Revin cu un model , care in ciuda faptului ca nu e tocmai facil de lucrat , mi-a facut multa placere sa-l construiesc , pana la urma .
Asupra istoriei masinii nu doresc sa staruiesc , avand in vedere ca subiectul nu e obscur iar informatie detaliata se gaseste din plin pe net .
Ce doresc sa amintesc este faptul ca acest model ,produs la initiativa designerului sef al uzinei Gaz , Grachev ,s-a bazat initial pe autovehicolul de teren Gaz-64 si a fost produs de prin April 1942 pana prin septembrie 1943 ,diferind usor la exterior de seria urmatoare ( produsa in cele mai multe exemplare ) prin ecartamentul mai ingust , lipsa vizoarelor laterale ale soferului ,aranjamentul diferit al sculelor de geniu plus alte mici detalii .
Din punct de vedere al constructiei ,( la fel ca la mai toate shortrunurile ) , necesita oaresce abilitati modelistice , trebuind totodata sa ai prin apropiere "niscai" smirghel si " nitel" chit , (desi eu nu folosesc ,preferand sa "inchid" crapaturile cu plastic si/sau superglue pe care apoi il finisez.) si mai mult decat toate chef si rabdare .
Am inceput " mobiland " putin pe la interior , insa avand in vedere ca la sfarsit prin turela deschisa nu se v-a putea vedea mai nimic , nu mi-am batut prea tare capul cu asta .
Dupa ce am lipit partea superioara a suprastructurii am inceput sa ma gandesc cam ce culoare ar fi mai adecvat sa folosesc . De la inceput am dorit un model destul de paraginit si imbatranit , osciland intre a -l reprezenta ca un monument , sau ca un participant al bataliei de la Stalingrad ori ca un supravietuitor de pe la sfarsitul razboiului . In urma documentarii ( foto color , chip-uri date in RGB , si o reteta a olivului 4BO initiala ) , m-am decis pentru un olive-maroniu -deschis , pe care l-am modulat ulterior cu uleiuri .
Vopsirea am facut-o integral cu pensula .
Cu toate ca arata invechit , am omis sa-i deteriorez aparatorile de noroi fiindca ar fi necesitat mai multa munca , cu rezultate incerte .
Nu l-am prafuit foarte tare datorita solutiei la care am ajuns cu detalierea rotilor , pe care am dorit sa le pun in valoare fara a face nota discordanta cu restul modelului , ci pentru a-l intregi . Din cateva foto de epoca am observat ca rotile apar astfel cu precadere la masini spalate , curatate sau vopsite de curand .
Ar mai fi de montat esapamentul si poate un cric , exceptand restul uneltelor de geniu pe care vreau sa le folosesc la un alt model si de invechit pe la far ( + sticla) si claxon .
Inca nu m-am decis pentru o inmatriculare ... Adevaru-i ca nici nu am foarte multe obtiuni , iar din alea putine 2 /3 ar fi germane ( captura).
Acestea fiind zise , va 'multamesc' pentru 'atenttiune' si " Liber la rosii , varza ... etc . !"
A ! Va rog numai sa nu dati cu de alea de "sera" sau import ; bio , mai merge !
Aceasta postare a fost editata de dany: 27 February 2013 - 02:26 AM