Forum Machete,Modelism,Hobby: cu IAR 80 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

cu IAR 80

#61 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 12 February 2013 - 12:32 PM

Multumesc pentru corectare 1-0-9. Daca poti, te rog sa corectezi si in textul meu. Am gresit de doua ori de fapt... Am mai zis si ceva despre "intre 1941 si 1943"... De fapt este 1944, nu 1943.

Deci corect e asa:

Inainte de 1941 s-au folosit benzi inguste de diferite culori (rosu, galben si albastru) pe fuselaj si aripi in combinatie cu cocarde. Pe o perioada in timpul "crizei Transilvaniei" varfurile aripilor au purtat tricolorul. Dupa mai 1941 toate aceste insemne au fost inlaturate, in majoritatea cazurilor prin acoperire cu vopsea. La nici un moment nu au fost capote rosii sau albastre. Intre mai 1941 si septembrie 1944 s-au folosit insemnele Axei pentru Frontul de Est impreuna cu crucile. Dupa septembrie 1944 insemnele axei au fost inlocuite cu alb si au fost reintroduse cocardele.

Oricum, lucrurile astea nu prea sunt noutati. Au fost doua mari evenimente care au dus la schimbarea insemnelor si sunt usor de tinut minte: "Va ordon treceti Prutul" si 23 August 1944.

Radu

Aceasta postare a fost editata de radub: 12 February 2013 - 12:33 PM


#62 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 13 February 2013 - 01:02 AM

Citeaza

Eu unul nu am inteles prea sigur care e concluzia in cele de mai sus. Tu zici ca benzile dinainte de 1941 s-au pastrat dupa 1941? Sau nu?


Discutand de aceste dungi la general, din poze (nu numai cele postate de mine aici) eu trag concluzia, sigura, ca dupa reinmatricularea din '41 aceste dungi ba erau lasate asa, ba erau acoperite, asta impotriva multor informatii de prin carti sau net unde ne sunt prezentate doar dungile lasate asa cum erau inainte de reinmatriculare.
Discutand individual, rosii, albastre, galbene si analizand si dupa alte aspecte/indicii/opinii... nu numai poze, sunt de parere ca exista o foarte mare posibilitate ca cele rosii si albastre sa fi fost intotdeauna acoperite, si doar in cazul celor galbene sa se faca exceptii si sa fi fost lasate. De asemenea impotriva multor surse de informare, unde ne sunt prezentate destule cazuri cu dungi rosii dupa reinmatricularea din '41 si nici un caz cu ele acoperite, propriu.


Citeaza

Ce se stie e ca a fost un ordin sa fie acoperite.


Care, cica, nu specifica clar situatia acestor dungi, deci nu se stie exact.



Citeaza

Dupa asta, totul depinde de o multime de factori cum ar fi ce vopsea era la magazie, cine/cum a facut vopsirea, cat de buna era vopseaua si cat a rezistat, cand a fost expusa la intemperii si zbor, contrastul intre vopsea veche si vopsea proaspata, etc. Nu ignora aceste aspecte!


Sunt perfect de acord cu existenta multimi de factori, orice analiza ma straduiesc sa o fac din mai multe aspecte (cu siguranta nu le cuprind pe toate ca doar nu sunt super om), de aceea m-au intrigat si aceste dungi, datorita analizei lor din mai multe aspecte, insa mai mereu gasesc si raspunsuri la diferite aspecte, luand diferitele posibilitati impartial si apoi in urma probelor pro si contra incerc sa trag o concluzie. Asa ca exemple incerc acun sa ofer cateva raspunsuri la cele cateva aspecte oferite de tine.
"Ce vopsea era la magazie?"
Din punct de vedere al tipului, mai mult ca sigur, vopsea speciala care se folosea in industria aeronautica, e forte putin probabil sa se foloseasca vopsea de gard. In momentul acoperiri nu eram in razboi inca, stocuri inca existau ... etc.
Din punc de vedere ai culori, spunem verde, verdele fiind culoarea predominanta in camuflajul avioanelor noastre.
"cine/cum a facut vopsirea"
O intrebare care poate fi studiata din foarte multe aspecte influentabile, in functie de aceste aspecte putem formula raspunsuri
"cat de buna era vopseaua si cat a rezistat"
Pentru un raspuns foarte concret trebuie sa cunoastem data foarte multe si exacte despre vopsea (producator, tip, lot, etc) data foarte greu de obtinut. Insa asa la general, presupunant ca e vopsea de aviatie, decidem ca era rezistenta, insa chiar si asa daca aceasta vopsea de acoperire se degrada si cea acoperita se degrada, mai mult vopseaua acoperita cu siguranta avea o perioada mai lunga de folosinta si expunere la intemperii fiind aplicata pe aparate de prin ani '30.
si astfel putem continua ....daca doresti o discutie pe aceste aspecte, prezinta aici aceste aspecte si aducem opinii pro si contra.


Citeaza

Mai e o problema: toate PZL P.11 au fost date la scoli unde au fost frecate de zeci si zeci de piloti si multe au ajuns in o stare deplorabila destul de repede si e posibil sa se fi cojit cateva staruri de vopsele de pe ele.


Aspectul stari deplorabile a camuflajului/vopselei il analizam din doua puncte de vedere diferite si in functie de anul in care a fost facuta poza.
Acoperirea dungilor in particular, acoperire facuta in decursul anului 1941 si prezenta lor acoperite individual pe parcursul anului 1941 si foarte probabil cel tarziu 1942, caz in care deteriorarea se petrece asupra intregului avion si nu numai a dungilor.
Si acoperirea acestor dungi (acoperite deja sau nu) in urma revopsiri integrale a avionului, vopsire facuta in timp dupa 1941 in functe de uzura, revizii,reparati, etc, unde deja aceste dungi ca particularitati pierdanduse si fiind vizibile doar in cazul uzari doar a ultimului strat de vopsea, caz care probabil il putem vedea pana in '44.
Plus ca degradarea se poate observa de multe ori si in poze,ciupoturi, decojiri ... etc

Citeaza

Aptopos, poza 5 e de asemenea ortocromatica. Am explicat cum poti identifica tipul de film. Sa recapitulam: daca galbenul apare intunecat si albastrul deschis e Ortocromatic. Daca galbenul apare deschis si albastrul inchis e Pancromatic.


Nu am inteles mentionarea, dat fiind faptul ca eu am specificat initial ca poza e pe film ortocromatic si tu, ulterior tot ortocromatic. Deci??

#63 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 13 February 2013 - 10:22 AM

Scuze Marin, intentia a fost sa spun ca toate pozele puse de tine sunt pancromatice. Asa cum am explicat, de mai multe ori, daca galbenul e mai intunecat decat albastrul e ortocromatic, daca albastrul e mai intunecat decat galbenul (adica asa cum mintea se asteapta) e pancromatic.
Cat despre restul... eu nu sunt sigur ca inteleg care e nelamurirea si de aia nu cred ca am raspunsuri. Dar cred ca tu nu vezi padurea din cauza copacilor.
Scuze din nou pentru greselile din mesajul de mai inainte. Am scris in graba pe mobil, nu sunt acasa (de fapt sunt la un muzeu in your neighbourhood cu niste cercetari).
Radu

#64 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 13 February 2013 - 10:16 PM

Citeaza

Scuze Marin, intentia a fost sa spun ca toate pozele puse de tine sunt pancromatice. Asa cum am explicat, de mai multe ori, daca galbenul e mai intunecat decat albastrul e ortocromatic, daca albastrul e mai intunecat decat galbenul (adica asa cum mintea se asteapta) e pancromatic.


Nu-i nimic Radu, e de inteles si nu-i nici o problema.
Acum sa ma explic de ce eu cred ca este ortocromatica si nu pancromatica. Dupa cum ai mentionat si tu, intr-o poza ortocromatica albastru este mai deschis decat galbenul si asa este si in aceasta poza, desi fara a compara cu albastru, galbenul are o nuanta mai deschisa decat cea ce ne asteptam noi sa vedem in pozele ortocromatice, adica un galben foarte inchis la culoare. Poate diferenta intre albastru si galben nu se intelege foarte bine din aceasta "varianta" a pozei, care nu este destul de clara si nici la o marime considerabila, este o poza gasita pe net insa poza este prezentata si in cartea "Aviatia Romana in timpul celui de-al doilea razboi mondial" - AeroMagazin, poate o ai, la pag.6 si acolo se intelege mai bine.
Inducerea in eroare poate fi datorita intensitati lumini, reflexia lumini de pe suprafata vopsita, care stim ca influenteaza chiar si nuantele in poze color, dapai in cele alb/negru. Daca ne uitam cu atentie pe fuselaj la partea de jos a cruci unde forma fuselajului difera ca suprafata, observan nuanta inchisa de galben care o cautam in pozele ortocromatice, si pe aripa dreapta, in cocarda din interiorul cruci observam in centru un punct alb, pe langa un cerc putin mai inchis si apoi cercul foarte inchis, tipic pozelor orto.
Poate si faptul ca vezi aceasta poza pe telefon, te poate induce in eroare din motive normale si dat fiind faptul ca poza nu e foarte calitativa.
Acum daca gresesc prin aceasta analiza, imi cer scuze, se poate intampla.


Citeaza

Cat despre restul... eu nu sunt sigur ca inteleg care e nelamurirea si de aia nu cred ca am raspunsuri.


Fara a dori a incepe aici un "razboi"(discutie) in contradictoriu "cine, ce si de ce a scris", explic ca nelamurirea a inceputa de mult prin alte topicuri si readusa aici in discutie (cu siguranta fara o intentie rea) de Cantacuzino, ca o mentionare/afirmatie in legatura cu un raspuns de al meu in acest topic. Ca urmare la aceasta mi-am exprimat parerea personala (nu cred ca-i o crima) despre aceste dungi, parere impotriva surselor noastre de inspiratie, carti, articole, profile care ne prezinta aceste dungi la avioane cu cruci ca fiind lasate asa cum erau inaite de inmatriculare si nici una prezentand si dungi acoperite individual. (Nu vreau sa se inteleaga ca-l acuz de ceva pe Cantacuzino, prin faptul ca a adus in discutie acest subiect, are tot dreptul sa-si afirme opiniile si parerile fara nici o interdictie din nicio o parte).
Acum ca discutia s-a dezvoltat pe subiectul "culorile dungilor preWW2 pe avioane WW2 cu cruci", in speranta ca nu doresti sa dai un raspuns la "de unde a pornit nelamurirea", "cine, ce si dece a afirmat", "felul de a afirma" etc ai putea sa ne oferi un raspuns, daca doresti pentru ca nu esti obligat, despre aceste dungi si anume parerea ta daca aceste dungi erau lasate asa ca inainte de reinmatriculare, daca erau si acoperite individual, daca exista posibilitatea ca, in special, cele rosi si albastre erau acoperite ... etc, chesti legate despre aceste dungi, diferite aspecte,pareri.


Citeaza

Dar cred ca tu nu vezi padurea din cauza copacilor.

Dupa cum am mentionat si mai sus in interventia precedenta, am ajuns la concluziile de mai sus(false/adevarate, rele/bune, corecte/incorecte), nu doar prin studierea a celor cinci poze, ca de ce nu le-am postat pe toate!? nu cred ca-si are rost intrebarea stiind problema in cazul pozelor cu sursele de provenienta, colectii personale, nepublicari... etc. Si astfel acesti "copaci" de care nu vad "padurea" reprezinta o "padurice considerabila". Insa nu cred ca isi avea rost zicala mai ales ca mentionai anterior ca nu intelegi nelamurirea... dar o las asa, sa nu deviem si nu te acuz sau judec in legatura cu parerea ta despre "vizuinile" mele, ai tot dreptul sa ai orice parere.


Citeaza

....de fapt sunt la un muzeu in your neighbourhood cu niste cercetari.


Fara a te incurca din cercetari, daca tot esti prin "my neighbourhood" poate ne si vedem, mi-ar face placere (si asta nu pentru a clarifica pareri, ideii ... etc desprea aceste dungi). Ai mail.

Aceasta postare a fost editata de Mgc151184: 13 February 2013 - 10:23 PM


#65 Useril este offline   radub 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2061
  • Inregistrat: 13-August 05

Postat 14 February 2013 - 09:52 AM

Sunt sigur ca toate pozele puse de tine sunt pancromatice. Nu cred ca e o problema ca le vad pe "mobil". Tot pe mobil le vad si pe celelalte, deci ce e valabil pentru una e la fel de valabil si pentru cealalta.
Radu

#66 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2481
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 18 May 2013 - 09:16 AM

Despre acest kit ce cunoasteti oameni buni?
Imagine postata

L-am gasit

http://www.joesmodel...a_models_72.htm

#67 Useril este offline   Mgc151184 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1074
  • Inregistrat: 14-December 04

Postat 18 May 2013 - 09:54 AM

Vezi postareaflo, la 18 May 2013 - 09:16 AM, a spus:

Despre acest kit ce cunoasteti oameni buni?
Imagine postata

L-am gasit

http://www.joesmodel...a_models_72.htm

Gasesti ceva scris despte acest kit aici: http://www.cartula.r...uri-IAR-80.html

#68 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2481
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 20 May 2013 - 04:40 PM

:hi:

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • « Prima
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

13 useri citesc topicul
0 membri, 13 vizitatori, 0 utilizatori anonimi