Forum Machete,Modelism,Hobby: F86 Sabre JA 111 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

F86 Sabre JA 111 Italeri 1/48

#1 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2013 - 03:12 PM

Salutare brothers&sisters.Cred ca mai mult brothers decat sisters...chiar, oare sexu' frumos o fi printre noi?

Imagine atasata: 25122009593v1.JPG
Lasand acesta dilema, m-am hotarat eu la un moment dat ca dupa vreo dooj de ani de colectionat cutii cu plastic in ele (preponderent WW2 piston si elica 1/48 - stiu ca-i banal da' n-am ce-i face, astea imi plac), trebuie sa incerc sa incep naibii ceva.
Intrebarea era, cu ce anume sa incep? Pai cum sa stric eu din prima bunatate de Messerschmitt? Sau vreo frumusete de Focke-Wulf?
Nici macar vreun cazan d-ala de Thunderbolt nu ma lasa inima sa prapadesc la prima incercare.
Dupa ceva timp de gandire (in care am mai cumparat ceva cutii cu plastic in ele ca deh - cine se poate abtine?), am realizat eu ca pentru prima incercare tre' sa jertfesc un model care nu-i chiar asa "de suflet". M-am consolat ca totusi e pentru un scop nobil.
Am hotarat ca cel mai potrivit candidat tre' sa fie o "teava".
Cautat repede printre zecile de cutii - si iata norocosul castigator - F86 E de la Italeri.
Kit relativ simplu, fara mari pretentii de detaliu si acuratete.
Documentatia mea este aproape inexistenta, iar instructiunile de vopsire furnizate de producator stiti si voi ca sunt uneori hilare.
Ca varianta de inmatriculare, m-am oprit la Bundesluftwaffe JA 111...cica ar fi fost trotineta personala a lui Erich Hartmann, imediat ce s-a intors din vacanta de la Unchiu' Iosif Visarionovoci, care l-a tinut gratis vreo 10 ani prin Spa-urile din Siberia.
Varianta initiala (1956) de inmatriculare era bare metal...am reusit sa gasesc o poza mica si cam stearsa pe undeva pe net. Ulterior avionul a fost camuflat RAF style.
Asa ca intr-o dimineata am scuipat in palme, am deschis cutia, am scos ceva scule si m-am apucat de treaba.
Atasat o prima poza (sper sa mearga, ca n-am mai postat).
O sa mai urmeze.
E primul meu model - asa ca fiti indulgenti.
Ati fost avertizati :)...

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 29 March 2013 - 03:32 PM
Motiv editare: editat poza


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 29 March 2013 - 03:33 PM

Bun venit printre noi si spor!

#3 Useril este offline   deltadagger 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 479
  • Inregistrat: 21-November 09
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie

Postat 29 March 2013 - 07:22 PM

Spor sa ai.:good:

#4 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 29 March 2013 - 07:44 PM

Bine ai venit...ca de la incepator la incepator ,cateva sfaturi(de care eu n-am tinut seama-si am regretat...). Lucreaza cu maxima atentie si delicatete.Uita de pile-foloseste smirghelul-dar usurel de tot.Mascheaza suprafetele cu detalii cand lucri pe langa ele.Lipeste si chituieste cu minimum de cantitate.Inainte de a face ceva verifica de 10 ori ,iar dupa ce ai facut -de 20.O regula de aur a modelismului zice ca atunci cand te intrebi daca-i destul,deja e mult prea mult.O alta regula de aur zice ca atunci caind un incepator vrea sa repare ceva , strica iremediabil.Foloseste pentru control cerneala argintie si/sau Surfacer.Si alta regula esentiala- don't hurry , be happy.
Spor sa ai....

Aceasta postare a fost editata de busila: 29 March 2013 - 07:46 PM


#5 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 29 March 2013 - 08:39 PM

@busila
Multumesc mult pt sfaturi!

Nu folosesc pile, doar smirghel cu 400 pana la 2000.
Asta cu mascatul suprafetelor cu detalii e buna si o folosesc.
Folosesc si surfacer...sa vedem insa cu ce rezultate :-)

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 30 March 2013 - 08:43 AM


#6 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2013 - 10:17 AM

Ceva progrese.
Cockpit vopsit, scaun, mansa si bord instalate.
Am vopsit interiorul cockpitului cu Light Ghost Grey de la Model Master.
Nu stiu daca asa erau vopsite la interior aparatele Bundesluftwaffe, dar asa zice la instructiuni.
Consolele laterale si plansa de bord sunt de fapt decaluri...sub care am vopsit gloss white.
Nu exista maneta de gaze si o sa incerc sa fac una.
Fuselajul inca nu e lipit, am pus cockpit-ul in el doar de proba.
Aripile sunt deja lipite - practic cu asta am inceput.

#7 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 30 March 2013 - 07:21 PM

Bine, dar niste poze nu ne pui sa vedem? :)

#8 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 30 March 2013 - 07:27 PM

Sorry, credeam ca am atasat.
Asta era poza cu pricina. :whistle:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 2.JPG


#9 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2013 - 08:53 AM

Semifuselajele au fost inchise.
Principalele subansamble sunt acum gata. Nu-i mare lucru, ca avionul e simplu - de-aia am si inceput cu el...
Dupa ce s-a uscat lipiciul, am slefuit si apoi am aplicat surfacer cu pensula de-a lungul imbinarii.
Am mascat cat-de-cat cockpit-ul ca sa nu intre toata mizeria aia cand slefuiesc.
Inainte sa inchid semifuselajele, am pus si ceva plumbi (d-aia de pescuit) in bot, undeva in fata cockpit-ului si deasupra baii jambei de bot.
Iaca poza:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 3.JPG


#10 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2013 - 04:14 PM

Intre timp, m-am apucat de mascarea cupolei si parbrizului.
Copola a fost gata repede, ca-i relativ simpla.
La parbriz e putin mai complicat.
Inca nu-s montate pe fuselaj, le-am pus asa la misto sa vad cum vin...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 4.JPG


#11 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2013 - 08:28 PM

Am terminat de mascat suprafetele vitrate.
A iesit onorabil, zic eu.
Am lipit parbrizul. O sa urmeze si cupola, dar tre sa las bine sa se usuce, ca am folosit lipici d-ala special de transparente, care mi se pare mai slab si lipeste ceva mai greu.
Se vede putin si cockpit-ul. E totul OOB, singurul lucru pe care l-am adaugat e o imitatie de maneta de gaze.
Cabina oricum o s-o inchid si n-o sa se mai vada mare lucru, dar totusi...nu e planor...tre' sa aibe o maneta de gaze, ce naiba...
Consolele laterale si plansa de bord fiind decaluri, nu par prea realistice...dar tot asa, imi pun speranta ca sub cupola n-o sa se vada mare lucru...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 5.JPG


#12 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 31 March 2013 - 09:32 PM

Arata bine, baga mare! Cum vopsesti macheta si cu ce vopsele?

#13 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 31 March 2013 - 09:55 PM

Vopsesc cu aerograful.
Am ceva emotii ca nu am mare experienta.
In afara de asta, am un aerograf care cred ca e vreo copie no name dupa vreun Badger.
Merge rezonabil daca nimeresc dilutia ok si la presiune mica (am mai facut unele probe), dar cu detaliile nu prea tine. Sau ma rog, inca n-am nimerit-o eu..
Inmatricularea pe care o fac eu era bare metal.
Instructiunile cer sa folosesc un aluminium...si am un aluminium plate de la Model Master.
Enamel...si cica e d-ala de tre' sa-l lustruiesti dupa ce se usuca.
Cam proasta alegerea pt prima incercare, am inteles ca astea metalice sunt cam pretentioase si cam fragile.
Sper insa sa mearga binisor..

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 April 2013 - 08:34 AM

Daca vrei sa-l faci metalic, o sa ai mult de furca. In primul rind finisarea suprafetelor trebuie sa fie de calitate, altfel fiecare zgirietura va iesi in evidenta. Apoi, trebuie sa vopsesti macheta in negru lucios (nu am inteles niciodata de ce negru????), dupa care lustruiesti orice imperfectiune. Abia apoi dai cu aluminiu. Daca aluminiul de la MM este din seria 14XX nu ti-l recomand. Incearca cu Polished Aluminium, cod 27002 de la Humbrol sau, nitel mai scumpe, dar mult mai bune, lacuri metalice din seria Alclad.

#15 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 01 April 2013 - 09:13 AM

Salut, daca nu ai experienta cu vopsirea vei avea probleme mari mai ales cu aceste vopsele pentru "lustruit". Asa cum ti-a scris Z-mare, orice imperfectiune iti iese in evident iar la astea care se lustruiesc cu atit mai mult. Acestea trebuie si sigilate cu propriul "sealer" de la MM altfel te vei murdarii pe maini de fiecare data cind vei atinge macheta si vei murdarii tot pe ce pui mana dupa aceea. Nici vopseaua Alclad Polished Aluminiu nu este mare grozavie si costa multi bani! Cei care citesc asta va rog nu ma intelegeti gresit, vopseaua arata bine dar trebuie sa stii sa lucrezi cu el! Nu se poate masca cu banda adeziva (chiar si Tamiya este prea aderent!) si este ca si Cromul, Stainless Steel si Titanium Gold extrem de sensibil! Eu le am, le-am folosit, stiu cite parale fac!

Mai bine foloseste o vopsea Model Master Aluminiu care nu trebuie lustruit! Sau folosesti ce ai dar lustruiesti si Sigilezi intreaga macheta cu asta Sealer for Metalizer. Vopselele MM care se lustruiesc NU trebuie diluate! Pui in cupa aerografului si vopsesti!

Si chestia cu baza neagra este o chestie de gust, nu este necesar sa aplici negru doar daca vrei ca aluminiul sa fie de culoare mai inchisa! Singurele vopsele la care trebuie cu adevar negru lucios ca baza sunt Chrome si Polished Aluminiu, restul vopselelor se pota aplica pe plastic direct sau un primer lustruit.

Aceasta postare a fost editata de tibi22: 01 April 2013 - 09:14 AM


#16 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2013 - 09:25 AM

Multumesc mult pt sfaturi, Z si Tibi!
Acu nu-s acasa, asa ca nu stiu pe de rost codul de MM pe care intentionez sa-l folosesc.
Nu cred ca e seria 14xx...se cheama Aluminium Plate (buffing).
Am luat si sealer-ul de la MM si am sa-l folosesc. :rolleyes:
O sa probez inainte pe ceva subansamble. Are niste bulindere mari sub aripi (rezervoarele suplimentare) care-s cam gata si o sa le vopsesc de proba, sa vad cum se comporta vopseaua.
Nu stiu inca daca o sa folosesc negru lucios...dar am un primer alb de la Gunze care se da prin aerograf si care poate fi slefuit fin (1200, 1500, 2000)...si cam la aceasta abordare m-am gandit.
O sa incerc sa fiu cat mai atent la imbinari si daca e nevoie mai corectez dupa primer...

#17 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2013 - 02:59 PM

Ha!
Am revenit si am mai facut putina treaba.
Lipit cupola peste cockpit, in pozitia inchis. S-a imbinat bine cu parbrizul.
Pana acum kit-ul s-a asamblat bine. Nu cred ca vor fi probleme deosebite la imbinarea aripii cu fuselajul. Aripile inca nu-s lipite de fuselaj, dar vad ca de proba asa se potrivesc binisor.
Sunt insa si niste probleme.
La partea din fata a parbrizului, treaba se termina cam brusc, in sensul ca parbrizul pare cam neterminat. Parca nu se "blenduieste" bine in fuselaj. Nu pot sa las asa, trebuie sa fac ceva.
O sa incerc sa astup spatiile acelea cu niste superglue gel de la Bison. E mai gros si nu curge necontrolat peste tot. Si plus ca nu se usuca asa instant. Il las sa se intareasca nitel si apoi slefuiesc pana obtin o imbinare mai fluida a parbrizului cu fuselajul. L-am mai folosit cu rezultate multumitoare pe cobaiul meu - un P40 inceput si neterminat, condamnat la vesnica uitare.
Apoi, a fost nasol cu ampenajele orizontale (pe care le-am regravat, ca abia se vedeau liniile).
Le-am lipit, dar a fost chinul dracu.
Am vazut prin poze ca F86 avea un diedru pozitiv foarte pronuntat la ampenajele orizontale.
Cand sa le montez, nici vorba ca ele sa stea asa pur si simplu la unghiul potrivit. Locasurile de prindere pe fuselaj sunt mult prea largi asa ca se balabaneau in toate directiile posibile.
Am folosit o tona de Contacta si pana la urma le-am potrivit ochiometric. Par a fi simetrice.
Sunt spatii ramase insa, vor trebui tratate cu superglue/surfacer.
Am slefuit si imbinarile semifuselajelor si am revenit cu surfacer pe unde mi s-a parut ca mai este nevoie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 6.JPG


#18 Useril este offline   HIND 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 624
  • Inregistrat: 02-October 06

Postat 01 April 2013 - 04:07 PM

Nu folosi superglue la parbriz. Risti sa-l gazeze si sa-l faca praf. Incearca kit.

#19 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 01 April 2013 - 04:26 PM

Ahaa...
Incepesem sa am si eu unele indoieli cu superglue pt parbriz...insa imi puneam speranta ca rama in sine fiind foarte lata (e distanta mare de la imbinarea cu fuselajul si pana la partea mascata), ar trebui sa evit gazarea.
Dar poate ca nu merita riscul, asa ca merci mult pt sfat.
Pe de alta parte, doar cu chit mi-e teama sa nu apara crapaturi.
Merge umplut cu alceva? Eventual Contacta? Sau e acelasi risc de gazare?

#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 01 April 2013 - 04:55 PM

Cum zicea si Hind, nu folosi superglue la parbrize, si in general, in spatii inchise, pentru ca vaporii iti vor face neplaceri.
Mascheaza cupola cu citeva straturi de scoci, chituieste frumos zona, apoi slefuieste la ud, pina atingi curbura necesara. Verifica din cind in cind protectia de scoci, pentru a nu "rani" parbrizul.
Contacta poate sa-ti strice si el parbrizul, apoi, dupa evaporaea solventului, stratul de material ramas este foarte subtire, deci mare lucru nu faci.

Arata acest topic


  • 6 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi