Un jeep convertit .
Zis si facut, am postat aici pe forum, ca imi "trag" Jeep si mi-am tras 3.
Pentru primul dintre ele (kitul Revell) am gasit de cuviinta sa harazesc o misiune nobila: aceea de asistenta medicala si salvare in caz de incidente aviatice, aflat candva in dotarea RAF.
Masina/kitul in sine merge asamblata in mod normal, fara modificari, insa de la un punct incolo, apar piese noi (pe care trebuie sa le fac de la zero).
Anume: un proiector naval cu diametrul de 8 inch,tip Atlantic, fixat pe dreapta masinii, intre capota motorului si parbriz, doua extinctoare de mici dimensiuni (quart size) cu
carbon tetrachloride (pe aripile stanga/dreapta fata), doua extinctoare de cate 12-pound cu CO2(pe scarile de acces stanga/dreapta) patru extictoare cu spuma "type A" cu capacitatea de 2 galoane fiecare, o scara extensibila, cu doua segmente, fixata pe dreapta masinii, un clopot din arama, pe post de sirena,doua pături din azbest, secure, cange si diverse alte scule mici si truse de prim ajutor, in masina .
Folosesc pentru inspiratie si calcule,cele cateva poze ce apar pe net (destul de putine informatii) si care infatiseaza aceasta conversie din dotarea RAF.
Micul Jeep a fost ales datorita raspunsului rapid pe care putea sa-l ofere in situatii de alarmare la incidente aviatice, fata de alte vehicule de acest gen din dotarea RAF ( Fordson WOT 1, de pilda) cantitatea de materiale transportate nu se putea compara, desigur, dar se pare ca in acest caz, prima viteza de raspuns.
Versiunea 15 cwt 4x4 Aircraft Crash Rescue a aparut in 1944, la initiativa Royal Air Force, cum spuneam.
Pana la terminarea razboiului, toate aceste masini erau vopsite in Oliv Drab cu un chenar rosu la baza parbizului, pe care erau inscriptionate in culori contrastante(alb) cuvintele :
Din fotografii mie imi pare ca si capota motorului este de o culoare diferita, presupun ca o nuanta de galben signal (de inteles, daca ne gandim la scopul pentru care aceste vehicule au fost creeate)
Din studiul celor cateva fotografii existente, rezulta ca nimic nu era "batut in cuie"; de pilda reflectorul apare montat pe un piedestal exterior, in dreptul scaunului pasagerului, clopotul este plasat cand pe bord(in dreapta, in interior), cand pe masca radiatorului, sau extinctoarele "type A" pe care le vedem fie in masina(toate 4),fie doua in masina si doua in locul canistrei suplimentare de benzina, alaturi de roata de rezerva.
Fiind vehicule convertite la fata locului, orice asemenea "mica diferenta", cred ca este permisa.
Nu am gasit referinte cu privire la numarul de exemplare care au existat, dar se pare ca au ramas in serviciu pana la mijlocul anilor '50.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 10 March 2013 - 01:30 PM