F86 Sabre JA 111 Italeri 1/48
#81
Postat 13 April 2013 - 09:01 AM
Franele aerodinamice vor ramane inchise.
Cand le-am montat nu mi s-a parut atat de ingrijoratoar spatiul ramas.
In afara de asta, fiind primul meu model (de fapt primul pe care il termin) am hotarat sa nu ma complic si sa-l fac asa cum e in cutie...fara modificari.
Cu pozele...deocamdata am numai telefonul disponibil
#83
Postat 13 April 2013 - 04:46 PM
#84
Postat 13 April 2013 - 05:27 PM
Longinus, la 12 April 2013 - 07:53 PM, a spus:
Din emoticon, inteleg ca te omor in sens pozitiv.
Ma bucur. Ma bucur deoarece incerc sa mai si rad / zambesc in timpurile astea asa constipate. Daca ne luam prea mult in serios ajungem sa vidanjam pe unde nu trebuie (aka forum).
Acuma revenind la subiectul manevrare macheta - Z (prieten) mi-a zis asa pe PM: "Marinelule, nu ai inteles intrebarea. Bun, cind e vorba de o singura culoare, tragi in teapa, asa fac si eu, dar cind ai de pus masti, nu mai poi face asta fara sa pui mina pe macheta, cu alte cuvinte trebuiesc manusi. Eu folosesc unele din bumbac, din alea albe, de care aveau militarii la parada."
Dar si eu am zis "Ideea e sa eviti pe cat posibil manevrarea cu mana". Adica manevrarea o faci cu bagheta (sa zicem). Sa mai pui o contra blanda cu degetelul, merge.
Imi dau seama ca e al doilea cartulist care, intr-un timp scurt, emite ideea conform careia eu n-am inteles. Se poate ... desi ma-ndoiesc.
Bref - as vrea si eu manusi din-alea. Da' n-am. Sens in care accept cadouri, chiar si cu dantela la incheieturi.
#88
Postat 13 April 2013 - 10:23 PM
- BMF-ule, masina din aceasta postare este intr-adevar prima ta "abatere" ? Intreb (am citit cu atentie prima postare), manat de curiozitatea fata de stilul de lucru pe care il vad in imagini, stil de lucru care nu-mi prea sugereaza un rookie veritabil.
Iar asta, raportandu-ma si la scrierile colegilor, ma face sa vad doua contradictii pana acum :
- un veritabil autodidact, ce pune in practica multe etape de lucru incluzand aici si materialele dedicate si utilizate cam ca la carte (iar asta ma bucura), insemnand ca exista pasiune si interes deopotriva;
-"teava" ce face obiectul topicului nu-i prima "abatere" ci o recidiva, iar atunci se explica o parte din stilul de lucru, raportat la cele cateva zeci de cutii pe care spui ca le-ai adunat deja.
Apropo, sa stii ca nu-i indicata metoda asta de colectionare- vorbesc din experienta .
Spor sa ai BMF.
O seara faina la toata lumea si scuze pentru noua mea interventie.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 13 April 2013 - 10:25 PM
#90
Postat 14 April 2013 - 12:39 AM
In primul rand multumesc tuturor pt comentarii (inclusiv critici) care sunt bine venite. Criticile si comentariile voastre sunt principalul motiv pt care am decis sa postez aici, pentru ca altfel mare lucru nu am de oferit, prin prisma experientei mele limitate. Cu alte cuvinte, castigul este al meu
AdiP....esti tare, tatiAdica ai bunghit foarte bine unele chestii.
O sa incerc sa lamuresc unele chestiuni remarcate (corect, de altfel) de AdiP.
Daca este prima lucrare? Da, acest F 86 este prima macheta la care am ajuns in stadiul acesta, fara sa-mi vina sa o arunc pe geam. Tehnic insa, nu este chiar prima tentativa, trebuie sa recunosc..Am mai avut 2 incercari (un P40 Italeri si un Spit 14 Academy, ambele 1/48) care nu au fost finalizate, datorita lipsei de experienta si unor abordari gresite. E-adevarat, probabil as fi putut sa le termin, dar nu mi-ar fi placut cum ar fi iesit. Nu pot sa termin ceva ce stiu cu siguranta ca n-o sa-mi placa...asa ca P40 a fost transformat in cobai iar Spit14 a fost abandonat in cutie si probabil ca va avea aceeasi soarta trista. Ce spun eu aici cu incercarile astea a fost in urma cu ani de zile...e greu cu timpul liber si mereu am gasit o scuza ca sunt altele mai importante. Fara indoiala, experienta P40 si Spit14 a contat..dar eu cred ca mai am foarte mult pana sa pot considera ca nu mai sunt un rookie, cum ziceai tu.Deci eu as spune ca, din punctul asta de vedere (experienta practica), sunt un rookie veritabil. Eu cel putin asa ma consider.
Partea cu stilul de lucru autodidact suna bine, dar nu stiu cat de adevarata este. Urmaresc tot felul de forumuri de modelism de foarte multă vreme, inclusiv acesta. Cu alte cuvinte, tot de la altii am invatat ce stiu pe parte de teorie. Teoretic, sunt foarte familiarizat cu etape de lucru si materiale - care materiale am inceput in timp sa le colectionez si pe ele (ce vedeam la altii), in asteptarea zilei in care o sa ma urnesc si eu. Am vazut la topice si build-review-uri de le stiam pe de rost si le puteam recita si noaptea trezit din somn - e bine, dar nu suficient cand dai cu aerograful sau pui un decal prima oara.Deci, ca sa concluzionez, dpdv teorie mai stiu unele lucruri iar dpdv practic....am prapadit 2 machete si acu incerc sa termin una
Si da, stiu ca asta nu-i cea mai buna metoda de colectionare. Pai de cate ori nu mi-am promis eu ca nu mai cumpar nimic pana nu termin macar unul....noi sa fim sanatosi!
#91
Postat 14 April 2013 - 05:54 PM
Am rezolvat si zona anti-glare. RLM 66.
Asta inseamna ca am terminat vopsitoria.
Va urma un strat de future (sau mai bine MM gloss?) ca pregatire pt decaluri.
Care decaluri sunt multe rau...mai ales alea mici...conform instructiuni, avionul era scris mai ceva ca o tabla de clasa...
Decalurile sunt Cartograph si sper sa fie mai ok. Am mai incercat odata mai demult niste decaluri Academy si la sfarsit imi venea sa le dau foc...
Oricum, am si zemurile necesare (Gunze) si sper sa nu o comit acu spre sfarsit.
#93
Postat 14 April 2013 - 09:46 PM
Instructiunile cereau flat black...dar m-am gandit ca nu prea are cum...pt ca pe zona aia urma sa vina si decalul cu petalele alea stilizate de lalea sau trandafir ale lui Hartmann...care sunt tot negre...deci nu s-ar fi vazut mai nimic!
Deci m-am gandit eu ca negru nu poate fi.
In singura fotografie a avionului (in varianta bare metal) de care dispun, mica si slab calitativa, zona anti-glare parea a fi intr-o culoare oarecum inchisa, dar evident mai deschisa decat desenul de pe bot, cu care se suprapune partial. Culoarea asta am interpretat-o a fi un fel de gri inchis...de aici asocierea cu RLM 66, pe care il aveam disponibil.
Dar acum ca ai zis de verde oliv, mi se pare mult mai plauzibil.
Nu mai revin, ca ma lasa nervii. Am mascat o gramada ca sa obtin panoul anti-glare si nu mai am rabdare sa reiau. Vreau sa termin odata ceva
Multumesc pt lamurire! Macar stiu cum ar fi trebuit sa fie...
#95
Postat 18 April 2013 - 10:12 AM
Un alt mic update.
Am pus decalurile alea mari. Am dat cu future inainte.
S-au comportat mult mai bine fata de precedenta mea experienta cu decalurile.
Cel mai teama mi-a fost cu decalul de pe bot...cu petalele alea de jur-imprejurul admisiei. E dintr-o singura bucata si are o forma neregulata.
N-a iesit chiar perfect, dar a iesit mai bine decat speram. Am reusit sa-l pun fara sa-l rup.
Am tratat cu Gunze Setting solution la transfer/pozitionare si gunze decal soft dupa. Prima oara cand folosesc. Mare inventie cu zemurile astea...
Crucile de pe aripi mi se pare ca sunt cam mari, fata de ce poze am mai vazut.
Decalul cu steagul de pe directie parca e cam mic...dar asta e.
Cand o sa am timp o sa incep si cu trilionul de stencils-uri.
Cred ca astia au scris tot manualul de intretinere pe avion...
Toate bune.
#96
Postat 21 April 2013 - 09:47 AM
Am niste dubii in legatura cu pozitionarea unor stencils-uri, dar le-am pus exact cum cereau instructiunile.
Am avut si un mic accident cu un decal ce reprezenta o banda subtire rosie ce ar fi trebuit sa vina de jur-imprejurul fuselajului posterior. Marca locul de unde se demonta intregul fuselaj posterior, cu tot cu ampenaje, pt acces complet la motor. S-a rupt in vreo 4 bucati...am incercat sa-l carpesc, dar arata ca naiba asa ca l-am dat jos.
Nevermind. Scopul acestui model nu a fost o reprezentare exacta, ci sa invat si sa termin si eu un avion.
Acu incerc o evidentiere a liniilor de panouri. Am citit si eu pe-aici pe forum si i-am dat drumul.
Mai intai am sigilat tot cu future.
Apoi ulei diluat cu white spirit. Burnt sienna, pt ca cu negru m-am gandit ca poate contrastul e prea mare, iar gri inca nu am...
#97
Postat 22 April 2013 - 02:16 PM
Hmmm...pe langa alte probleme, unele deja semnalate, nu-mi prea place cum au ramele cupolei si parbrizului.
Sunt acolo niste mici umflaturi, care nu erau cand am dat primer-ul vopseaua.
O fi vorba de praf, scame sau ceva de genul asta? Adica ceva ce s-a depus cand am vopsit/lacuit?
Apoi, mi se pare ca marginile cupolei au iesit cam neregulate. Iar nu erau asa...mascarea am facut-o cu multa grija (zic eu).
Liniile de demarcatie, in special la ramele parbrizului, parca nu sunt suficient de drepte. Cred ca au mai sarit bucatele mici de vopsea la demascare.
Voi ati mai patit de-astea?
Cum pot evita pe viitor?
Acum o sa incerc sa mai ameliorez prin lustruire cu o carpa moale.
Apoi, parca uleiurile alea nu au intrat foarte bine prin toate liniile de panouri.
Am mai insistat pe ici-colo...dar sunt unele linii care nu au primit foarte bine uleiul diluat.
Pt stergere exces ulei am folosit metoda servetelului de bucatarie impaturit de mai multe ori, ca la topicul de-aci de pe site.
E-adevarat ca in liniile mai pronuntate n-a fost problema, ci numai pe liniile de panouri mai slab trase in negativ. Kitul e batran (rebox ESCI) si matrita da semne de imbatranire.
Voi in situatii de-astea regravati liniile mai slab evidentiate, in sensul de a le adanci putin?
Multumesc,
#98
Postat 22 April 2013 - 03:41 PM
Aceasta postare a fost editata de busila: 22 April 2013 - 03:41 PM
#100
Postat 24 April 2013 - 06:48 PM
Citeaza
La cupola incearca sa dai vopseaua jos folosind, cu grija, alcool izopropilic. Lustruiesti frumos cupola, apoi o maschezi. Dai apoi un strat de vopsea de culoarea interiorului cocpitului, a poi, dupa uscare, un tde aluminiu. Straturile trebuie sa fie subtiri, pentru ca vopseaua sa nu se acumuleze pe marginile mastii, cum ai patit initial.