Blindate 11, trece raul Muhl la Neufelden in Austria ( 4 mai 1945 ) :
Cele bune !
#4
Postat 23 April 2013 - 07:39 AM
Cat despre Ardeni, parerile sunt impartite, mai ales cand vine vorba de tancul maiorului Albin F. Irzyk de care unii spun c-ar fi echivalentul american al lui Wittmann. Dragon a scos tancul lui Irzyk cu senile T-80, insa cei mai multi spun ca ar fi avut senile T-66. Chiar si cei de la perth recunosc ca au fost "Easy-Eight"-uri cu T-80 care au luptat in Ardeni.
Unul apare in Concord 7045 The Battle of the Bulge.
Este vorba de "Block Buster 3D" al capt. John Leach. Un tanc interesant de reprodus, insa eu sunt inca un oob-ist convins si nu m-am incumetat sa fac "facelift"-uri majore, iar aici imi trebuie un "sort" pe partea stanga.
Ar mai fi o aparitie in documentarul WW2 - Battlefront, insa acolo sunt sceptic, imaginile pot fi de oriunde.
#5
Postat 23 April 2013 - 11:23 AM
LiviuMaff, la 23 April 2013 - 07:39 AM, a spus:
Si sa nu-l uitam pe seful sau, colonelul Creighton Abrams, sau chiar pe Jimmie Leach... dar nici unul dintre acestia, nu ar fi putut sa fie "echivalentul" unui Wittmann, nu-i asa ?!?
Deoarece, n-au avut marea onoare de a fi fost, ofiteri SS. Deci, nu puteau fi numiti in nici un caz... "asi" !
Nu controversa senilelor T66 versus T80, este problema. Gasoline, produce un minunat set de senile T66 din rasina, daca pohtesti la asa ceva :
http://www.gaso-line...e_48_m4a3e8.htm
Tancul lui Albin, a fost sigur echipat cu senile T66, in Ardeni :
Problema consta in faptul ca toate tancurile M4A3(76)HVSS, primite de Divizia 4 Blindata in acea perioada, sunt din loturi de productie mai timpurii.
Chiar in fotografia de sus, se vede ca deflectorul pentru aer fierbinte si gaze arse, este modelul timpuriu, turela T23 nu are fitingurile pentru husa din jurul scutului tunului ( posibil sa fie chiar mai timpurie, cu trapa incarcatorului mare si rotunda. Tancul lui Abrams, asa era echipat ). Acelasi lucru, se observa la tancul lui Leach.
Ma rog, mai erau deosebiri si la unele detalii constructive, capacele motorului sunt fara bare de torsiune ( ai optiune in kitul tau ), inele de ridicare de pe placa frontala erau sudate mai in interior, etc.
Conteaza mai putin, daca vrei o masinarie din Ardeni, ar nevoie macar de o turela mai timpurie si de un alt deflector. Ambele modele de turela, se gasesc in kitul de M4A3(76)VVSS :
http://www.perthmili...ss/hb84805k.htm
http://www.perthmili...ss/hb84801c.htm
Deflectorul timpuriu, este in acelasi kit :
http://www.perthmili...ss/hb84803g.htm
Aparatoare pentreu noroi gasesti din PE la Hauler sau Eduard, dar se si pot bricola extrem de usor, din tabla subtire sau foaie din stiren de 0,24mm :
http://www.hauler.cz...-m4-fenders-185
Daca vrei neaparat sa pornesti pe aceasta cale, dar nu ai la dispozitie piesele suplimentare necesare, te cadorisesc bucuros cu oricare dintre cele doua turele T23 timpurii si cu un deflector & sistem propriu de montare.
Diavolul se ascunde in detalii... mai ales cand este vorba despre Sherman. Apropo de asta, ti-as sugera sa revizuiesti modul cum ai vopsit cele doua lampi de pozitie din spate. Doar cea din stanga, are sectiunea superioara, rosie :
#6
Postat 23 April 2013 - 02:50 PM
#7
Postat 23 April 2013 - 06:05 PM
LiviuMaff, la 23 April 2013 - 02:50 PM, a spus:
Pai, inteleapta decizie, as zice io...
Nedorind sa-ti tulbur apele p'acilea, mi-as permite totusi, oarece sugestii :
- Daca mai este posibil, schimba puntea motorului, cu cea care are balamalele trapelor, pe bare de torsiune ( cea din dreapta, in fotografie ) :
Este tipica lotului de productie tarziu. Daca reusesti, elimina cei doi suporti laterali, dedicati sprijinirii trapelor cu balamale standard, in pozitia deschis.
- Elimina manivela de pe placa din spate. Pentru motoarele Ford-GAA (V8, racite cu lichid), de pe M4A3, nu era nevoie de ea. Se folosea doar la variantele M4 si M4A1, cu motoare Continental Whirlwind in stea, racite cu aer.
- Ajusteaza montarea deflectorului. Nu trebuie sa existe nici un spatiu deasupra lui, sub placa din spate.
- Desi nu au fost reproduse prea grozav, protectiile periscoapelor din PE (dreapta, in foto), ar trebui montate. Pot fi frustrante, dar la acea epoca, erau standard de fabricatie, ba chiar erau retro-montate pe toate modelele vechi si foarte vechi, aflate inca in teatrul de operatii :
Si asa este vag stupid, ca toate periscoapele sa fie figurate inchise... prezenta protectiilor deasupra celor de pe trapele din fata, cat si pe cel de pe turela, le mai da oleaca de relief... ca sa zic asa...
Ar mai fi si alte maruntisuri, dar, am mormait indeajuns.
Cele bune !
#8
Postat 10 May 2013 - 09:43 PM
Sa incepem cu ce-am facut:
- am ridicat deflectorul de gaze;
- am corectat stopurile spate;
- am montat protectiile la vizoare;
- am adaugat cutia trusei de prim-ajutor, fiindca am vazut ca apare pe unele din imagini, in plus mai rupe monotonia de pe partea stanga;
- am pus un suport pentru canistra pe partea dreapta pentru acelasi efect descris mai sus;
- am confectionat o scandura sparge-val care apare si in imaginea din Austria, mi s-a parut o tusa de imagine interesanta.
Si acum, ce n-am facut:
- n-am putut schimba placa de la motor, e sudata gospodareste si n-am vrut sa fac "buba mare";
- manivela am lasat-o din motive estetice, umple bine golul din spate si poate fi folosita ca arma in lupta corp-la-corp(sic);
- tancul din imagine mai are o mitraliera 30 cal. prinsa de trapa din dreapta, dar nu m-am "ginit" cum e construit suportul, asa ca l-am lasat fara;
- n-am schimbat inca teava, inca ma gandesc daca merita efortul financiar.
In rest, sper sa va placa, eu am "cantat" asa cum m-am priceput.
Aceasta postare a fost editata de LiviuMaff: 10 May 2013 - 09:44 PM
#10
Postat 14 May 2013 - 06:55 AM
LiviuMaff, la 10 May 2013 - 09:43 PM, a spus:
Moda cu Browning-ul 0,30 cal. suplimentar, in fata cupolei comandantului tancului, a aparut la inceputul lui '45.
Ca improvizatie, au existat multe deosebiri in modul de abordare.
Chiar si in imaginea tancului din 11 A.Div., suportul mitralierei este o improvizatie.
Chestiunea s-a dovedit utila, din acest motiv a aparut si o standardizare : suportul era sudat deasupra protectiei blindate a periscopului ochitorului :
Daca tot ti-a ramas mitraliera aceea suplimentara... poti sa incerci s-o montezi asa. Oricum, marcajele tancului tau, sunt generice.
Pacat doar, ca in tentativa de a schimba trapa motorului, ai taiat suportii aceia laterali. Ei trebuie sa existe, pentru modelul cu balamale obisnuite ( fara bare de torsiune ).
Salut efortul depus de tine in acest proiect si astept cu interes viitoarele tale recidive.
Ma bucur ca mai exista interes pentru aceasta placuta si prietenoasa scara !
Cele bune !