Mil Mi-4 (varianta incerta) 1/72, HobbyBoss jurnal de constructie, poate cu finalizare
#1
Postat 19 November 2012 - 08:37 PM
Pentru ilustrarea anumitor pasaje am folosit imagini publicate pe net (aici sau pe alte forumuri) chiar daca nu am acordul explicit al autorilor. Rog administratorii sa elimine acele imagini daca considera necesar. Multumesc pentru intelegere.
Sar peste introducerea "1001 informatii noi despre istoria elicopterului Mi-4" chiar daca aceasta masinarie zburatoare are pentru mine o insemnatate aparte.
Kit-ul este lansat de vreo 4 ani iar gurile rele de pe net spun ca-i "cea mai cea" reproducere la 72. Vedem noi.
Pe langa kit, m-am aprovizionat cu toate cele 3 seturi de fotodecupaje produse de Eduard (interior, exterior, compartiment cargo), setul de masti pentru suprafetele vitrate (in dublu exemplar - vedem mai tarziu motivatia) si decalurile romanesti de la Pavel.
E de la sine inteles ca intentionez sa fac un Mi-4 romanesc. Am adunat cu sarg cele cateva poze cunoscute (1, 2, 5, 6, 127, YR-EMA, YR-EMB), m-am uitat de mai multe ori la cele doua filme in care apar elicoptere Mi-4 romanesti (Explozia si Frumoasele Vacante) si dupa o indelunga meditatie am spus:
- pot sa aleg calea simpla, Mi-4A militar, asa cum era "1" sau "127"; nu-i clar daca emblema tip stea aparea si pe burta dar practica elicopterelor Mi-8 din acea perioada (la care exista documente fotografice) justifica extrapolarea
- sau calea necunoscuta; un Mi-4 de varianta incerta, avand nacela mitralierei inlocuita cu un carenaj de dimensiuni mult mai mici. Acest carenaj pare sa fie similar celui folosit la varianta Mi-4SP.
Un caz aparte il constituie elicopterul YR-EMA ce pare sa se fi metamorfozat dintr-o versiune in alta, asa cum se vede mai jos:
precum un Mi-4A
cu nacela mica
Accidentul in care a fost implicat acest elicopter si posibilitatea ca cel putin doua aparate diferite sa fi fost inmatriculate succesiv "YR-EMA" ar putea explica transformarea. Daca adaugam cele 3 varinate distincte de vopsire/ inmatriculare, obtinem un tablu plauzibil.
Acestea fiind zise, am purces la constructie.
#2
Postat 19 November 2012 - 08:50 PM
Sa le luam pe rand.
Plansa de bord.
Piesele fotodecupate sunt foarte frumoase, dar forma nu se potriveste cu piesa din kit. Nicio problema, am facut o piesa suport de la zero si in plus am incercat sa reprezint "coviltirul textil". In faza actuala arata cam asa:
mai trebuieste adaugat cadrul exterior.
Carenajul anterior al fuselajului.
Piesa din kit are farul reprezentat simplist. Am incercat sa fac unul complet, cu oglinda, bec si dispersor dar dupa cum se vede in imagine rezultatul este dezamagitor - adezivul s-a prelins disgratios in interior.
#3
Postat 19 November 2012 - 08:58 PM
#6
Postat 20 November 2012 - 12:53 PM
In plus, mack-ule, imi aduce aminte de old good times - vremurile in care alergam prin Paris sa gasesti seturi de upgrade...
uffff!
Bafta si spor la munca!
#7
Postat 20 November 2012 - 07:33 PM
mack, la 19 November 2012 - 08:37 PM, a spus:
Un caz aparte il constituie elicopterul YR-EMA ce pare sa se fi metamorfozat dintr-o versiune in alta, asa cum se vede mai jos:
precum un Mi-4A
03.jpg
cu nacela mica
12.jpg
Accidentul in care a fost implicat acest elicopter si posibilitatea ca cel putin doua aparate diferite sa fi fost inmatriculate succesiv "YR-EMA" ar putea explica transformarea. Daca adaugam cele 3 varinate distincte de vopsire/ inmatriculare, obtinem un tablu plauzibil.
...
Abia acum am observat ca in postul anterior am atasat din greseala o fotografie cu YR-EMB.
YR-EMA cu nacela mica arata asa:
#9
Postat 24 November 2012 - 08:35 PM
A venit weekend-ul, am inaintat putin:
- Eduard ofera o montura circulara pentru unul din geamurile laterale (probabil singurul ce se putea deschide):
- geamurile laterale le-am lipit cu rasina; mizeria ramasa urmand sa fie ascunsa de piesa de detaliu interior:
- datorita dimensiunilor si a pozitionarii pretentioase, piesa fotodecupata pentru interior am lipit-o tot cu rasina:
pozitionarea pare incorecta datorita racursiului, in realitate, decuparea este concentrica cu geamul lateral.
#10
Postat 29 November 2012 - 08:57 PM
N-am inaintat mult in constructie si kitul mi-a oferit prima surpriza - tavanul cabinei cargo:
Piesa are urme de extractori tocmai pe partea vizibila. Ciudata alegere, fara a complica matrita, piesa putea sa fie pozitionata invers si atunci extractorii s-ar fi aflat pe partea invizibila. Fara sa fie greseala, o putem cataloga ca si scapare a producatorului chinez.
Cum aceasta este singura piesa din zona cargo ce nu este garnisita cu fotodecupaje, am incercat sa corectez defectele de suprafata. Sper ca dupa vopsire, imperfectiunile sa nu mai fie asa vizibile:
Aceasta postare a fost editata de mack: 29 November 2012 - 08:57 PM
#12
Postat 11 December 2012 - 08:01 PM
Mai mult din amuzament am decis sa decupez piesa din plastic in zona grilelor de ventilatie:
In final, usa asamblata arata cam asa; cu putina bunavointa se vad grilele deschise:
Vopseaua este exfoliata datorita slefuirii (mi-e mai usor sa apreciez corectitudinea pozitionarii la o piesa fotodecupata vopsita decat la una natur), urmeaza o noua sesiune de vopsire si tratamentele pentru uzura.
#15
Postat 27 December 2012 - 12:56 PM
Z-mare, la 27 December 2012 - 11:40 AM, a spus:
Salut,
Plansa este montata - pe cat s-a putut - in pozitia ei "corecta".
Atat palonierele cat mai ales comutatoarele din fata plansei de bord sunt putin supradimensionate in setul de fotodecupaje - lucru de inteles la aceasta scara.
Initial am pozitionat plansa ceva mai sus dar adaugarea cozorocului textil (care nu era prezent in setul de fotodecupaje iar in kit avea o reprezentare aproximativa) conducea la un camp vizual nerealist privit prin parbriz. Am ales un compromis la pozitionarea palonierelor - care sunt montate mai in fata.
Ganduri bune,
mack
#16
Postat 13 January 2013 - 10:07 PM
Am descoperit astazi absolut intamplator o noua secventa dintr-un film romanesc in care "joaca" un Mi-4, probabil romanesc si el. Filmul este "S-a furat o bomba" - Ion Popescu Gopo 1961.
Daca pe tema camuflajului aplicat peste coloritul de baza putem doar sa fabulam, avem in schimb imagini clare cu nacela mitralierei. Este mai mult ca sigur configuratia montata pe aparatele Mi-4A, de forma asemanatoare dar mai scurta decat cea vizibila pe elicopterele cu numerele "127" si "1".
Alaturat cele doua nacele arata cam asa:
Am adunat pana acum trei versiuni ale elicopterului Mi-4 in culori romanesti: Mi-4, Mi-4A si varianta necunoscuta mie, cu nacela fara mitraliera. Interesant.
#17
Postat 26 September 2019 - 06:02 PM
In cateva zile sper s-o finalizez si s-o prind in cateva poze realizate ca lumea (astea-s cu telefonul).
Ganduri bune si sanatate,
mack