Forum Machete,Modelism,Hobby: Bf 109-F4 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bf 109-F4 Hasegawa 1:48 "Priller"

#21 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 09 December 2013 - 09:51 AM

Nu trebuia sa te avinti la gazare intre cele doua culori, pe aripi si fuselaj. In realitate liniie de demarcatie erau nete, cu mici exceptii. Cirnatii si petele erau gazate si aici cu citeva exceptii. Inca nu-i tirziu sa refaci vopsirea.

#22 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 09 December 2013 - 10:37 AM

Salut,
Iese frumos, camuflajul se aduna si arata bine. In legatura cu demarcatia eu cred ca e bine asa, dupa parerea mea demarcatia ferma era in principal la Emiluri deja la Friedrich-uri era gazata usor.
Ti-ai rezolvat partea mediana a cupolei? iti pot trimite eu acea sectiune de la kiturile Hasegawa de la care mi-au ramas piese, te rog sa-mi zici daca ai nevoie.
Spor si te urmaresc sa vedem produsul final care deja se anunta reusit.
Bill :hi:

Aceasta postare a fost editata de Bill: 09 December 2013 - 10:41 AM


#23 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 09 December 2013 - 10:30 PM

Mersi de raspunsuri!

@Z-mare: Intial am vrut sa fac liniile nete, insa am in documentatia pe care am gasit-o (inclusiv tutorialul de pe youtube al lui Brett Green), recomandau sa le vopsesti gazate, cu masti inaltate. Am avut cartea asta drept referinta, pe langa alte surse de pe net:

http://www.amazon.co...ling+the+bf+109

@Bill: Mersi mult, am rezolvat cupola, in sensul ca am spalat-o pana la urma in alcool izopropilic si am incercat sa idnepartez cat mai mult din pete. Imi voi da seama cum arata cu vopsea pe ea dupa ce ii dau mastile jos. Daca nu e OK, iti dau de stire, si voi reface. Mai am o cupola de Emil de la Z-mare, just in case. Mersi!


Am finalizat mottling-ul, mi s-a parut ca arata OK, asa ca am dat un strat de future peste. Am scos ulterior mastile de pe deriva si bot (unde am vopsit RLM 4), si am o pb; A stat mascat destul de mult si a ramas un strat fin de lipici de la banda, aveti idee cum il pot scoate? Nu imi vine sa dau cu alcool sau ceva ca mi-e ca-l stric. Sa icnerc cu smirghel sau carpa de microfibra? Am si polishing compound de la Tamyia, oare merge? Mi-e teama sa nu musc din vopsea, ca nu e lacuit nimic din ce e vopsit cu galben. Poze mai jos:

Imagine postata

Imagine postata

Multzam!

#24 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 09 December 2013 - 11:03 PM

Vezi postareaLt_Bongwater, la 09 December 2013 - 10:30 PM, a spus:

...
si am o pb; A stat mascat destul de mult si a ramas un strat fin de lipici de la banda, aveti idee cum il pot scoate?


"Tamponand" zona cu o alta banda de mascare, proaspat desfasurata de pe rola.
Ar trebui sa mearga.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 09 December 2013 - 11:03 PM


#25 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 10 December 2013 - 02:58 PM

Vezi postareatibi22, la 05 December 2013 - 08:20 AM, a spus:

Imagine postata


Mai am o intrebare: Aparent exista o dunga rosie in sectiune oblica pe partea mediana a cupolei, prezenta la unele Friedrich-uri. Nu prea am nici o idee cum o pot obtine. Ma gandeam sa ii fac "scribing" pe interiorul cupolei, aveti alte idei? Nu stiu insa cum sa o colorez in rosu, sa-i aplic un wash f f diluat, cu enamel? Stie cineva ce reprezinta chestia aia rosie? De asemenea, este prezenta pe ambele parti?<br>

Aceasta postare a fost editata de Lt_Bongwater: 10 December 2013 - 03:00 PM


#26 Useril este offline   axor 

  • Needs A Life Outside What-If
  • Grup: Members
  • Postari: 1663
  • Inregistrat: 05-June 09
  • Interests:What If - Sci Fi - Aero

Postat 10 December 2013 - 03:56 PM

Poti folosi o fasie subtire dintr-un decal dupa care sigilezi cu future.

#27 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 10 December 2013 - 04:27 PM

Salut.

Chestia rosie la care faci referire este un fel de indicator de unghi de pozitie al avionului in plan veritcal (oarecum primitiv, dar foarte ieftin si eficient).
Pilotul isi putea da seama de evolutia/atitudinea avionului in plan vertical, in cursul unor manevre rapide (sau picaj/urcare accentuate), uitandu-de in stanga si verificand paralelismul acelei linii rosii cu linia orizontului. Linia, asa cum era ea trasata, reprezenta un unghi de 45 grade.
Am vazut situatii in care linia respectiva era prezenta numai pe partea stanga, dar am vazut si situatii cand era marcata pe ambele parti (cerd ca ceva mai rare, totusi). Nu stiu exact cum era in cazul F-ului lui Priller.

Cam asa ceva folosesc si pilotii de (inalta) acrobatie in prezent...doar ca dispozitivul este ceva mai complex si este montat exterior, in capatul planului.

Cu reprezentatul ei...ti-as recomanda sa mergi pe sugestia lui Axor...mi se pare foarte buna.

Aceasta postare a fost editata de BMF: 10 December 2013 - 04:32 PM


#28 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 10 December 2013 - 07:35 PM

Prin "peregrinarile" mele documentaristice am gasit si informatia asta : - Acea dunga era folosita ca ghidaj vizual pentru unghiul de picaj corect in misiunile de bombardament in picaj.De asemenea , unele aparate de cercetare foto aveau una sau mai multe dungi trase si pe lateralele fuselajului ca si ghidaj pentru unghiul corect de fotografiere. Ca sugestie , nu merge trasata cu un rotring ?

Aceasta postare a fost editata de busila: 10 December 2013 - 07:54 PM


#29 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 10 December 2013 - 09:54 PM

Mersi de sugestii! Ar fi comod cu rotring, nu m-am gandit! VArianta cu decalul imi da emotii, in contextul in care am avut incident cu future oe cupola. Oricum, le incerc pe toate, ca am una de test. Pana acum am incercat scribing pe interior, si a fost cam fail, in sensul ca nu am reusit sa trasez linia dreapta, am folosit o bucata de masking tape ca si ghidaj. Wash-ul dat peste insa arata surprizantor de bine, pacat ca nu e dreapta linia. Voi icnerca fiecare metoda pe cupola de test si postez rezultatul

Multzam fain!

#30 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 12 December 2013 - 11:13 PM

Am exersat cu mai multe optiuni, si pana la urma cred ca trasatul unei linii fine pe interior e cea mai buna varianta. Mai jos testele care le-am facut, pana la urma (dupa cateva tentative) mi-a iesit o linie dreapta, am dat-o in bara la aplciarea wash-ului.

Imagine postata

As aprecia daca mi-ati da cateva sfaturi in continuare:

1. Cum sa vopsesc linia respectiva pe interior. Am incercat cu un wash acrilic (tamyia diluat cu apa si alcool izopropilic) a ramas patat pe alocuri. Sa incerc cu emailuri?
2. Esapamentul l-am vopsit cu Burnt Metal de la Gunze dupa care i-am aplicat un wash cu vopsea de ulei, destul de puternic. In continuare mi se pare insa lucios. Recomandati sa-l dau cu lac mat, sau doar cu niste "fum" peste. Dar pasteluri?
3. Care este solutia cea mai buna pentru montat piese vopsite si lacuite deja? De exemplu usile de la trenul de aterizare de axul trenului, esapamentul, antene, roti, etc. Pana acum am folosit cyanoacril, insa nu e foarte rezistent am constatat, mai exista si efectul acela de aburire. Voi cum procedati?

Mersi anticipat pt raspunsuri!

Aceasta postare a fost editata de Lt_Bongwater: 12 December 2013 - 11:14 PM


#31 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 12 December 2013 - 11:55 PM

Salut,
1. Incearca sa folosesti un wash care nu pateaza format din tus rosu+apa sau chiar fara apa, vezi tu ce saturatie ai nevoie. Surplusul si petele se pot sterge cu un betigas cu vata cu apa fara probleme. Emailurile sunt mai agresive decat acrilicele, eu zic sa renunti la idee.
2. De obicei producatorii dau in planurile kiturilor de avioane germane(si nu numai) dau un rust la esapamente. Eu vopsesc cu un amestec facut din rust+bronze(sau Cupru) si gunmetal. Deasupra poti da cu lac mat si de abia apoi aplici pastelurile sau pigmentii daca este nevoie. Ei se dau intotdeauna pe suprafata mata si niciodata pe lucios pentru lipsa aderentei. Cu smoke Tamiya da mai mult pe suprafata avionului si cu grija sa fie in directia normala unde ajung fumul si gazele si de forma fireasca. Smoke Tamiya iti va lasa o suprafata lucioasa pe care o poti acoperi cu un lac satin sau mat.
3. In mod normal cu CA ar trebui sa mearga dar ai grija sa iei un CA de calitate care nu face aburire si sa pui in cantitati mici. Mai poti sa dai cu lipici normal de genul Revell contacta dar pentru asta trebuie sa cureti suprafetele de contact-lipire sa fie plastic pe plastic. Mai poti incerca si cu Gator Glue care e un aracet transparent cu o lipire mult mai buna.
Iti iese bine si cred ca finalul va fi pe masura constructiei.
Spor,
Bill :crazy:

#32 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 13 December 2013 - 09:36 AM

1.Daca tot ai zgirat cupola pe interior, asa inteleg, baga in sant un virf de scobitoare si curata-l bine. Apoi, fa o solutie de Future cu tus rosu pe care o pui la unul din capetele santului. Capilatitatea va suge in sant solutia foarte fluida si-ti va colora santul. Dupa uscare, mai poti incerca de citeva ori.
Avind in vedere scara, cred ca puteai folosi un fir de par vopsit in rosu. Zic, poate nu merge, nu am incercat.
2. Pentru esapamente eu dau intii un strat de "rugina" de la Revell sau MM. Dupa uscare, fac o tufuire cu Exhaust de la MM. La final, un strat de lac mat. Ce la mai bun ar fi cel de la Humbrol, in sticluta, este mat-mat.
3. Pentru plastic eu folosesc exclusiv Contacta Profesional de la Revell. Zonele de contact trebuie curatate de vopsea inainte de lipire.

#33 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 13 December 2013 - 01:49 PM

Multumesc mult pentru raspunsuri! Cu tus + future incerc!

Mai am o intrebare, Gator Glue este similar cu Kristal Klear?

http://www.microscal...Product_Count=8

Am incercat sa lucrez cu Kristal Klear, pb e ca dupa intarire e dificil sa elimini bavurile, nu se poate slefui, e gumos cumva. Poate nu stiu eu sa-l folosesc insa. Pare aracet (asa miroase)

#34 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 18 December 2013 - 12:22 AM

Am finalizat aplicarea decals-urilor, mi se pare ca au iesit bine (nu mi-au iesit niciodata atat de bine), am aplicat cu micro set + micro sol, fiind prima oara cand lucrez cu solutia asta, am ramas masca de cat de bine se lipesc, fara pic de bule de aer! Poza mai jos

Am invatat insa un lucru important: stratul de Future trebuie dat f f f f subtire/fin, cu presiune f f mica. Pe alocuri, chiar daca am fost atent sa nu curga vopseaua, unde stratul a fost ceva mai gros s-a crapat. Am dat nediluat, direct din aerograf. Se vede in poza de mai jos, pe priza de admisie. Nu este f evident decat daca te uiti atent, pe mine insa ma doare sufletul, avand in vedere cat de mult m-am chinuit sa iasa bine pana acum. De asemenea nu sunt foarte sigur ca ceea ce folosesc eu e chiar Future (poza 2), desi am gasit modelisti pe alte forumuri care folosesc acelasi produs cu succes. Spun ca nu cred ca e acelasi lucru pt ca atunci cand am incercat sa diluez cu alcool, si-a schimbat consistenta instant, s-a transformat intr-un gel alb. Noroc ca am experimentat pe macheta de test..

Imagine postata

Imagine postata

Am cateva dileme/intrebari, orice recomadare e binevenita:

1. Mai pot oare sa fac ceva referitor la acele crapaturi din lac? Sunt doar pe alocuri, insa ma deranjeaza. Dupa lacul mat ma gandesc ca poate nu se mai vede.. Sa ii aplic un wash acum sau mai bine dau un lac mat dupa care wash?
2. Care ar fi secventa normala acum? Wash la imbinarea panourilor/linii adancite -> drybrush -> paint chips -> wash general pt pete de ulei, etc -> smoke la esapament -> lac mat? Sau cum imi recomandati?
3. Voi ce folositi ca si alternativa la Future, pentru aplicare inainte si dupa decals? Ma refer la lacul gloss?

Mersi!

Aceasta postare a fost editata de Lt_Bongwater: 18 December 2013 - 12:23 AM


#35 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 18 December 2013 - 09:17 AM

Vezi postareaLt_Bongwater, la 18 December 2013 - 12:22 AM, a spus:


1. Mai pot oare sa fac ceva referitor la acele crapaturi din lac? Sunt doar pe alocuri, insa ma deranjeaza. Dupa lacul mat ma gandesc ca poate nu se mai vede.. Sa ii aplic un wash acum sau mai bine dau un lac mat dupa care wash?
2. Care ar fi secventa normala acum? Wash la imbinarea panourilor/linii adancite -> drybrush -> paint chips -> wash general pt pete de ulei, etc -> smoke la esapament -> lac mat? Sau cum imi recomandati?
3. Voi ce folositi ca si alternativa la Future, pentru aplicare inainte si dupa decals? Ma refer la lacul gloss?

Mersi!


1. Incearca sa slefuiesti usor de tot cu un smirghel fin peste locurile unde tia crapat. Crapatura asta se datoareaza unui factor, ori ai aplicat mult pre mult future, ori vopseaua dedesubt nu a fost complet uscata.

2. eu fac un wash dupa ce macheta este "sigilata" cu lac lucios. Pentru avioane germane nu este nevoie sa faci chipping dar daca chiar vrei o puti face inainte de wash aplicind vopsea cu un virf de scobitoare bine ascutit sau cu un creion argintiu. Este o tehnica care trebuie invatata pentrua a realiza un chipping convingator! Personal aplic fumul tevilor de mitraliera sau tunuri, tevi de esapament numai la sfirsit.

3. Future este folosit de modelisti mai ales pentru faptul ca este ieftin si cantitatea este mare. Eu personal folosesc foarte putin pe machete, in schimb folosesc la cupole si parti vitrale. Lacuri lucioase sunt multe feluri, personal agreez acrilice de la Gunze si Tamiya.

#36 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 18 December 2013 - 09:35 AM

Cum zicea si Tibi, crapaturile apar din doua cauze: ori prea gros stratul de Future, ori stratul de baza nu a fost uscat suficient. Desi unele vopsele se ususca in citeva minute, adica nu lipesc la atingere, procesul de uscare nu este terminat. O uscare totala, ca sa zic asa, este dupa 20 pina la 60 timpi de uscare obisnuita. Adica, daca un acrilic se "usuca" in 10 minute uscarea buna de lucru este dupa 200 pina la 600 minute!!
Klear este Future englezesc si este foarte bun. Mai multe aici: http://www.swannysmo...leteFuture.html
Din ce stiu eu Future nu se dilueaza fara a-i strica caracteristicile. Oricum el este foarte fluid, asa ca in mod obisnuit nu mai trebuie diluat.
2. In ordinea de aplicare a acestor tehnici trebuie tinut cont de faptul ca spalarea se face pe suprafete lucioase, iar drybrushingul pe suprafete mate. Felul cum sunt aplicate, zemurile folosite, depind de experienta fiecaruia.

#37 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 18 December 2013 - 09:39 AM

Salut.

Nasoala treaba. Imi pare tare rau si speri sa reusesti sa remediezi problema.
Si eu as incerca o abordare precum cea propusa de tibi la pct 1 din raspunsul lui. Pt slefuit crapaturile alea incearca sa folosesti granulatii mega-fine..eu as incerca descrescator cu 3000 -2000 (poate chiar mai fin pt inceput), apoi in functie de rezultate as aborda cu alte granulatii, dar numai daca este cazul.

Eu folosesc future pt partile vitrate...dar il dau si pe intreaga macheta, ca pregatire pt decaluri , sigilare decaluri si strat de separatie intre vopsea si diverse alte tratamente (wash-uri, etc). Tot prin aerograf, nediluat, la presiune mica. N-am avut probleme deosebite pana acum.

Vezi ca am impresia ca ce folosesti tu nu e chiar future!! Nu-s mare expert pe problema de future, dar am vazut ca astia de la Jhonson's au scos o tona de produse cu numele generic de "Future" sau "Pledge", care insa nu toate sunt ceea ce ne trebuie noua.

Eu am produsul original, luat chiar pe vremea cand inca se chema "future" si nu exista atata confuzie (poza 1).
Am inteles ca acel future care ne trebuie noua arata asa ca in poza 2 (cica ar fi acelasi produs ca cel original din poza 1, rebranduit).

Atentie mare...acum se comercializeaza multe chestii care se cheama future, dar care sunt de fapt un fel de detergent pt spalat parchetul@stuff..

Succes in continuare.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: future.jpg
  • Imagine atasata: pledge.png


#38 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 18 December 2013 - 10:12 AM

Vezi postareaBMF, la 18 December 2013 - 09:39 AM, a spus:

Vezi ca am impresia ca ce folosesti tu nu e chiar future!! Nu-s mare expert pe problema de future, dar am vazut ca astia de la Jhonson's au scos o tona de produse cu numele generic de "Future" sau "Pledge", care insa nu toate sunt ceea ce ne trebuie noua.


Ba da , este future dupa noua formula pentru UK., ceva similar au Belgienii de mai multi ani. Am si din ala. Cel din US a ramas inca transparent. Dar normal treaba o face si asta pe care-l ai.

#39 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 18 December 2013 - 11:22 AM

Multumesc tuturor pentru raspunsuri! Voi incerca sa slefuiesc, am macheta de test pe care am "innecat-o" in Future, tocmai pt a observa ce se intimpla daca dau cu smirghel fin

@tibi - unde gasesc creion argintiu? Este ceva folosit in cosmetica de obicei? (machiaj)? Stiu ca e recomandat pentru vopsirea uzurii pe suprafetele pe care exista trafic, de ex pe aripa, sub cabina.

Mersi!

#40 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 18 December 2013 - 01:34 PM

Gasesti la magazinele de arta. Sunt de regula mai groase decit creioanele obisnuite. Intreaba acolo, sigur te indruma cineva.

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

10 useri citesc topicul
0 membri, 10 vizitatori, 0 utilizatori anonimi