A-10 A Thunderbolt II - kit Academy, scara 1/72 Porcul cu negi in scara mica...
#1
Postat 31 March 2013 - 10:06 PM
Pentru ca am ales sa-i ofer tatalui meu ca si cadou de onomastica kitul asta, acum trebuie sa il montez si evident sa-l vopsesc.
Mare lucru nu pot sa spun despre kit si evident despre aparat in sine; am aprofundat mult prea putin subiectul asta, in principal pentru ca atat el cat si aviatia moderna nu m-au prea atras in mod deosebit, iar cele cateva din subiecte pe care le am in ograda proprie reprezentand doar febletea tatalui meu pentru anumite aparate moderne.
Asta-i kitul cu pricina.
Pentru a avea si eu ceva de castigat din acest kit, am inceput sa refac sau sa reproduc unele mici elemente descoperite prin varii monografii sau doar in planse tehnice.
Pentru inceput am trecut (cum altfel) la bricolarea a doar cateva din elementele postului de pilotaj, urmand ca pe parcurs si sper cu ajutorul oricui ar fi interesat, sa repar-refac posibilele greseli ale kitului, pentru a obtine o macheta putin mai corecta decat ce se gaseste in cutie.
Mai jos, cateva imagini cu stadiul la care m-am oprit in prezent.
#3
Postat 01 April 2013 - 07:10 AM
Arata oribil cataramele insa cum nu am avut altceva la indemana, a trebuit sa joc dupa ureche.
- Ce sa fac ? Sunt timid, dar ma tratez...
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 01 April 2013 - 07:12 AM
#5
Postat 01 April 2013 - 10:14 AM
#7
Postat 01 April 2013 - 09:08 PM
Iar prin lucrul la acest kit, celelalte doua mai stau o perioada la fezandat.
Sper insa ca orice upgrade voi reusi sa aduc kit-ului, sa fie si unul cat de cat corect, pentru ca la "rachete" sunt cam pe langa subiect.
Daca o sa apara si unele chiftele, sper ca cei mai in tema sa ma ajute insa fara a ma trage prea tare de urechi.
Liviu, stii tu ce stii... . Asa cum am zis, rachetele din dotare sunt acolo doar pentru ca am fost "constrans" sa le adaug la colectie, pentru ca, citez : "sunt destul de reprezentative pentru aviatie".
Si da, poti sa-mi trimiti datele tale de identificare (sau le pot afla eu ), insa in contrapartida iti spun doleantele mele in materie de kit-uri, pentru cand va fi upgrade-ul la versiunea 4.1.
Alexandru, merci mult.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 01 April 2013 - 09:09 PM
#8
Postat 01 April 2013 - 10:25 PM
Imi place cum arata sectorul "interior"! Spor si succes in continuare!
Aceasta postare a fost editata de JangBogo: 01 April 2013 - 10:26 PM
#10
Postat 02 April 2013 - 10:01 PM
#11
Postat 07 April 2013 - 05:26 PM
JangBogo, merci pentru cuvinte. Ma bucura faptul ca-ti place ceea ce se vede pana acum. Sper ca si destinatarul sa fie impacat pana la urma, mai ales cu vopsirea la care m-am gandit eu, desi nu am decalurile necesare.
Salut Vasile. Pana la finalizare va mai dura putin, insa nu mult. S-auzim de bine.
Edy, ce sa zic ? Lucrand putin mai mult pe la masina asta, imi iau doza zilnica de calmant.
Scaunul va fi vopsit relativ usor, inclusiv pe sub centuri; tabla lor imi permite sa le manevrez intr-o pozitie care sa permita accesul pensulei pe acolo.
Am finalizat (sau pe aproape) capacul de protectie al instrumentelor de bord, folosind tabla si ceva stiren.
Cam asa arata.
Si cam asa arata cu scaunul pus la locul lui.
Am inceput sa refac panoul de bord, celui din kit ii lipsesc o gramada; plus ca are o forma ciudata rau.
Urmeaza apoi o parte mai urata, ce probabil o sa-mi dea ceva batai de cap : suportul HUD-ului.
#12
Postat 25 May 2013 - 10:26 PM
Pentru ca am cam terminat cu cockpit-ul, inclusiv plansa de bord (insa n-am imagini la acest moment cu el), am trecut la o alta etapa: trenul de aterizare.
Am adaugat diverse elemente prin cele trei băi, luand ca si reper ce-am vazut prin carti, planse tehnice si evident fotografii.
Am trecut apoi la cateva mici detalieri ale jambelor.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 25 May 2013 - 10:27 PM
#13
Postat 25 May 2013 - 11:06 PM
Jamba de bot. Am folosit fire de stiren tras, burghie de 0,3 si 1,6 (ultimul pentru obtinerea oglinzilor celor doua faruri reprezentate pline), precum si niscaiva tub PP (alb) pentru traseul principal ce ducea cablaj la farul inferior.
Si cu o unitate de masura.
Jambele principale.
Pentru ca n-am mai avut betigase de urechi albe, la astealalte am folosit unele roz, cu care am lucrat putin mai dificil.
Insa pana la urma, totul a fost ok - zic eu.
Si evident, cu unitatea de masura comuna.
Am trecut apoi la inspectia vizuala a armamentului machetei, iar prima impresie a fost una extrem de proasta : AGM-urile 65 (Maverick-urile) sunt bune de aruncat - cu tot cu culee !! Trebuie acum sa caut o solutie de compromis.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 25 May 2013 - 11:33 PM
#15
Postat 26 May 2013 - 08:24 AM
Intrebare, totusi, de ce nu ai folosit fir de cupru??? Eu am niste lita de inalta frecventa (ăhă , bobine de pe vremea cind aparatele de radio foloseau asa ceva), izolata cu matase. Vopsita sau lacuita, arata exact ca un furtun de presiune. Se lipeste foarte usor cu superglue.
#17
Postat 26 May 2013 - 10:55 AM
Foarte misto detalierea, chiar o sa faca o mare diferenta.
In loc de plastic sau cupru, poti incerca si fir de plumb, se gaseste in diverse grosimi , la Plus Models.
E relativ usor de controlat la "indoituri".
Despre rachete, cred ca cel mai OK ar fi sa cauti setul de arme de la Hasegawa ; contine 6 Maverick, cu tot cu lansatoare, plus ceva Poduri ECM , unele utile pentru A-10. Aircraft Weapons : IV U.S. Air to Ground Missiles (X72-4)
Aceasta postare a fost editata de 1-0-9: 26 May 2013 - 10:59 AM
#20
Postat 26 May 2013 - 12:43 PM
Precum ziceam si anterior, "sunt timid dar ma tratez..."
Alexandru,
Fire si sârme am, din pacate NU si fir cu imbrăcăminte de panză la grosimea ce mă interesa pe mine....
Am folosit fir panzat la o parte din căblăraiele din Ostwind, insă e destul de dificil de lucrat cu el, camasa de panza avand tot timpul tendința sa se retragă de pe capetele firului. Asta si evident panza pe post de camasa, face destul de dificila lipirea dar mai ales vopsirea (apar scame).
Insa principalul motiv pentru care am ales sa folosesc stiren tras a fost pentru ca ma interesa sa am un fir elastic, care sa-mi permita formarea de bucle cat mai "naturale".
Iar pentru reprezentarea colierelor de fixare a firelor pe jambe, am folosit asa cum am scris mai sus, betigase de urechi albe (si ulterior roz) lipite cu superglue.
Tibi,
Merci de apreciere; sper sa ajung curand la vopsire; termenul limita de predare a fost depasit cam de multa vreme.
Edi,
Voind sa fac o gluma, chiar cautasem un bat de chibrit mai mare, insa nu-l gasisem prin santierul de pe masa cand am facut pozele .
Ramane sa il folosesc la urmatorele imagini.
Iti multumesc pentru ideea cu firele de plumb, am si eu niscaiva grosimi:
Insa asa cum am scris mai sus, am preferat elasticitatea firului de stiren pentru a obtine o forma mai naturala a buclelor; unde mai pui ca se si lipesc simplu, cu adezivul dedicat stirenului machetei.
Merci si pentru sugestia privind Maverick-urile.O sa iau in calcul si varianta achizitionarii setului Hasegawa; eu sperasem ca poate voi gasi de cumparat un set plasticos (si relativ ieftin) la vre-un bun samaritean de pe aici de pe forum.
Am mai gasit setul Hase pe E-bay, insa sunt afon in ceea ce priveste comertul on-line... . In cel mai rau caz, o sa scratch-uiesc una si ulterior incerc sa o clonez in rasina.
Serus Bill-e
Ca si vopsire, imi tot face cu ochiul schema "peanut", pusa pe aparatul din 917 th TFG, 47th TFS, Barksdale AFB, poate pentru ca e inedita vopsirea in cele 3 tonuri (FS 33303/FS 33245/ FS 33105.
Doleanta proprietarului era fie varianta in haina "flipper" respectiv FS 36375 cu FS 36270 si cu FS 36081, sau varianta FS 36375 cu FS 36320 si FS 36118.
Atat "peanut" cat si "flipper" apar mai jos.
Din pacate, pentru nici una din ele n-am decaluri potrivite (ce sa fac - nu-s colectionar de "rachete"), iar asta ma face sa joc in continuare "dupa ureche".
Pana la vopsire si decal-uire mai este insa ceva drum de batut. Nu foarte mult.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 26 May 2013 - 01:07 PM