Messerschmitt Bf 109 F2 - Hans "Assi" Hahn 1 / 48 ICM
#1
Postat 04 January 2013 - 12:05 PM
Salut prieteni,
A inceput un nou an, sper unul mai bun in care sa finalizez machetele incepute anul trecut.
Astazi este ultima mea zi de concediu si sunt multumit ca am reusit sa finalizez un kit care mi-a dat ceva de lucru la montare si nu numai. Pentru cei care nu cunosc kit-ul ICM se vor lovi de multe probleme, voi sublinia trei probleme mai grave ale kit-ului:
- jumatatile de fuselaj sunt strimbe, a fost nevoie de mult efort si apa fierbinte sa reformez fuselajul in asa fel incit ampenajul vertical sa stea drept nu inclinat.
- capatele aripilor sunt parti separate si vin lipite de aripa dar sunt cu aproximativ 1,5 mm mai subtiri ! Trebuie slefuit din greu la aripi inca inainte de a fi lipite intre ele!
- pe intrados intre aripa si fuselaj se formeaza o treapta, dar este relativ usor de remediat. Necesita in schimb ceva regravari pentru a nu pierde panourile...
Macheta are in general un "fit" slabut, peste tot trebuie intervenit putin cu pila, cu cutitul... dar lasind problemele acestui kit poti scoate o macheta decenta. De la buna'nceput am vrut sa fac un Bf 109 cu motorul vizibil. Motorul DB 601 N este destul de frumos reprodus, lipsesc micile detalii care trebuie adaugate. La modelul meu a reusit sa adaug ceva mai mult pe partea stinga a motorului, pentru partea dreapta nu am avut referinte prea bune... Am sa mai studiez problema poate am sa mai pot aduaga citeceva.
Cockpit-ul a primit un set Eduard iar tevile de esapament sunt de la Quickboost, ambele sunt pentru kit-ul ICM.
Vopsirea a fost defapt marea incercare . Prima a fost dilema schemei de vopsire si aici ai multumesc lui Bill si AdiP pentru ajutor, a doua problema a fost faptul ca am fost intotdeauna intimidat de camuflajul acestor avioane. Pentru acest modell am folosit fantasticele vopsele Gunze Laquer pe care vi le recomand daca doriti sa lucrati la mare viteza. Pentru extradosul aripilor si al profundoarelor am folosit masti ridicate pentru o trecere foarte usor gazata intre RLM-uri. Pentru fuselaj am vopsit "free hand". Intreaga macheta a primit doua straturi generoase de lac Gunze GX 100 Super Gloss. Nu retin sa fi vopsit vreodata o macheta sa straluceasca atit de tare ca acesta. Am avut si un motiv, decalurile pe care urma sa le folosesc au fost de la Autentic Decals. Nu stiu dece, dar am avut o presimtire ca treaba nu va merge bine, si asa sa si intimplat dupa ce am aplicat vreo 8 decaluri am fost nevoit sa ma opresc. Am reusit sa obtin un set de la Revell cu care am terminta macheta. Restul este finalizat asa cum am facut intotdeauna...
A inceput un nou an, sper unul mai bun in care sa finalizez machetele incepute anul trecut.
Astazi este ultima mea zi de concediu si sunt multumit ca am reusit sa finalizez un kit care mi-a dat ceva de lucru la montare si nu numai. Pentru cei care nu cunosc kit-ul ICM se vor lovi de multe probleme, voi sublinia trei probleme mai grave ale kit-ului:
- jumatatile de fuselaj sunt strimbe, a fost nevoie de mult efort si apa fierbinte sa reformez fuselajul in asa fel incit ampenajul vertical sa stea drept nu inclinat.
- capatele aripilor sunt parti separate si vin lipite de aripa dar sunt cu aproximativ 1,5 mm mai subtiri ! Trebuie slefuit din greu la aripi inca inainte de a fi lipite intre ele!
- pe intrados intre aripa si fuselaj se formeaza o treapta, dar este relativ usor de remediat. Necesita in schimb ceva regravari pentru a nu pierde panourile...
Macheta are in general un "fit" slabut, peste tot trebuie intervenit putin cu pila, cu cutitul... dar lasind problemele acestui kit poti scoate o macheta decenta. De la buna'nceput am vrut sa fac un Bf 109 cu motorul vizibil. Motorul DB 601 N este destul de frumos reprodus, lipsesc micile detalii care trebuie adaugate. La modelul meu a reusit sa adaug ceva mai mult pe partea stinga a motorului, pentru partea dreapta nu am avut referinte prea bune... Am sa mai studiez problema poate am sa mai pot aduaga citeceva.
Cockpit-ul a primit un set Eduard iar tevile de esapament sunt de la Quickboost, ambele sunt pentru kit-ul ICM.
Vopsirea a fost defapt marea incercare . Prima a fost dilema schemei de vopsire si aici ai multumesc lui Bill si AdiP pentru ajutor, a doua problema a fost faptul ca am fost intotdeauna intimidat de camuflajul acestor avioane. Pentru acest modell am folosit fantasticele vopsele Gunze Laquer pe care vi le recomand daca doriti sa lucrati la mare viteza. Pentru extradosul aripilor si al profundoarelor am folosit masti ridicate pentru o trecere foarte usor gazata intre RLM-uri. Pentru fuselaj am vopsit "free hand". Intreaga macheta a primit doua straturi generoase de lac Gunze GX 100 Super Gloss. Nu retin sa fi vopsit vreodata o macheta sa straluceasca atit de tare ca acesta. Am avut si un motiv, decalurile pe care urma sa le folosesc au fost de la Autentic Decals. Nu stiu dece, dar am avut o presimtire ca treaba nu va merge bine, si asa sa si intimplat dupa ce am aplicat vreo 8 decaluri am fost nevoit sa ma opresc. Am reusit sa obtin un set de la Revell cu care am terminta macheta. Restul este finalizat asa cum am facut intotdeauna...
#8
Postat 04 January 2013 - 06:29 PM
Se vede ca l-ai muncit. Adica si montajul si vopsirea arata foarte bine.
Personal, nu sunt un fan al avioanelor cu capace deschise - in primul rand, mi se pare ca strica liniile avionului, iar F2-ul chiar are niste linii superbe. Dar asta e o chestiune de gust.
In al doilea rand, si asta e valabil si aici, grosimea capotelor este foarte, foarte vizibila si cam imposibil de remediat.
Personal, nu sunt un fan al avioanelor cu capace deschise - in primul rand, mi se pare ca strica liniile avionului, iar F2-ul chiar are niste linii superbe. Dar asta e o chestiune de gust.
In al doilea rand, si asta e valabil si aici, grosimea capotelor este foarte, foarte vizibila si cam imposibil de remediat.
#9
Postat 04 January 2013 - 07:02 PM
Va multumesc baieti pentru aprecieri, ma bucur ca va place!
@ alexelu - stii ca acum vreo doi - trei ani am vazut macheta lui wurger (era un FW 190 D parca) si mi-a placut atit de mult cum l-a facut cu capota deschisa, motor, detalii si la scara aia a voastra data naibii de 1/72, arata impecabil! Atunci mi-am zis, si parca i-am spus si lui ca am sa fac unul la 1/48. Am cumparat Kit-ul de FW dar si Bf, iar Bf -ul imi era mai drag, asa ca am inceput cu el. Modelismul este o pasiune care incet incet te incita la lucruri tot mai complexe, in cazul meu a fost doar o usoara detaliere a motorului. Nu am machete cu capota deschis si mi-am zis, oricum potrivirea pieselor lasa de dorit, hai sa-l fac pe asta deschis . O alta chestie este ca am prin gustul "nemtilor"si ma gindesc sa imi fac niste Bf-uri in variantele E,F,G si care mai sunt chiar daca nu au mai fost atit de importante din ele.
Capota este intradevar destul de groasa dar eu am mai adaugat putin stiren, am facut nervurile de interior de la capota. Am retinut ideea, daca am sa mai fac unul (probabil cel de la Zvezda) am sa subtiez mai mult capota ca sa para mai subtire!
@ alexelu - stii ca acum vreo doi - trei ani am vazut macheta lui wurger (era un FW 190 D parca) si mi-a placut atit de mult cum l-a facut cu capota deschisa, motor, detalii si la scara aia a voastra data naibii de 1/72, arata impecabil! Atunci mi-am zis, si parca i-am spus si lui ca am sa fac unul la 1/48. Am cumparat Kit-ul de FW dar si Bf, iar Bf -ul imi era mai drag, asa ca am inceput cu el. Modelismul este o pasiune care incet incet te incita la lucruri tot mai complexe, in cazul meu a fost doar o usoara detaliere a motorului. Nu am machete cu capota deschis si mi-am zis, oricum potrivirea pieselor lasa de dorit, hai sa-l fac pe asta deschis . O alta chestie este ca am prin gustul "nemtilor"si ma gindesc sa imi fac niste Bf-uri in variantele E,F,G si care mai sunt chiar daca nu au mai fost atit de importante din ele.
Capota este intradevar destul de groasa dar eu am mai adaugat putin stiren, am facut nervurile de interior de la capota. Am retinut ideea, daca am sa mai fac unul (probabil cel de la Zvezda) am sa subtiez mai mult capota ca sa para mai subtire!
#11
Postat 04 January 2013 - 10:52 PM
Frumos. Este ceva nepamantesc in modul in care le vopsesti. Si ca intotdeauna, superb.
Problema grosimii capotajelor este intalnita si la capacele trenului de aterizare, asa ca-i oarecum dificil de scapat de ea.
Citeaza
Restul este finalizat asa cum am facut intotdeauna...
Problema grosimii capotajelor este intalnita si la capacele trenului de aterizare, asa ca-i oarecum dificil de scapat de ea.
#14
Postat 05 January 2013 - 01:36 AM
Salut Tibi,un an bun sa ai.cand am deschis pe topic si am deschis prima poza am exlamat pur si simplu Waw !!.Arata superb,dichisit si la locul lui fara exagerari.Toata admiratia pentru modul curat si exact in care rezolvi machetele in general,dar pe nemtesti chiar nu te vazusem.Chitul ICM e dat naibi de problematic .L-am asamblat si eu acum cativa ani si din cauza problemelor descrise deja de tine am clacat si nu l-am terminat.Mai are si o hiba care e doar o parere personala:dupa studiul unor poze fuselajul posterior in zona imediat dupa cabina mi se parea prea colturos,la fel si jos imediat dupa aripa.Spor sa ai. Poate pui langa el pe viitor si un Fw 190.
#15
Postat 05 January 2013 - 02:24 AM
Intradevar, macheta lui Calin epe de-oparte motivatoare, iar pe de alta, descurajanta. Adica parca ai vrea si tu, dar mai bine te abtii, pentru ca e greu de intrecut - asa a fost cel putin in cazul meu.
Si inca ceva - desi nu ai pus o poza direct din fata, pneurile par prea cracanate (adica par montate paralel cu jambele). In realitate, intre roata si jamba exista un unghi destul de pronuntat.
Si inca ceva - desi nu ai pus o poza direct din fata, pneurile par prea cracanate (adica par montate paralel cu jambele). In realitate, intre roata si jamba exista un unghi destul de pronuntat.
#17
Postat 05 January 2013 - 01:49 PM
Hey baieti! Multumesc pentru aprecierile voastre!
@ hartman - da, kit-ul are multe bube dar asta am si cautat, un kit cit se poate de ieftin (l-am luat de la Pavel cu vreo 25 Ron parca, fara decaluri, fara instructiuni) la care sa incerc genul asta de vopsire care ma incita pe deoparte, pe alta ma ingrozea! Am niste machete pe rol, acum insist la un F 16 DG (Italeri/Kinetic) cu multe, multe probleme! Dupa ce curat cutiile in care le-am pus si de care ma tot impiedic vreau sa fac un kit la care sa nu pun nimic in afara de centuri. Ma gindesc la un Mosquito de la Tamiya care este inraft si imi face cu ochiul . Pe parcursul acestui an vreau sa fac si FW 190 A8 de la Eduard, si el este in dotare.
@ alexelu - da, ai dreptate, voi remedia problema ca rotile sunt oricum "incorecte", adica le lipseste acel profil tip "cirnatz". Alta buba este coafa elicei si elicea. La coafa, deschizatura pentru elice este incorecta iar la elicea, palele sunt putin prea scurte. Am vrut sa le cumpar de la Ultracast dar astept, poate gasesc alternative mai ieftine. ( Elice si coafa Ultracast) (roti rasina )
Salutari, Tibi
@ hartman - da, kit-ul are multe bube dar asta am si cautat, un kit cit se poate de ieftin (l-am luat de la Pavel cu vreo 25 Ron parca, fara decaluri, fara instructiuni) la care sa incerc genul asta de vopsire care ma incita pe deoparte, pe alta ma ingrozea! Am niste machete pe rol, acum insist la un F 16 DG (Italeri/Kinetic) cu multe, multe probleme! Dupa ce curat cutiile in care le-am pus si de care ma tot impiedic vreau sa fac un kit la care sa nu pun nimic in afara de centuri. Ma gindesc la un Mosquito de la Tamiya care este inraft si imi face cu ochiul . Pe parcursul acestui an vreau sa fac si FW 190 A8 de la Eduard, si el este in dotare.
@ alexelu - da, ai dreptate, voi remedia problema ca rotile sunt oricum "incorecte", adica le lipseste acel profil tip "cirnatz". Alta buba este coafa elicei si elicea. La coafa, deschizatura pentru elice este incorecta iar la elicea, palele sunt putin prea scurte. Am vrut sa le cumpar de la Ultracast dar astept, poate gasesc alternative mai ieftine. ( Elice si coafa Ultracast) (roti rasina )
Salutari, Tibi
#18
Postat 05 January 2013 - 08:16 PM
Lasind la o parte micile scapari, este o macheta suparba. Nu perii pe nimeni, dar este un lucru cu care ne-a obisnuit Tibi! Toata stima!
Cit descpre kit-ul de la ICM, ce sa zic, e plin de probleme, nu numai cel la 1/48, ci si la 1/72. As zice ca deformarile se trag de la subtirimea plasticului si incompatibilitatea intre partile matritei ce au format diferitele rame ale aceluiasi kit.
In privinta grosimii unor parti (cupola, capota motor, voleti tren), treba se poate remedia prin degrosare sau flolosirea fotoinciziilor. Legat de cupola, Radub face niste cupole excelente pentru Bf109, din pacate doar pentru scara 1/32.
Cit descpre kit-ul de la ICM, ce sa zic, e plin de probleme, nu numai cel la 1/48, ci si la 1/72. As zice ca deformarile se trag de la subtirimea plasticului si incompatibilitatea intre partile matritei ce au format diferitele rame ale aceluiasi kit.
In privinta grosimii unor parti (cupola, capota motor, voleti tren), treba se poate remedia prin degrosare sau flolosirea fotoinciziilor. Legat de cupola, Radub face niste cupole excelente pentru Bf109, din pacate doar pentru scara 1/32.
Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 05 January 2013 - 08:25 PM