MiG-3 Saga ARR vs. VVS sau 1/72 vs. 1/48
#22
Postat 09 April 2013 - 06:03 PM
mdo, la 09 April 2013 - 05:09 PM, a spus:
RPM ul il fac fara cupola, doar partea din fata si cea din spate si am una vacumformata. Asa era avionul (vezi profilul de mai sus). 42 rosu nu avea cupola centrala si nici antena si radio. Are in schimb colectoare de gaz inert pe evacuare (asta ca sa nu zic ca scap usor si nu screchuiesc ceva). Hobby bosul va fi 2 rosu cel cu discutia cu radioul si acolo chiar ca nu se va vedea ca e groasa cupola aia ca naiba. Ieri si azi am gaurit interioarele fuselajului de la Hobby care sunt groase ca naiba. Mi-a fost frica sa bag Dremelu cu freza sa nu o scap si am taiat cu disc subtire si cu traforaju. Las pozele pe data viitoare ca nu ma tin nervii azi.
#23
Postat 09 April 2013 - 06:17 PM
Cassin, la 09 April 2013 - 05:34 PM, a spus:
Probabil in Aeromagazin dar nu e adevarat. S-au facut doar 100 de Mig-1 care erau 99% identice cu Mig-3. Sunt mai mute deosebiri intre mig-3 early si late decat intre mig-1 si mig-3 early. Ca aspect vizibil Mig-1 avea 7 fante de aerisire pe laterale si Mig-ul 3 early are 6. Ala zburat de Bazu avea 6 dar avea un inel metalic intre fuselaj si elice care e specific ultimelor variante. Mig-ul 1 mai avea un radiator mai scurt si alte aparatori de roti care nu se regasesc la al nostru. Sigur a fost MiG-3 din primele variante dar cu elemente din cele tarzii. Un mic Frankestein sovietic care da batai de cap dupa 70 de ani.
#26
Postat 10 April 2013 - 02:33 PM
Radu-Dan, la 10 April 2013 - 06:34 AM, a spus:
Am atasat o fotografie cu avionul din ziua in care a aterizat.
Multumim de poza, o aveam dar la o calitate mai slaba. Daca dumneavoastra stiti de predarea radioului inseamna ca asa este dar fotografia nu ne confirma. Din cockpit se fede fix pana la scaun iar intre catargul antenei si deriva nu se vede nimic, macar izolatorii ar fi trebuit sa apara. Pentru mine e suficient sa-mi spuneti ca exista un document care atesta predarea radioului.
#27
Postat 07 May 2013 - 01:23 PM
#29
Postat 08 May 2013 - 12:25 PM
L-ai si mazgalit un pic...foarte frumos.
Poate tevile de esapament sunt putin cam prea "ruginite". Din poze esapamentele se vad a fi inca lucioase...poate dupa un lac mat se va atenua fenomenul.
Problema cu tevile de esapament o am si eu...in sensul ca daca le vopsesc complet culoarea ruginei, parca nu mi se pare cea mai buna reprezentare.
E-adevarat, unele rugineau mai mult, altele mai putin. Nu stiu exact cum era la Mig 3...dar avand in vedere conditiile in care au fost operate, este pozibil ca rugina in zona esapamentelor sa fi fost intr-adevar mai pronuntata.
Eu personal m-am hotarat ca de-acum sa schimb reteta...o sa dau mai intai cu un MM "exaust tubs" (mat) si apoi cu ceva pigment ruginiu.
Am facut un test pe un kit "cobai" si mi-a placut mai mult asa, comparativ cu vopsire direct rugina.
Ideea e ca se vede rugina deasupra (poti da cat vrei de multa), dar sub ea se poate distinge metalul esapamentelor.
Daca te hotarasti sa lasi compartimentul motor deschis, va trebui sa te apuci de cablarie, tevarie si matzarie serioasa.
Nu vor fi suficiente doar firele de la bujii (parerea mea). Plus ca Migul 3 mai avea si puscoacele alea deasupra motorului...si pe-acolo probabil ca trebuie detaliat suplimentar.
E munca seriosa, sper ca ai ceva documentatie pt motorul Mig 3.
Baga mare in continuare...in special cu info despre cum se asambleaza modelul. Am si eu Mig-ul 3 de la ICM asa ca ma intereseaza toate problemele cu care te confrunti
Toate cele bune,
#31
Postat 08 May 2013 - 05:33 PM
Esapamentele sunt puse doar pentru poza, se se vada ansamblul. Au doar stratul initial de cupru de la Humbrol amestecat cu negru si primul strat de lac lucios, la final vor fi pigmentate.
Am renuntat la bibilitul la motor, nu se vede nimic din partea de jos, se vor vedea doar capacele chiulaselor si mitralierele plus rezervorul de glicol si cel de ulei si scopul meu nu este sa foc o capodopera din kitul asta care in afara de motor e destul de varza. Ieri am lipit fuselajul de aripi si am ramas cu niste ditamai hauri in care pompez de dimineata kit si surfacer. Au ales o varianta foarte imbarligata la racorduri. O sa-ti spun dupa ce ma apuc si de Trumpeter daca merita sa-l faci sau nu.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 May 2013 - 08:31 AM
Motiv editare: citat inutil
#32
Postat 08 May 2013 - 05:56 PM
Depinde din ce perioada faci avionul, dupa studiile unui nene rus (Pilawsky parca) nu s-a folosit gri pe avioane pana la sfarsit de 1941. O sa merg pe varianta simpla care s-a folosit la toate MiG urile early si la o buna parte din cele late din prima parte si anume bleu tot cockpitul si cadrele din interiorul compartimentului motor care sustin motorul si armamentul inclusiv, precum si protectile termice de pe tevile armelor. Tot bleu trenul si baile trenului precum si interiorul flapsurilor. Asta nu va vedea flapsuri, mi-a ajuns ca le-am regravat si nituit dar la Trumpeter fac flapsuri. Compartimentul motor de la panoul parafoc in verde inchis, la fel rezervoarele de glicol si ulei. Cutiile de munitie si tuburi trase in aluminiu natur. Oricum nu are rost aici sa detaliez varientele de vopsire ca au fost gramada si nu au respectat nici o logica. In 41 cu nemtii la 30-40 de km de fabrica, ultimul lucru de care aveau timp rusii era sa respecte codul culorilor, mi se pare chiar eficient sa vopsesti tot avionul in 3 culori (2 nuante de verde si una de albastru). O sa fac si un late de la trumpeter care va fi alb si ala facut in iarna lu 41-42 va fi si cu gri.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 May 2013 - 08:32 AM
#33
Postat 08 May 2013 - 06:34 PM
Oricum , cine gineste culorile reale ale VVS o sa ia Nobel-ul....
Aceasta postare a fost editata de busila: 08 May 2013 - 06:36 PM
#34
Postat 09 May 2013 - 05:36 PM
Aceasta postare a fost editata de Catta: 09 May 2013 - 05:41 PM
#36
Postat 10 May 2013 - 09:55 AM
Tot astept dupa washurile de la Florymodels, asa am folosit de la Mig Productions care or fi pentru tancuri :) deaia au iesit asa...
#37
Postat 10 May 2013 - 11:18 AM
Nitel ajutor : ignora complet "cercetarile" in domeniul culorilor VVS ale lui Erik Pilawski. Dupa ce-am citit pe mai multe forumuri straine ( in cadrul muncii de documentare pentru I-15bis la care lucrez acum), tipul este pur si simplu un impostor grandoman. Un site foarte bun despre VVS este http://mig3.sovietwarplanes.com/ al italianului Massimo Tessitori. Gasesti aproape tot ce-ti trebuie despre VVS.Bafta in continuare!
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 May 2013 - 09:05 AM
#38
Postat 10 May 2013 - 12:49 PM
#40
Postat 11 January 2017 - 02:21 PM
Orice asemănare din imaginile din mai jos e pur întâmplătoare. In gri e Hobby Boss, cel corect, cel alb e MPM si crem/kaki e Zvezda. Zvezda/Revell/ Encore e o mizerie. Punct. MPM e mai aproape de adevar dar te muncesti mult la el, plastic prost, bavuri multe, nepotriviri la greu și eu l-am combinat cu un set Part care a clasat cazul.
Aceasta postare a fost editata de Catta: 11 January 2017 - 02:51 PM