Me-109 E3 ARR Trumpeter 1/32
#42
Postat 13 February 2013 - 01:50 PM
In primul rand, fotografia este de proasta calitate, ceea ce poate duce la interpretari.
Este doar o copie a celei aparute in revista, am vazut originalul, nici acolo nu era mai breaza.
Chestia cu aparitia parbrizului blindat, nu o stiam.
In privinta capotei:
- partea inferioara, sub nivelul esapamentelor, este clar galbena; inclusiv micul panou rabatabil de deasupra esapamentelor, daca nu ma insel era pentru acces la bujii;
- partea superioara, cea demontabila, pare a fi insa de alta culoare, vezi diferenta de la linia de demarcatie a tablelor din fata esapamentelor. Posibil sa fi provenit de la un alt avion sau din stocul de piese de schimb, sa nu uitam ca pentru o perioada avioanele de vanatoare au avut doar partea inferioara a capotei motorului vopsita in galben.
Aripa:
- intradosul pare a a fi in culoare uniforma, cu exceptia unui panou in dreptul bratului exterior al crucii;
- cocarda nu pare a fi fost acoperita cu vopsea care sa se fi exfoliat, in cazul asta ar fi luat cu ea si o parte din cruce. De ce exfolierea s-a oprit la nivelul crucii?
- crucea este si ea putin ciudata, dar poate fi doar o impresie.
Mai exista posibilitatea ca fotografia sa fi fost cumva retusata la editare, chestia se practica.
Cineva care se pricepe sa o treaca prin niste filtre sa scoata ceva mai bun?
Este posibil ca, totusi, avionul asta sa nu fie Nr. 9 si dl. DiCezare sa fi avut scris "Hai fetito!" si pe alte avioane? Dupa cum mi-a spus personal prin anii 80, a scris asta, pe cat posibil, pe toate avioanele pe care le-a zburat. Inclusiv masina lui, in anii 80, o numea tot "Hai fetito!"!
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 13 February 2013 - 01:51 PM
#43
Postat 13 February 2013 - 03:45 PM
Capotajul este in intregime galben, se vede demarcaria dintre culori, e drept mai dificil, dar se vede. ( a se vedea si poza urmatoare)
#44
Postat 13 February 2013 - 04:28 PM
Oricum, vederea mea nu mai e ce a fost, am nevoie de o fotografie si nu de o imagine pe computer ca sa pot face o analiza buna.
Poate ma insel eu!
Dar o intrebare, totusi: cand avioanele au venit in Romania, mai aveau inscriptionarile de exploatare in germana? Eu nu le-am observat pe alte fotografii, par a fi prezente doar triunghiul pentru benzina si crucea rosie pentru trusa sanitara.
Primele avioane au venit vopsite din Germania sau au fost vopsite la noi, dupa reasamblare (am inteles ca au fost asamblate la Pipera).
#45
Postat 13 February 2013 - 10:22 PM
Sheniloiu, la 13 February 2013 - 04:28 PM, a spus:
Oricum, vederea mea nu mai e ce a fost, am nevoie de o fotografie si nu de o imagine pe computer ca sa pot face o analiza buna.
Poate ma insel eu!
Dar o intrebare, totusi: cand avioanele au venit in Romania, mai aveau inscriptionarile de exploatare in germana? Eu nu le-am observat pe alte fotografii, par a fi prezente doar triunghiul pentru benzina si crucea rosie pentru trusa sanitara.
Primele avioane au venit vopsite din Germania sau au fost vopsite la noi, dupa reasamblare (am inteles ca au fost asamblate la Pipera).
Au venit deja vopsite din germania. De fapt toate avioanele importate de Romania au fost vopsite de catre firma producatoare ( fie Anglia, Italia sau Germania)
Dupa revizia din primavara lui 42 la Pipera, Emil-urile au fost revopsite cu aceleasi vopsele germane RLM. O parte din Emil-uri (in 1943) au fost revopsite si la IAR Brasov ( cum este "Nella" nr 64 galben)
#46
Postat 13 February 2013 - 10:57 PM
In privinta acelui intrados de plan si eu sunt de parere ca este rezultatul in urma reparatiilor, prin inlocuirea panourilor, fara a interveni si cu revopsirea.
Mai jos am atasat o poza (sursa e scisa pe poza) cu un hangar unde se repara diferite 109E, ba romanesti ba germane si unde vedem un Bf-109 romanesc cu cruci pe fuselaj si cocarde pe extrados, plus prin spate o multitudine de aripi in diferite stadii si puteau fi folosite ca piese de schimb.
#47
Postat 14 February 2013 - 04:38 PM
La avionul "23", se pare ca fuselajul este vopsit in doua nuante, se vede o linie de demarcare a culorii care trece pe sub cifra 3. Sau iar nu vad eu bine?
Profundorul nu este in alta culoare, este doar efectul iluminatului diferit.
Avionul cu cocarde pe aripi pare a fi nr. 15.
#48
Postat 14 February 2013 - 07:41 PM
wurger, la 12 February 2013 - 09:01 PM, a spus:
Imi plac mai ales izolatorii de la firul antenei - poate doar ala alb de pe fuselaj sa fie putin cam mare, dar arata bine ca forma. Din ce l-ai facut.
Degradarea vopselei pe aripa langa fuselaj imi place in mod deosebit. As folosi efectul la japonezele mele dar pe spatii mai restranse si mai putin ordonate. Cum ai obtinut efectul ?
Si intrebarea intrebarilor - Locuiesti in vreun hangar ? Mie mi-ar scurtcircuita zenul 3 machete la 1/32. Banuiesc ca tu ai deja mai multe.
Uite hangarul
#50
Postat 17 February 2013 - 12:36 PM
florin13, la 12 February 2013 - 10:47 PM, a spus:
Eu am folosit aceasta varianta si mie greu sa cred ca vechea cocarda aparea doar pe planul drept. Daca o sa apara poze care o sa ma contrazica, promit ca o sa aduc macheta la realitate.
Dacă ne uităm bine la cele două fotografii, se poate spune că:
- ori sunt două avioane diferite;
- ori este același avion, dar care la un moment dat a fost revopsit complet.
Argument - crucea de pe fuselaj este ceva mai în spate în prima fotografie (cea luată față/dreapta) comparativ cu poziția din fotografia față/stânga. Nu pot admite că nu erau vopsite în aceeați poziție pe fuselaj, simetric stânga/dreapta!
Referitor la anomalia cu cocarda, presupun că avionul a avut aripa dreapta avariată grav, aceasta a fost schimbată cu una veche in stocuri (care avea cocardele pe ea, atât pe intrados cât și pe extrados), iar panoul demontabil cu crucea ori era lipsă pe aripa de schimb, ori a fost și el ulterior avariat și s-a folosit un panou având crucea pe el.
Este doar o teorie, dar perfect posibilă din punct de vedere tehnic - aripa se putea schimba de către personalul tehnic al escadrilei sau grupului, nu necesita ducerea avionului într-un atelier dedicat. Iar panoul buclucaș era unul care se demonta în mod curent pentru inspecție și întrețineri, deci nu era imposibil de schimbat cu un altul.
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 17 February 2013 - 12:37 PM