F86 Sabre JA 111 Italeri 1/48
#61
Postat 10 April 2013 - 05:06 PM
Succes!
#62
Postat 10 April 2013 - 05:14 PM
Mai am unele care se cheama Micron dar sunt super-subtiri.
Am vopsit varful derivei si n-au fost probleme.
E-adevarat ca am fost avertizat (multumesc) si am fost cat se poate de prudent.
Etapa urmatoare implica rosu peste exteriorul admisiei si pe bordul de atac al ampenajului vertical. Va necesita o mascare mai complexa (pentru mine) si sper sa fie ok. Deja m-am apucat...
#64
Postat 11 April 2013 - 08:26 AM
#66
Postat 11 April 2013 - 05:34 PM
#68
Postat 11 April 2013 - 08:28 PM
Legat de demascare cu "surprize", orice tip de vopsea poate sa iti faca figuri si sa vina jos cu masca. Cauza este contaminarea cu grasimi. Eu am patit rar sa smulg vopsea acrilica, vopselele Tamiya si Gunze adera bine la plastic sau peste un primer.
#69
Postat 12 April 2013 - 08:33 AM
#71
Postat 12 April 2013 - 08:59 AM
tibi22, la 11 April 2013 - 08:28 PM, a spus:
Legat de demascare cu "surprize", orice tip de vopsea poate sa iti faca figuri si sa vina jos cu masca. Cauza este contaminarea cu grasimi. Eu am patit rar sa smulg vopsea acrilica, vopselele Tamiya si Gunze adera bine la plastic sau peste un primer.
Scuze, imi asum scaparea, aveti dreptate, eu personal am folosit polished aluminum si gun metal de la Humbrol din gama de lustruibile si le-am sigilat cu 2-3 straturi de Future neavand altceva. Nici nu stiam ca exista un sealer special pentru asa ceva. Bagat la cap.
#72
Postat 12 April 2013 - 10:15 AM
A zis-o si Tibi, dar pare ca a trecut neobservat - preshading pe metalic nu-si are rostul. Efectele se fac din nuante de metalic sau din luciu.
Succes in continuare.
#73
Postat 12 April 2013 - 02:44 PM
Punct de grasime pe macheta? Adica amprente? Voi purtati manusi sau ceva de cand incepeti vopsirea si pana sigilati?
Ce-a zis Tibi cu preshadingul nu a fost neobservat. Chiar si eu am exprimat unele dubii in legatura cu preshadingul la metalice, dar fiind primul meu model am vrut sa īncerc sa vad si eu cum este
#74
Postat 12 April 2013 - 07:06 PM
In principiu, eu folosesc urmatoarea metoda: dupa ce termin bricolatul, curat macheta cu solvent (cu un betisor sau pensula), adica spirt medicinal, diluant (exclus nitro). Treaba asta ajuta si la inlaturarea unor eventuale resturi de la smirgheluit.
Apoi o trag in teapa - adica o infig intr-un bat de frigaruie sau ceva asemanator. Pentru asta, de obicei ai nevoie de o gaura, ca si in viata reala. La un avion WW2 cel mai simplu e in orificiul unde intra elicea. La Cayuse i-am bagat-o pe la spate, in coada La Komet, tot pe la spate, in exhaust. Trebuie un pic de organizare preliminara. Le fixez cu adeziv, iar la sfarsit le smulg pus si simplu, prin rotire - de obicei cedeaza lemnul. Daca e vorba de o teava metalica, va ceda lipitura intre metal si adeziv, fara probleme.
Daca nu gasesti nicio solutie (mie nu mi s-a intamplat inca), presupun ca ai putea vopsi mai intai intradosul, tinand macheta de laterale. Apoi, dupa uscare, pui un guguloi de patafix pe burta, in care ingropi o bagheta, ceva, care sa iti permita manevrarea machetei. Sau te poti folosi de orificiile de fixare a trenului de aterizare.
Sau poti vopsi directia si apoi proteja cu banda de mascare. Dar e mai delicat, pentru ca vei presa banda in mod repetat, cu o forta semnificativa. S-ar putea la demascare sa ai surprize - banda sa ia si vopsea, si lac, si grund. Sau lipiciul sa intre efectiv in vopsea si sa-ti distruga finish-ul.
Ideea e sa eviti pe cat posibil manevrarea cu mana. Pe langa grasime pe plastic sau pe vopsea, poti lasa resturi fine de rasina, metal etc.
Spor.
#76
Postat 12 April 2013 - 07:31 PM
Z-mare, la 12 April 2013 - 07:26 PM, a spus:
Ma descurc. Sic!
Dupa cum spuneam, pana acuma am gasit solutii de tras in teapa. RLM-urile, in marea majoritate, implica WW2, deci piston, deci elice, deci gaurica, deci frigaruie.
Sau jet/rocket - exhaust.
Dixit, ma frend.