Forum Machete,Modelism,Hobby: Ford T Ambulance 1917/1918 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Ford T Ambulance 1917/1918 RPM-ARMO 1/35

#1 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 December 2012 - 07:41 PM

Conversia unui Ford T intr-un Ford T Ambulance, plecind de la ceea ce ofera RPM si ajutat de kitul de rasina de la ARMO, este pentru mine un subiect inedit si printre putinele care ating tema Primului Razboi Mondial (in fapt, chiar primul la acest capitol).
Venita dintr-o epoca in care monoclul si cilindrul erau inca la moda, masina asta ar fi un bun exemplu despre cum si ce insemna asistenta sanitara pentru soldatii raniti, in anii groaznici ai Marelui Razboi.

Macheta, la final, va reprezenta in fapt un Ford T Ambulance modelul anului 1918. Din cat am observat in cautarile mele, au existat mai multe versiuni ale masinii, usor diferite in ce priveste caroseria, si cel putin doua tipuri de sasiu: cel din 1917 si unul alungit, model 1918.

Intrarea acestei autosanitare pe frontul din Europa (Franta evident) are o istorie a sa, pe care o cuprind in topic, pentru ca imi pare interesanta si utila.
Povestea ar fi cam asa:
O misiune militara franceza a vizitat SUA in aprilie 1917. In timpul acestei vizite, a fost inaintata o solicitare catre Departamentul de Razboi, din partea guvernului francez, pentru 100 de sectiuni de ambulante, cu cate 20 de masini si 25 de oameni, fiecare.
Se pare ca aceasta solicitare a venit ca urmare a evaluarii rezultatelor obtinute de catre American Ambulance Service , o organizatie privata ce actiona alaturi de armatele franceze, incadrata cu voluntari americani si francezi.
Secretarul de Razboi, a autorizat livrarea materialului solicitat.
Imediat a fost ridicata in discutie problema caroseriei noilor ambulante: cum sa arate si mai ales ce dotari sa ofere. Ambulantele Ford urmau sa fie proiectate dupa specificatiile cerute de partea frnaceza, astfel ca au fost consultate toate sursele in privinta materialelor si a designului, in limita timpului disponibil. Fiecare ins care participase in Franta, in cadrul American Ambulance Service, si care a putut fi gasit, a fost consultat si i s-a cerut parerea.
In privinta designului, s-a presupus ca modelele aflate in serviciu in acel moment, sunt cele mai potrivite. S-a procedat la copierea cat mai fidela, folosidu-se fotografii luate pe teren in Franta si relatarile celor care au avut ocazia sa serveasca pe ambulante, pe front. Mai multe modele de caroserie au fost realizate, montate pe sasiuri de Ford, standard, apoi au fost comparate intre ele, sub toate aspectele, cautindu-se cat mai multe similitudini cu ambulantele de productie franceza.
In luna mai 1917, s-a ajuns la o concluzie si a fost stabilit modelul de caroserie care urma sa intre in productia de serie.
Intre timp, francezii si-au marit solicitarea, la 120 de sectiuni, cu 2400 de autosanitare. Americanii, la randul lor, au cautat sa identifice firmele capabile sa asigure productia subansamblelor pentru aceste caroserii, fiind necesar un numar mare pentru posibilitatile de productie a acelor timpuri, raportat la un interval de timp atat de scurt.
Au ajuns rapid la concluzia ca singura cu reputatie, seriozitate si experienta in productia de masa, capabila sa realizeze aceste cerinte, este Ford Motor Co.
Intrebata daca poate face fata ritmului de productie, firma a acceptat imediat.
Ca material necesar constructiei caroseriilor, a fost ales lemnul. Coniferele din California pentru panourile laterale, pinul galben pentru podea, stejarul sau frasinul pentru cadrele de rezistenta. Compania Ford a ajuns, insa, la concluzia ca materialul lemnos, cheresteaua de conifere, nu poate fi livrata intr-un termen mai scurt de 60 de zile, ceea ce era inacceptabil. Un membru al serviciului de ambulanta, veteran intors din Europa, a sugerat ca panourile laterale sa fie facute din placi de lemn compozite, idee care a fost imbratisata imediat, fiind considerata satisfacatoare sub aspectul costurilor si a timpului. Respectivele panouri putea fi produse imediat si in cantitate suficienta. A fost construit un model din aceste materiale, in acord cu designul stabilit, asamblat pe un sasiu Ford, apoi a fost testat pe drumuri foarte rele, urmarindu-se comfortul relativ atat pentru echipajul medical cat si pentru pacienti. Rezultatele au fost multumitoare.
Modelul a fost acceptat de francezi, iar contractul a fost incredintat desigur, lui Ford Motor Co.

Prețul plătit pentru o ambulanta completa era de $ 475, pentru un set de piese de schimb pentru fiecare mașina, de 22.72 dolari per set, iar pentru seturi de piese de schimb suplimentare, pentru 20 de masini, 561.81 dolari pe set.
Productia a început în luna iulie și s-a desfasurat cu asemenea rapiditate, încât au fost intampinate dificultati serioase cu privire la mutarea/iesirea si depozitarea masinilor din fabrică si din cauza lipsei spatiului de depozitare in portul de îmbarcare.
In scopul de a reduce aglomerarea, 100 ambulante complete au fost trimise la nou înfiintatul depozit de ambulante, din Louisville- Kentucky, unde au fost asamblate și expediate către diverse organizații de profil, din Statele Unite ale Americii.
Câteva exemplare au fost ambalate in cutii pentru export, si au fost trimise catre serviciile de ambulanta de peste mări, spre a servi acolo.
Contractul a fost încheiat în prima parte a lunii septembrie a acelui an, iar 2350 de ambulante complet echipate au fost expediate în Franța, pe 15 octombrie 1917.Restul de 50 au ramas in dotarea Serviciului de Ambulanta a Armatei Statelor Unite la Allentown, Pa, în scopuri de instruire. Acest serviciu a fost organizat pentru a coopera cu armata franceză.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 22 December 2012 - 07:53 PM


#2 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 22 December 2012 - 09:10 PM

Cum s-a ajuns la modelul 1918:
- tipul de caroserie conceput īn 1917, și livrat de Ford ca ambulanta īn străinătate, īn vara anului 1917, a fost criticat de seful Serviciului de Ambulanta al Armatei Statelor Unite.Plāngerile principale vizau faptul că spatiul era prea mic īn toate dimensiunile, că dispunerea dotarilor interne erau defectoasa, că usa de acces din spate era prea mare desi spatiul pentru pacientii mai inalti era insuficient, că protectia conducatorului auto era deficitara, că lada de scule era fragila, și că materialul din care era facuta caroseria, era prea slab.
Caroseriile construite īn Franța erau mai rezistente,fiind facute din lemn, iar īn partea de sus era suficient de rigida pentru a permite transportul pneurilor de rezervă. Una dintre aceste caroserii a fost expediata in Statele Unite, ca un exemplu de proiectare acceptabil. Aceasta a fost examinata cu atenție de către personalul diviziunii finanțare și furnizarea al Serviciului Medical al Armatei SUA. Specificațiile standard au fost modificate pentru a corespunde īn dimensiuni acestei caroserii.
Un nou tip de caroserie AA ambulanta a fost proiectat, construit, și perfecționat de catre General Motors Co. Calitățile și avantajele de noului model de caroserie AA erau suficiente pentru a justifica extinderea designului si la ambulantele Ford.
Anumite modificări au fost făcute la caroseria experimentală. Un eșantion a fost montat pe un sasiu special de Ford, cu o extensie de 15 inch.Schimbarile de proiectare a caroseriei au fost acceptate cu cāteva modificari.Noul design al ambulantelor Ford, cu ampatament extins și caroserie speciala, a fost aprobat oficial de către Departamentul de război, la 18 octombrie 1918.Una dintre cele mai importante īmbunătățiri la aceasta caroserie, a fost dispozitivul de īncărcare și asigurare a celei de-a treia targi. Īn ambulanta de tip vechi, ingustimea deschiderii cauza dificultăți considerabile la īncărcarea pacientului de pe targa superioară. La noua caroserie toată extremitatea din spate a fost inchisa cu o perdea ca si la caroseriile de tip AA.Sistemul cărucioriorului de īncărcare și asigurare a targii superioare de AA , a fost adaptat si la caroseriile Ford.Prelungirea ampatamentului s-a dovedit a fi satisfăcătoare și a īmbunătățit atāt aspectul cat si calitățile de drum ale vehiculului.Experiența acumulată cu acest lot de ambulante, a suscitat interesul on a a lărgi ampatamentul ambulantrlot care urmeau să fie achiziționate de catre Franța, īn conformitate cu cererile și estimările mentionate.


comparativ intre modelul "scurt" 1917... si modelul 1918, "lung"

Imagine atasata: IMG.jpg Imagine atasata: IMG_0001.jpg

#3 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 23 December 2012 - 01:29 PM

Revin la subiect, cu scuzele de rigoare pentru greselile de redactare pe care le gasiti in ceea ce am scris pana acum.

Dotarile interioare ale unei ambulante, asa cum sunt descrise intr-un caiet de sarcini englez, din perioada respectiva, ar arata cam asa:

Fiecare ambulanta transporta 4 brancarde (redusă mai tārziu la 3. n.m) cu perne, 8 pături , 1 pernă mare, 1foaie de cort impermeabila ; 1 perie pentru curatare sau un mop.
Īn fiecare grup de cinci ambulante,va exista una care transporta un RAMC( Royal Army Medical Corps .n.t.), conține următoarele echipamente: o sticlă(recipient) cu apă curata; o sticla de apa pentru uz medical, un recipient pentru supa fierbinte, vesela curata pentru hrănirea ranitilor, un pisoar(plosca medicala), trusa pentru curatarea paturilor(targilor), o perie. Doua ambulante din fiecare grup de cinci, transporta o lampă de ulei pentru iluminat interior, detașabila. Ambulanta care transporta ofiterii medici ai fiecărei secțiuni va avea in dotare si o lampa de mana cu acetilenă, de putere mare

Desigur, la toate acestea se adauga instrumentar medical aferent, bandaje, etc.

Cateva fotografii cu modele Ford( autentice sau reconditionate):
Imagine atasata: 1918.jpg Imagine atasata: 1918a.jpg

Imagine atasata: DSC_0072.jpg Imagine atasata: DSC_0073.jpg

si un link util, in care se pot vedea detalii, inclusiv interior
http://www.ww1histor...lance_Proje.php

#4 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 December 2012 - 12:58 PM

Cateva foto cu modul in care a fost conceputa conversia.
Podea+doua laterale+panou fata si panou spate+copertina; vin din bucati turnate separat. Sunt subtiri, se imbina frumos si mai ales, reduc greutatea modelului.
Imagine atasata: Picture 214.jpg Imagine atasata: Picture 215.jpg
Imagine atasata: Picture 216.jpg Imagine atasata: Picture 217.jpg

#5 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 26 December 2012 - 03:29 PM

Podeaua imi pare prea lunga in partea din fata.

Sarbatori fericite si

Bafta!

#6 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 26 December 2012 - 07:10 PM

Sarbatori fericite si tie Crios.
Podeaua este turnata dintr-o singura bucata cu sasiul si cadrele (din lemn) de pe dedesupt.Odata asamblata, prelungirea si cadrele astea fac legatura cu sasiul kitului din plastic. Nu prea ai cum sa gresesti.
Nu am o dimensiune clara a podelei, in lipsa de planuri la 1/35 pentru masina asta, deci va trebui sa-l cred pe cuvant pe cel care a facut masterul.
Oricum, dupa ce am asamblat bancheta si spatarul, parca lucrurile se mai leaga, nu mai pare atat de lunga

#7 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 26 December 2012 - 10:15 PM

Nu era vorba c-ai gresit tu, dar comparand pozele masinii reale pe care le-ai postat cu poza cu piesele rasinoase mi-a sarit in ochi o diferenta cam mare in zona din fata

Imagine atasata: Picture 214.jpg

ca sa fiu mai explicit am pus cu sageata rosie zona care mi se pare prea larga fata de pozele cu masina reala si locul unde pare sa trebuiasca sa fie roata din spate a masinii ca sa se apropie de masina reala.
Cu planurile la masina asta stiu ca-i o problema si din pacate nici eu nu le am, dar eu personal scurtam partea aia facand abstractie de ce este pe dedesubt.
N-o lua ca pe o critica ci ca pe o sugestie. Faci cum ti se pare ca este OK pentru tine.

Desi nu am poze cu Fordul ambulanta, am avut ocazia anul acesta sa fac poze unui Ford T incercand atat cat mi s-a permis sa prind cat mai multe detalii. Daca esti interesat am sa le postez.

Bafta!

#8 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 27 December 2012 - 10:02 AM

Crios, ai dreptate. :good:
Am procedat la compararea...hai sa spun trigonometrica, a kitului conversie raportat la fotografiile de epoca , am calculat anumite proportii si intr-adevar polonezii au turnat podeaua cu vreo 5 mm mai lunga. Drept urmare am procedat si eu la scurtarea partii din fata a podelei(in zona podului pedalier) si am modificat pe dedesubt ,toata lungimea sasiului (la partea din rasina a kitului ARMO), astfel incat acum caroseria "s-a scurtat" . Pentru ca am folosit metoda calculului proportiilor, nu pot baga mana in foc pentru cotele pe care le-am realizat, dar pot sa pretind ca ne aflam mult mai aproape de adevar, decat inainte, eventualele erori de lungime fiind acum neglijabile.
Multumesc pentru observatia ta, aveai intr-adevar dreptate. :hi:
Cat despre foto cu un Lizzie original,desigur posteaza-le ,te rog.

#9 Useril este offline   crios 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4898
  • Inregistrat: 29-November 04

Postat 27 December 2012 - 03:31 PM

Ma bucur ca ti-am putut fi de ajutor.

Chiar daca nu se refera la modelul pe care il ai in lucru parte dintre poze este posibil sa-ti foloseasca, daca nu la acest proiect poate la unul viitor.

Imagine atasata: ford.jpg Imagine atasata: ford_1.jpg
Imagine atasata: ford_2.jpg Imagine atasata: ford_3.jpg
Imagine atasata: interior1.jpg Imagine atasata: interior2.jpg
Imagine atasata: interior3.jpg Imagine atasata: motor1.jpg
Imagine atasata: motor2.jpg Imagine atasata: roata.jpg

Spor la lucru si

Bafta!

#10 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 28 December 2012 - 09:29 PM

Foto cu diverse modele de ambulante Ford T , in dotarea armatei ruse sau a voluntarilor rusi din Franta.
Imagine atasata: 426008.jpeg Imagine atasata: 426011.jpeg

Imagine atasata: 426013.jpeg Imagine atasata: 426014.jpeg

Imagine atasata: 426016.jpeg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 28 December 2012 - 09:30 PM


#11 Useril este offline   Michael_Wittmann 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 818
  • Inregistrat: 19-March 05

Postat 29 December 2012 - 10:32 PM

Salut, Daniele. Frumoasă treabă până acum, aşteptăm continuarea. :pint:
Până atunci, poate te inspiră
http://www.modelarmo...Bugle/P/032.jpg
http://www.modelarmo...Bugle/P/033.jpg

Aceasta postare a fost editata de Michael_Wittmann: 29 December 2012 - 10:33 PM


#12 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 30 December 2012 - 05:25 PM

Ehe, multumesc Marius; pentru urare si pentru inspiratie. :book:
Din ce vad eu, Ford-ul ala este un 1/35 ??
Atunci cred ca e vorba despre kitul celor de la Resicast. Arata o versiune putin diferita, insa n-am cum sa nu remarc, acuratetea turnarii si in mod anume, "amprenta" pneurilor. Superb.

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 30 December 2012 - 05:34 PM


#13 Useril este offline   OldHammer 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 852
  • Inregistrat: 23-March 12
  • Location:Chisinau, Republica Moldova
  • Interests:Blindate

Postat 30 December 2012 - 10:49 PM

Foarte mult imi place tema pe care ai abordat-o! Urmaresc cu mare atentie!

#14 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 December 2012 - 02:24 PM

Multumesc si tie Old Hammer
uite, cam asa arata la 99% gata
Imagine atasata: Picture 228.jpg
Imagine atasata: Picture 222.jpg

#15 Useril este offline   flo 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2476
  • Inregistrat: 04-July 09
  • Location:Bucuresti

Postat 31 December 2012 - 02:49 PM

Faina masina, nu gluma! Ce chestie?! Pictograma apare si in stema SMURD-ului :pardon:

Da' nu-i cam atarna fundul caroseriei. Am senzatia ca pierde pacientii pe drum.

Subiectul este super. Ma gandesc sa fac o pompiera pe Ford T.
La multi ani!

#16 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 December 2012 - 02:57 PM

Vezi postareaflo, la 31 December 2012 - 02:49 PM, a spus:

Da' nu-i cam atarna fundul caroseriei. Am senzatia ca pierde pacientii pe drum.

Subiectul este super. Ma gandesc sa fac o pompiera pe Ford T.
La multi ani!

La Multi Ani si tie Flo.
Nu pierde pacienti, am pozat-o in rampa. Nu are probleme cu "echilibrul" e destul de bine centrata.
Am o nemultumire cu privire la decaluri care fac silvering chiar daca tin posturi si rugaciuni. Am facut tot ce trebuie facut in materie de aplicarea decalurilor, si totusi.Mai incerc.
Cat despre motopompa de stins incendii pe sasiu Ford T... he,he, asta-i un deziderat mai vechi si pentru mine.Deocamdata ramane doar...wishlist.

#17 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 31 December 2012 - 03:42 PM

inca o macheta marca Longinus (adica foarte bine realizata cu o gramada de documentatie foto langa).
Cu toate astea nu pot sa nu remarc faptul ca 75% din volumul compartimentului util este in consola spate - fapt evocat si de ante-scriitorii mei.
Si ma gandesc ca masinuta nu era foarte grea "pe fata" ca sa compenseze o eventuala suprasarcina in consola spate.
Dar totusi poate asa era pe atunci (se vede aceasta configuratie si la macheta "citata" de Michael cat si in pozele puse in W.I.P.).
Dar una peste alta Felicitari Longinus!
Si La multi Ani

imi permit sa mai pun si eu o poza ca sa ma contrazic pe mine insumi:

Imagine postata
sursa www.trucktrend.com

#18 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 31 December 2012 - 04:01 PM

Excelent ti-a iesit efectul de lemn vopsit de la ladita...frumoasa macheta...la cat mai multe....

#19 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 December 2012 - 05:09 PM

Multumesc baieti.
Da, intr-adevar, era putin lasata pe spate.
In varianta cu doua targi, mai treaca-mearga, dar cand au adaugat-o si pe-a treia... <_<
Imagine atasata: Picture 232.jpgImagine atasata: Picture 238.jpg
Imagine atasata: Picture 239.jpgImagine atasata: Picture 230.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 December 2012 - 05:12 PM


#20 Useril este offline   Longinus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 7548
  • Inregistrat: 06-March 08
  • Location:Mayotte, Guyana

Postat 31 December 2012 - 06:09 PM

Am murdarit-o putin. Daca ar fi fost sa ma orientez dupa poza asta, ar fi trebuit sa o inamolesc,de-a dreptul
Imagine atasata: 14v-1.png

...si un personaj care avea sa devina celebru; se pare ca a facut serviciul militar in WW1, conducind asa ceva
Imagine atasata: 84131.jpg

Aceasta postare a fost editata de Longinus: 31 December 2012 - 06:22 PM


Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

8 useri citesc topicul
0 membri, 8 vizitatori, 0 utilizatori anonimi