Photo-etched
#1
Postat 20 April 2006 - 09:25 PM
Va rog sa ma lamuriti si pe mine , ce anume e acest produs :
"photo-etched Gloster Gladiator MK.1 (1+2) " , sau mai clar ce inseamna in modelism "photo-etched " , acestea am observat ca sunt toate produse fara imagine.
Si ca o sugestie , pt Pavel, ar fi minunat daca ati putea da marimea produselor in centimetri , mai ales la cladiri.
Va multumesc !
xtro
#2
Postat 21 April 2006 - 07:58 AM
xtro, la Apr 20 2006, 09:25 PM, a spus:
Va rog sa ma lamuriti si pe mine , ce anume e acest produs :
"photo-etched Gloster Gladiator MK.1 (1+2) " , sau mai clar ce inseamna in modelism "photo-etched " , acestea am observat ca sunt toate produse fara imagine.
Si ca o sugestie , pt Pavel, ar fi minunat daca ati putea da marimea produselor in centimetri , mai ales la cladiri.
Va multumesc !
xtro
Despre photo-etchd sper sa zica mai mult un expert, eu am scanat unul pentru Sopwith 1 1/2 Strutter.
Multumesc pentru sugestie, o sa incerc sa dau dimensiuni la case
#3
Postat 21 April 2006 - 11:11 AM
I-mi pare rau , dar i-mi manifest din nou nestiinta. Raspunsul dat tot nu m-a lamurit . Abtibilduri nu sunt , vad aceste imagini in negativ , am vazut in alte situri modele la care s-au folosit "photo-etched" si apar cu mici portiuni colorate in bronz-auriu . Sabloane de vopsire , masti ?
Asta e intrebarea : din ce sunt si cum se folosesc ? Daca s-a mai discutat tema ,
un link ceva...
Multam !
xtro
#4
Postat 21 April 2006 - 11:34 AM
Sunt piese metalice care se decupeaza usor si se monteaza pe machete fie acolo unde nu exista piesa, fie acolo unde piesa din plastic este prea grosolan facuta.
Uneori aceste piese sunt desfasurata unui blindaj, cilindru, etc.
In cea mai mare parte a lor sunt facute din alama de unde si culoarea despre care scriai (colorate in bronz-auriu), dar uneori photo-etched poate fi din fier.
In imagine, in stanga, photo-etched din otel, iar in dreapta din alama.
Bafta!
#5
Postat 21 April 2006 - 11:45 AM
Pe acest Forum nu am gasit decat o singura mentiune despre photo-etched ,
dar fara alte explicatii .
Acestea vin si cu o schema cu locurile de montare ? Presupun ca se lipesc normal ,
adica nu sunt autoadezive .
Multumesc !
xtro
#7
Postat 21 April 2006 - 12:06 PM
xtro, la Apr 21 2006, 11:45 AM, a spus:
adica nu sunt autoadezive .
Unele vin cu o oarece shema, altele nu. Depinde!
Pentru lipit, de cele mai multe ori, folosesc Contacta Special de la Revell. Si superglue ar fi o solutie, dar in cazul asta este nevoie de mai multa atentie.
Bafta!
#9
Postat 21 April 2006 - 05:21 PM
Piesele ce se asambleza inainte de vopsire pot fi lipite si cu cositor, astfel poti sa le maresti rezistenta mecanica, uneori chiar e nevoie de asta!
Trebuie manipulate cu grija, sar din penseta cind te astepti mai putin
#10
Postat 21 April 2006 - 08:55 PM
#11
Postat 21 April 2006 - 09:10 PM
- cu o forfecuta taiand cu atentie. Forfecuta trebuie sa fie de buna calitate.
- cu un cutter pe o suprafata care sa nu permita deformarea.
Dupa taiere, se debavureaza dupa gust cu o pila fina, cu o pila diamantata, cu smirghel, sau chiar deloc daca s-a taiat cu grija cu forfecuta
Nu prea exista deformare iremediabila, pentru ca-s tabla si se pot indrepta la loc... E drept, cu ceva talent se pot distruge, dar cu un pic de atentie nu exista probleme.
Diferente la vopsire se vad doar daca vopsesti strat foarte subtire, dar in mod normal nu sunt diferente. Acrilice sau emailuri, e cam indiferent pentru ca nici unele nu fac priza in material. La piese mari e utila, daca se poate, o smirgheluire fina (800) pentru a da vopselei o sansa sa prinda mai bine
De lipit, merge si superglue-ul, epoxi, si orice adeziv de contact. Merge si cu PVA, si cu lac lucios, pentru piese mici / fine si unde nu e solicitare mecanica mare. Nu merg cele care se bazeaza pe atacarea plasticului, pentru ca nu e cazul la PE.
#12
Postat 22 April 2006 - 12:54 AM
Uni mai jmecheri ataca tabla in mai multe randuri obtinand astfel desene mai complexe si reliefuri - vezi cadranele ornicelor de la bordul unor zburatacitoare.
Efectul folosirii unor astfel de piese este vizibil mai ales in poze, si la scarile mici.
Astfel, un cockpit de Me109 lasat asa cum l-a facut producatorul (adica relief de plastic) va arata dupa vopsire ca-cum ar fi inecat in ceara (adica grosolan).
Cu PE (prescurtare neoficiala) acesta vine mai in scara si nu mai e asa suparator pentru ochiul esperimentat al bizonului cunoscator.
Cat despre efectul PE asupra profanilor.....Acesta este nul, ei fiind mult mai interesati..."CAT BAGA ASTA FRATE LA ORA ?"
Ne pare rau ca cei mai noi dintre noi nu gasesc explicatii la tot ce si-ar dori dar vedeti 'm-neavoastra noi ne-am bosorogit pe bancurile de lucru si tindem sa credem ca toata lumea stie ca praful ala de pe masa sunt de fapt recolta de nituri facuta cu acul hipodermic in doua zile si nu niste mizerie menita scrumierei.
Oricum suntem deschisi la lamuriri...Pe unii chiar ii calmeaza chestia asta
#13
Postat 22 April 2006 - 08:44 AM
Refritor la taiare as mai venicu niscai precizari:
- ATENTIE la taierea cu cutter-ul, cind tai ultima prindere, piesa trebuie tinuta cu degetul celeilalte miini, atfel zboara mai ceva ca naveta! Pentru a preintimpina acest efect, cu urmari adesea irecuperabile, piesa da taiat se poate fixa, in prealaiul, pe suportul de taiat (ce poate fi o suprafata de textolit, pertinax sau sticla, in nici un caz carton!!!!), cu nitica banda adeziva. Cutitul se tine cit mai aproape de piesa, inclinat in asa fel incit unghiul dintre piesa si cutit sa fie cit mai mare, cu alte cuvinte inclinam cutitul spre masa. Aceast procedeu te scuteste de multe ori de pilit resturile piesei de prindere, pilit ce nu este intotdeauna posibil (nu mai ai cum prinde piesa pentru a o pili sau este prea fragila!)
Atentie la pisele ce trebuiesc pliate: ele trebuie indoite corect din prima, tabla nu sufera prea multe indoiri/deszdoiri si se rupe pe linia de pliere! Plierea se face in asa fel incit linia ajutatoare gravata sa vina pe interior!
(na, cu totii la un loc am pus de un articol! Mai trebuie niscai fotografii. Dar acum nu prea mai e timp....)
#14
Postat 22 April 2006 - 09:12 AM
wurger, la Apr 22 2006, 12:54 AM, a spus:
Ne pare rau ca cei mai noi dintre noi nu gasesc explicatii la tot ce si-ar dori dar vedeti 'm-neavoastra noi ne-am bosorogit pe bancurile de lucru si tindem sa credem ca toata lumea stie ca praful ala de pe masa sunt de fapt recolta de nituri facuta cu acul hipodermic in doua zile si nu niste mizerie menita scrumierei.
Oricum suntem deschisi la lamuriri...Pe unii chiar ii calmeaza chestia asta
Cei mai noi dintre voi , intreaba, cei mai vechi dintre voi, raspund, asta e si una dintre menirile acestui nemaipomenit forum. Cit despre efectul PE asupra profanilor, sa nu generalizam.
Treaba e ca am adus de la Hasegawa un kit IJN BATTLESHIP MIKASA si pe linga el doua kituri de accesorii (in mare parte foto-decupaje) pentru aceasta nava. Asta va fi nu numai debutul meu in ceea ce priveste kiturile de nave ci si in ceea ce priveste lucrul cu fotodecupaje (ce am folosit la sd.kfz 260 nu se pune). Avind in vedere ca arata foarte bine (si nu in ultimul rind ca au costat de doua ori mai mult decit kitul navei), ar fi pacat sa nu le utilizez corespunzator.
Asa ca "bosorogule", tine aproape, ca intrebarile nu vor lipsi.
Va multumesc tuturor pentru informatii.
#17
Postat 14 December 2006 - 02:37 PM
Vezi:
http://www.jadarhobb...c-18_24_25.html
http://www.moduni.de.../cPath/10000000
http://www.squadron.com
http://www.luckymodel.com/
#19
Postat 18 December 2006 - 01:03 PM
Dar nu trebuie sa va sperie transportul, pentru ca sunt si usoare si foarte putin voluminoase(adica intra intr-un plic). Pe unele site-uri, unele marci sunt chiar cu transport gratuit.