A-10 A Thunderbolt II - kit Academy, scara 1/72 Porcul cu negi in scara mica...
#22
Postat 27 May 2013 - 02:00 PM
Urmeaza sa stabilesc cum va decurge pasul urmator si evident progresul spre finalizarea machetei.
Sper si sa gasesc prin ograda proprie acel chibrit buclucas; macar pentru a putea face o comparatie cu cel al lui TonyS si al sau bastiment.
Spor la toata lumea.
#25
Postat 02 June 2013 - 01:41 PM
Intr-o postare anterioara scrisesem ca rachetele AGM 65 date in kit sunt bune de aruncat, fiind gresite in scara dar mai ales in forma.
Acelasi lucru il pot spune si in privinta LGB-urilor 10 (Paveway I) date de producator. Din pacate sunt lipsite de detalii, mai ales in ceea ce priveste detectorul din nas, iar lungimea si forma in treimea fata, nu prea se potriveste cu putinele desene pe care le-am gasit pe net privind bomba asta.
Prin urmare, in ziua ce-a trecut m-am ocupat putin de Maverick-uri si de acele Paveway I, incercand a continua corectia kitului dupa cunostinele (aproape de zero in materie de "rachete") si evident indemanarea mea.
Chiar daca colegul 1-0-9 (caruia-i multumesc inca o data) mi-a sugerat ca si varianta de corectie a kitului, achizitia unui set plasticos dedicat pentru AGM 65, am ales totusi o alta varianta zic eu mai la indemana. Adicatelea, am refacut de la zero una bucata Maverick, dupa care am clonat-o in rasina.
Am mers pe reproducerea variantei "inerta", urmand ca in functie de gust si doleanta proprietarului, sa adaug la cateva din ele aripioarele de ghidaj din coada.
Cateva Imagini.
Primplan cu cea scratch-iuita.
Prima clona rasionasa, alaturi de surata ei plasticoasa.
Primplan cu cea rasionasa
La LGB 10b am refacut doar treimea fata cu tot cu detector. Urmeaza sa ii mai adaug ceva detalii, dupa care o sa intru cu bisturiul si lama de ras in cealalata, pentru a o ajuta sa semene cu primul pacient.
Alaturi de surata nemodificata :
Mai in detaliu
In cutie mai am doua GBU 38 J-dam, care la acest moment asteapta uscarea MrSurfacer-ului dat pe la incheieturi, dupa care trec si ele la niscaiva detalieri usoare.
Pana atunci - Spor la toata lumea; eu incep sa studiez variantele de acrosare ale celor 3 tipuri de armament.
#27
Postat 02 June 2013 - 06:15 PM
E totusi ceva in neregula cu racheta scratchuita. Se poate sa fie o iluzie optica , dar am impresia ca are "anvergura" aripioarelor prea mare. Adica la tine aripioarele par a fi asemanatoare cu diametrul rachetei, de acolo si aripioara din spate apare a fi prea lunga. In realitate aripile par mai mici iar cea din spate mai "patrata"un pic.
Concret, diametrul rachetei ar fi , real, de 305mm. Anvergura aripioarelor, 719mm. Daca scadem din anvergura diametrul si impartim la 2, o aripioara ar avea 207mm. deci cam doua treimi din diametru. La tine par cam egale.
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 02 June 2013 - 06:15 PM
#28
Postat 02 June 2013 - 09:22 PM
Nu trag eu speranta sa ajung la titulatura indicata de tine, doar ma stradui sa-mi usurez/ingreunez munca la cate-un kit, dupa caz.
Salut Edi
Merci pentru atentionare.
E corecta observatia ta si o sa ma explic mai jos si de ce am procedat altfel.
Pentru cotele rachetei eu am luat ca reper plansa de mai jos. Fotografii am studiat doar ce-am gasit/salvat de pe net.
La conversia inch/milimetri mi-a dat asa :
- lungime : 13,3750in/339,725 mm - lungime clona rasina 34,1 mm
- latime corp :1,6370in/41,5798 mm - latime clona rasina 4,2 mm
- latime totala : 3,8170 in/96,9518mm - latime clona rasina 10,3 mm
Toata racheta este putintel mai mare decat ceea ce ar trebui sa fie.
Cea mai mare diferenta este la aripioarele triunghiulare. Am ales sa fie asa, pentru ca, prin slefuire, sa pot obtine profilul corect (in sectiune) al extremitatilor aripioarelor. Mi-a fost prea lene sa pilesc muchiile aripioarelor triunghiulare plasticoase si am preferat sa o fac in rasina, care e mult mai moale si mai permisiva la slefuit.
Evident, dupa pilire si aripioarele de ghidaj/suprafete de comanda vor fi si ele mai mici in inaltime.
In ultima instanta, toata operatiunea de refacere a masterului ar fi simpla - pentru a ma incadra si mai bine in cote; totusi nu stiu cat de mult s-ar justifica, mai ales pentru ca in cazul de mai sus am doar de slefuit material excedentar - nu de adaugat.
Pentru orice alte observatii/trageri de maneca sau ureche, sunt mai mult decat ingaduitor, cu conditia sa vina inainte de a face boacane prea mari.
Spor la toata lumea.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 02 June 2013 - 09:33 PM
#29
Postat 16 June 2013 - 10:41 PM
Am refacut corectiile la aripioarele Maverick-ului folosit ca baza, apoi si la celelalte 3 clone. Am decis sa raman doar la 4 bucati, pentru a reprezenta o incarcatura cat de cat credibila.
Maverick-urile au mai fost putintel detaliate la coada, dupa care am pregatit majoritatea reperelor pentru vopsire.
Din cele 4 bucati de AGM 65, doar pe una am reprezentat-o "reala", celelalte 3 ramanand in varianta "inerta" - fara aripioarele de ghidaj din spate.
Fiecare a fost vopsita altfel, benzile albe fiind obtinute prin vopsire si mascare. Ulterior, atat ele cat si restul armamentului au primit cate un strat de lac lucios ce urmeaza a fi slefuit dupa uscare, apoi inca unul de control si apoi niscaiva decaluri. La final, vor primi fiecare lentila seeker-ului, cred ca prin vopsire.
GBU 10 Paveway I, vopsit si lacuit.
Cele doua bombe MK 84 au fost si ele vopsite si lacuite, la fel si cele trei jambe.
Pana se usuca bine lacul si vopseaua pe scaun si jambe, pauza pentru o saptamana.
Spor la toata lumea.
#30
Postat 26 August 2013 - 12:02 AM
In ordine cronologica avem asa :
Refacut in intregime palele turbinelor pentru ca cele plasticoase erau urate rau de tot, peste ele am grefat apoi conurile centrale plasticoase, putin upgradate si ele.
Operatiunea "palete" a fost destul de laborioasa, cu cateva rebuturi rezultate din incercari necesare aflarii grosimii potrivite a tablei. Am ales pana la urma tot tabla mea de 0.15 mm.
4 randuri de pale, cate doua pe fiecare motor.
Am adaugat cate doua ranforsari pe fiecare efuzor, plus conurile interioare (tot din tabla) gandindu-ma ca la cat de mari sunt gaurile la motoare (se vede "pana-n fund la taxatoare"), exista riscul sa se vada aiurea daca nu fac nimic in acea zona.
Am detaliat cat de cat cupola pe partea ei interioara, adaugand bridele de sustinere a acesteia in pozitia deschis, plus ceva maruntisuri si fire dupa cum am dibuit prin cateva poze.
Am vopsit scaunul si ce se mai putea prin interior, bordul a fost modificat putin, primind un display pe dreapta sus (nu se prea vede), precum si niscaiva puncte de vopsea pentru a reprezenta variile ceasuri si indicatoare. Masinaria a primit si suportul plus cele doua foi transparente ce sugereaza HUD-ul.
Asa arata scaunul pus provizoriu la locul lui, bordul si HUD-ul.
Am mai facut si un fel de preshading, dorind sa vad efectele lui dupa vopsire.
Am vopsit jambele trenului, urmate de o spalare cu uleiuri pentru definitia catorva detalii.
A urmat apoi vopsirea.
Dupa vopsire, am dat 3 straturi de lac acrilic lucios si am pus decalurile masinariei, urmate de inca un strat de lac si o evidentiere a liniilor de panou.
DIn pacate, am pierdut decalurile puse deoparte pentru nr. tactic purtat de "peanut" respectiv AF 76 552, asa ca am fost nevoit sa folosesc o solutie de compromis respectiv nr. 572.
Asa arata macheta acum :
Dupa ce se usuca totul, sper ca montajul restului pieselor (vopsite si ele) sa mearga repede.
Ah, am uitat. Mai am de facut 4 suporti LAU 117, sa am pe ce pune Maverick-urile.
Pana atunci, spor la toata lumea.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 26 August 2013 - 12:16 AM
#34
Postat 26 August 2013 - 11:41 AM
Am lucrat doar cu email-uri (imi place cum merg si cum adera la suprafata machetei), iar evidentierea liniilor de panou am facut-o cu pastel negru amestecat cu gri, putina apa si doi-trei picuri de Pur.
Tibi, camuflajul asta m-a facut si pe mine sa aleg o astfel de vopsire, in detrimentul celor vopsite in 3 tonuri(verde plus gri), sau a celor si mai comune, in doua tonuri de gri.
Uite o imagine cu singurul aparat vopsit asa cum am incercat eu sa-l reprezint :
Dupa niste imagini si profile pe care le mai am, am constatat ca dispunerea petelor pe aparat era putin diferita fata de ceapare pe macheta, insa am dat prea tarziu peste imaginea de mai sus pentru a o mai lua in calcul; plus ca termenul limita de predare a fost depasit de mult..
Alexandru, ma bucur ca iti place.
Camuflajul asta "mai altfel" a si fost motivul pentru care am ales sa vopsesc pasarea asa cum se vede mai sus, fiind singurul vopsit astfel si doar pentru o scurta perioada de timp.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 26 August 2013 - 11:42 AM
#38
Postat 26 August 2013 - 08:58 PM
O sa incerc a dezvolta putin raspunsul la intrebarea ta, cea privind serviciul si baza aparatului asta.
Premergator operatiunii Furtuna in Desert, in toamna lui 1990 s-au testat doua modele de camuflaj in formula "Lizzard", respectiv "Flipper" (5 aparate) si "Peanut" - un singur aparat fiind vopsit in aceasta schema, cel cu numarul tactic 76-552.
Aparatele incadrate in 917th TFW au fost si primele la care trufa/nasul porcului a fost pictat Light Tan iar coltii au urcat atat de mult pe fuselaj; la scurt timp aparand reprezentate si urechile porcului.
Cele 3 culori folosite la "Peanut" au fost FS33105 - Field Drab, FS33303 - Sand si FS33245 - Earth Yellow.
Peanut (76-552) a apartinut 917th TFW, 47th TFS - AFRES - (Air Force Reserve), cu baza in Barksdale, Louisiana.
Aparatele incadrate in 917th TFW, au purtat toate codul BD pe derive, fiind vopsite in camuflaj tricolor, denumit standard European I.
In una din putinele imagini cu "Peanut" apare mentionata luna iulie 1991, insa cateva saptamani mai tarziu el a fost revopsit in culorile European I, respectiv FS 36081 - Dark Gray cu FS 34102 - Light Green si FS 34092 respectiv Dark Green.
Nu cunosc daca aparatul vopsit in formula "peanut" a ajuns sau nu sa lupte in Golf, insa m-a atras vopsirea lui, iesita putin din tipare.
Edi, ma bucur ca-ti place, sper sa-l inmanez proprietarului undeva la sfarsitul saptamanii.
Bog_ldx, multumesc si eu pentru comparatie si calificativul acordat. Nefiind aparatul meu, am ales sa castig si eu ceva din montarea unui aparat urat in forme, dar totusi frumos - privit in ansambu.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 26 August 2013 - 08:59 PM
#39
Postat 27 August 2013 - 11:44 AM