Forum Machete,Modelism,Hobby: Bf 109-F4 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Bf 109-F4 Hasegawa 1:48 "Priller"

#1 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 10 December 2012 - 11:07 PM

Salut,

Am revenit la acest hobby dupa o luuunga absenta. M-am hotarat sa ma apuc din nou si am ales un model tare drag mie, un 109 - F. Mi-am dorit dintotdeauna sa construiesc unul in camuflaj Luftwaffe (mottled), insa pana acum imi lipsea airbrush-ul. M-am oprit la kit-ul de mai jos, la care ma gandesc sa adaug kit-ul de detaliere Aires.

http://www.model-mak...-4-Priller.html
Ma gandeam sa postez aici progresul constructiei (imi va lua ceva timp!) si sa cer sfaturi cu ocazia asta. Dupa cum va spuneam, nu am mai lucrat de vreo ... 10 ani :), mai am multe de invatat, in special cu airbrush-ul.

As avea nevoie pentru inceput de cateva sfaturi/recomandari:

1. Ce tip de vopsele (preferabil acrilice) ati recomanda pentru a reproduce schema Luftwaffe? Oscilez intre Tamiya (pentru ca am deja cateva din set) sau Vallejo, pentru ca aparent au echivalentele exacte RLM (stiu ca nu exista consens referitor la acuratete, totusi m-ar scapa de partea de amestec pentru a obtine in special RLM 74, 75, 76).

2. Exista vre-un ghid de vopsire pentru mottling? Am cautat tutoriale pe internet, insa nu am gasit nimic relevant pas cu pas. Sincer, asta ma sperie cel mai tare, nu vreau sa stric macheta :) Am un BF109 G facut in "tinerete" pe care ma gandesc sa-l sacrific pentru un "test run".

3. Exista vre-o alternativa autohtona pentru "Future"? Daca nu, ce varianta de lac imi recomandat (ma intereseaza ceva gloss, pentru aplicare intre straturile de vopsea, pt a le securiza.

4. Nu am experienta in lucrul cu detaliile photo-etch (am lucrat partial si lasat neterminat un FW 190 D9 cu toate detaliile posibile si l-am icneput dupa ureche.. pe vremea aia nu aveam internet :)). Cum se recomanda grunduirea pieselor metalice, inainte sau dupa montarea lor pe macheta?

Atat deocamdata, sper ca nu v-am facut capul calendar din prima, multumesc anticipat pentru raspunsuri si sfaturi.

Poze... in curand

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 11 December 2012 - 10:05 AM


#2 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 December 2012 - 10:34 AM

1. Iti recomand, Gunze, atit acrilice cit si lacuri, care are culorile dedicate Luftwaffe, adica cea mai mare parte din RLM-uri. Apoi, acrilicele de la Agama, care de asemenea are culori dedicate RLM. Evita RLM-urile de la Model Master care sufera de pacatul "reducerii la scara". Tamiya, desi are vopsele bune, nu are culorile dedicate RLM, deci trebuie sa amesteci si sa compari cu nistre mostre cit de cit corecte. Vallejo, nu vreau sa supar pe nimeni, are o aderenta nu prea multumitoare la plastic si nu are culori dedicate RLM decit in mica masura.
2. Un ghid pas cu pas nu crd ca gasesti, cel putin aici pe forum. Incearca pe hyperscale.com sau rasfoieste bine aici: http://www.cartula.r...73-www-tehnici/ Inprincipiu trebuie sa ai un aerograf bun, o vopsea si mai buna si multa, multa...experienta. Ca sfat de baza, ca sa zic asa, vopseaua trebuie sa fie putin mai diluata decit la vopsirea obisnuita, apoi e joci nitel din presiunea la duza care ar trebui sa varieze intre 0,6 - 0,8 bar. Niste sfauri generale aici: http://www.cartula.r...n-6-lectii.html
Oricum va trebui sa exersezi pe acea macheta pina deprinzi tehnica.
3. Nu, din pacate nu. Vezi mai multe aici http://www.swannysmo...leteFuture.html
Tamya, Gunze au lacuri foarte bune pentru modelism. Poti folosi si lacuri auto. Eu am folosit (si folosesc :-P ) lacuri Sinto. Din pacate am impresia ca nu se mai gasesc.
4. Aici raspunsul dpinde de ...obiceiul casei. Asa, ca generalitati, piesele care vin lipite pe macheta la constructia generala (blindaje, flapsuri, capace si capacele, etc) se vopsesc dupa lipirea pe macheta, plansa de bord, cutii si cutiute cu aparatura de bord, mitraliere, curele si ce o mai fi de genul asta,se vopsesc inaite de montare. Eu folsesc grund pentru suprafete metalice de la Gunze sau, destul de bun, grund de 1000, de la Tamiya. Trebuie dat din spray sau cu aerograful, strat subtire pentru a nu ineca detaliile. Manipularea PE-urilor, dupa vopsire, trebuie limitata la cit mai putin posibil, adica la strictul necesar.
Pune pozele, si unde ai nelamuriri intreaba, o sa primesti sigur ajutor.

#3 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 23 March 2013 - 05:26 PM

Am progresat cu macheta, am terminat cabina si adaug cateva poze inainte de imbinarea fuselajului. E prima oara cand lucrez cu resin si photo etch, apreciez orice sfat/recomandare inainte sa inchid fuselajul.

De asemenea am si o dilema, poate ma puteti ajuta: Tabloul de bord la 109 este localizat la acelasi nivel cu "buza" cabinei, sau putin inauntru (adica e un spatiu intre buza cabinei si locul in care se monteaza tabloul de bord?). Nu am reusit sa gasesc foto relevante. De asemenea nu prea stiu cum e cel mai bine/simplu sa montez tabloul, inainte de imbinare sau dupa? Are niste switch-uri photo etch foarte fine si imi e teama sa nu se rupa, aveti vreun sfat?

poze:

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Imagine postata

Multzam!

#4 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 23 March 2013 - 09:28 PM

arata super interiorul, după părerea mea!

#5 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 March 2013 - 09:00 AM

Imi place cum ti-a iesit pina acum, inclusiv evidentierea detaliilor.
Poate ca prelucrarea fotografiei sa ma inseala, dar interiorul cocpitului trebuia sa fie in RLM 66, deci un gri-violet inchis, mie pe monitor imi apare mai degraba ca RLM02. Ca o eroare a kit-ului, as semnala faptul ca aparatura de bord nu este "ingropata" cala P-40 de exemplu, ci rama aporatului este pusa peste plansa de bord. Dar asta e problema kit-ului, greu de rezolvat de catre tine.
Curelele, cele cu partea triunhiulara la un capat, vin prinse sus, deasupra "spatarului" scaunului, vad ca le-ai pus pe scaun, sau ma insel eu???

#6 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 24 March 2013 - 12:31 PM

Mersi pt raspunsuri.

@Z-mare: Am vopsit interiorul cu RLM 66 acrilic de la Gunze (chiar tu mi-ai recomandat cand am inceput kit-ul :)), probabil nu e foarte buna lumina, am fotografiat seara la lampa. De asemenea am facut drybrushing cu o nuanta mai deschisa in zona scaunului, se vede putin mai deschis pb si din cauza asta.

Referitor la centuri, nu am atasat decat cele laterale, care conform instructiunilor din kit-ul Aires (cat si poze gasite pe net) se fixeaza la baza scaunului si vin pe lateral. Mai sunt 2 centuri verticale lungi, care intr-adevar se fixeaza de sus, nu le-am adaugat inca, le voi instala la final (vreau sa las cabina deschisa, ma gandeam ca un efect misto ar fi una din centuri sa atarne pe exterior :)).

Acum insa, am dat de o mare belea, sunt foarte suparat :(. Poate ma puteti ajuta sa gasesc o solutie. Am tratat cupola cu Future, iar partea din mijloc am compromis-o. Am introdus piesele in baie de Future, le-am asezat dupa pe un servetel sa se usuce, si nu mi-am dat seama ca in partea din mijloc, a "baltit" lichidul in unul din colturi. Dupa ce s-a uscat a ramas un semn vizibil, desi nu foarte grav. M-am gandit ca o sa dispara daca ii mai aplic inca o baie, insa efectul a fost dezastruos, de data asta a baltit peste tot si se vede ingrozitor. Ce alternative as avea acum? Va rog ajutor cu sfaturi/idei

M-am gandit asa:

1. Spalat piesa cu solutie de amoniac, sunt insa foarte sceptic (probabil se va albi toata piesa..)
2. Cumparat cupola vacuformed, insa nu stiu nimic despre tehnologia asta. Din ce am vazut nu se compara ca si calitate cu cupolele din kit. Pareri?
3. Gasit piesa la alt modelist, care nu mai are nevoie de ea
4. Cumparat acelasi kit din nou pt piesa...

Poza (ma doare sufletul..)

Imagine postata

Multzam

#7 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 24 March 2013 - 12:45 PM

foloseste spirt ca sa cureti toasta cupola, pe urma spal-o cu detergent de vase si aplica din nou Future.

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12670
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 24 March 2013 - 01:59 PM

Citeaza

Am vopsit interiorul cu RLM 66 acrilic de la Gunze
OK, e bine, inseamana ca lumina m-a indus in eroare. Bun, am inteles si cu centurile! E bine.
In privinta cupolei, urmeaza sfatul lui Florin, probabil a mai facut asta. Incearca cu alcool izopropilic, e destul de dur, dar nu ataca plasticul. Daca nu reusesti, incearca intii reactia plasticlului la amoniac, testind pe o bucata din rama, apoi foloseste-l. Oricare din metode trebuie sa duca pina la urma la un rezultat bun.
Daca chiar nu merge, iti pot da eu o cupola de E. Treaba e sa se potriveasca mecanic pe ce ai tu, eventual lasi cupola deschisa.
Pe viitor inceacra sa scurgi foarte bine solutia de Future de pe piesele imersate.

Aceasta postare a fost editata de Z-mare: 24 March 2013 - 02:00 PM


#9 Useril este offline   Mr32 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1478
  • Inregistrat: 24-December 05
  • Interests:Machete de avioane militare 1/32, aviatie.

Postat 24 March 2013 - 10:07 PM

Vezi postareaZ-mare, la 24 March 2013 - 01:59 PM, a spus:

In privinta cupolei, urmeaza sfatul lui Florin, probabil a mai facut asta.


Si nu o singura data. De mai multe ori am patit-o.

#10 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 24 November 2013 - 06:30 PM

A ttrecut vara si am revenit la masa de lucru :). Am nevoie de un ajutor, montez cupola pentru F4, si placa blindata care ofera protectie pilotului imi da de furca. Am un kit Aires pt cockpit, iar asta e singura parte care e cam ambigua.. In sensul ca nu inteleg cum se efectueaza prinderea pe interiorul cupolei, trebuie facuta in unghi, cu ajutorul unor detalii fotoatasate. Schema e confuza, am incercat sa gasesc ceva poze detaliate cu blindajul si nu am gasit.

Asadar, are cinema ceva link-uri/poze cu detaliul montarii acelei placi de protectie din cupola? Ideal ar fi o alta macheta, daca nu fotografii ale unui model adevarat, de prin muzee, etc (stiu ca nu prea mai exista F-uri care sa fi supravietuit, dar..)

Multzam fain!

#11 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 24 November 2013 - 09:29 PM

Poate te ajuta imaginile din linkul de mai jos, paginile 9 - 11.
http://forum.largesc...0%20109&page=11

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 24 November 2013 - 09:30 PM


#12 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 24 November 2013 - 09:53 PM

Vezi postareaAdiP, la 24 November 2013 - 09:29 PM, a spus:

Poate te ajuta imaginile din linkul de mai jos, paginile 9 - 11.
http://forum.largesc...0%20109&page=11


Mersi mult! Priceless! Am ramas de asemenea cu gura cascata la tot proiectul din link-ul de mai sus. Arta..

P.S.: Mai am o rugaminte, stie careva o solutie pt a dezlipi usor piese lipite cu cyanoacril (super glue)? Mi-am dat seama din link-ul de mai sus ca am atasat gresit 2 etch-uri si nu stiu cum as putea sa le dezlipesc. Stiu ca exista solutii pt de-bonding? Ceva sugestii?





#13 Useril este offline   anstro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 427
  • Inregistrat: 12-January 10
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie

Postat 24 November 2013 - 10:22 PM

Vezi postareaLt_Bongwater, la 24 November 2013 - 09:53 PM, a spus:

Mersi mult! Priceless! Am ramas de asemenea cu gura cascata la tot proiectul din link-ul de mai sus. Arta..

P.S.: Mai am o rugaminte, stie careva o solutie pt a dezlipi usor piese lipite cu cyanoacril (super glue)? Mi-am dat seama din link-ul de mai sus ca am atasat gresit 2 etch-uri si nu stiu cum as putea sa le dezlipesc. Stiu ca exista solutii pt de-bonding? Ceva sugestii?



Salut,

Posibil sa reusesti cu asta, personal nu am incercat, dar asa zice in descriere.

#14 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 24 November 2013 - 11:30 PM

Vezi postareaanstro, la 24 November 2013 - 10:22 PM, a spus:

Salut,

Posibil sa reusesti cu asta, personal nu am incercat, dar asa zice in descriere.


poti sa-im dai si linkul, nu cred ca s-a copiat

10x!



#15 Useril este offline   anstro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 427
  • Inregistrat: 12-January 10
  • Location:Buzau
  • Interests:Aviatie

Postat 25 November 2013 - 07:29 PM

Vezi postareaanstro, la 24 November 2013 - 10:22 PM, a spus:

Salut,

Posibil sa reusesti cu asta, personal nu am incercat, dar asa zice in descriere.


http://www.jadarhobb...ml-p-29410.html

Scuze, am postat in fuga si nu am mai verificat ce s-a afisat.

Aceasta postare a fost editata de anstro: 25 November 2013 - 07:29 PM


#16 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 27 November 2013 - 12:29 AM

Mersi mult! Am reusit sa gasesc o metoda mai simpla intre timp! Bagi piesa la congelator si o lasi cateva ore, dupa care o scoti si desprizni piesa lipita cu o scobitoare, prin miscare laterala. S-a desprins fara pb, desi era un photo-etch super super finut. Fara pic de deformare!

#17 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 04 December 2013 - 11:48 PM

Salut, am progresat cu vopsitul, si as avea nevoie de niste sfaturi la momentul asta. Urmeaza etapa de mottling (aplicarea petelor tipice Luftwaffe), si am emotii, mi-e teama ca o sa stric macheta, e prima oara cand vopsesc mottle. Asadar:

1. Am vopsit macheta cu masti ridicate, pentru a obtine linii de demarcatii fine. In prima poza se vede rezultatul, ce parere aveti? Imi recomandati sa mai fac ceva inainte de mottling?
2. Ce sfaturi imi dati pentru mottling? Exista vreo tehnica anume/vreo reteta secreta? :) In poza a doua am incercat pe o macheta veche pe care am revopsit-o special pentru "antrenament". Am vazut toate tutorialele de pe youtube, am diluat vopseaua, am folosit cea mai mica presiune posibila la compresor, si degeaba, tot mai scap cate un "paianjen". Folosesc acrilice Gunze cu diluant Gunze si paint retarder Gunze. Paianjenii nu se vad prea bine in a doua poza, ca i-am sters cu betisoare cu vata imediar ce i-am comis
3. Cum anume fac tranzitia intre vopseaua aplicata pe fuselaj si petele din mottling, astfel icnat sa nu se vada ca o linie? Pur si simplu aplic mai multe straturi, succesiv pana devine suficient de puternic tonul? Exista alta metoda/tehnica?

Poza cu macheta in lucru:

Imagine postata

Si cu macheta de "test", pe care am cam porcit-o..

Imagine postata

Multzam fain

Aceasta postare a fost editata de Lt_Bongwater: 04 December 2013 - 11:51 PM


#18 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 05 December 2013 - 08:20 AM

Ceea ce ai facut pe "cobaiul" tau nu este rau. Mai trebuie exersat putin.
Uite aici o poza cu avionul real:

Imagine postata

si una cu deriva :

Imagine postata

si uite aici un profil, poate te ajuta si asta :

Imagine postata

#19 Useril este offline   RocknRolla 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1050
  • Inregistrat: 15-February 13
  • Location:Bucuresti

Postat 05 December 2013 - 09:26 AM

Salut!

Imi place ce-ai facut pana acum!
Vopsirea arata foarte ok in stadiul asta.

Mi se pare ok si cum ai obtinut liniile de demarcatie intre culorile de la extrados. Din cate imi dau seama din poze, ai "gazat" vopseaua destul de bine.

Cu mottling-ul, din pacate, nu pot sa ma pronunt, datorita totalei mele lipse de experienta.
Mottlingul este unul dintre principalele motive pt care deocamdata fac orice alte machete decat cele germane :whistle:

Succes si te voi urmari cu interes :good:


PS: Priller a fost un om extrem de interesant, cu un palmares pe cat de spectaculos, pe cat de bine documentat si necontroversat.
O excelenta alegere pt inmatriculare.

#20 Useril este offline   Lt_Bongwater 

  • Membru deplin
  • Grup: Members
  • Postari: 63
  • Inregistrat: 21-November 12
  • Location:Iasi
  • Interests:WW2 Warbirds, Cold War era Jets, Classic Cars

Postat 08 December 2013 - 10:47 PM

Multumesc pentru raspunsuri, poze si sfaturi! Mi-am luat inima in dinti si am dat cu vopsea pe macheta, prima culoare. Mi se pare ca a iesit decent, ce parere aveti? Singura chestie care nu stiu cum sa o scot, este demarcatia dintre stratul de vopsea de pe fuselaj, si pete. Nu ar trebui sa se vada linia deloc (faptul ca a fost vopsit cu un sablon), cum as putea sa elimin asta acum?

Cateva poze

Imagine postata

Imagine postata

Arata acest topic


  • 4 Pagini +
  • 1
  • 2
  • 3
  • Ultima »
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

2 useri citesc topicul
0 membri, 2 vizitatori, 0 utilizatori anonimi