Ford T Ambulance 1917/1918 RPM-ARMO 1/35
#61
Postat 08 January 2013 - 05:52 PM
Poate trebuia sa prafuiesti mai mult sasiul ,fiindca arata putin ciudat cu praf pe langa decalsuri si zona de sub aparatorile de noroi curata , insa asta nu-i stirbeste din frumusete .
Deasemenea ai inegrit ( afumat ) sticla felinarului , caci nu-mi dau seama ?
#64
Postat 10 January 2013 - 09:56 AM
Cred ca am mai vazut-o la topicul lui Staric(jr).
Este o versiune oarecum intermediara, cu siguranta primita de la francezi, in varianta anului 1917.
"Echipa pentru combaterea frigurilor" indica si problemele cu care se confruntau autoritatile vremii, la noi in tara.Fotografia s-ar putea sa fie facuta imediat dupa incheierea razboiului.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 10 January 2013 - 09:57 AM
#66
Postat 13 January 2013 - 11:42 PM
#67
Postat 14 January 2013 - 09:46 AM
In ultima si penultima poza, sunt ambulante Ford T.
In poza cu cei patru raniti, pe targi, cred ca este o ambulanta de productie fanceza, probabil un Peugeot( nu-mi dau seama, m-am orientat dupa suspensia spate, care se vede destul de bine).
Interesant tunul naval de 120 mm, cel din hambar: este rusesc, judecind dupa uniforma artileristului care-l manevreaza;
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 14 January 2013 - 09:48 AM
#68
Postat 23 March 2013 - 10:02 AM
Din cat am observat, eu zic ca-i tot un Ford, nu Peugeot.
E destul de diferita fata de varianta prezentata in topic, insa ramane totusi interesanta (zic eu) pentru cei care mai doresc a avea in colectie un subiect inedit, pe deasupra si romanesc. Primitiva in forme si usor de reprodus.
Aceasta postare a fost editata de AdiP: 23 March 2013 - 10:31 AM
#70
Postat 24 March 2013 - 11:02 AM
Forma radiatorului nu as lua-o in calcul, raportandu-ma la radiatorul si forma tablelor pe care le vad pe Ford-ul asta :
Masinaria de mai sus are volan pe mijloc, insa in imaginea din postarea anterioara eu nu-l vad deloc. Daca ar fi intr-adevar cu volan pe dreapta, prima varianta care imi vine in minte ar fi britanica Wolseley. Putin probabil insa nu-i exclus.
Daca iau in calcul si suspensia spate, asa cum bine ai punctat tu - nu prea aduce a suspensie Ford. Aripile sunt clar table ordinare montate "la teren" iar nu aripi originale, parerea mea.
Daca ai cunostinta (eventual imagini) despre alte modele de masini ce au servit Crucea Rosie sub culori romanesti m-as bucura sa le impartasesti, sa lamuresc dilema creata de mine.
Merci in avans.
#71
Postat 24 March 2013 - 12:30 PM
De acolo am "extras" o fotografie anume (m-am referit atunci la ea).
O postez "in curat" - este vorba despre acelasi tip de ambulanta, si este un Peugeot(poate pe sasiu Fiat):
Ambulantele frantuzesti aveau atat lateralele cat si acoperisul, exclusiv din panza, in timp ce tipurile Ford, aveau caroseria din panouri de lemn, inclusiv partea superioara.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 24 March 2013 - 12:44 PM
#72
Postat 24 March 2013 - 06:31 PM
Din pacate nu am cunostinta de ambulantele folosite de aramata romana in WWI dar am "rascolit" linkul dat de Horia
http://www.culture.g...RPWD=4%24%2534P
si sunt cateva poze interesante ce pot fi studiate comparativ pentru a determina, eventual, carei marci ii apartine ambulanta.
#73
Postat 31 January 2014 - 09:55 PM
Se vede clar ca aproape nu mai aveau unde sa le depoziteze.
Dupa ce am vazut fotografia asta, sunt nevoit sa-i dau dreptate lui Mgc 151184 (Cristi) in ce priveste echiparea ambulantelor destinate frontului,cu pneuri albe.
Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 January 2014 - 10:08 PM