Forum Machete,Modelism,Hobby: MiG-3 Saga - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

MiG-3 Saga ARR vs. VVS sau 1/72 vs. 1/48

#21 Useril este offline   Cassin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 08-April 06
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Machete statice avioane de orice fel (de preferinta cu elice din WW II) 1/72

Postat 09 April 2013 - 05:34 PM

Am vaga idee ca am citit undeva intr-un articol ca de fapt Mig-ul testat de Bazu ar fi fost modelul 1 nu 3.

#22 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 09 April 2013 - 06:03 PM

Vezi postareamdo, la 09 April 2013 - 05:09 PM, a spus:

daca RPMśl il faci cu cupola deschisa, respectiv trasa in spate (ceea ce-i musai ca sa i se vad interiorul care-i chiar dragutz), radioul oricum nu se prea mai vede sub cele doua piese...parerea mea.


RPM ul il fac fara cupola, doar partea din fata si cea din spate si am una vacumformata. Asa era avionul (vezi profilul de mai sus). 42 rosu nu avea cupola centrala si nici antena si radio. Are in schimb colectoare de gaz inert pe evacuare (asta ca sa nu zic ca scap usor si nu screchuiesc ceva). Hobby bosul va fi 2 rosu cel cu discutia cu radioul si acolo chiar ca nu se va vedea ca e groasa cupola aia ca naiba. Ieri si azi am gaurit interioarele fuselajului de la Hobby care sunt groase ca naiba. Mi-a fost frica sa bag Dremelu cu freza sa nu o scap si am taiat cu disc subtire si cu traforaju. Las pozele pe data viitoare ca nu ma tin nervii azi.

#23 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 09 April 2013 - 06:17 PM

Vezi postareaCassin, la 09 April 2013 - 05:34 PM, a spus:

Am vaga idee ca am citit undeva intr-un articol ca de fapt Mig-ul testat de Bazu ar fi fost modelul 1 nu 3.


Probabil in Aeromagazin dar nu e adevarat. S-au facut doar 100 de Mig-1 care erau 99% identice cu Mig-3. Sunt mai mute deosebiri intre mig-3 early si late decat intre mig-1 si mig-3 early. Ca aspect vizibil Mig-1 avea 7 fante de aerisire pe laterale si Mig-ul 3 early are 6. Ala zburat de Bazu avea 6 dar avea un inel metalic intre fuselaj si elice care e specific ultimelor variante. Mig-ul 1 mai avea un radiator mai scurt si alte aparatori de roti care nu se regasesc la al nostru. Sigur a fost MiG-3 din primele variante dar cu elemente din cele tarzii. Un mic Frankestein sovietic care da batai de cap dupa 70 de ani.

#24 Useril este offline   Cassin 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 409
  • Inregistrat: 08-April 06
  • Location:Baia Mare
  • Interests:Machete statice avioane de orice fel (de preferinta cu elice din WW II) 1/72

Postat 09 April 2013 - 08:36 PM

Multumesc pentru lamuriri.

#25 Useril este offline   Radu-Dan 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 244
  • Inregistrat: 10-December 08

Postat 10 April 2013 - 06:34 AM

Statia de radio a fost predate serviciilor de ascultare ale armatei.
Am atasat o fotografie cu avionul din ziua in care a aterizat.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Mig-3.007.jpg


#26 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 10 April 2013 - 02:33 PM

Vezi postareaRadu-Dan, la 10 April 2013 - 06:34 AM, a spus:

Statia de radio a fost predate serviciilor de ascultare ale armatei.
Am atasat o fotografie cu avionul din ziua in care a aterizat.


Multumim de poza, o aveam dar la o calitate mai slaba. Daca dumneavoastra stiti de predarea radioului inseamna ca asa este dar fotografia nu ne confirma. Din cockpit se fede fix pana la scaun iar intre catargul antenei si deriva nu se vede nimic, macar izolatorii ar fi trebuit sa apara. Pentru mine e suficient sa-mi spuneti ca exista un document care atesta predarea radioului.




#27 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 07 May 2013 - 01:23 PM

Trebuie sa recunosc ca sunt extrem de dezorganizat, am inceput lucrul la toate MiG urile dar am reusit doar sa ocup 2 birouri pline cu cutii cu piese si PE uri amestecate. Am luat decizia sa termin ARK (ICM) primul si pe urma mai vedem. Se pare ca e cel mai prost plastic dintre toate (Horia spune ca ar avea ceara prea multa), se usuca greu (da senzatie de lipicios) si pentru prima oara am suferit de saritul vopselei la demascare. In viata mea nu am bagat in apa fierbinte un kit asa cum am facut cu asta sa-i potrivesc fuselajul. Dupa ceva proptele din scobitori la interior am reusit sa-l aduc la forma 90%. Pana una alta va arat motorul in stadiul actual. Daca voi inchide compartimentul motor o sa-l las asa, daca ma gandesc sa-l fac deschis poate mai trag cateva fire la bujii.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: motor MiG-3 1.jpg
  • Imagine atasata: motor MiG-3 2.jpg
  • Imagine atasata: motor MiG-3 3.jpg
  • Imagine atasata: motor MiG-3 4.jpg


#28 Useril este offline   Romi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1933
  • Inregistrat: 05-September 05
  • Location:Bucuresti-Brasov
  • Interests:Aviation

Postat 07 May 2013 - 03:53 PM

:clapping:

#29 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 08 May 2013 - 12:25 PM

Arata bine!
L-ai si mazgalit un pic...foarte frumos.:clapping:

Poate tevile de esapament sunt putin cam prea "ruginite". Din poze esapamentele se vad a fi inca lucioase...poate dupa un lac mat se va atenua fenomenul.
Problema cu tevile de esapament o am si eu...in sensul ca daca le vopsesc complet culoarea ruginei, parca nu mi se pare cea mai buna reprezentare.
E-adevarat, unele rugineau mai mult, altele mai putin. Nu stiu exact cum era la Mig 3...dar avand in vedere conditiile in care au fost operate, este pozibil ca rugina in zona esapamentelor sa fi fost intr-adevar mai pronuntata.
Eu personal m-am hotarat ca de-acum sa schimb reteta...o sa dau mai intai cu un MM "exaust tubs" (mat) si apoi cu ceva pigment ruginiu.
Am facut un test pe un kit "cobai" si mi-a placut mai mult asa, comparativ cu vopsire direct rugina.
Ideea e ca se vede rugina deasupra (poti da cat vrei de multa), dar sub ea se poate distinge metalul esapamentelor.

Daca te hotarasti sa lasi compartimentul motor deschis, va trebui sa te apuci de cablarie, tevarie si matzarie serioasa.
Nu vor fi suficiente doar firele de la bujii (parerea mea). Plus ca Migul 3 mai avea si puscoacele alea deasupra motorului...si pe-acolo probabil ca trebuie detaliat suplimentar.
E munca seriosa, sper ca ai ceva documentatie pt motorul Mig 3.

Baga mare in continuare...in special cu info despre cum se asambleaza modelul. Am si eu Mig-ul 3 de la ICM asa ca ma intereseaza toate problemele cu care te confrunti :rolleyes:

Toate cele bune,

#30 Useril este offline   tomi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 771
  • Inregistrat: 11-January 05
  • Location:Constanta / Trier
  • Interests:Aviatie - WW II & Jets

Postat 08 May 2013 - 01:06 PM

Cadrul motorului nu era mai degraba gri (subframe grey)?

Spor

#31 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 08 May 2013 - 05:33 PM

@BMF
Esapamentele sunt puse doar pentru poza, se se vada ansamblul. Au doar stratul initial de cupru de la Humbrol amestecat cu negru si primul strat de lac lucios, la final vor fi pigmentate.
Am renuntat la bibilitul la motor, nu se vede nimic din partea de jos, se vor vedea doar capacele chiulaselor si mitralierele plus rezervorul de glicol si cel de ulei si scopul meu nu este sa foc o capodopera din kitul asta care in afara de motor e destul de varza. Ieri am lipit fuselajul de aripi si am ramas cu niste ditamai hauri in care pompez de dimineata kit si surfacer. Au ales o varianta foarte imbarligata la racorduri. O sa-ti spun dupa ce ma apuc si de Trumpeter daca merita sa-l faci sau nu.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 May 2013 - 08:31 AM
Motiv editare: citat inutil


#32 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 08 May 2013 - 05:56 PM

@tomcat_ct
Depinde din ce perioada faci avionul, dupa studiile unui nene rus (Pilawsky parca) nu s-a folosit gri pe avioane pana la sfarsit de 1941. O sa merg pe varianta simpla care s-a folosit la toate MiG urile early si la o buna parte din cele late din prima parte si anume bleu tot cockpitul si cadrele din interiorul compartimentului motor care sustin motorul si armamentul inclusiv, precum si protectile termice de pe tevile armelor. Tot bleu trenul si baile trenului precum si interiorul flapsurilor. Asta nu va vedea flapsuri, mi-a ajuns ca le-am regravat si nituit dar la Trumpeter fac flapsuri. Compartimentul motor de la panoul parafoc in verde inchis, la fel rezervoarele de glicol si ulei. Cutiile de munitie si tuburi trase in aluminiu natur. Oricum nu are rost aici sa detaliez varientele de vopsire ca au fost gramada si nu au respectat nici o logica. In 41 cu nemtii la 30-40 de km de fabrica, ultimul lucru de care aveau timp rusii era sa respecte codul culorilor, mi se pare chiar eficient sa vopsesti tot avionul in 3 culori (2 nuante de verde si una de albastru). O sa fac si un late de la trumpeter care va fi alb si ala facut in iarna lu 41-42 va fi si cu gri.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 09 May 2013 - 08:32 AM


#33 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 08 May 2013 - 06:34 PM

Cataline , nenea Pilawski(i) Erik e, pare-se putin polonez...se pare ca nu tot ce a scris si corespunde realitatii....Da' nu te 'ncurca in chestii de'astea si da-i bice....
Oricum , cine gineste culorile reale ale VVS o sa ia Nobel-ul....

Aceasta postare a fost editata de busila: 08 May 2013 - 06:36 PM


#34 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 09 May 2013 - 05:36 PM

Cockpitul ICM ului aproape gata, am uitat de spatar si am descoperit inca vreo 2 PE uri. O sa mai pun una maine cu el inchis. Ma enerveaza ca in poze apare mult mai murdar ca in realitate. Cu ochiul liber se vede mult mai decent dar aparatul scoate toate imperfectiunile. Eram foarte mandru de bord si dupa ce i-am facut o poza macro m-am speriat de ce horror arata. M-au lasat nervii azi la slefuit imbinarile la ICM si am facut interioare la 72. Distractia de pe lume cu PE uri Part. Deja ma apuca rasu plansu cand ma gandesc la curelusele de la paloniere. Kitul de rasina pentru cockpit de la Encore e o mizerie, pe langa faptul ca e aproximativ ca si corectitudine nici nu intra in fuselaj. Trebuie slefuit bine de tot dar stai cu frica sa nu-ti crape. La asa macheta, asa interior. In schimb am decupat la RPM flapsurile in speranta ca ma vor tine nervii sa fac flapsuri din PE. Cam atat de pe frontul de est.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cockpit mig3_1.jpg
  • Imagine atasata: cockpit mig3_2.jpg

Aceasta postare a fost editata de Catta: 09 May 2013 - 05:41 PM


#35 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2974
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 09 May 2013 - 09:30 PM

Hai ma Catta, chiar asa maro e migu' ala la interior. A facut pilotul pe el cand il atacau nemtii cu Me-ul?

#36 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 10 May 2013 - 09:55 AM

In urma controlului inopinat al Sanepidului, in avionul (MiG-3) a lui Ivan s-au gasit următoarele: murdarie excesivă de culoare maro de natură necunoscută in tot interiorul, 2 sticle de vodca ascunse in cutia de prim ajutor, 3 heringi afumati inveliti in ziarul Pravda ascunsi in cutia radioului, castraveti murati in locul rachetelor semnalizatoare si nenumarate chistocuri de mahorca, drept pentru care Ivan a fost trimis pe front. Dupa consumarea celor 2 sticle de vodca s-a ajuns la concluzia ca Ivan e pe front deja si s-a purces la eliminarea maroului excesiv prin spalari cu thinner occidental de la Mig Jimenez ramas din perioada razboiului civil.


Tot astept dupa washurile de la Florymodels, asa am folosit de la Mig Productions care or fi pentru tancuri :) deaia au iesit asa...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: cockpit mig3-1 reloaded.jpg


#37 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 10 May 2013 - 11:18 AM

Munca pe care o depui pentru a scoate machete bune din niste kituri, sa le zicem indoielnice, este extraordinara! Tot respectul! :hi:
Nitel ajutor : ignora complet "cercetarile" in domeniul culorilor VVS ale lui Erik Pilawski. Dupa ce-am citit pe mai multe forumuri straine ( in cadrul muncii de documentare pentru I-15bis la care lucrez acum), tipul este pur si simplu un impostor grandoman. Un site foarte bun despre VVS este http://mig3.sovietwarplanes.com/ al italianului Massimo Tessitori. Gasesti aproape tot ce-ti trebuie despre VVS.Bafta in continuare!

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 May 2013 - 09:05 AM


#38 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 10 May 2013 - 12:49 PM

Am scris in primul post ca siteul lui Massimo Tessitori e baza, de acolo am aflat de nenea asta, dar vb lui Mihai Busila pana la urma cine ne contrazice sa aduca dovada, si ca dovada sa fie irefutabila sa fie color poza si negradata de timp. Dar ar fi o reala pierdere de timp o discutie despre culori/nuante in conditiile in care inca se mai cearta unuii pe RLM uri germane si aia au facut lucrurile nemteste, asa ca de rusi ce sa mai zicem. Sa vedem ce iese si la final tragem linie. Modelismul inseamna pentru mine o rupere de rutina si grijile zilei, o evadare intr-un univers paralel si tot ce vreau este ca la final sa nu-mi fie rusine de ce am facut, iar de postat, postez ca sa primesc sfaturi si indrumari ca pana la urma de cand m-am reapucat de bibilit nu am reusit sa finalizez nimic, am un 109 si un ju-52 aproape asamblate dar nevopsite si acum am 4 miguri incepute. Cele 60-70 de avioane din brush-age finalizate pana sa ma insor (adica acu vreo 13 ani) nu au nici o relevanta. Alea se scoteau din cutie si se faceau ca atare cu documentatia minima specifica vremilor si potriveam culorile la ochi. Acu am alte asteptari cand am vazut ca se poate si altfel. Partea proasta e ca netul e plin si de prostii si trebuiesc filtrate informatiile. Ca incheiere o sa-i urmez sfatul lui Horia (dar dupa ce termin cu seria asta) si anume de a NU-mi pierdea vremea cu kituri proaste mai ales cand exista pe piata altele mult mai bune. Ca exemplificare mi-am luat de bibilit acasa un blindat (de curiozitate si ca sa testez niste metode de vopsit/pigmentat), eu mesterind Mig urile la birou, si acel blindat fiind un Tamya Stug IV din 1975 am reusit performata frustranta sa-l asamblez complet intr-un weekend. In antiteza nu mi-au ajuns 2 zile sa finisez imbinarile de la ICM care acum necesita si regravarea detalilor duse la slefuire. Concluzia este ca nu merita timpul pierdut, trumpeterul este muult mai bine detaliat, mult mai usor de asamblat si are un plastic mult mai bun. Acu m-am ambitionat sa-le fac pe toate inceputele dar urmatorul chit va fi ceva parfum, poate un 110 de la eduard.

#39 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2974
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 10 May 2013 - 10:53 PM

Hai ca asa mai merge. Pana iti vin washurile de la Florymodels ti le dau pe ale mele!

#40 Useril este offline   Catta 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 300
  • Inregistrat: 24-January 12
  • Location:Brasov
  • Interests:Tehnică militară īn special Aviatie, īn particular cu īnsemne romānești și pentru simțul estetic cu elice daca se poate.
    Fotografie.

Postat 11 January 2017 - 02:21 PM

Repetați după mine: NU mai fac machete vechi și proaste, NU mai fac machete vechi și proaste,
Orice asemănare din imaginile din mai jos e pur întâmplătoare. In gri e Hobby Boss, cel corect, cel alb e MPM si crem/kaki e Zvezda. Zvezda/Revell/ Encore e o mizerie. Punct. MPM e mai aproape de adevar dar te muncesti mult la el, plastic prost, bavuri multe, nepotriviri la greu și eu l-am combinat cu un set Part care a clasat cazul.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: CAT89592_resize.JPG
  • Imagine atasata: CAT89594_resize.JPG

Aceasta postare a fost editata de Catta: 11 January 2017 - 02:51 PM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi