Me-109 E3 ARR Trumpeter 1/32
#22
Postat 29 November 2012 - 09:29 PM
Florin
Aceasta postare a fost editata de florin13: 29 November 2012 - 10:26 PM
#34
Postat 12 February 2013 - 11:04 AM
Apropo de "Hai fetito", am pe undeva o fotografie aparuta intr-o revista de aviatie, cam pe la inceputul campaniei din Est, cred, luata cam din directia "Ora 1", in care se observa clar ca, cel putin pe intrados, crucile au fost vopsite direct peste vechile cocarde, fara ca acestea sa fie acoperite anterior. Haios rau!
Fotografia e destul de cunoscuta, poate apare pe undeva.
Aici.
http://www.worldwar2...?showtopic=1670
Aceasta postare a fost editata de Sheniloiu: 12 February 2013 - 11:10 AM
#36
Postat 12 February 2013 - 09:01 PM
Imi plac mai ales izolatorii de la firul antenei - poate doar ala alb de pe fuselaj sa fie putin cam mare, dar arata bine ca forma. Din ce l-ai facut.
Degradarea vopselei pe aripa langa fuselaj imi place in mod deosebit. As folosi efectul la japonezele mele dar pe spatii mai restranse si mai putin ordonate. Cum ai obtinut efectul ?
Si intrebarea intrebarilor - Locuiesti in vreun hangar ? Mie mi-ar scurtcircuita zenul 3 machete la 1/32. Banuiesc ca tu ai deja mai multe.
#37
Postat 12 February 2013 - 10:28 PM
wurger, la 12 February 2013 - 09:01 PM, a spus:
Imi plac mai ales izolatorii de la firul antenei - poate doar ala alb de pe fuselaj sa fie putin cam mare, dar arata bine ca forma. Din ce l-ai facut.
Degradarea vopselei pe aripa langa fuselaj imi place in mod deosebit. As folosi efectul la japonezele mele dar pe spatii mai restranse si mai putin ordonate. Cum ai obtinut efectul ?
Si intrebarea intrebarilor - Locuiesti in vreun hangar ? Mie mi-ar scurtcircuita zenul 3 machete la 1/32. Banuiesc ca tu ai deja mai multe.
"Ala mare si negru de respira greu" sau ala mare si alb de pe fuselaj, asa era dat din cutia modelului. Cat despre degradarea vopselei, simplu(sau asa am facut eu), putina tufuire cu chrome-silver de la MM, pe urma inca o tufuire cu RLM71, peste chrome-silver, ca sa ia din stralucire. Nu stiu daca era cel mai potrivit lucru, pentru a imita uzura vopselei, dar mie imi place cum a iesit. Si am mai spus-o cu diferite ocazii; MIE SA-MI PLACA, in rest ura si la gara, le fac pentru mine, nu pentru concursuri.
De locuit, nu locuiesc in vreo "hacienda", ci intr-un biet apartament de bloc de doua camere, doar ca locul de expunere pt. modele, este dedicat, cu acordul sefului(sotiei). Si sunt exact 21 facute si una in lucru. Modele, nu sotii. La 1/32. Si vor mai fi inca vreo6-7. Tot la 1/32
Florin
Aceasta postare a fost editata de florin13: 12 February 2013 - 11:18 PM
#38
Postat 12 February 2013 - 10:47 PM
Sheniloiu, la 12 February 2013 - 11:04 AM, a spus:
Apropo de "Hai fetito", am pe undeva o fotografie aparuta intr-o revista de aviatie, cam pe la inceputul campaniei din Est, cred, luata cam din directia "Ora 1", in care se observa clar ca, cel putin pe intrados, crucile au fost vopsite direct peste vechile cocarde, fara ca acestea sa fie acoperite anterior. Haios rau!
Fotografia e destul de cunoscuta, poate apare pe undeva.
Aici.
http://www.worldwar2...?showtopic=1670
Stiu aceasta poza si m-am gandit mult inainte de a pune decalurile, doar ca nu prea am gasit referinte despre ea. Stiu doar ca acest avion a fost pierdut la Stalingrad.
Eu am folosit aceasta varianta si mie greu sa cred ca vechea cocarda aparea doar pe planul drept. Daca o sa apara poze care o sa ma contrazica, promit ca o sa aduc macheta la realitate.
#39
Postat 13 February 2013 - 08:29 AM
In poza aia cu crucea suprapusa peste cocarde, mai apar doua chestii ciudate, daca mai vad eu bine. Una, carenajul capatului de plan pare a fi vopsit in rosu. O practica de diferentiere a escadrilelor. A doua, capota motorului pare a fi vopsita in galben doar pe intrados, de la nivelul esapamentelor in jos.
In multe locuri, poza asta e data ca facuta la Stalingrad. Probabil pe baza zapezii. Sincer, ma indoiesc. In primavara 1942, Gr. 7 era in tara, daca nu ma insel, deci mai mult ca sigur ca avioanele au fost revizuite si revopsite, eliminandu-se toate neconformitatile. Nu cred ca la Stalingrad mai aveau ciudatenii de vopsire!
Cineva care poate face o corelare intre traseul Gr. 7 Vt. si diferitele ordine privind schimbarile de vopsire/inmatriculare?
#40
Postat 13 February 2013 - 10:01 AM
Sheniloiu, la 13 February 2013 - 08:29 AM, a spus:
In poza aia cu crucea suprapusa peste cocarde, mai apar doua chestii ciudate, daca mai vad eu bine. Una, carenajul capatului de plan pare a fi vopsit in rosu. O practica de diferentiere a escadrilelor. A doua, capota motorului pare a fi vopsita in galben doar pe intrados, de la nivelul esapamentelor in jos.
In multe locuri, poza asta e data ca facuta la Stalingrad. Probabil pe baza zapezii. Sincer, ma indoiesc. In primavara 1942, Gr. 7 era in tara, daca nu ma insel, deci mai mult ca sigur ca avioanele au fost revizuite si revopsite, eliminandu-se toate neconformitatile. Nu cred ca la Stalingrad mai aveau ciudatenii de vopsire!
Cineva care poate face o corelare intre traseul Gr. 7 Vt. si diferitele ordine privind schimbarile de vopsire/inmatriculare?
In acea fotografie apare blindajul la parbriz. Acest blindaj nu era initial la prima serie de Emil-uri primite ( 9 galben face parte din primele 40) A fost adaugat pe toate Emil-uri dupa revizia din primavara 42 la Pipera. Deci fotografia este facuta in iarna 42.
9 galben a trecut prin ASAM pt reparatii de cel putin doua ori unde probabil a fost peticit carpit vopsit etc. Eu cred ca aparitia cocardei sub cruce ar fi doar urmare a unei vopsele prost aplicate care s-a curatat in conditiile vitrege de iarna sau inlocuire de panouri prin canibalizare a altor Emil-uri mai vechi.
Despre capatul de aripa este posibil sa fie si diferenta de galben folosit la vopsire.
In legatura cu capotajul motorului eu nu vad diferenta de culoare, este tot galben.
Aceasta postare a fost editata de Cantacuzino: 13 February 2013 - 10:03 AM