Pagina 1 din 1
SMS Elisabeth corvette Elisabeth 1868
#1
Postat 28 February 2013 - 07:58 PM
In urma cu multi ani, prin anii '80, au aparut in revista modelism cateva planuri ale acestei nave. Prin anii '90 am gasit, la pravalia de la Muzeul Militar' o copie xerox (foarte slaba calitativ) a planurilor acestei nave. Am inceput lucrul la ea si am reusit sa fac coca, dar din cauza lipsei detaliilor a trebuit sa o abandonez. De curand am reusit sa gasesc o multime de imagini ale machetei pe un site german (http://www.modelship...abeth_1_eng.htm. Asa ca inarmat cu noi informatii am reluat lucrul la macheta. Rugamintea mea este daca poate sa ma ajute cineva cu alte materiale legate de acest subiect, eventual o scanare a articolului din revista Modelism pe care , din nefericire, eu am pierdut-o.
#5
Postat 05 April 2013 - 05:31 PM
Contextul istoric al Corvettei ELISABETH
Corvetta Elisabeth a fost una dintre primele nave ale marinei imperiale germane propulsata cu elice. Ea a fost ultima nava de razboi construita in totalitate din lemn, după navele surori Arcona, Gazelle, Hertha si Vineta. Prin comparatie cu cele de astăzi, ea a avut un motor slab de doar 2240 CP si 2.33 bari abur sub presiune în cazan.
Corveta a fost construit 1866 - 1868 la santierul naval regal din Danzig si a intrat în functiune in 1869. A fost numită după ELISABETH sotia regelui prusac Friedrich Wilhelm IV. Cconstructia a avansat lent. Lansarea navei a avut loc încă sub pavilionul al Aliantei Nord germane. Cu coca ei elegantă, tachelajul si figura frontala (creata de sculptorul Pitschmann Stettin) fiind o reproducere a dătătoarei numelui, ea a fost considerata una dintre cele mai frumoase nave de război germane construite vreodata.
Depozitul de cărbune insuficient la bord, precum si posibilitătile limitate de aprovizionare în porturi, în special atunci când vizita coloniile germane, a pus multe restrictii cu privire la utilizarea motorului. Cu vele, cu tractiune în elice si cosul de fum redus, a ajuns la o viteza de 14 noduri. În doar cu abur in conditii favorabile ea a ajuns la 12 de noduri. Echipajul a fost 380 de marinari. Suprafata velelor a fost calculată ca 2653 m˛. Sub linia de plutire coca a fost placată cu cupru.
ELISABETH a participat la ceremoniile de la deschiderea Canalului Suez, împreună cu corvettele Arcona si Hertha, yahtul Grille, si canoniera Delphin. Alianta Nord-germană a fost reprezentată de Printul prusac Friedrich Wilhelm.
Experientele în războiul Crimeei au dovedit că navele din lemn si-au pierdut în mod substantial si nu mai pot fi folosite pentru scopuri de război. Transferate la Marina Imperiala Germana, în 1871 aceste corvette au fost folosite ca nave scoala pentru marinari. Numărul de 24 de tunuri Pounder (Krupp - cu incarcare pe la culata) s-au redus de la 28 la 18 de piese. Doua dintre tunurile au fost puse ca "
tun de vanatoare" pe punte sii puntea intermediara. Călătoriile cu durata de doi ani, inclusiv vizite in colonii, nu erau raritate.
Una dintre acestea fiind în special de remarcat: devreme, în dimineata zilei de 20 mai 1883, căpitanul ELISABETH raportat ca au vazut un nor de 11 km-mare de cenușă si praf ridicanduse asupra insulei Krakatau, documentand, astfel, începutul eruptiilor din această insulă indoneziană.
ELISABETH a fost dezactivata 1887 si desmembrata în 1904.
Corvetta Elisabeth a fost una dintre primele nave ale marinei imperiale germane propulsata cu elice. Ea a fost ultima nava de razboi construita in totalitate din lemn, după navele surori Arcona, Gazelle, Hertha si Vineta. Prin comparatie cu cele de astăzi, ea a avut un motor slab de doar 2240 CP si 2.33 bari abur sub presiune în cazan.
Corveta a fost construit 1866 - 1868 la santierul naval regal din Danzig si a intrat în functiune in 1869. A fost numită după ELISABETH sotia regelui prusac Friedrich Wilhelm IV. Cconstructia a avansat lent. Lansarea navei a avut loc încă sub pavilionul al Aliantei Nord germane. Cu coca ei elegantă, tachelajul si figura frontala (creata de sculptorul Pitschmann Stettin) fiind o reproducere a dătătoarei numelui, ea a fost considerata una dintre cele mai frumoase nave de război germane construite vreodata.
Depozitul de cărbune insuficient la bord, precum si posibilitătile limitate de aprovizionare în porturi, în special atunci când vizita coloniile germane, a pus multe restrictii cu privire la utilizarea motorului. Cu vele, cu tractiune în elice si cosul de fum redus, a ajuns la o viteza de 14 noduri. În doar cu abur in conditii favorabile ea a ajuns la 12 de noduri. Echipajul a fost 380 de marinari. Suprafata velelor a fost calculată ca 2653 m˛. Sub linia de plutire coca a fost placată cu cupru.
ELISABETH a participat la ceremoniile de la deschiderea Canalului Suez, împreună cu corvettele Arcona si Hertha, yahtul Grille, si canoniera Delphin. Alianta Nord-germană a fost reprezentată de Printul prusac Friedrich Wilhelm.
Experientele în războiul Crimeei au dovedit că navele din lemn si-au pierdut în mod substantial si nu mai pot fi folosite pentru scopuri de război. Transferate la Marina Imperiala Germana, în 1871 aceste corvette au fost folosite ca nave scoala pentru marinari. Numărul de 24 de tunuri Pounder (Krupp - cu incarcare pe la culata) s-au redus de la 28 la 18 de piese. Doua dintre tunurile au fost puse ca "
tun de vanatoare" pe punte sii puntea intermediara. Călătoriile cu durata de doi ani, inclusiv vizite in colonii, nu erau raritate.
Una dintre acestea fiind în special de remarcat: devreme, în dimineata zilei de 20 mai 1883, căpitanul ELISABETH raportat ca au vazut un nor de 11 km-mare de cenușă si praf ridicanduse asupra insulei Krakatau, documentand, astfel, începutul eruptiilor din această insulă indoneziană.
ELISABETH a fost dezactivata 1887 si desmembrata în 1904.
#6
Postat 06 April 2013 - 08:21 PM
Iata si cateva poze din etapa in care am ajuns, nu inainte de a multumi iarasi celui ce a avut bunavointa sa ma ajute cu paginile din modelism. Abordarea acestui proiect a fost in scratchbuild, iar scara e 1:120
http://www.facebook....&type=1
http://www.facebook....&type=1
#8
Postat 09 April 2013 - 11:24 PM
Din pacate m-am trezit sa tai sabordurile acum , pe coca facuta.acum 20 de ani cand am inceput-o habar nu aveam ca ele se lasa din pornire, la placarea cocii. Vor disparea cand voi pune capacele sabordurilor.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 10 April 2013 - 08:31 AM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1