Polikarpov I-15BIS, 1/72 ICM A comeback?
#41
Postat 13 May 2013 - 10:08 PM
To be continued..somehow!
#42
Postat 13 May 2013 - 10:26 PM
dakian67, la 12 May 2013 - 05:22 PM, a spus:
Pentru " facerea mainii " gasesti la Hobbyx kit-uri PM Models -19 lei , pe care poti experimenta -chiar creea- cum vrei ....merita .
#43
Postat 14 May 2013 - 07:24 AM
Are cineva vre-o idee de cum as putea sa vopsesc ramele de la parbriz fara sa-l dau jos?? Ca l-am lipit cu superglue, si nu-i tocmai usor de scos...Daca nu, o sa ma chinui cu pensulica si muuuuulta rabdare!!
#45
Postat 14 May 2013 - 09:11 PM
Privind eu mai atent pozele postate, am remarcat faptul că, dacă înainte erau teribil de neclare, acum sînt parcă prea clare Se vede chiar straniu, mie mi se pare că avionul arată mai bine în realitate, privit cu ochiul liber, decît arată în pozele astea macro, pare privit la microscop!
Cam așa arată suspensoarele posterioare. Ar trebui să mai strîng puțin părțile metalice, dar la lupă, în realitate toate cele 4 "arcuri" de prindere ale corzilor de cauciuc, la un loc, sînt cam jumătate de gămălie de chibrit !! Și le-am făcut pe toate cu ochiul liber, încă nu am putut să mă dotez cu o lupă bună.
Parbrizul și cu "tunul" de colimator...Jesus, dar mare mai este colimatorul ăsta...Evident că am prelucrat bine piesa originală, subțiată la greu și adusă la cilindricitate, dar și-n realitate era enorm ! Cum dracu' de puteau ochi cu așa ceva, rămîne un mister pentru mine...
Schiul-bechie. Minisuspensorul său are cam 2mm...
Am să încerc să spăl cît mai uniform panourile, în pozele astea macro se vede că nu s-au făcut bine, sînt multe "pauze" , care arată nenatural. Retușările astea sînt mai greoaie decît vopsitul în sine. În schimb , "varul" lavabil Mk.7 arată foarte sexy, cam așa cred ca ar arăta și-n realitate. Suprafețele AII-Aliuminiovîi par însă cam prea texturate, chiar pînză fiind ele. Data viitoare am să încerc să le șlefui mai bine, să arate mai netede puțin, pare cam prea exagerat efectul de pînză.
Dacă s-au cam jumulit la aplicare(unele), în contrapartidă însă, decalurile nu au pic de silvering, nici nu se cunoaște partea transparentă, juri că-s vopsite...Am folosit însă și setul de soluții de la Agama, care și-a facut treaba cu brio.
Salutări, și va urma!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 14 May 2013 - 09:15 PM
#46
Postat 15 May 2013 - 02:16 AM
Dakian , daca ai mana sigura ( si poti sa-ti rasuflarea un timp, cat trasezi linia )si ramele sint indeajuns de bine profilate ,ma gandesc ca poti incerca si cu mana libera ( cu pensula ) ,iar ceea ce dai pe langa corectezi , cam dupa o zi ( +/- din pacate nu mai stiu timpul ) de uscare , cu o scobitoare sau o bucata de plastic cu muchie dreapta si subtire .
Iti urmaresc munca de la inceput . Ai ales un subiect greu de construit si mai greu de vopsit , dar si foarte dragalas si interesant ca schema de vopsire si ai reusit sa-l duci la capat FOARTE BINE ! BRAVO .
Aceasta postare a fost editata de dany: 15 May 2013 - 02:19 AM
#48
Postat 17 May 2013 - 01:05 PM
Z-mare, chiar am intentionat sa-l fac din ac de seringa, dar nu am avut nici unul potrivit ca grosime, am vazut dupa poze ca era imens, ditamai burlanul !!! OOB, colimatorul din kit era cit un tun naval de 150 ( !!!), l-am subtiat cit s-a putut. Acele mele erau prea subtiri ( colectionasem citeva ca sa replic mitraliere de .30 si .50 ), chiar aratau nefiresc. Cind o sa fac varianta noua scoasa de ICM a acestui kit, sigur colimatorul va fi dintr-un ac corespunzator, plus grilele de ochire laterale. Nu am ace mai groase, nu eram pregatit pentru asemenea colimator
Din pacate parbrizul NU are nici un fel de rame, este absolut lis. Daca ramele ar fi fost profilate, le faceam la mina fara discutie.Asa, o sa ma chinui mai tare ( daca-am fost prost, asa-mi trebuie! trebuia sa-mi aleg si eu 1/48 sau 1/32, nu microbii astia )
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 17 May 2013 - 01:06 PM
#49
Postat 19 May 2013 - 01:38 PM
Aha, am lipit și portierele, le-am pictat cu maro simularea pernuțelor de piele care îmbrăcau marginea lor superioară.
Dacă tot am refăcut bechia, am făcut-o puuuțin mai înaltă, în referințe așa arată, cea OOB era cam scurtă.
To be continued...
Noroace!
Acum văd ca pozele iar nu-s tocmai clare, cel puțin ultimele două. Prost fotograf mai sînt!
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 19 May 2013 - 01:40 PM
#50
Postat 19 May 2013 - 02:10 PM
Din ultimul tau post, sa inteleg ca ai lipit benzile metalice (tabla de cupru) peste vopseaua alba a capotei motorului ? Nu-i tocmai bine ceea ce ai facut.
Legat de claritatea imaginilor; pana la urma ii dai tu de capat....
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 19 May 2013 - 02:10 PM
#52
Postat 19 May 2013 - 05:37 PM
AdiP, deocamdată mă feresc de "stiren tras". Este o tehnică total străină mie, am īncercat s-o fac și eu , nu am reușit nimic, deocamdată folosesc ce am, NU mă pricep clar la tras fire de stiren Benzile metalice nu-s tocmai din tablă de cupru...Este un material mai special, să-i zic așa, un fel de plastic metalizat, se folosește la blindajul unor cabluri speciale. Nu am știut deloc din ce să fac benzile astea metalice...Aluminiul alimentar este foarte subțire,era lipsit total de realism. Tabla de cupru, chiar și cea mai subțire pe care o aveam( nu mult mai groasă ca folia folosită,totuși), era destul de rezistentă mecanic, iar eu nu am reușit să tai benzi atīt de īnguste din ea. Așa că am folosit folia asta specială( pe care și uitasem c-o am...), care s-a taiat perfect, s-a īntins foarte frumos(este un plastic-polimerizat,dracul să-l ia, are "memorie" cumva, ca metalul ) și nu este lipit decīt īn doua puncte, la īnceput și la sfīrșit. Stă perfect, a rezistat fără mofturi la toate manipulările ulterioare, mai ales cīnd am montat și īntins ultimele hobane, cele prinse chiar de capota motorului. Le-am pus la sfīrșit pentru că așa am văzut c-au facut niște ruși, unul din ei a scos o minune de machetă, poate o să pot și eu cīndva Din fotografii am văzut că erau ambele situații: benzile rămase curate și lucioase (erau din inox !??), sau vopsite odată cu camuflajul( īn urma reparațiilor, poate?) Īn singura fotografie cunoscută de mine a lui "52 roșu" nu se văd, motorul este acoperit total c-o husă de protecție( sau ajutătoare pentru agregatul de īncălzit motorul?), așa că au rămas metal curat.
Z-mare, am reținut chestia cu acul de seringă, asa ceva a folosit și rusul de care vorbeam mai sus, dar momentan nu aveam unul atīt de gros( da, cam de 1,2mm), am doar foarte subțiri, de 0,3 și 0,6mm. Data viitoare voi fi mai bine aprovizionat, promit !
Ăsta este produsul ...finit, să zicem:
A fost o lucrare destul de grea pentru mine. Am testat multe tehnici noi, premiere absolute pentru mine. Am folosit pentru prima dată un aerograf, chiar așa primitiv. Dar mi-a plăcut ! Este prima dată cīnd simt c-am făcut o machetă, nu am asamblat doar un kit. Bineīnțeles că nu-i prea grozavă, dar este un nou īnceput. Și chiar m-am bucurat că am teminat bolșevicul ăsta micuț, sper să vă placă cīt de cīt și vouă.
Mult noroc la toți colegii !!
#55
Postat 23 May 2013 - 05:53 PM
Ai sa vezi, cand incepi sa lucrezi cu aerograful, cum se va schimba si finish-ul rezultant. La fel, lacurile niveleaza straturile de vopsea si te aduc in scara.
Desi venind din partea mea pare caterinca, alege-ti machete bune (nu neaparat scumpe), care sa-ti usureze munca.
Eu personal apreciez mult modul in care te-ai dedicat acestui proiect si ai incercat sa surmontezi lipsurile kit-ului. Sunt multi machetisti care o dau cotita si se scuza, limitandu-se la OOB. E treaba fiecaruia, bineinteles, insa tot automultumire se cheama.
Spor in continuare!
#57
Postat 23 May 2013 - 10:49 PM
Am īncercat pe cīt mi-a fost posibil, cu materialele și sculele avute la dispoziție, să fac o machetă cīt mai "arătoasă". Și mă voi strădui īn continuare să mă perfecționez, să capăt un fel de rutină, munca la micuț a fost destul de chinuitoare, tot īntrebīndu-mă " acum ce naiba trebuie să fac??? "
Urmează īncă cīteva machete-test, ca să zic așa ( Airfix P-40E, Novo/Frog Tupolev SB-2 și Heller P-61), după care sper să pot ataca stocul de machete "serioase" cu mai multă pricepere. Subscriu cu hotărīre la cele zise de Alexelu', atunci cīnd achiziționez un kit, īncerc să-l iau pe cel mai bun și mai corect dintre cele posibile, mi se pare o muncă sisifică și oarecum masochistă să īncerci să corectezi N'șpe mii de erori la un kit, cīnd ai la dispoziție unul infinit mai bun. Aceste kituri "test" fac parte din vechiul meu stoc , achiziționate īntr-o epocă īn care nu se găseau decīt cu mare greutate, și īn care cumpăram fară nici un discernămīnt absolut TOT ce găseam pe piață la momentul respectiv...
Vă salut și sper să īnvăț cīt mai multe de la voi !( am ce...)
#58
Postat 24 May 2013 - 07:39 AM
Īmi pare rau că nu ți-e bună lupa aia, da' cum ți-am zis de atunci, am luat-o īntr-un impuls de moment, și cānd bagajele erau gata făcute și cam la limită de kile.
#59
Postat 24 May 2013 - 12:19 PM
#60
Postat 07 June 2013 - 12:39 PM
Aceasta postare a fost editata de dakian67: 07 June 2013 - 12:46 PM