Forum Machete,Modelism,Hobby: Polikarpov I-15BIS, 1/72 ICM - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Polikarpov I-15BIS, 1/72 ICM A comeback?

#41 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 13 May 2013 - 10:08 PM

Am montat deja suspensoarele posterioare, cit și parbrizul străbătut de colimatorul telescopic. Aici am facut o greșeală :fool: ...Luat de val ( a se citi dorința de-a termina odată micul monstru...), m-am grăbit și-am lipit deja parbrizul FĂRĂ să-i vopsesc mai īntīi ramele!! Așa că mă asteaptă o migăleală zdravănă ca să īndrept lucrurile. Am citit pe-un forum că cineva simulase respectivele rame cu decal alb. Nu cred īnsă că am așa ceva...O să caut mīine să văd ce mi-a mai rămas prin rezerva federală, cu mica mențiune că respectiva rezervă are peste 15 ani, și nu știu cīt de bune mai sīnt... :sorry: Poze mīine, pe lumină.
To be continued..somehow!

#42 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 13 May 2013 - 10:26 PM

Vezi postareadakian67, la 12 May 2013 - 05:22 PM, a spus:

Cumva, primele proiecte pe care le am īn vedere acum sīnt tocmai kituri jalnice, de care să nu-mi pară rău că le fufu :lol: Īnsă vreau să dobīndesc experiență pe seama lor, pentru ca cele pe care le voi face ulterior să fie tot mai bune.

Pentru " facerea mainii " gasesti la Hobbyx kit-uri PM Models -19 lei , pe care poti experimenta -chiar creea- cum vrei ....merita .

#43 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 14 May 2013 - 07:24 AM

Da, Mihai, sint bune cele de la PM ( turcesti, parca??) pentru "creatii" libere. Pot folosi insa si vechile kituri din stoc, kituri ale caror matrite au fost concepute in anii '60-'70, si care nu se ridica la pretentiile actuale. Am citeva pe care le voi sacrifica pe altarul patriei, foarte asemanatoare cu cel la care trudesc acum ( Tupolev SB-2-un kit Frog/Novo, Curtiss P-40E-Airfix-ul vechi, P-61 Black Widow de la Airfix/Heller, Fiat CR-32 de la Smer, citeva kituri vechi Matchbox-copii chinezesti din anii '90, niste Italeri nu tocmai grozave, etc.)
Are cineva vre-o idee de cum as putea sa vopsesc ramele de la parbriz fara sa-l dau jos?? :help: Ca l-am lipit cu superglue, si nu-i tocmai usor de scos...Daca nu, o sa ma chinui cu pensulica si muuuuulta rabdare!!

#44 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 14 May 2013 - 08:44 AM

Il maschezi, fie cu banda adeziva, fie cu Mascol.

#45 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 14 May 2013 - 09:11 PM

Mulțam, Z-mare, la asta mă gîndisem și eu, dar mi-era cam teamă să încerc, datorită spațiului extrem de redus pe care-l am acolo ( tot parbrizul are cam 5 pe 5mm !). Pare însă singura soluție.
Privind eu mai atent pozele postate, am remarcat faptul că, dacă înainte erau teribil de neclare, acum sînt parcă prea clare :-D Se vede chiar straniu, mie mi se pare că avionul arată mai bine în realitate, privit cu ochiul liber, decît arată în pozele astea macro, pare privit la microscop!
Imagine atasata: 051413063757.jpg
Cam așa arată suspensoarele posterioare. Ar trebui să mai strîng puțin părțile metalice, dar la lupă, în realitate toate cele 4 "arcuri" de prindere ale corzilor de cauciuc, la un loc, sînt cam jumătate de gămălie de chibrit !! Și le-am făcut pe toate cu ochiul liber, încă nu am putut să mă dotez cu o lupă bună.
Imagine atasata: 051413063837.jpg
Parbrizul și cu "tunul" de colimator...Jesus, dar mare mai este colimatorul ăsta...Evident că am prelucrat bine piesa originală, subțiată la greu și adusă la cilindricitate, dar și-n realitate era enorm ! Cum dracu' de puteau ochi cu așa ceva, rămîne un mister pentru mine...
Imagine atasata: 051413063900.jpg
Schiul-bechie. Minisuspensorul său are cam 2mm...
Am să încerc să spăl cît mai uniform panourile, în pozele astea macro se vede că nu s-au făcut bine, sînt multe "pauze" , care arată nenatural. Retușările astea sînt mai greoaie decît vopsitul în sine. În schimb , "varul" lavabil Mk.7 arată foarte sexy, cam așa cred ca ar arăta și-n realitate. Suprafețele AII-Aliuminiovîi par însă cam prea texturate, chiar pînză fiind ele. Data viitoare am să încerc să le șlefui mai bine, să arate mai netede puțin, pare cam prea exagerat efectul de pînză.
Dacă s-au cam jumulit la aplicare(unele), în contrapartidă însă, decalurile nu au pic de silvering, nici nu se cunoaște partea transparentă, juri că-s vopsite...Am folosit însă și setul de soluții de la Agama, care și-a facut treaba cu brio.
Salutări, și va urma!

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 14 May 2013 - 09:15 PM


#46 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4831
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 15 May 2013 - 02:16 AM

[quoteAre cineva vre-o idee de cum as putea sa vopsesc ramele de la parbriz fara sa-l dau jos?? [/quote]
Dakian , daca ai mana sigura ( si poti sa-ti rasuflarea un timp, cat trasezi linia :lol: )si ramele sint indeajuns de bine profilate ,ma gandesc ca poti incerca si cu mana libera ( cu pensula ) ,iar ceea ce dai pe langa corectezi , cam dupa o zi ( +/- din pacate nu mai stiu timpul ) de uscare , cu o scobitoare sau o bucata de plastic cu muchie dreapta si subtire .
Iti urmaresc munca de la inceput . Ai ales un subiect greu de construit si mai greu de vopsit , dar si foarte dragalas si interesant ca schema de vopsire si ai reusit sa-l duci la capat FOARTE BINE ! BRAVO :clapping: .

Aceasta postare a fost editata de dany: 15 May 2013 - 02:19 AM


#47 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 15 May 2013 - 09:45 AM

Colimatorul ala era un tub prin care privea pilotul. Cind incadra bine avionul in tub, tragea. Ai putea sa-l inlocuiesci cu un ac de seringa, ar arata mai bine.

#48 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 17 May 2013 - 01:05 PM

Dany, multumesc mult de aprecieri, chiar conteza la moral !!! :hi:
Z-mare, chiar am intentionat sa-l fac din ac de seringa, dar nu am avut nici unul potrivit ca grosime, am vazut dupa poze ca era imens, ditamai burlanul !!! OOB, colimatorul din kit era cit un tun naval de 150 ( !!!), l-am subtiat cit s-a putut. Acele mele erau prea subtiri ( colectionasem citeva ca sa replic mitraliere de .30 si .50 ), chiar aratau nefiresc. Cind o sa fac varianta noua scoasa de ICM a acestui kit, sigur colimatorul va fi dintr-un ac corespunzator, plus grilele de ochire laterale. Nu am ace mai groase, nu eram pregatit pentru asemenea colimator :pardon:
Din pacate parbrizul NU are nici un fel de rame, este absolut lis. Daca ramele ar fi fost profilate, le faceam la mina fara discutie.Asa, o sa ma chinui mai tare ( daca-am fost prost, asa-mi trebuie! :bang: trebuia sa-mi aleg si eu 1/48 sau 1/32, nu microbii astia :whistle: )

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 17 May 2013 - 01:06 PM


#49 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 19 May 2013 - 01:38 PM

Daa, mă apropii de finalul acestei construcții. Cu răbdare și ceva migăleală am reușit cumva să pictez și ramele parbrizului, a trebuit să refac bechia, pe care-am reușit s-o rup, am făcut cumva și benzile metalice care țineau capota motorului, am pus la locul lor eșapamentele, sper să lipesc la loc și ansamblul motor, și...cam gata!
Imagine atasata: 051913114257.jpgImagine atasata: 051913142615.jpg
Aha, am lipit și portierele, le-am pictat cu maro simularea pernuțelor de piele care îmbrăcau marginea lor superioară.
Imagine atasata: 051913142658.jpg
Dacă tot am refăcut bechia, am făcut-o puuuțin mai înaltă, în referințe așa arată, cea OOB era cam scurtă.
To be continued...
Noroace!
Acum văd ca pozele iar nu-s tocmai clare, cel puțin ultimele două. Prost fotograf mai sînt! :sorry:

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 19 May 2013 - 01:40 PM


#50 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 19 May 2013 - 02:10 PM

Colimatorul s-ar fi putut face si din stiren tras la cald, iar inelele ce il imbracau puteau fi facute din tabla de cupru, similara cu ceea ce vad ca ai pus pe capota motorului.
Din ultimul tau post, sa inteleg ca ai lipit benzile metalice (tabla de cupru) peste vopseaua alba a capotei motorului ? Nu-i tocmai bine ceea ce ai facut.

Legat de claritatea imaginilor; pana la urma ii dai tu de capat....

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 19 May 2013 - 02:10 PM


#51 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 19 May 2013 - 02:20 PM

In realitate, acel colimator cit putea sa aiba in diametru, probabil undeva 80, 90 mm diamteru. Deci, la 1/72, ar veni cam 1,1...1,3 mm diametru. Astfel de ace se gasesc la tehnica medicala.

#52 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 19 May 2013 - 05:37 PM

Dragi prieteni, cu siguranță că se putea face și mai bine! Iar unii dintre voi ar putea scoate chiar din acest kit un model de concurs,poate. Eu, īnca nu.Am făcut ce m-am priceput, deocamdată, și ce-am văzut c-au mai făcut și alții, mai breji ca subsemnatu'.
AdiP, deocamdată mă feresc de "stiren tras". Este o tehnică total străină mie, am īncercat s-o fac și eu , nu am reușit nimic, deocamdată folosesc ce am, NU mă pricep clar la tras fire de stiren :sorry: Benzile metalice nu-s tocmai din tablă de cupru...Este un material mai special, să-i zic așa, un fel de plastic metalizat, se folosește la blindajul unor cabluri speciale. Nu am știut deloc din ce să fac benzile astea metalice...Aluminiul alimentar este foarte subțire,era lipsit total de realism. Tabla de cupru, chiar și cea mai subțire pe care o aveam( nu mult mai groasă ca folia folosită,totuși), era destul de rezistentă mecanic, iar eu nu am reușit să tai benzi atīt de īnguste din ea. Așa că am folosit folia asta specială( pe care și uitasem c-o am...), care s-a taiat perfect, s-a īntins foarte frumos(este un plastic-polimerizat,dracul să-l ia, are "memorie" cumva, ca metalul :blink: ) și nu este lipit decīt īn doua puncte, la īnceput și la sfīrșit. Stă perfect, a rezistat fără mofturi la toate manipulările ulterioare, mai ales cīnd am montat și īntins ultimele hobane, cele prinse chiar de capota motorului. Le-am pus la sfīrșit pentru că așa am văzut c-au facut niște ruși, unul din ei a scos o minune de machetă, poate o să pot și eu cīndva :wub: Din fotografii am văzut că erau ambele situații: benzile rămase curate și lucioase (erau din inox !??), sau vopsite odată cu camuflajul( īn urma reparațiilor, poate?) Īn singura fotografie cunoscută de mine a lui "52 roșu" nu se văd, motorul este acoperit total c-o husă de protecție( sau ajutătoare pentru agregatul de īncălzit motorul?), așa că au rămas metal curat.
Z-mare, am reținut chestia cu acul de seringă, asa ceva a folosit și rusul de care vorbeam mai sus, dar momentan nu aveam unul atīt de gros( da, cam de 1,2mm), am doar foarte subțiri, de 0,3 și 0,6mm. Data viitoare voi fi mai bine aprovizionat, promit !
Ăsta este produsul ...finit, să zicem:
Imagine atasata: 051913174527.jpgImagine atasata: 051913174544.jpg
Imagine atasata: 051913174608.jpgImagine atasata: 051913174630.jpg
Imagine atasata: 051913174658.jpgImagine atasata: 051913174721.jpg
Imagine atasata: 051913174752.jpgImagine atasata: 051913174853.jpg
Imagine atasata: 051913174947.jpg
A fost o lucrare destul de grea pentru mine. Am testat multe tehnici noi, premiere absolute pentru mine. Am folosit pentru prima dată un aerograf, chiar așa primitiv. Dar mi-a plăcut ! Este prima dată cīnd simt c-am făcut o machetă, nu am asamblat doar un kit. Bineīnțeles că nu-i prea grozavă, dar este un nou īnceput. Și chiar m-am bucurat că am teminat bolșevicul ăsta micuț, sper să vă placă cīt de cīt și vouă.
Mult noroc la toți colegii !!

#53 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 23 May 2013 - 08:12 AM

Mi se pare mie, sau asta este singurul I-15bis de pe forumul nostru ? Eu nu am mai gasit alt topic...dar poate nu am cautat prea bine.

#54 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 23 May 2013 - 08:40 AM

Singurul sau nu, important e ca arata bine si esti multumit.
A iesit frumos, felicitari. Mai ales ca e 1/72 si avionul in sine era tare mic...

Felicitari si la mai mare!
Acum davai gaz cu P40 ala..

#55 Useril este offline   alexelu_marinelu 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1783
  • Inregistrat: 21-October 08
  • Location:Bucuresti

Postat 23 May 2013 - 05:53 PM

Important este ca ai invatat unele lucruri din aceasta experienta. Machetele mici nu sunt neaparat si usor de rezolvat, ba chiar sunt mai delicate si asa si trebuie lucrate.
Ai sa vezi, cand incepi sa lucrezi cu aerograful, cum se va schimba si finish-ul rezultant. La fel, lacurile niveleaza straturile de vopsea si te aduc in scara.
Desi venind din partea mea pare caterinca, alege-ti machete bune (nu neaparat scumpe), care sa-ti usureze munca.
Eu personal apreciez mult modul in care te-ai dedicat acestui proiect si ai incercat sa surmontezi lipsurile kit-ului. Sunt multi machetisti care o dau cotita si se scuza, limitandu-se la OOB. E treaba fiecaruia, bineinteles, insa tot automultumire se cheama.
Spor in continuare!

#56 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12667
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 23 May 2013 - 09:06 PM

Pina la urma a iesit ceva! Mai cu scapari, dar incet incet o sa le rezolvi si pe astea. :good:

#57 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 23 May 2013 - 10:49 PM

Ah, vă mulțumesc mult prieteni, pentru aprecieri și īncurajări ! :hi:
Am īncercat pe cīt mi-a fost posibil, cu materialele și sculele avute la dispoziție, să fac o machetă cīt mai "arătoasă". Și mă voi strădui īn continuare să mă perfecționez, să capăt un fel de rutină, munca la micuț a fost destul de chinuitoare, tot īntrebīndu-mă " acum ce naiba trebuie să fac??? "
Urmează īncă cīteva machete-test, ca să zic așa ( Airfix P-40E, Novo/Frog Tupolev SB-2 și Heller P-61), după care sper să pot ataca stocul de machete "serioase" cu mai multă pricepere. Subscriu cu hotărīre la cele zise de Alexelu', atunci cīnd achiziționez un kit, īncerc să-l iau pe cel mai bun și mai corect dintre cele posibile, mi se pare o muncă sisifică și oarecum masochistă să īncerci să corectezi N'șpe mii de erori la un kit, cīnd ai la dispoziție unul infinit mai bun. Aceste kituri "test" fac parte din vechiul meu stoc , achiziționate īntr-o epocă īn care nu se găseau decīt cu mare greutate, și īn care cumpăram fară nici un discernămīnt absolut TOT ce găseam pe piață la momentul respectiv...
Vă salut și sper să īnvăț cīt mai multe de la voi !( am ce...) :drinks:

#58 Useril este offline   buntzi 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 145
  • Inregistrat: 21-May 13
  • Location:Dubai, UAE

Postat 24 May 2013 - 07:39 AM

Măi, a ieșit foarte frumos. Tu mereu ai avut "mānă" pentru detalii, spre deosebire de mine, care porneam entuziast coca și apoi ramānea undeva pe șifonier timp de 3 ani...
Īmi pare rau că nu ți-e bună lupa aia, da' cum ți-am zis de atunci, am luat-o īntr-un impuls de moment, și cānd bagajele erau gata făcute și cam la limită de kile.

#59 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 24 May 2013 - 12:19 PM

Este buna lupa cu brate de la tine, dar nu-s obisnuit eu sa lucrez cu ea. Si, in lipsa unui spatiu adecvat, imi cam lipseste o sursa buna de lumina, lupa fara lumina nu prea ajuta. Ideal ar fi una de aia de pus pe scafirlie, cu leduri puternice , ceva in genul sugerat de colegul Busila.

#60 Useril este offline   dakian67 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1777
  • Inregistrat: 10-June 09
  • Location:Braila
  • Interests:Modelism aero WW II,numai 1/72

Postat 07 June 2013 - 12:39 PM

Addendum: suspensoarele din fata s-au rupt...Cred ca superglue-ul a atacat cauciucul cumva, acesta s-a rupt, dar...a ramas intins !!! Desi intrerupte, suspensoarele au ramas la locul lor. Straniu, dar am mai invatat ceva.

Aceasta postare a fost editata de dakian67: 07 June 2013 - 12:46 PM


Arata acest topic


  • 3 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

3 useri citesc topicul
0 membri, 3 vizitatori, 0 utilizatori anonimi