Citeaza
Eu unul nu am inteles prea sigur care e concluzia in cele de mai sus. Tu zici ca benzile dinainte de 1941 s-au pastrat dupa 1941? Sau nu?
Discutand de aceste dungi la general, din poze (nu numai cele postate de mine aici) eu trag concluzia, sigura, ca dupa reinmatricularea din '41 aceste dungi ba erau lasate asa, ba erau acoperite, asta impotriva multor informatii de prin carti sau net unde ne sunt prezentate doar dungile lasate asa cum erau inainte de reinmatriculare.
Discutand individual, rosii, albastre, galbene si analizand si dupa alte aspecte/indicii/opinii... nu numai poze, sunt de parere ca exista o foarte mare posibilitate ca cele rosii si albastre sa fi fost intotdeauna acoperite, si doar in cazul celor galbene sa se faca exceptii si sa fi fost lasate. De asemenea impotriva multor surse de informare, unde ne sunt prezentate destule cazuri cu dungi rosii dupa reinmatricularea din '41 si nici un caz cu ele acoperite, propriu.
Citeaza
Ce se stie e ca a fost un ordin sa fie acoperite.
Care, cica, nu specifica clar situatia acestor dungi, deci nu se stie exact.
Citeaza
Dupa asta, totul depinde de o multime de factori cum ar fi ce vopsea era la magazie, cine/cum a facut vopsirea, cat de buna era vopseaua si cat a rezistat, cand a fost expusa la intemperii si zbor, contrastul intre vopsea veche si vopsea proaspata, etc. Nu ignora aceste aspecte!
Sunt perfect de acord cu existenta multimi de factori, orice analiza ma straduiesc sa o fac din mai multe aspecte (cu siguranta nu le cuprind pe toate ca doar nu sunt super om), de aceea m-au intrigat si aceste dungi, datorita analizei lor din mai multe aspecte, insa mai mereu gasesc si raspunsuri la diferite aspecte, luand diferitele posibilitati impartial si apoi in urma probelor pro si contra incerc sa trag o concluzie. Asa ca exemple incerc acun sa ofer cateva raspunsuri la cele cateva aspecte oferite de tine.
"Ce vopsea era la magazie?"
Din punct de vedere al tipului, mai mult ca sigur, vopsea speciala care se folosea in industria aeronautica, e forte putin probabil sa se foloseasca vopsea de gard. In momentul acoperiri nu eram in razboi inca, stocuri inca existau ... etc.
Din punc de vedere ai culori, spunem verde, verdele fiind culoarea predominanta in camuflajul avioanelor noastre.
"cine/cum a facut vopsirea"
O intrebare care poate fi studiata din foarte multe aspecte influentabile, in functie de aceste aspecte putem formula raspunsuri
"cat de buna era vopseaua si cat a rezistat"
Pentru un raspuns foarte concret trebuie sa cunoastem data foarte multe si exacte despre vopsea (producator, tip, lot, etc) data foarte greu de obtinut. Insa asa la general, presupunant ca e vopsea de aviatie, decidem ca era rezistenta, insa chiar si asa daca aceasta vopsea de acoperire se degrada si cea acoperita se degrada, mai mult vopseaua acoperita cu siguranta avea o perioada mai lunga de folosinta si expunere la intemperii fiind aplicata pe aparate de prin ani '30.
si astfel putem continua ....daca doresti o discutie pe aceste aspecte, prezinta aici aceste aspecte si aducem opinii pro si contra.
Citeaza
Mai e o problema: toate PZL P.11 au fost date la scoli unde au fost frecate de zeci si zeci de piloti si multe au ajuns in o stare deplorabila destul de repede si e posibil sa se fi cojit cateva staruri de vopsele de pe ele.
Aspectul stari deplorabile a camuflajului/vopselei il analizam din doua puncte de vedere diferite si in functie de anul in care a fost facuta poza.
Acoperirea dungilor in particular, acoperire facuta in decursul anului 1941 si prezenta lor acoperite individual pe parcursul anului 1941 si foarte probabil cel tarziu 1942, caz in care deteriorarea se petrece asupra intregului avion si nu numai a dungilor.
Si acoperirea acestor dungi (acoperite deja sau nu) in urma revopsiri integrale a avionului, vopsire facuta in timp dupa 1941 in functe de uzura, revizii,reparati, etc, unde deja aceste dungi ca particularitati pierdanduse si fiind vizibile doar in cazul uzari doar a ultimului strat de vopsea, caz care probabil il putem vedea pana in '44.
Plus ca degradarea se poate observa de multe ori si in poze,ciupoturi, decojiri ... etc
Citeaza
Aptopos, poza 5 e de asemenea ortocromatica. Am explicat cum poti identifica tipul de film. Sa recapitulam: daca galbenul apare intunecat si albastrul deschis e Ortocromatic. Daca galbenul apare deschis si albastrul inchis e Pancromatic.
Nu am inteles mentionarea, dat fiind faptul ca eu am specificat initial ca poza e pe film ortocromatic si tu, ulterior tot ortocromatic. Deci??