Forum Machete,Modelism,Hobby: IAR 81C 1/32 FRROM - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

IAR 81C 1/32 FRROM in curand

#181 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 02 June 2014 - 08:28 PM

Sa vina! :clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping::clapping:

Aceasta postare a fost editata de Mr32: 02 June 2014 - 08:31 PM


#182 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 09 June 2014 - 01:12 PM

Daca lucreaza cei de la MPM azi , si coletul pleaca azi, daca nu pleaca maine! Data trecuta a venit in 5 zile lucratoare. Am numarul de expeditie si o sa ma interesez pe traseu si poate pana vineri seara le avem si vin cu ele la miting la Bobocu. Exista mici diferente de pret, la pretul final si datorita transportului, astfel ca pretul final ar putea fii cu 5/10/15 lei mai mult. Pana la sosirea coletelor pretul ramane 265 lei. Conditile de plata sunt deja mentionate, si cum spuneam doar cateva mai sunt disponibile!

#183 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 09 June 2014 - 07:19 PM

Au plecat spre tara. Vineri cred ca le avem. Sunt cu ochii pe awb!

#184 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 10 June 2014 - 10:13 AM

Azi 10 iunie, se implinesc 70 de ani de cand avioanele IAR 81C din Gr 6Vt au facut istorie luptand cu Lightnig-urile americane intr-o memorabilia batalie in lunca Dambovitei aproape de Bucuresti.
Sosirea lotului de machete IAR81C in aceste zile este o oportunitate binevenita pt a comemora aceasta importanta zi a legendarului avion de vanatoare romanesc.. :drinks:

Extras din articolul " OBIECTIV RAFINARIA ,,ROMANA-AMERICANA'' ( autor Dan Melinte) din revista Aeromagazin.

ZIUA DE GLORIE A GRUPULUI 6 VÂNĂTOARE

Cpt. av. Dan Vizanty: ,,(...) Împreuna cu coechipierul meu, am decolat imediat după ultima patrula şi tăind traiectoria formaţiei ne-am situat în fruntea ei continuând să luam altitudine şi îndreptându-ne spre un sector determinat în prealabil, pe care il atingeam, în general, la cca. 8000m altitudine. Aceasta manevra repetata de atâtea ori ne era binecunoscuta. De obicei, în timp ce ne ridicam primeam prin radio de la Postul de Comanda ''Tigrul" informaţii cu privire la raidul american: direcţia, înălţimea zborului fiecărui val de bombardiere, numărul aproximativ al acestora etc. In ziua aceea ,în timp ce mă aflam la 2500m altitudine am auzit în casca, în cod: Atenţie Paris, atenţie Paris, indieni deasupra cuibului. Am recunoscut îndată vocea Cpt. av. Traian Gavriliu, seful Biroului Operaţii al aerodromului Popesti-Leordeni, care mă anunţa astfel ca avioane de vânătoare americane se îndreptau spre aerodrom. Atunci privind peste bord ,vad val după val, la foarte joasă altitudine, formaţiuni de Lightning, care se îndreptau venind din est direct spre aerodromul nostru. Imediat şi fără ezitare ordon prin radio: Paris câtre Paris 1,2,3 (escadrilele mele) atacam, urmaţi-mă ! şi intr-o fracţiune de secunda situaţia se răstoarnă.(...)''. Slt. av. Iatan Ion din Esc.62Vt.:,,(...)Atacul nostru a fost o totala surpriza pentru americani, din spate, din soare, lansaţi cu viteza superioara.(...) Primele trei patrule, patrula comandant de Grup, patrula comandant a Esc.62Vt., şi patrula Lt. av. Nicolaescu Teodor din Esc.61Vt., au tras ca la poligon în ţinte terestre în mişcare. Rezultatul a fost nesperat, dar cu urmări tragice pentru patrulele care au urmat. Patrula Lt. av. Posteuca Gheorghe a putut degaja, dar cea a Lt .av. Limburg Nicolae, din care făceam şi eu parte, a primit în fata riposta formaţiei americane care ieşise din momentul surpriza şi manevrase pentru a preîntâmpina atacul nostru. Lt. av. Limburg Nicolae a trebuit să manevreze către stânga, moment în care se pare ca s-a lovit de coechipierul sau Adj. av. Tary Mihail, deşi a existat posibilitatea să fi fost lovit de inamic. Eu împreuna cu coechipierul meu Adj. av. Mincu Grigore, am evoluat către dreapta sus, moment în care în fata mea au apărut doua avioane americane care evoluau în urcare, situaţie ideala de atac. Având viteza, am urmărit cele doua avioane din fata mea, unul a intrat în vizorul meu şi în momentul când am avut distanta necesara am apăsat pe ambele butoane ale armamentului de bord, tunuri şi mitraliere, urmarea, s-a produs o explozie, un glob de foc în fata mea.(...). Lt. Herbert Hatch din Esc.71 povesteşte: (...) Ne aflam la o altitudine de doar 250 spre 300 picioare (80-100m) în urcare spre nord, când cineva din escadrila, cu o voce disperata, anunţa prin radio: ,,Gragmore ! în numele lui Dumnezeu viraţi stânga ! " Am privit spre stânga şi am văzut o formaţie mare de FW-190 venind de sus dinspre ora 10 (în realitate IAR81C ale Grupului 6 Vt.). Intreaga formaţie a virat stânga. În timp ce viram foarte strâns, un FW-190 singur, apărut de nicăieri tocmai vira dreapta în fata mea. Era atât de aproape, 50 sau 70 m distanta, încât tot ce am putut vedea în colimator a fost burta fuzelajului şi încastrarea aripilor. Am deschis focul cu toate cele patru mitraliere calibru .50 şi tunul de 20mm, aproape l-am rupt în doua.(...). Adjutanţii aviatori Aurel Vladareanu şi Pavel Coteanu din Esc.62Vt. au zărit o formaţie de 4-5 avioane Lightning, care voiau să scape cu fuga. Fiind ceva mai sus au plonjat în formaţia americana deschizând focul. Aurel Vladareanu a lovit în plin un P-38, care s-a prăbuşit în apropierea satului Creţeşti (Vidra), iar Pavel Coteanu a doborât un altul care a căzut în marginea comunei Frumusani. Doua Lightning - uri reuşiseră însă să se strecoare în coada lui Coteanu. O manevra la timp l-a adus pe Adj.av. Vladareanu în spatele unuia dintre urmăritorii camaradului sau: ,,Nu-mi venea să-mi cred ochilor. Repede apăs cu putere pe butonul tunurilor Mauser şi fuzelajul avionului american se luminează de explozii. Prima mea rafala şi-a atins ţinta. ''Avionul doborât de Adj. Vladareanu cade în flăcări la marginea comunei Fundeni-Frunzanesti. Acesta este confirmat şi de Lt. av. Dobran Ion din Gr.9Vt.în jurnalul sau: (...) Un avion P-38 Lightning cade la 100 de metri de gradina casei noastre de la Frunzanesti unde aveam mama şi sora refugiate, 18 km sud de Bucureşti, aproape atingând în razmot, coşul casei(...).
Adj. av. Ilie Dumitru din Esc.61Vt., a scos siguranţele tunurilor şi mitralierelor şi privind în jos a văzut la circa 150m de sol siluetele fine ale avioanelor bifuzelate P-38 Lightning. Când a coborât la 200m, s-a trezit într-o învălmăşeala: peste tot aripi şi fuzelaje cu stele albe. La un moment dat, a prins în reticulul aparatului sau de ochire fuzelajul unui P-38. A deschis focul de la 200m, a corectat tirul şi virând brusc, a ajuns chiar în fata lui. Adj. av. Ilie Dumitru: ,,(...) Fără să ştiu cum, mă găsesc cu degetul pe trăgaci, cutremurat de bubuitul tunurilor şi mitralierelor mele...Strâng virajul, pilotul american vrea să scape. O noua rafala, şi proiectilele mele urca spre motorul din dreapta, care ia foc. Ii ia foc şi aripa şi nu mai are scăpare. Cade în vrie, prăbuşindu-se la pământ. Sunt năucit şi nu-mi vine să cred ca l-am doborât.(...). Lt. Herbert ,,Stub'' Hatch din Esc71: (...)Am observat venind din dreapta dinspre ora 2, o alta patrula de FW-190 (IAR-81C). Am făcut singurul lucru posibil, am tras de manşa virând brusc dreapta, deschizând focul. Capul formaţiei era la 150-200m în fata mea şi puţin la stânga, rafala mea a trecut prin motor, partea stânga a cabinei şi încastrarea aripii, 190-ul s-a răsturnat pe dreapta şi a trecut pe lângă mine. Nu l-am văzut prăbuşindu-se, dar fotomitraliera a înregistrat 190-ul arzând şi coechipierul meu Joe Morrison a confirmat prăbuşirea. Celelalte trei 190-uri din acea patrula au trecut peste mine ajungând în spatele liderului ,,Green Flight'' (patrula verde) şi a coechipierului sau, amândoi au fost doboraţi. Am continuat virajul spre dreapta împreuna cu coechipierul meu, am văzut un 190 chiar în spatele unui camarad al meu Joe Jackson din ,,White Flight''(patrula alba). M-am apropiat din dreapta spate şi am încercat să-i lovesc cupola cabinei de la 100m, dar a fost prea târziu, avionul lui Jackson era în flăcări prăbuşindu-se şi carbonizând pilotul. În timp ce viram spre dreapta cu viteza redusă, acţionând flapsul pe unghi de lupta, am văzut unul din P-38 -urile noastre venind frontal cu unul din 190-uri în coada sa. Zburând la o înălţime de 100m, P-38-ul a trecut pe deasupra mea, am ridicat botul avionului şi am tras asupra 190-ului de la o distanta de 150-200m. Acesta a continuat atacul, rafala mea i-a atins motorul, dar a coborât botul şi a început să tragă în mine. A trebuit să împing manşa brusc ca să evit ciocnirea. Era în flăcări când a trecut pe deasupra mea la o distanta foarte mica. Aripa lui dreapta a tăiat vârful derivei din stânga a avionului meu. În acelaşi timp, am văzut încă trei 190-uri venind spre mine din stânga. Am virat atât de brusc încât l-am pierdut pe Joe Morrison. Am ratat interceptarea, şi cei trei au trecut pe deasupra mea în urmărirea lui Morrison. Am văzut un P-38 cu trei inamici în coada. Am tras în seful formaţiei, i-am atins aripa stânga distrugându-i eleronul, apoi s-a răsturnat pe o aripa prăbuşindu-se. Era atât de jos încât nu cred ca a mai avut timp să redreseze. Am continuat să virez spre stânga şi am tras în cel de-al doilea care se depărta, şi am văzut sărind din el bucăţi. L-am atins, dar nu sunt sigur daca l-am doborât. M-am uitat în sus, spre ora 2 şi am văzut venind spre mine un alt 190, dar era prea târziu să schiţez vreun viraj, nu am putut decât să închid ochii şi să mă fac mic în cabina. Am crezut ca mi-am cumpărat ferma chiar aici (loc de veci în limbajul piloţilor americani). Dar am avut mult noroc pentru ca aveam viteza foarte mica fata de inamic care m-a depăşit ratând interceptarea. Odată scăpat cu viata m-am uitat împrejur şi observ un alt 190, m-am apropiat de el şi când am avut distanta optima am declanşat focul, însă armele mele după câteva cartuşe trase s-au oprit, am rămas fără muniţie şi deşii l-am avariat, inamicul a continuat să zboare. Nici acum nu pot realiza aglomeraţia de avioane ce se afla în acea zona, la o altitudine sub 100m. Slt. Iatan Ion Esc.62Vt.: (...) Momentul satisfacţiei a fost şi momentul dezastrului, căci în spatele meu se aflau alţi doi vânători americani care m-au vizat şi au tras în avionul meu chiar în momentul când am dat comenzi de degajare. Lovitura a fost groaznica, cu proiectile explozive, care mi-au spart plexiglasul cupolei. Dar nefericirea cea mare a fost ca ei erau doi, cel de-al doilea m-a prins în momentul când instinctiv am încercat să degajez spre stânga şi mi-a plasat o rafala în burta avionului sub cabina care mi-a provocat răni grave şi stricăciuni serioase la avion. Am reuşit totuşi să manevrez, să mă desprind de cei doi atacatori şi prin evoluţii aproape de sol, am reuşit să ies din zona de lupta cu gândul de-a ateriza pe burta într-un lan de grâu sau porumb. Prima constatare după ce m-am desmeticit, a fost că sunt urmărit de două avioane P-38 Lightning, dar şi că motorul meu funcţionează normal fără a putea regla turaţia având tija de comandă tăiată. Trebuia totuşi să scap de cei doi urmăritori aşa că am continuat să manevrez la rasul solului. La un moment dat, am zărit în fata un obstacol, o casa mai înalta plasata pe o panta. Am manevrat ca să evit impactul cu acest obstacol fără să zăresc bine că în spatele casei se continua panta. Am reuşit totuşi să evit la timp impactul, am tras de manşă, moment în care vârfurile palelor elicei au muscat fin din vârful dealului, a urmat o zona amenajata pentru cultura de orez, ideală pentru o aterizare pe burtă. Am reuşit să aterizez, şi cu ultimele forţe am părăsit avionul aruncându-mă într-un şanţ de irigare. Am asistat la încă un atac al celor doua avioane americane asupra avionului meu IAR-81C nr.334 care totuşi mi-a salvat viata. Am fost găsit de sătenii din Plataresti ajungând pana la urma în spitalul de la Branesti unde am fost spitalizat 50 de zile. Avionul meu a fost recuperat şi readus la aerodrom.(...) Lt. av. Ianculescu Eugen din Esc.61Vt. a fost încolţit de câteva P-38. Nu s-a pierdut cu firea ştiind ca în jur se afla camarazii săi. O rafala de mitraliera l-a încadrat foarte strâns. A deschis şi el focul trăgând serii scurte pentru a economisi muniţia. Reuşeşte să prindă în colimator un P-38, trage toata muniţia rămasă şi cabina adversarului zboară în bucăţi, la fel şi una din aripi, care se desprinde şi aparatul american cade în flăcări. Dar şi avionul sau, IAR-81C nr.343, a fost lovit în motor şi părăseşte lupta aterizând la marginea aerodromului. Lupta aeriana din jurul aerodromului Popesti-Leordeni a durat numai 12 minute. Din 23 avioane decolate de la Grupul 6 Vt., au aterizat pe aerodrom 19. Grupul pierde trei piloţi: Lt. av. Limburg Nicolae cu IAR-81C nr.369 căzut langa Balaceanca, Adj. av. Giurgiu Alexandru doborât la Fundeni cu IAR-81C nr.337 şi Adj. av. Tary Mihail căzut în lupta la Berceni cu IAR-81C nr.303. Avariate în lupta: IAR-81C cu nr.382, nr.342, nr.343 (Slt.av. Ianculescu Eugen), nr.302 (Adj.av. Nicola Ioan), nr.341 (Lt.av. Baciu Dumitru), nr.314(Adj. av. Tutuianu Gheorghe) şi nr.334 ( Slt. av. Iatan Ion). Sunt creditaţi cu victorii P-38 următorii piloţi din Esc59Vt.: Cpt. av. Constantinescu Petre, Lt. av. Baciu Dumitru, Adj. av. Dimache C-tin., Adj. av. rez. Nicola Ioan, Adj. av. rez. Lepadatu Ilie, au toţi o victorie. Din Esc.61Vt.: Lt. av. Dumitrescu Mircea, Slt. av. Ianculescu Eugen, Adj. Maj. av. Ilie Dumitru, Adj. av. Dimache Ioan, Adj.av. Tutuianu Gheorghe, Adj. av. Cocebas Gheorghe, creditaţi cu doua victorii, iar Adj. av. Husea Ion şi Adj. av. Zamfir Gheorghe cu o victorie. Din Esc.62Vt. Adj. av. Vladareanu Aurel şi Adj. av. Coteanu Petre au fost creditaţi cu o victorie. Din aceeaşi escadrila Slt. av. Iatan Ion nu i s-a omologat oficial P-38-ul doborât ( probabil rănit în spital nu a putut să-şi descrie lupta într-un raport oficial). De partea cealaltă americanii din Esc.71, din 12 avioane angajate în lupta cu IAR-urile lui Vizanti, au 8 avioane doborâte şi 2 avariate. Următorii piloţi au căzut în lupta: Lt. Albert Smith, Lt. George Johnson, Lt. Joseph Jackson, Lt. Vernon Baker, Lt. Willie Flack, Lt. William Potter, toţi declaraţi morţi. Lt. Ralph Hisey cu Lt. Rudolph Janci au fost luaţi prizonieri. Avionul Locotenentului Joe Morrison a fost grav avariat cu un motor distrus, foarte greu a reuşit pilotul să-l menţină în aer pana în Italia unde l-a pus pe burta pe terenul de la Bari. Lt. Herbert Hatch este singurul pilot care scăpat cu viata din lupta de la Popesti - Leordeni reuşeşte să ajungă înapoi pe aerodromul escadrilei 71 de la Salsola în Italia. Acesta cere omologarea a cinci avioane FW-190 doborâte şi doua avariate. Trei vor fi confirmate pe filmul fotomitralierei înainte să se rupă şi restul de coechipierul sau Joe Morrison. Tot de la Popesti - Leordeni reuşeşte să scape şi Lt. Carl Hoenshell, dar rămas fara muniţie, în drum spre Italia va fi urmărit de Bf 109 germane din JG 51 staţionat în Iugoslavia şi va fi doborât la ora 09.40 în Bulgaria lângă localitatea Dragoman la N de Sofia de câtre Lt. Taubenberger din 6/JG51. Surse americane spun ca o parte din Lightning-urile din Esc.27 chemate prin radio s-au întors din drum în sprijinul Esc.71. Lt. Richard Huber şi Lt. George Eldred, amândoi din Esc.27, sunt creditaţi cu cate o victorie asupra IAR-urilor.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: P-38 doborat.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 10 June 2014 - 10:26 AM


#185 Useril este offline   LiviuM 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 639
  • Inregistrat: 08-February 11
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie , blindate , nave WW II si nu numai...

Postat 10 June 2014 - 11:28 AM

O veste buna chiar de 10 iunie...

Aceasta postare a fost editata de LiviuM: 10 June 2014 - 11:29 AM


#186 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 10 June 2014 - 04:58 PM

A aparut un preview la model :

IAR-81C

#187 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 10 June 2014 - 06:24 PM

Vezi postareaMr32, la 10 June 2014 - 04:58 PM, a spus:

A aparut un preview la model :

IAR-81C


Si am observat ca cei de afara sunt foarte interesati de el.

#188 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 10 June 2014 - 06:35 PM

urmarind coletul zice asa pe site la UPS: Thursday, 12.06.2014, By End of Day deci.....

Aceasta postare a fost editata de horia: 10 June 2014 - 06:36 PM


#189 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 10 June 2014 - 06:37 PM

Deci... sa vina!

#190 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 10 June 2014 - 06:44 PM

deci..da!

#191 Useril este offline   AlexPl 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 768
  • Inregistrat: 30-November 04
  • Location:Leiden, Olanda

Postat 11 June 2014 - 04:40 AM

Daca tot discutam de 10 Iunie, aceasta macheta poate fi folosita pentru a reprezenta unul din avioanele care a participat la aceasta lupta aeriana?

Stie cineva exact ce tip de P38 a participat din partea americanilor? Exista pe piata inmatriculari ale acestot variante? Sau macar exista informatii despre inmatricularea acelor avioane?
Asa cum s-a scos o carte despre Tidal Wave, poate fi interesanta si o carte despre aceasta misiune.

#192 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 11 June 2014 - 08:32 AM

Vezi postareaAlexPl, la 11 June 2014 - 04:40 AM, a spus:

Stie cineva exact ce tip de P38 a participat din partea americanilor? Exista pe piata inmatriculari ale acestot variante? Sau macar exista informatii despre inmatricularea acelor avioane?


Nu pot sa-ti dau un raspuns foarte documentat (adica nu m-am apucat sa verific seriile avioanelor care au luat parte la raid, pt ca n-am informatia)...dar judecand doar dupa incadrarea in timp, cel mai probabil a fost vorba de P38J.
Acum nu stiu daca formatiile au fost complet omogene...posibil sa fi existat si H-uri printre ele...cu toate ca era diferenta de performanta si le-ar fi complicat putin existenta la zborul in formatie.

Despre inmatriculari concrete nu stiu nimic...dar ma intereseaza si pe mine subiectul Imagine postata

Aceasta postare a fost editata de RocknRolla: 11 June 2014 - 08:33 AM


#193 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 11 June 2014 - 09:18 AM

Vezi postareaAlexPl, la 11 June 2014 - 04:40 AM, a spus:

Daca tot discutam de 10 Iunie, aceasta macheta poate fi folosita pentru a reprezenta unul din avioanele care a participat la aceasta lupta aeriana?

Stie cineva exact ce tip de P38 a participat din partea americanilor? Exista pe piata inmatriculari ale acestot variante? Sau macar exista informatii despre inmatricularea acelor avioane?
Asa cum s-a scos o carte despre Tidal Wave, poate fi interesanta si o carte despre aceasta misiune.



Avioanele participante la 10 iunie sunt P-38 J.

http://www.cartula.r...ft-Academy.html

inmatriculari de P-38 pt 10 iunie, gasesti in revista Aeromagazin

http://www.scribd.co...zin-08-Feb-2003


In legatura cu inmatricularile de IAR 81 C box art-ul Kit-ului la 1/32 gasesti pe 320 a lui Dumitrescu ( vezi in relatarea luptei de mai sus). In foaia decal alte inmatriculari pretabile pt 10 iunie.


Din decalul la 1/32 scos de Radu ai toate elementele ( mascota, unghiuri, triunghiuri, numere) pt majoritate inmatricularilor pt lupta de la 10 iunie.
http://www.radubstor...products_id=435


Este in lucru si cartea pt 10 iunie

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.jpg
  • Imagine atasata: D015.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 11 June 2014 - 10:07 AM


#194 Useril este offline   aur 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 403
  • Inregistrat: 15-February 14
  • Location:Ploiesti
  • Interests:1/72, 1/48 Scale Models

Postat 11 June 2014 - 09:52 AM

Kitul nu e rau, desi se putea mult, mult mai bine la scara asta. Jantele rotilor nu au nicio legatura cu realitatea. Asta la o prima vedere. As fi vrut mai mult de la el.

#195 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 11 June 2014 - 10:13 AM

Citeaza

As fi vrut mai mult de la el.


As fi vrut si eu kit-ul acu 20 ani.
Norocoasa mai este generatia de azi de modelisti, nu mai trebuie sa munceasca de la zero la kit-uri gen LTD pt a scoate cat de cat un 80/81.
Greu sa vedem partea plina a paharului :drinks:

#196 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 11 June 2014 - 10:21 AM

Despre 10 Iunie, mai multe poze, profile si date (serii, piloti, "sloganuri" de pe avioane) pot fi gasite in cartea "P-38 Lightning Aces of the 82nd Fighter Group" de Steve Blake. http://www.ospreypub...p_9781849087438
Profilele din Aeromagazin (si I.A.R. si P-38) au nevoie de "revizuiri". ;-)
Radu

#197 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 11 June 2014 - 11:22 AM

Vezi postarearadub, la 11 June 2014 - 10:21 AM, a spus:

Despre 10 Iunie, mai multe poze, profile si date (serii, piloti, "sloganuri" de pe avioane) pot fi gasite in cartea "P-38 Lightning Aces of the 82nd Fighter Group" de Steve Blake. http://www.ospreypub...p_9781849087438
Profilele din Aeromagazin (si I.A.R. si P-38) au nevoie de "revizuiri". ;-)
Radu


Pentru P-38 din esc 71 , 1st FG ( care au luptat cu IAR-rile lui Vizanty pe 10 iunie), inca sunt de actualitate profilele din Aeromagazin.

Cele din 82 FG s-au luptat cu Bf 109 germane si romanesti.

Pt IAR 81C , ultimele carti aparute "Romanian fighter colours" si cartea lui Radu sunt actualizate pt profile corecte pt 10 iunie.

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 11 June 2014 - 11:24 AM


#198 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 11 June 2014 - 12:08 PM

OK, nu bag mana in foc care versiune e corecta, dar in cartea de la Osprey "Judy Ann" nu are coada rosie cu un "I" Alb asa cum e in profilul lui Liviu. Profilul din carte are coada nevopsita dar are acolo numarul de serie. In profilul lui Liviu, codul "AI" de pe radiator e pe un dreptunghi rosu, pe cand in carte e pe un dreptunghi negru.
Radu

#199 Useril este offline   Cantacuzino 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 717
  • Inregistrat: 22-February 05

Postat 11 June 2014 - 12:19 PM

Vezi postarearadub, la 11 June 2014 - 12:08 PM, a spus:

OK, nu bag mana in foc care versiune e corecta, dar in cartea de la Osprey "Judy Ann" nu are coada rosie cu un "I" Alb asa cum e in profilul lui Liviu. Profilul din carte are coada nevopsita dar are acolo numarul de serie. In profilul lui Liviu, codul "AI" de pe radiator e pe un dreptunghi rosu, pe cand in carte e pe un dreptunghi negru.
Radu


Poate sunt mai controversate profilele Gr 82FG dar eu m-am referit strict la avioanele esc 71 din 1stFG cu care au luptat Gr 6 Vt cu IAR 81C ( avionul din topicul nostru.)

Mai jos citatul

De partea cealaltă americanii din Esc.71, din 12 avioane angajate în lupta cu IAR-urile lui Vizanti, au 8 avioane doborâte şi 2 avariate. Următorii piloţi au căzut în lupta: Lt. Albert Smith, Lt. George Johnson, Lt. Joseph Jackson, Lt. Vernon Baker, Lt. Willie Flack, Lt. William Potter, toţi declaraţi morţi. Lt. Ralph Hisey cu Lt. Rudolph Janci au fost luaţi prizonieri. Avionul Locotenentului Joe Morrison a fost grav avariat cu un motor distrus, foarte greu a reuşit pilotul să-l menţină în aer pana în Italia unde l-a pus pe burta pe terenul de la Bari. Lt. Herbert Hatch este singurul pilot care scăpat cu viata din lupta de la Popesti - Leordeni reuşeşte să ajungă înapoi pe aerodromul escadrilei 71 de la Salsola în Italia. Acesta cere omologarea a cinci avioane FW-190 doborâte şi doua avariate. Trei vor fi confirmate pe filmul fotomitralierei înainte să se rupă şi restul de coechipierul sau Joe Morrison. Tot de la Popesti - Leordeni reuşeşte să scape şi Lt. Carl Hoenshell, dar rămas fara muniţie, în drum spre Italia va fi urmărit de Bf 109 germane din JG 51 staţionat în Iugoslavia şi va fi doborât la ora 09.40 în Bulgaria lângă localitatea Dragoman la N de Sofia de câtre Lt. Taubenberger din 6/JG51.


Cele doua profile color ale lui Liviu de P-38 din esc 71 nr 49" Mon Ami" si nr 32 din Aeromagazin sunt corecte.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: hatch.jpg
  • Imagine atasata: Nr 32 P-38.jpg

Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 11 June 2014 - 12:31 PM


#200 Useril este offline   horia 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2972
  • Inregistrat: 24-April 05

Postat 11 June 2014 - 07:30 PM

Interesant, insa eu lansez o noua provocare. Cine transforma aceasta m,acheta in varianta prototip (da, dupa putinele data si poze pe care le avem, dar cu ceva imaginatie) va primi un premiu special in categoria Cupa IAR 80/81 1/32!

Aceasta postare a fost editata de horia: 11 June 2014 - 07:30 PM


Arata acest topic


  • 14 Pagini +
  • « Prima
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

9 useri citesc topicul
0 membri, 9 vizitatori, 0 utilizatori anonimi