dany, la 02 April 2013 - 05:17 PM, a spus:
Cunosc o modificare interesanta pe unul care a deservit aerodromul din Cluj prin anii '60 .
Da. Musai WW 2.Dar fiind vorba despre aeroportul din Cluj... nu ma lasa inima sa zic ba.
De dupa razboi stiu si eu o droaie de versiuni si conversii. Numai evreii au folosit vreo cateva. Este de inteles, masina era deja celebra si in plus de asta, facea parte din tabara invingatoare.
Oricum daca ar fi sa-i dam Cezarului ceea ce-i apartine, obligat/fortat trebuie sa recunoastem ca Jeep-ul MB a fost un proiect genial, genul de "inovatie inginereasca" pe care o vezi o data sau de doua ori, intr-un secol. Mic, ieftin (relativ),dispensabil(la nevoie), usor de fabricat si de intretinut, destul de puternic pentru gabaritul lui si mai ales, bun la toate: de la vanator de care, pana la arat si treierat recolte. Cred ca doar Fordul T a mai facut atatea "ravagii" pe piata.
Sincer, nu vreau sa supar ceva orgolii, eu sunt un impatimit al tehnologiei si tehnicii germane (incepind de la crema de maini Nivea si pana la Airbus, eu n-am auzit de marfa germana proasta: daca scrie Hergestellt in Deutschland, apoi sa fi sigur ca-i treaba de calitate), dar au si americanii idei stralucite; nu multe, ba chiar se intamplal rar, dar cand le au, n-ai ce comenta. Willys-ul Jeep cred ca-i una dintre ideile alea.