Forum Machete,Modelism,Hobby: LA 15 macheta test diverse tehnici - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

LA 15 macheta test diverse tehnici aplicarea unor tehnici noi pentru mine...

#1 Useril este offline   criss0571 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 06-September 11
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie, Tancuri, modelism in general

Postat 02 April 2013 - 11:43 PM

Totul a plecat de la o postare mai veche a mea... si de la aceasta imagine:
Imagine postata
M-am gandit sa refac un pic aceasta macheta si sa incerc sa aplic si cateva tehnici despre care am citit aici. E vorba despre washing.....
Am inceput sa chituiesc un pic macheta in locurile unde am considerat ca nu e bine lipita....
Imagine atasata: P4020170.JPG

Am vopsit macheta cu lac bronz argintiu.... Am ales aceasta varianta pentru ca am citit ca washingul se aplica mai bine pe o vopsea lucioasa...
Imagine atasata: P4020171.JPG

Aici intervin problemele cu care ma confrunt . NU am reusit sa pun in evidenta acele linii ale machetei care simuleaza niturile.... La aceasta macheta aceste nituri sunt in relief si nu sunt realizate prin folosirea unei scule gen scribber a domnului Radu Branzan.... Cred ca i-mi scapa mie ceva la tehnica asta ... Daca niturile erau simulate cu scribber era mai simplu ca vopseaua,tusul sau acrilicul ramaneau in acea gaurica ramasa in urma realizarii niturilor.... La mine cum incercam sa inlatur washul in exces , practic il inlaturam pe tot....
Imagine atasata: P4020175.JPGImagine atasata: P4020176.JPGImagine atasata: P4020177.JPGSingurele locuri unde i-mi ramanea washul era acolo unde se delimitau flapsurile ...etc.

O alta problema pe cae am intalnit-o este cupola care nu se potriveste deloc cu corpul machetei...
Imagine atasata: P4020172.JPG

La acest moment singura idee care i-mi vine in minte este sa pun un cordon de poxipol si sa fac trecerea lina intre cupola si corpul machetei si spoi sa colorez partile metalice ale cupolei..
Cea de-a treia problema cu care m-am confruntat este legata de opacizarea cupolei in anumite zona,ca urmare a lipirii acesteia de corpul machetei... La lipire am folosit super glue....Si nu stiu cum sa inlatur aceste mici defecte...
Imagine atasata: P4020173.JPGImagine atasata: P4020174.JPG

Poate are cineva cateva idei cum sa rezolv aceste probleme...Am zis sa incerc aceste tehnici pe o macheta mai veche sa nu-mi para rau ca gresesc pe o macheta noua ....
Cu respect C.

#2 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1785
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2013 - 03:41 AM

Criss, cu tot respectul corespondent - toate intrebarile tale isi regasesc raspunsurile pe acest site. Cand purcedeti la treaba, mai periati putin arhiva. Unii dintre membrii s-au obosit sa scrie articole intregi despre multe dintre tehnicile de lucru (gen lipire cupole cu superglue, wash pe raised details, chituire etc). Saracul Z, cred ca a raspuns deja de cate 4-5 ori la fiecare dintre aceste intrebari "basic" si la multe altele similare. :shifty:
Nu mi-o lua in nume de rau, dar, decat sa te chinui sa postezi, mai bine cautai pe site (sau pe internet). Probabil, din intamplare, mai descopereai si alte aspecte de interes.
Si abia apoi postai ceva dragutz, cu un rezultat care sa ne dea pe spate.

#3 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 April 2013 - 08:57 AM

Ufff, marinelule, mare dreptate ai!
Dar hai sa mai scriu o data, desi am mai spus asta de citeva ori: machetismul are, nu numai documentare, talent, inspiratrie, ci si destula ...transpiratie.
Bun. Sa revenim la macheta, care, cum zicea si marinelul, cu tot respectul, din pacate este.... :unsure:
- s-a spus de zeci de ori, vopseaua metalica este foarte pretentioasa, scoate in evident toate imperfectiunile. Ceea ce se si vede in poze: imbinari lipite si chituite prost, neslefuite. Stiu kit-ul, l-am avut si eu, stiu cum se imbina si dificultatile aferente, dar daca esti atent si te documentezi se pot depasi.
- vopseaua e multa, probabil data cu pensula, diluata insuficient, asa ca a imbicsit pur si simplu detaliile. De aici si nereusita "spalarii".
- cupola, inainte de lipire, trebuia sa fie "pasuita", adica potrivita cit mai bine pe fuselaj. Cu o pila fina si putina "transpiratie" si ceva chit, se rezolva onorabil. S-a "matuit" din cauza excesului de lipici care a urcat pe marginea cupolei. Poti incerca sa o reslefuiesti, dar atentie treaba e cam dificila, cere ceva experienta si materiale: jmirgel de 2000, set de "pile de unghii", pasta de dinti sau setul de lustruit de la Tamiya (daca nu ma insel cumva, parca Tamiya are un set de lustruit, nu?)
- tehnicile de "uzura" cer ceva experienta. Suprafata trebuie sa fie lucioasa iar lichidul de "spalare" diluat corect, astfel raminea si in jurul niturilor si dadea bine pina la urma. Incearca sa citesti pe forum si la sectiunea Articole, despre diferitele tehnici de uzura. La sectiunea Articole citeste si referirile al constructia diferitelor avioane, o s agasesti si acolo sugestii despre aceste tehnici si aplicarea lor.
Ce zic eu acum, da toata vopseaua jos, folosind alcool izopropilic (Atentie, folosete ochelari de protectie si minusi, alcoolul izopropilic este foarte higroscopic si "arde" pielea), refa imbinarile, inclusiv la cupola, si chituieste, slefuieste unde era cazul. Revopseste, folosind un aerograf, vopsea in strat suptire, pune decalurile si abia apoi treci la uzura.
Citeste pe la sectiunile Articole, Tehnici, Materiale, Aviatie, cam tot ce s-a scris acolo, o sa ai raspuns la o multime de nelamuriri.
Iertat sa-mi fie daca am fost cam dur, dar eu zic ca o critica, chiar mai putin blinda, venita la timp, te poate ambitiona sa vrei mai mult si mai bine. Ca vorba aia, un sut in fund, inseamna un pas inainte.
Spor la treaba!

#4 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1372
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 03 April 2013 - 09:09 AM

Hai ca ma bag si eu in discutie. In primul rand, dupa ce dai vopseaua aia jos (bagand macheta in lichid de frana - nu mai stiu care tip de DOT e bun), sfatul meu este sa pui mana pe smirghel si sa iai binisor la smirgheluit toate suprafetele. Niturile alea arata ca naiba (incearca sa-ti imaginezi ridicarea lor la scara 1:1 - iese ceva monstruos). Liniile de panouri sunt ENORME! Dupa ce smirgheluiesti bine macheta, pune nisca'i poze si mai vedem ce-ar mai fi de facut.

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 April 2013 - 09:16 AM

Ma gindisem si eu la asta, dar o retrasare a liniilor de panor ar fi dificila fara nispe planuri corecte, ce ce e pe avion...sa nu mai vorbim. Dar daca se incumeta la asta, sa citeasca inainte aici: http://www.cartula.r...panourilor.html . (Articolul este in josul paginii!)

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 03 April 2013 - 09:17 AM


#6 Useril este offline   criss0571 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 06-September 11
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie, Tancuri, modelism in general

Postat 03 April 2013 - 09:54 AM

:bang:
In primul rand va multumesc pentru ca a-ti avut rabdarea sa scrieti ceva la nazbatiile mele... Totul a plecat de la aceasta macheta mai veche, realizata cu multi ani in urma si careia nu i-am dat prea multa importanta.Nu am dat mare atentie nici la debavurare nici la imbinari, nici la lipire. pur si simplu am lipit-o si am lasat-o asa. Intr-o seara vroiam doar sa vad in ce consta tehnica de spalare , atat si nimic mai mult... De citit chiar am citit posturile referitoare la wash... dar ceva nu se leaga....
Dupa tot ce s-a scris mai sus am zis ca n-ar fi rau sa urmez sfaturile date si sa incerc sa o iau de la inceput .... dat jos vopseaua, slefuit, incercare de refacere a panourilor... si restul.
Acum daca tot am reluat lucrul la acest avion cred ca mai invata si altii din greselile mele, iar prima parte a topicului sa fie ceva de genul ASA NU.....
:hi:

#7 Useril este offline   criss0571 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 06-September 11
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie, Tancuri, modelism in general

Postat 06 April 2013 - 10:52 PM

Am plecat de la sfaturile dvs. si am lasat macheta in lichid de frana DOT3. Dupa 24 de ore nu s-a intamplat nimic , vopseaua nu s-a desprins de pe macheta , asa ca am decis sa incep usurel sa folosesc smirghelul... Dupa cum spunea si userul bogy niturile arata rau de tot... Am citit ce mi-a recomandat Z si mi-am insusit si criticile lui alexelu _marinelu.... Acum daca tot am facut o tampenie macar sa incerc sa mai remediez ceva daca se mai poate... daca nu iese asta e macar am incercat....
Imagine atasata: P4060212.JPGImagine atasata: P4060213.JPGImagine atasata: P4060214.JPGImagine atasata: P4060215.JPG
Cam asta e stadiul in care am ajuns..... NU am chituit nimic doar am incercat sa inlatur vopseaua....Accept orice sfat critica (care sa ma ajute sa termin macheta intr-un fel sau altul) daca tot m-am apucat sa postez......
Cu respect C.

#8 Useril este offline   bogy 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1372
  • Inregistrat: 26-May 05
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2013 - 07:03 AM

OK maistre, uite cum as proceda eu: as desprinde aripile (cu cat mai mare grija ca sa nu rup nimic - eventual iei un cutter si incerci cateva treceri cu el, in zona de lipituri, pe o parte si pe cealalta) pentru a le putea grava. Oricum si liniile de panouri sunt destul de mari. Se mai pot reduce tot prin smirgheluirea suprafetelor. Incearca acum cu un smirghel mai fin si cu putina apa. O sa dai alt aspect suprafetelor. Dupa asta cred ca trebuie chituite (acele linii de panouri) si refacute mai fin. Succes.

#9 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 07 April 2013 - 07:42 AM

Pentru curatat macheta puteai incerca sa cureti cu solutie de curatat aragaz "Triumf". Nu stiu ce vopsea ai folosit cu exactitate dar cred ca ar fi functionat usor si rapid folosind si o pensula mai tare sau o periuta de dinti. Singura precautie pe care trebuie sa o ai cu Triumf sunt mainile, deci manusile de latex sunt necesare altfel iti maninca pielea! dupa curatare macheta se spala cu apa caldua si detergent de vase.

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 April 2013 - 08:46 AM

Ce nu inteleg eu cum de, cutitele aerodinamice, au ajuns de pe extrados, pe intrados????
Slefuirea plasticului se face la ud.
Este bine ca atunci cind ai de chituit exac pe zonele ce vor fi apoi gravate, sa folosesti superglue pe post de chit. Incet, incet, straturi succesive. Daca gaura este prea mare, lipesti, cu nitrosolv sau lipici MM3999, in zona fire de plastic, trase la cald. Zic asta, deoarece chitul cam sare cind vrei sa gravezi.
Cauta pe net ceva documentatie pentru La-15, inainte de a incepe regravarea.

#11 Useril este offline   florin44 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1542
  • Inregistrat: 27-April 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Machete 1/48 de avioane, blindate şi alte vehicule militare.
    Machete 1/72 de avioane.

Postat 07 April 2013 - 10:30 AM

"Ce nu inteleg eu cum de, cutitele aerodinamice, au ajuns de pe extrados, pe intrados????"

E clar că aripile au fost lipite invers! (Vai, ce inteligent sunt! :-P )

#12 Useril este offline   criss0571 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 06-September 11
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie, Tancuri, modelism in general

Postat 07 April 2013 - 04:16 PM

Imagine postata da au fost lipite invers .... oricum le-am dezlipit pentru inca o slefuire...
Multumesc Z, chiar a mers treaba cu superglue si cu nitrosolv.
Imagine atasata: P4070222.JPGImagine atasata: P4070223.JPGImagine atasata: P4070224.JPG
Planuri mai detaliate decat cel din foto nu am gasit... Nu se potrivesc chiar in totalitate dar altele nu am gasit. La regravare am avut o mica problema , am ciupit un pic aripa dar cred ca se poate remedia la chituirea ulterioara lipirii....
Imagine atasata: P4070225.JPGImagine atasata: P4070227.JPG

#13 Useril este offline   criss0571 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 137
  • Inregistrat: 06-September 11
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie, Tancuri, modelism in general

Postat 07 April 2013 - 09:52 PM

M-am confruntat cu doua probleme....
prima a fost cea legata de faptul ca aripile nu sunt identice sau mai bine zis acele doua cutite aerodinamice nu sunt plasate identic pe aripa... pe una din aripi distanta dintre ele era un pic mai mare... asa ca am decis sa regravez aripile in oglinda.... si nu dupa desen.... A doua problema a fost cea legata de faptul ca nu am reusit sa folosesc dispozitivul pentru nituri tot datorita acestor cutite aerodinamice.... asa ca am incercat sa regravez manual.... si cat mai aproape de desen...
Adevarul este ca nu am stat la nici o macheta asa de mult timp ca la asta.... Dupa cum zicea si Z machetismul nu se rezuma doar la taiat, lipit si vopsit ceva plastice.....
Imagine atasata: P4070228.JPG

Sper sa nu se supere cei cu foarta multa experienta, dar incerc sa invat din greseli si daca mai postez, o fac poate mai invata cineva din greselile mele.... Uneori nu ai asa de mult timp la dispozitie sa citesti cateva zeci de pagini cu sfaturi utile dar daca vezi o poza cu ceva gresit ti se intipareste in minte , sa nu faci asa....
Cu respect C.

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12674
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 08 April 2013 - 08:55 AM

Bun, vad ca te straduiesti sa faci treaba si asta e foarte bine! :good: . Ai un desen bun, poti lua de acolo geometria liniilor de panou.
Ai folosit cumva un ac? Gaurile sunt cam adinci, iar liniile, unori, cam strimbe. Trebuia sa folosesti o rotita de ceas, cu dintii piliti usor, pe o parte, si alta.
Adica o scula de genul acesta:
Imagine atasata: nit_2.JPG
E bine sa pilesti de tot un dinte, ca sa ai un reper clar de inceput al trasarii liniei.
Din experienta mea, cred ca mai trebuie niste linii de panou:
Imagine atasata: P4070225.JPG
Cutitele aerodinamice trebuia sa la dai jos, oricum sunt exagerat de groase. Daca fac un mic calcul, 72 x 1,5 = 108 (scara x grosimea cutitului pe macheta) imi da un cutit real gros de 108 mm adica ...10cm!!!!! Ori pe avionul real, cutitul nu are mai mult de 2 - 3 mm grosime. Poti folosi folie de stiren de 0,15 mm grosime sau chiar tabla de cupru, lipita cu superglue intr-un mic sant.

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi