Forum Machete,Modelism,Hobby: BAe Harrier GR 7 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

BAe Harrier GR 7 Revell 1:144

#1 Useril este offline   Sandman 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 11-January 13
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Zburatoare si nu numai...

Postat 31 January 2013 - 03:36 PM

Salut,

Va prezint lucrarea mea pe care incerc sa o finalizez in ultima vreme, cu rugamintea de a ma ajuta cu oaresce sfaturi.
Pe de alta parte voi preciza neconcordantele si greselile producatorului pe care le-am sesizat eu la constructia acestui kit,
fara a avea pretentia de a face un kit review, intrucat nu am inca experienta necesara. De aceea va rog sa ma corectati
daca gresesc undeva.

Pe scurt:
- atentie la rampele de acrosaj -in instructiuni sunt pozitionate gresit, si in functie de inmatricularea aleasa, exista sau nu;
- sidewinder sunt "agatate" pe al doilea rand de regula, si nu pe ultimul;
- lerx-urile nu sunt cele care ar trebui.
- carenajul prizei de aer din fata derivei este mai scurt;


- inmatricularile disponibile nu sunt valabile pentru modelul dat, decat daca i se aduc modificari:

ZD 407 - 20sqn flt. lt C.A. Margiotta:
- nu are decat rampele pentru rezervoarele suplimentare, acesta fiind utilizat mai mult la show-uri.
- nu are tunuri, acestea fiind inlocuite cu deflectoare de jet (inexistente ca optiune in kit);

ZD 404 - 33A Hardet "Lucy" -Kandahar Afghanistan:
- nu are tunuri, acestea fiind inlocuite cu deflectoare de jet (inexistente ca optiune in kit);

Am precizat problemele principale de care m-am lovit, netinand cont ca ar fi multe altele precum prizele de aer deschise in pozitia "repaos",
lipsa antene etc., care, sa zicem ar putea fi trecute cu vederea tinand cont de scara:

La schemele de culori chiar nu pot sa ma pronunt deoarece nu ma pricep de loc si nici nu m-am documentat.

Datorita acestor probleme si nevrand sa complic lucrurile, am ales totusi o varianta intermediara de inmatriculare,
si anume ZD 404 nr. 33 -20 sqn care aduce cat de cat cu kitul, astfel incat sa ma folosesc de ceeace aveam.
Acum trec la problema mea.
Fiind prima mea macheta la care am incercat sa aplic noile tehnologii, as fi vrut sa ma sfatuiti ce sa fac in continuare.

Am aplicat decalurile peste strat local de "Future" si clar ca au ramas urme.

"Futur"esc macheta in totalitate sau nu? Ma gandesc la uniformizare, inainte de sigilare.

Pe forum am gasit mai demult diverse pareri...daca da, se ingroase, ...daca nu, se vad diferente...
Dar nu s-a ajuns la o concluzie, sau cel putin n-am gasit-o eu. Poate este de la caz la caz.

A 2-a problema: Nu am (inca) aerograf si am achizitionat un spray Valejo lac acrilic mat pentru sigilare.
Tinand cont ca trebuie aplicat de la 20-30 cm, credeti ca fac vreo "sfaraiala" la scara asta cu el?

In rest, rog exprimati pareri, sfaturi, critici etc.

Macheta, mai jos...

Imagine atasata: 20130120_194450.jpg Imagine atasata: 20130127_132142.jpg Imagine atasata: 20130127_132218.jpg

#2 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 31 January 2013 - 04:24 PM

Da, una peste alta e destul de bine, dar mai trebuie sa dai atentie suplimentara potrivirii pieselor inainte de lipire, chituirii si slefuirii.
Ai folosit masti, dar ai vopsit incorect, adica se da cu pensula dinspre masca inspre macheta si nu invers. Tie ti s-a acumulat vopsea pe marginea mastii si nu arata deloc bine.
Petele ti-au rezultat, si era normal sa fie asa, deoarece vopseaua de baza este mata, iat Future este lucios. Se recomanda lac lucios pe intreaga macheta inainte de punerea decalurilor, dar merge si zonal, pe intregul panou unde vine pus decalul, daca macheta se sigileaza cu la mat. In cazul tau, nu e nevoie de lac lucios, ci de lac mat, lac ce va estompa acele pete sau le va face se dispra total.
Si ca sa-ti raspund si la intrebarea privind Future(ala), eu dau cu lac lucios doar zonal, (asa numai daca nu aplic si alte tratamente ce necesita lac lucios), iar la final lacuiesc mat, si nu se vede nici o diferenta. Folosesc lac mat Sinto sau lac mat Polyscale.

#3 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 01 February 2013 - 01:14 AM

Daca 72 e scara orbilor, asta ce scara este? :rolleyes:
Cand am vazut ME262-ul de la Tamiya, am cochetat si eu cu ideea de a mai incerca ceva la scara asta. Cu un F117 la 1/144 am reinceput si eu machetele dupa '90.

#4 Useril este offline   Sandman 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 11-January 13
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Zburatoare si nu numai...

Postat 10 February 2013 - 09:06 PM

Z-M, multam' de sfaturi.
Referitor la problema cu acumulatul vopselei m-am mai lovit de ea si daca in situatiile de camp unde pot aplic recomandarea, nu stiu cum ar fi posibil la cupole unde spatiul intre masti este uneori < 1mm?
Probabil trebuie sa trec la aerograf...

Am incercat sa remediez micile acumulari de vopsea cu smirghel de 3000. Am reusit cat de cat.

Dar la final, la sigilare am patit ce se vede in foto atasate. Coaja de portocala...?!
Imagine atasata: DSC06294.jpgImagine atasata: DSC06307.jpgImagine atasata: DSC06308.jpg

Precizari: Lac acrilic mat Valejo spray aplicat peste acrilica pensulata Revell, distanta aprox. 30 cm. Sa fie asta cauza?

Am incercat sa gasesc situatii similare pe forum, patite de altii, dar nu am gasit .
Daca-l iau la smirghel 3000 si dupa aia aplic iar, nu exista pericolul sa se intample acelasi lucru?

Ce se mai poate face?

#5 Useril este offline   Sandman 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 29
  • Inregistrat: 11-January 13
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Zburatoare si nu numai...

Postat 20 February 2013 - 12:22 PM

FINAL.
Imagine atasata: DSC06323.JPGImagine atasata: DSC06334.JPG
Imagine atasata: DSC06337.JPGImagine atasata: DSC06339.JPG
Imagine atasata: DSC06340.JPGImagine atasata: DSC06326.JPG
Imagine atasata: DSC06347.JPGImagine atasata: DSC06349.JPG
Imagine atasata: DSC06350.JPGImagine atasata: DSC06352.JPG
Imagine atasata: DSC06354.JPGImagine atasata: DSC06362.JPG
Imagine atasata: DSC06387.JPGImagine atasata: DSC06365.JPG
Imagine atasata: DSC06369.JPGImagine atasata: DSC06371.JPG

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 28 February 2013 - 10:37 AM


#6 Userul este online   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12661
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 20 February 2013 - 03:10 PM

"Coaja de portocala" se produce daca dai un strat de lac, prea gros, peste o vopsea insuficient uscata. Evita acest lucru. Lasa vopseaua sa se usuce citeva zile, chiar daca e acrlilica, apoi da un strat de lac subtire, fara sa balteasca.
Imi place ce ai facut! :good:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi