Pagina 1 din 1
Primul AS din maneca URSS : ASU-57 blindate aeropurtate
#1
Postat 22 February 2013 - 03:02 PM
Salutare. Desii am inceput un topic cu BMD si BTR-D blindate din dotarea VDV ,datorita ca pe piata a aparut o reeditare a primului blindat aeropurtat dar si parasutabil am purces la achizitionare si asamblare a acestei machete de ASU-57.
Putintica istorie si descriere a masinariei reale . Dupa ww2 cand sovieticii auvut 10 Corpuri pt Desant Aerian dar care nu au fost folosite ca atare ci ca trupe de soc pt intarirea trupelor sovietice ce erau amenintate de a li se face brese in luptele cu germanii. Si de pe cand se tot se infiintau acele trupe aeropurtate a aparut si dorinta ca aceste trupe sa beneficieze si de un blindat pt sprijin ,astfel ca inginerul Antonov a reusit sa realizeze un prototip de tancaeropurta prin Proiectul AN-40 prin care unui tanc T-60 i s-au montat aripri si alte dispozitive pt a devenii un tanc zburator ca un planor si desii incercarile au reusit pilotul de incercari a spus ca totusi in caz de echipare completa trebuie ceva mai multa pregatire pt echipajul tancului sa planeze ,astfel ca pana la urma nu s-a concretizat nimic . Nici aliatii sau inamicii nu au reusit sa faca mari progrese in acest domeniu .
Dar dupa ww2 sovieticii stiau ca vor intra intr-un nou razboi al doctrinelor si de aici razboiul rece ,astfel ca au numit la comanda VDV pe generalul Vasily f.Margelov care le a reorganizat si a demarat diferite diferite proiecte de dotare si cum ideea cu blindatele nu "murise"de tot s-a cerut unei uzine secrete sa realizeze ceva in acest domeniu . Astfel ca incepand cu 1947 niste tovarasi ingineri au inceput proiectarile si prototipurile dar nici unul nu a fost acceptat ca atare ci s-acerut ca pe baza unuia numit ASu-76 sa se dezvolte altceva si pana la urma s-a venit cu mai multe modificari printre care si piesa de artilerie fiind de 57mm . Acesta a fost acceptatat ca ASU-57si a fost dat pt productie din 1949 si dotare din !950. Avand o carcasa din "blindaj" de 6mm si un motor de automobil GAZPobeda (mai stim pe unii cu astfel de smecherii Wiesel cu motor audi) si avand tunul at Ch-51 At de 57mm ,cantarea 3,4 tone . Putea fi aerupurtat de diferite avioane si elicoptere ale vremurilor dar si patasutat cu ajutorul unor platforme de parasutare P-7 sau P-128-500 . Avea un ecipaj de 3 militari si putea sa mai transporte 6 parasutisti. Rezerva de proiectile era de 30 . S-a bucurat de apreciere din partea parasutistilor el fiind mai bine de 20 de ani in dotare. O divizie aeropurtata avea 54 de astfel de vehicule. A fost vandut si unor tari din Varsav pact si altor tari prietene alr URSS . A fost prezent pe strazile din Praga cand Cehoslovacia si-a primit lectia de supunere.
Macheta este scoasa printr-o reeditare de catre cei de la ParcModels dupa cea a celor de la AER Moldova dar cand am luat-o eu pliantul de instructiuni era prea sarac in detalii iar culeelenu aveau si numerotarea pieselor vizibila , nici cum ar fi inmatriculat . Detaliile lasau de dorit astfel ca pe atunci am luat si un set PE (am vazut ca acum cei de la Parcmodels il comercializeaza cu astfel dePE asa e mai bine)si am gasit si ceva instructiuni scanate de la AER si am purces la treaba.
Afost si ceva greut eu cu PE urile mapac mai greu , mai ales ca a avut si unele mici incat pt unele PE uri si alte mici detalii am apelat la prietenul meserias punand si vopsirea cu dark green la socoteala..
Putintica istorie si descriere a masinariei reale . Dupa ww2 cand sovieticii auvut 10 Corpuri pt Desant Aerian dar care nu au fost folosite ca atare ci ca trupe de soc pt intarirea trupelor sovietice ce erau amenintate de a li se face brese in luptele cu germanii. Si de pe cand se tot se infiintau acele trupe aeropurtate a aparut si dorinta ca aceste trupe sa beneficieze si de un blindat pt sprijin ,astfel ca inginerul Antonov a reusit sa realizeze un prototip de tancaeropurta prin Proiectul AN-40 prin care unui tanc T-60 i s-au montat aripri si alte dispozitive pt a devenii un tanc zburator ca un planor si desii incercarile au reusit pilotul de incercari a spus ca totusi in caz de echipare completa trebuie ceva mai multa pregatire pt echipajul tancului sa planeze ,astfel ca pana la urma nu s-a concretizat nimic . Nici aliatii sau inamicii nu au reusit sa faca mari progrese in acest domeniu .
Dar dupa ww2 sovieticii stiau ca vor intra intr-un nou razboi al doctrinelor si de aici razboiul rece ,astfel ca au numit la comanda VDV pe generalul Vasily f.Margelov care le a reorganizat si a demarat diferite diferite proiecte de dotare si cum ideea cu blindatele nu "murise"de tot s-a cerut unei uzine secrete sa realizeze ceva in acest domeniu . Astfel ca incepand cu 1947 niste tovarasi ingineri au inceput proiectarile si prototipurile dar nici unul nu a fost acceptat ca atare ci s-acerut ca pe baza unuia numit ASu-76 sa se dezvolte altceva si pana la urma s-a venit cu mai multe modificari printre care si piesa de artilerie fiind de 57mm . Acesta a fost acceptatat ca ASU-57si a fost dat pt productie din 1949 si dotare din !950. Avand o carcasa din "blindaj" de 6mm si un motor de automobil GAZPobeda (mai stim pe unii cu astfel de smecherii Wiesel cu motor audi) si avand tunul at Ch-51 At de 57mm ,cantarea 3,4 tone . Putea fi aerupurtat de diferite avioane si elicoptere ale vremurilor dar si patasutat cu ajutorul unor platforme de parasutare P-7 sau P-128-500 . Avea un ecipaj de 3 militari si putea sa mai transporte 6 parasutisti. Rezerva de proiectile era de 30 . S-a bucurat de apreciere din partea parasutistilor el fiind mai bine de 20 de ani in dotare. O divizie aeropurtata avea 54 de astfel de vehicule. A fost vandut si unor tari din Varsav pact si altor tari prietene alr URSS . A fost prezent pe strazile din Praga cand Cehoslovacia si-a primit lectia de supunere.
Macheta este scoasa printr-o reeditare de catre cei de la ParcModels dupa cea a celor de la AER Moldova dar cand am luat-o eu pliantul de instructiuni era prea sarac in detalii iar culeelenu aveau si numerotarea pieselor vizibila , nici cum ar fi inmatriculat . Detaliile lasau de dorit astfel ca pe atunci am luat si un set PE (am vazut ca acum cei de la Parcmodels il comercializeaza cu astfel dePE asa e mai bine)si am gasit si ceva instructiuni scanate de la AER si am purces la treaba.
Afost si ceva greut eu cu PE urile mapac mai greu , mai ales ca a avut si unele mici incat pt unele PE uri si alte mici detalii am apelat la prietenul meserias punand si vopsirea cu dark green la socoteala..
#5
Postat 23 February 2013 - 09:58 AM
MULTAM, domn AdiP , da "marimea" machetei si alte cateva probleme m-au facu si pe mine cat paci sa o arunc ,da nu vroiam sa nu intregesc colectiunea de aeropurtae astfel ca am preferat sa mi se mareasca chelia de nervi dar am reusit sa scot ceva satisfacator pt mine . Mai am ceva remedieri pe care nu le-a vazut cand amtot invartit masinaria in maini abia dupa pozele cu bronzata vazui ce bulibaseala am , cand lucrez cu PE si superglue parca am doua maini de stanga . Si la senile nu prea am reusit sa le fac caderea prea buna .
Cat despre celalat 57 stiu ,pacat ca nu reuseste colegul sa-l termine ca a muncit mai mult la el , eu nu am pus acea sita antialunecare pt ca nu am gasit poze cu asa ceva .Poate revine si colegul si-l termina.
Alte poze si bineinteles dati cu ce puteti da nu tare bre ca are blindaju subtire.
Cat despre celalat 57 stiu ,pacat ca nu reuseste colegul sa-l termine ca a muncit mai mult la el , eu nu am pus acea sita antialunecare pt ca nu am gasit poze cu asa ceva .Poate revine si colegul si-l termina.
Alte poze si bineinteles dati cu ce puteti da nu tare bre ca are blindaju subtire.
#6
Postat 23 February 2013 - 10:46 AM
Frumoasa "jucarica" ai scos, Caporale! Poate c-ar fi bine dac-ai da "oleaca" de rugina si petrol pe senile, niste praf pe la incheieturi, doar atat cat sa evidentieze mai bine rosturile si detaliile. Cat despre urmele de superglue, cu putina rugina prin jur, poti sa zici ca s-a "umflat" vopseaua de atata stat in atmosfera "stalinista". Spor si la mai mare sau, in ton cu preferintele tale, "Na Zdarovie!".
#7
Postat 23 February 2013 - 01:21 PM
Multam, colegu. Musai ceva "machiaj' da sa rezolv cu acel superglue ,nu poci a-l lasa asa ca e chiar in plan inclinat deci nu prea avea de unde sa se umfle asa rugina/vopseaua plus ca nu cred ca le lasau aia cu o astfel de rugina si apropo de unde rugina ca era din aluminiu .da rezolvam noi . Cele bune
#10
Postat 15 March 2013 - 10:49 AM
Caporale, bunicica lucrarea asta a ta. Stiu kitul,il am si eu(inca neconstruit).
Ca sa fiu si critic: pana sa ajungi la prafuri si uleiuri, vopseste senilele si coada la lopata, corecteaza farurile (stopul l-ai vopsit frumos, centrat, dar lentilele farurilor le-ai cam "descentrat" cu arginitiu)
Ca sa fiu si critic: pana sa ajungi la prafuri si uleiuri, vopseste senilele si coada la lopata, corecteaza farurile (stopul l-ai vopsit frumos, centrat, dar lentilele farurilor le-ai cam "descentrat" cu arginitiu)
#11
Postat 15 March 2013 - 11:08 AM
Salutare.Don Longinus , senilele sunt vopsite cu gun metal de la humbrol ca si culoare de baza dupa care voi venii cu uzura si coada la lopata e vopsita pt a imita coada de lemn dupa care la fel voi venii cu ceva washuri pt a 'imita" impregnarea mixturii de praf si transpiratie de la mainile solgerilor, cat despre faruri nu sunt realiste intradevar ,dar acusi chiar nu stiu cum sale mai dreg. Sugestii pt ce am raspuns ?!
#12
Postat 15 March 2013 - 12:23 PM
Pai Caporale, eu vad coada aia(de lopata) alba ! N-ai nuante de lemn ? Oridecare.
Dupa vopsire, da-i niste "ulei" brown si o sa iasa culoarea corecta. parerea mea.
Cat despre faruri...vezi ca a ajuns nitel argintiu pe rama farului (spre interior). Poti corecta - privind printr-o lupa si pe urma, pe interiorul ramei, baga-i putin ulei negru, numai cat sa faca un ocol pe toata circumferinta farului.
Ca sa fiu putin mai explicit : femeile (si mai nou, nu numai ele) fac cam acelasi lucru atunci cand isi fardeaza ochii.
Dupa vopsire, da-i niste "ulei" brown si o sa iasa culoarea corecta. parerea mea.
Cat despre faruri...vezi ca a ajuns nitel argintiu pe rama farului (spre interior). Poti corecta - privind printr-o lupa si pe urma, pe interiorul ramei, baga-i putin ulei negru, numai cat sa faca un ocol pe toata circumferinta farului.
Ca sa fiu putin mai explicit : femeile (si mai nou, nu numai ele) fac cam acelasi lucru atunci cand isi fardeaza ochii.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 15 March 2013 - 12:25 PM
Arata acest topic
Pagina 1 din 1