Mari Corabii - SECTIUNEA
#2
Postat 23 December 2012 - 06:34 PM
Și poate am avea ocazia să mai bârfim pe marginea neajunsurilor machetei și să mai învățăm câte ceva.
Eu nu vreau s-o fac așa cum propune DeA. Pe de altă parte poate ar fi un exercițiu de făcut secțiuni.
Apelez la modeliștii cu experiență, cum sunt gobi71, traian (nici sugestiile altora, de exemplu Leo2003, nu vor fi igborate), să spună dacă merită să facem secțiunea. Adică să folosim materialele, detaliile etc. Și cam ce ar trebui modificat, de exemplu coastele, chila și multe altele. Eventual să ne indice din care documentație ne-am putea inspira.
Eventual dacă din materialele respective ne-am putea propune să facem secțiunea unei alte nave, reale. Iar în acest caz pe care ne-o recomandă și de unde se po obține planuri ale secțiunii respective.
Vă doresc tuturor să aveți un Crăciun plin de bucurii!
#3
Postat 23 December 2012 - 07:17 PM
Cu toate ca nu-mi permit sa dau nici macar sugestii, imi permit, totusi, sa va urez...
...SARBATORI FERICITE, sa fiti Sanatosi, Voiosi si Iubiti!!! La Multi Ani!
#5
Postat 31 December 2012 - 12:53 PM
Daca a achizitionat cineva nr. 100 si n-are nevoie de nr 1 din sectiune, dau o bere la schimb
Aceasta postare a fost editata de Saci: 31 December 2012 - 12:54 PM
#6
Postat 31 December 2012 - 04:08 PM
http://www.modelismo...php?f=57&t=8946
si ceva planuri
http://www.jotika-lt...als_Granado.htm
si inca un tutorial
http://www.jotika-lt...anado_Front.htm
sarbatori fericite
#7
Postat 31 December 2012 - 04:15 PM
http://forum.modelsw.../topic8007.html
#8
Postat 31 December 2012 - 06:31 PM
Nu vreau sa sabotez firma, aprecierea asupra sectiunii e la acelasi nivel cu cea asupra modelului intreg, diferente mari intre ceea ce e si ceea ce ar trebui sa fie incluzand unele elemente aparute in plus de modelul initial si doar pentru a umple spatiile. Cine vrea sa lucreze e liber, e util in dezvoltarea abilitatilor insa doar atat. Poate ar trebui sa fim mai pretentiosi la ce ne ofera piata nu doar sa ne multumim ca totusi ofera ceva. Revin cu o apreciere mai veche, acelasi DeAgostini, pe piata germana ofera produse de calitate net superioara celor de la noi. Si fiindca tot e in ton, era vorba de testarea pietei pentru un nou kit. Din cele vazute si stiute, din cele trei variante de test eu as alege pe a patra si anume HMS Surprise, consider ca e cel mai apropiat model de ceea ce se vrea a fi ca mod de realizare a proiectului iar in plus e o nava frumoasa. Scuze pentru Off.
La multi ani tuturor, noul an cu mai multe bucurii si realizari, petrecere maxima in noaptea dintre ani, multa sanatate si SPOR !
#11
Postat 08 January 2013 - 07:56 PM
Si deja au si aparut nedumeririle: in instructajul 102n - 102r se monteaza puntea inferioara fara a fi in prealabil filata. In imaginea de pe coperta de prezentare puntea apare filata, voi (cei care v-ati inhamat) cum ati procedat?
Ati filat puntea sau ati mers adliteram conform instructiunilor?
#12
Postat 08 January 2013 - 08:38 PM
Îmi dau și eu cu părerea, fără ca el sau altul să fie obligat să facă cum mi se pare mie.
E mai ușor de filat puntea înainte de montare, dar, dacă este filată după montare, se poate ajusta fiecare scândură să se îmbine perfect cu coastele. Este o treabă de migală, dar rezultatul este mai bun. În opinia mea decizia ține de cât timp este dispus să aloce Saci pentru secțiune.
Nu știu ce schemă de filare recomandă DeA, dar Victorian parcă explica că filarea unei punți se face începând cu o filă centrală și mergând spre margini. De asemenea, pe forum s-au recomandat modele de aranjare a capetelor filelor, dar nu sunt suficient de documentat ca să recomand un anume model ca fiind modelul epocii și locului.
Eu am folosit la filarea punților adeziv UHU, ca cel pentru cauciuc (asta am înțeles că folosea un modelist rus), așa că am putut curăța ușor eventualele urme de adeziv de pe la îmbinări, iar filele țin bine (nu este desprinsă niciuna).
#13
Postat 09 January 2013 - 08:49 AM
Saci, la 08 January 2013 - 07:56 PM, a spus:
Ati filat puntea sau ati mers adliteram conform instructiunilor?
Eu m-am gandit sa nu filez puntea ci s-o asfaltez drept pentru care am fixat puntea si am lipit un prim strat de pietris. Am folosit pentru lipire aracet si pe post de pietris ... pietris. Urmeaza un al doilea strat.
Spot la lucrare si
Bafta!
#14
Postat 09 January 2013 - 03:30 PM
Si eu ma gandeam sa las puntea nefilata si sa pun balastul, dar cred ca te-ai grabit cu lipitul.
In numarul de azi au aparut si niste grinzi de sustinere verticale, care trebuie fixate pe punte. Dar cred ca nu va fi o problema sa dezlipesti pietrisul si sa-l relipesti dupa fixarea stalpilor respectivi.
#16
Postat 09 January 2013 - 09:34 PM
panzerseba, la 09 January 2013 - 03:30 PM, a spus:
In numarul de azi au aparut si niste grinzi de sustinere verticale, care trebuie fixate pe punte.
Nu m-am grabit, Sebastian! Am lasat fara pietris zonele unde vor veni stalpii de sustinere ai grinzilor.
Cu dezlipitul pietrisului ar fi fost o problema. Dupa ce se intareste aracetul, acesta cam refuza sa fie inlaturat fara sa ia cu el bucati si aschii din placaj.
pe_dos, la 09 January 2013 - 03:48 PM, a spus:
Da!
pe_dos, la 09 January 2013 - 03:48 PM, a spus:
Paiol= 1. captusala din scanduri de lemn pe fundul hambarului de cca 60-65 mm grosime, pentru a feri incarcatura de umezeala;
2. rand de butoaie sau baloturi in hambar (din Dictionar Enciclopedic de Marina -Editura Semne, Bucuresti 2010)
Eu merg pe varianta 2. inspirat fiind de planul de constructie a celei de-a doua sectiuni la care lucrez.
Bafta!
#17
Postat 10 January 2013 - 08:46 AM
Eu am filat puntea inferioara intreaga, am constatat ca se poate monta dintr-o bucata, nu ca in instructiuni.
Pentru filare am inceput cu fila centrala, continuand spre exterior. urmeaza sa ajustez marginile si sa o montez pe pozitii (urmeaza si foto)
Cat priveste instructiunile, sunt pur orientative, printre altele nu apare nimic despre vopsirea coastelor, inainte de montarea puntii.
@crios
Cred ca in conditiile date de DeA, varianta aleasa de tine e cea corecta, nu ai cum sa pui lestul sub punte (sau pe langa ea, asa cum sugera pe_dos).
La corabie am ales varianta cu lestul sub aceasta punte, pe care insa am facut-o mai ingusta, doar pe partea centrala.
#18
Postat 10 January 2013 - 10:05 AM
Eu știam de asta și altele. Părți din planșeele alea de lemn se puteau ridica, deoarece cantitatea de lest depindea de încărcătură. Apa din santină, dintre bolovanii de lest, le uda doar pe dedesubt în timpul tangajului și ruliului și fereau marfa. Dar dacă căpitanul vrea să pună baloții direct pe pietre... Sau poate n-are decât butoaie, la care udatul nu conta, că și așa un butoi făcea o singură călătorie, în care se uzau, așa că nu erau recondiționate și refolosite.
#19
Postat 10 January 2013 - 01:07 PM
Stiu si eu o parte din plansele respective si ai dreptate in ceea ce priveste constructia paiolului din plansele de lemn care se puteau ridica, aflate deasupra lestului (asa am facut si eu la corabie), dar, repet, in conditiile date de DeA pentru sectiune, in care puntea este fixata dintr-un bord in altul, fara planse mobile, iar distanta intre aceasta si chila nu permite introducerea lestului, varianta aleasa de crios mi se pare corecta
Aceasta postare a fost editata de panzerseba: 10 January 2013 - 01:08 PM
#20
Postat 10 January 2013 - 01:34 PM
panzerseba, la 10 January 2013 - 01:07 PM, a spus:
N-am prea înțeles nici de ce n-ar fi planșe mobile, nici de ce distanța n-ar permite introducerea lestului, căci atunci versiunea DeA ar fi ireală. Am înțeles că crios vrea să folosească puntea drept suport pentru lest, ca să nu umple cu lest toată santina, dar în secțiune această punte se va vedea și mi se pare ciudat (puțin spus) ca lestul să apară ca fiind pus peste o punte. De aia ziceam că crios ar putea decupa coastele de la capete și să pună lestul mai natural. Nu zic să nu folosească puntea, dar părerea mea este că în varianta lui această punte nu trebuie să fie vizibilă deloc.