Putintica istorie si descriere a masinariei reale . Dupa ww2 cand sovieticii auvut 10 Corpuri pt Desant Aerian dar care nu au fost folosite ca atare ci ca trupe de soc pt intarirea trupelor sovietice ce erau amenintate de a li se face brese in luptele cu germanii. Si de pe cand se tot se infiintau acele trupe aeropurtate a aparut si dorinta ca aceste trupe sa beneficieze si de un blindat pt sprijin ,astfel ca inginerul Antonov a reusit sa realizeze un prototip de tancaeropurta prin Proiectul AN-40 prin care unui tanc T-60 i s-au montat aripri si alte dispozitive pt a devenii un tanc zburator ca un planor si desii incercarile au reusit pilotul de incercari a spus ca totusi in caz de echipare completa trebuie ceva mai multa pregatire pt echipajul tancului sa planeze ,astfel ca pana la urma nu s-a concretizat nimic . Nici aliatii sau inamicii nu au reusit sa faca mari progrese in acest domeniu .
Dar dupa ww2 sovieticii stiau ca vor intra intr-un nou razboi al doctrinelor si de aici razboiul rece ,astfel ca au numit la comanda VDV pe generalul Vasily f.Margelov care le a reorganizat si a demarat diferite diferite proiecte de dotare si cum ideea cu blindatele nu "murise"de tot s-a cerut unei uzine secrete sa realizeze ceva in acest domeniu . Astfel ca incepand cu 1947 niste tovarasi ingineri au inceput proiectarile si prototipurile dar nici unul nu a fost acceptat ca atare ci s-acerut ca pe baza unuia numit ASu-76 sa se dezvolte altceva si pana la urma s-a venit cu mai multe modificari printre care si piesa de artilerie fiind de 57mm . Acesta a fost acceptatat ca ASU-57si a fost dat pt productie din 1949 si dotare din !950. Avand o carcasa din "blindaj" de 6mm si un motor de automobil GAZPobeda (mai stim pe unii cu astfel de smecherii Wiesel cu motor audi) si avand tunul at Ch-51 At de 57mm ,cantarea 3,4 tone . Putea fi aerupurtat de diferite avioane si elicoptere ale vremurilor dar si patasutat cu ajutorul unor platforme de parasutare P-7 sau P-128-500 . Avea un ecipaj de 3 militari si putea sa mai transporte 6 parasutisti. Rezerva de proiectile era de 30 . S-a bucurat de apreciere din partea parasutistilor el fiind mai bine de 20 de ani in dotare. O divizie aeropurtata avea 54 de astfel de vehicule. A fost vandut si unor tari din Varsav pact si altor tari prietene alr URSS . A fost prezent pe strazile din Praga cand Cehoslovacia si-a primit lectia de supunere.
Macheta este scoasa printr-o reeditare de catre cei de la ParcModels dupa cea a celor de la AER Moldova dar cand am luat-o eu pliantul de instructiuni era prea sarac in detalii iar culeelenu aveau si numerotarea pieselor vizibila , nici cum ar fi inmatriculat . Detaliile lasau de dorit astfel ca pe atunci am luat si un set PE (am vazut ca acum cei de la Parcmodels il comercializeaza cu astfel dePE asa e mai bine)si am gasit si ceva instructiuni scanate de la AER si am purces la treaba.
Afost si ceva greut eu cu PE urile mapac mai greu , mai ales ca a avut si unele mici incat pt unele PE uri si alte mici detalii am apelat la prietenul meserias punand si vopsirea cu dark green la socoteala..





