Forum Machete,Modelism,Hobby: Mil Mi-4 (varianta incerta) 1/72, HobbyBoss - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Mil Mi-4 (varianta incerta) 1/72, HobbyBoss jurnal de constructie, poate cu finalizare

#1 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 19 November 2012 - 08:37 PM

Salut,

Pentru ilustrarea anumitor pasaje am folosit imagini publicate pe net (aici sau pe alte forumuri) chiar daca nu am acordul explicit al autorilor. Rog administratorii sa elimine acele imagini daca considera necesar. Multumesc pentru intelegere.

Sar peste introducerea "1001 informatii noi despre istoria elicopterului Mi-4" chiar daca aceasta masinarie zburatoare are pentru mine o insemnatate aparte.
Kit-ul este lansat de vreo 4 ani iar gurile rele de pe net spun ca-i "cea mai cea" reproducere la 72. Vedem noi.
Pe langa kit, m-am aprovizionat cu toate cele 3 seturi de fotodecupaje produse de Eduard (interior, exterior, compartiment cargo), setul de masti pentru suprafetele vitrate (in dublu exemplar - vedem mai tarziu motivatia) si decalurile romanesti de la Pavel.

E de la sine inteles ca intentionez sa fac un Mi-4 romanesc. Am adunat cu sarg cele cateva poze cunoscute (1, 2, 5, 6, 127, YR-EMA, YR-EMB), m-am uitat de mai multe ori la cele doua filme in care apar elicoptere Mi-4 romanesti (Explozia si Frumoasele Vacante) si dupa o indelunga meditatie am spus:
- pot sa aleg calea simpla, Mi-4A militar, asa cum era "1" sau "127"; nu-i clar daca emblema tip stea aparea si pe burta dar practica elicopterelor Mi-8 din acea perioada (la care exista documente fotografice) justifica extrapolarea
Imagine atasata: 22.JPG
- sau calea necunoscuta; un Mi-4 de varianta incerta, avand nacela mitralierei inlocuita cu un carenaj de dimensiuni mult mai mici. Acest carenaj pare sa fie similar celui folosit la varianta Mi-4SP.
Imagine atasata: 23.jpg

Un caz aparte il constituie elicopterul YR-EMA ce pare sa se fi metamorfozat dintr-o versiune in alta, asa cum se vede mai jos:
precum un Mi-4A
Imagine atasata: 03.jpg

cu nacela mica
Imagine atasata: 12.jpg
Accidentul in care a fost implicat acest elicopter si posibilitatea ca cel putin doua aparate diferite sa fi fost inmatriculate succesiv "YR-EMA" ar putea explica transformarea. Daca adaugam cele 3 varinate distincte de vopsire/ inmatriculare, obtinem un tablu plauzibil.

Acestea fiind zise, am purces la constructie.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 001.jpg


#2 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 19 November 2012 - 08:50 PM

Postul de pilotaj imbogatit cu setul Eduard, plansa de bord si suportul acesteia, carenajul anterior al fuselajului.
Imagine atasata: 002.jpg
Sa le luam pe rand.

Plansa de bord.
Piesele fotodecupate sunt foarte frumoase, dar forma nu se potriveste cu piesa din kit. Nicio problema, am facut o piesa suport de la zero si in plus am incercat sa reprezint "coviltirul textil". In faza actuala arata cam asa:
Imagine atasata: 005.jpg
mai trebuieste adaugat cadrul exterior.

Carenajul anterior al fuselajului.
Piesa din kit are farul reprezentat simplist. Am incercat sa fac unul complet, cu oglinda, bec si dispersor dar dupa cum se vede in imagine rezultatul este dezamagitor - adezivul s-a prelins disgratios in interior.
Imagine atasata: 003.jpg
Imagine atasata: 004.jpg

#3 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 19 November 2012 - 08:58 PM

Forma bombata a hublourilor m-a determinat sa vopsesc mai intai culoarea la exterior (la revedere YR-EMA in culori civile) si apoi sa lipesc piesele transparente. Pentru vopsirea finala, am sa maschez grosier zona.
Imagine atasata: 006.jpg
Imagine atasata: 007.jpg

Aceasta postare a fost editata de mack: 19 November 2012 - 08:59 PM


#4 Useril este offline   goposaurus 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2091
  • Inregistrat: 22-June 06
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatia, in general

Postat 19 November 2012 - 09:56 PM

Suuuuuper subiect!
Abia astept continuarea! :yahoo:

#5 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 19 November 2012 - 11:02 PM

Piesele fotodecupate ce urmeaza sa garniseasca cabina cargo le-am vopsit in bloc, retusurile urmand a fi realizate dupa debavurare.
Imagine atasata: 008.jpg

#6 Useril este offline   michi-ro 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 894
  • Inregistrat: 18-January 12
  • Location:bucuresti / pitesti
  • Interests:fotografia
    modelismul

Postat 20 November 2012 - 12:53 PM

un proiect, care pentru un necunoscator ca mine in ceea ce priveste zburatoarele, este foarte bine prezentat si deja este pus "sub urmarire".
In plus, mack-ule, imi aduce aminte de old good times - vremurile in care alergam prin Paris sa gasesti seturi de upgrade...
uffff!
Bafta si spor la munca!

#7 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 20 November 2012 - 07:33 PM

Vezi postareamack, la 19 November 2012 - 08:37 PM, a spus:

...
Un caz aparte il constituie elicopterul YR-EMA ce pare sa se fi metamorfozat dintr-o versiune in alta, asa cum se vede mai jos:
precum un Mi-4A
Atasament 03.jpg

cu nacela mica
Atasament 12.jpg
Accidentul in care a fost implicat acest elicopter si posibilitatea ca cel putin doua aparate diferite sa fi fost inmatriculate succesiv "YR-EMA" ar putea explica transformarea. Daca adaugam cele 3 varinate distincte de vopsire/ inmatriculare, obtinem un tablu plauzibil.
...


Abia acum am observat ca in postul anterior am atasat din greseala o fotografie cu YR-EMB.

YR-EMA cu nacela mica arata asa:
Imagine atasata: 06.png

#8 Useril este offline   Tatuca 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 236
  • Inregistrat: 09-August 06

Postat 20 November 2012 - 09:05 PM

Salut,

Prezumtia ta cu steaua pe intrados este justa. Pe una dintre pozele puse de tine chiar se vede.

Sa ai spor. Voi urmari cu interes lucrarea ta. Mi-4 e unul dintre elicopterele mele favorite.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: post-79-0-72502700-1353349517_thumb.jpg


#9 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 24 November 2012 - 08:35 PM

Salutare,

A venit weekend-ul, am inaintat putin:
- Eduard ofera o montura circulara pentru unul din geamurile laterale (probabil singurul ce se putea deschide):
Imagine atasata: 012.jpg

- geamurile laterale le-am lipit cu rasina; mizeria ramasa urmand sa fie ascunsa de piesa de detaliu interior:
Imagine atasata: 013.jpg

- datorita dimensiunilor si a pozitionarii pretentioase, piesa fotodecupata pentru interior am lipit-o tot cu rasina:
Imagine atasata: 014.jpg
pozitionarea pare incorecta datorita racursiului, in realitate, decuparea este concentrica cu geamul lateral.

#10 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 29 November 2012 - 08:57 PM

Salut,

N-am inaintat mult in constructie si kitul mi-a oferit prima surpriza - tavanul cabinei cargo:
Imagine atasata: 015.jpg

Piesa are urme de extractori tocmai pe partea vizibila. Ciudata alegere, fara a complica matrita, piesa putea sa fie pozitionata invers si atunci extractorii s-ar fi aflat pe partea invizibila. Fara sa fie greseala, o putem cataloga ca si scapare a producatorului chinez.

Cum aceasta este singura piesa din zona cargo ce nu este garnisita cu fotodecupaje, am incercat sa corectez defectele de suprafata. Sper ca dupa vopsire, imperfectiunile sa nu mai fie asa vizibile:
Imagine atasata: 016.jpg

Aceasta postare a fost editata de mack: 29 November 2012 - 08:57 PM


#11 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 01 December 2012 - 07:51 PM

Am chinuit putin interiorul:
Imagine atasata: 017.jpg

Imagine atasata: 018.jpg

O idee despre consistenta uzurii intre cele doua subansamble:
Imagine atasata: 020.jpg

#12 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 11 December 2012 - 08:01 PM

Seturile de fotodecupaje prevad piese atat pentru interiorul cat si pentru exteriorul usii laterale:
Imagine atasata: 021.jpg
Mai mult din amuzament am decis sa decupez piesa din plastic in zona grilelor de ventilatie:
Imagine atasata: 022.jpg
In final, usa asamblata arata cam asa; cu putina bunavointa se vad grilele deschise:
Imagine atasata: 023.jpg
Vopseaua este exfoliata datorita slefuirii (mi-e mai usor sa apreciez corectitudinea pozitionarii la o piesa fotodecupata vopsita decat la una natur), urmeaza o noua sesiune de vopsire si tratamentele pentru uzura.

#13 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 26 December 2012 - 10:36 PM

Postul de pilotaj si plansa de bord (mansele de pas-gaz nu sunt inca montate)
Imagine atasata: 024.jpg

Imagine atasata: 025.jpg

#14 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 December 2012 - 11:40 AM

Arata bine pina aici, dar am o nedumerire: plansa de bord, nu este pusa cam jos, nu vad cum ar ajunge pilotii la paloniere...

#15 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 27 December 2012 - 12:56 PM

Vezi postareaZ-mare, la 27 December 2012 - 11:40 AM, a spus:

... am o nedumerire: plansa de bord, nu este pusa cam jos, nu vad cum ar ajunge pilotii la paloniere...


Salut,

Plansa este montata - pe cat s-a putut - in pozitia ei "corecta".
Imagine atasata: 027.jpg
Atat palonierele cat mai ales comutatoarele din fata plansei de bord sunt putin supradimensionate in setul de fotodecupaje - lucru de inteles la aceasta scara.
Initial am pozitionat plansa ceva mai sus dar adaugarea cozorocului textil (care nu era prezent in setul de fotodecupaje iar in kit avea o reprezentare aproximativa) conducea la un camp vizual nerealist privit prin parbriz. Am ales un compromis la pozitionarea palonierelor - care sunt montate mai in fata.

Ganduri bune,
mack

#16 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 13 January 2013 - 10:07 PM

Salut,

Am descoperit astazi absolut intamplator o noua secventa dintr-un film romanesc in care "joaca" un Mi-4, probabil romanesc si el. Filmul este "S-a furat o bomba" - Ion Popescu Gopo 1961.
Imagine atasata: Mi_4_in_S_a_Furat_o_Bomba.jpg

Daca pe tema camuflajului aplicat peste coloritul de baza putem doar sa fabulam, avem in schimb imagini clare cu nacela mitralierei. Este mai mult ca sigur configuratia montata pe aparatele Mi-4A, de forma asemanatoare dar mai scurta decat cea vizibila pe elicopterele cu numerele "127" si "1".

Alaturat cele doua nacele arata cam asa:
Imagine atasata: nacele.jpg

Am adunat pana acum trei versiuni ale elicopterului Mi-4 in culori romanesti: Mi-4, Mi-4A si varianta necunoscuta mie, cu nacela fara mitraliera. Interesant.

#17 Useril este offline   mack 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 697
  • Inregistrat: 15-April 05
  • Location:Iasi, Romania

Postat 26 September 2019 - 06:02 PM

Dupa ceva vreme (la prezentul postarii anterioare fii-mea nu era nascuta, acu' merge la scoala...), macheta este 90% finalizata (lipsesc vreo 3 antene si cateva detalii la rotorul principal):
Imagine atasata: 28_01.jpg

Imagine atasata: 29_01.jpg

Imagine atasata: 30_01.jpg

In cateva zile sper s-o finalizez si s-o prind in cateva poze realizate ca lumea (astea-s cu telefonul).

Ganduri bune si sanatate,
mack

#18 Useril este offline   dany 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 4818
  • Inregistrat: 24-November 06

Postat 26 September 2019 - 06:34 PM

Felicitari Mack pentru ambele realizari ! :clapping: :clapping:
Foarte fain !

#19 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 27 September 2019 - 08:45 AM

Da, un record, pe invers decit 1-0-9. :-D
Frumoasa realizare! Imi plac detaliile si atentia cu care lucrezi! :hi: :hi: :hi:

#20 Useril este offline   1-0-9 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 4955
  • Inregistrat: 10-December 04
  • Location:Bucuresti

Postat 27 September 2019 - 09:51 AM

Asta trebuie sa fi fost una din cele mai întinse lucrări pe care le-am văzut. A ieșit excelent ! Chestia cu "toate ușile deschise", e de mare efect iar detalierea impecabila. Un mare bravo!

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi