IAK 17 UTI
#23
Postat 09 April 2006 - 07:28 PM
1. nu stiu cum a ajuns acolo..nici aia de la palat nu stiau...oricum nu prea ii interesa...spuneau ca uneori mai usuca diverse covoare pe el
2. da..motorul e inauntru...adica in cladire unde functioneaza un muzeu tehnic...evident nu inautrul avionului...dupa cum se vede acolo sunt cozi de matura, spray-uri etc, motorul e in stare f buna.. e intr-adevar copia motorului german
3. m-a frapat structura primitiva pe grinda cu zabrele a fuselajului, nu stiam ca rusii faceau avioane cu reactie pe structura de biplane...e ciudatel avionul...
4. e distrus cam 30% din el dar poate fi recuperat...numai ca e in patrimoniul alora care prefera sa il vada distrus probabil decat sa il atinga cineva...in alta ordine de idei nu prea are unde sta sa fiu sincer...
5. ar fi interesant de aflat cat de rar e cu adevarat la ora actuala acest avion
Aceasta postare a fost editata de MiG: 09 April 2006 - 07:32 PM
#25
Postat 10 April 2006 - 11:44 AM
Bolovanii aia de la Iasi refuza cu indarjire sa renunte la avionul asta sau macar sa-l dea la schimb pentru altul.
Muzeul Aviatiei a propus sa-l ia de acolo cu un elicopter (alta varianta nu prea e) si sa le dea in schimb alt avion (din care sunt mai multe exemplare) si directoarea de acolo a spus ca ea asta are in inventar si ca nu poate face schimbul.
Prefera sa distruga un exemplar unicat in romania de cat sa-l dea unora care l-ar restaura de bine, de rau.
Nici cu Muzeul Aviatiei nu mi-e rusine (au cateva avioane in care si-au cam bagat picioarele - tot unicate), dar macar aici ar sta intr-un spatiu inchis si sunt sanse mai mari de restaurare.
#27
Postat 10 April 2006 - 12:27 PM
ma gandesc serios: care ar trebui sa fie demersurile de transferare a acestuia la o institutie care sa aiba mai multa grija de el?
@Z-mare...da...as pune pariu ca asa s-a intamplat..si 80-urile si 109 au fost distruse de dezinteres in primul rand
Aceasta postare a fost editata de MiG: 10 April 2006 - 12:30 PM
#29
Postat 10 April 2006 - 04:38 PM
Cum se scuat din fisa de magazie din museu doua aripile si un fuselaj de avion da ca sunt scris pe avizul de insotire a marfii? Numai avem un avion pe contabilitat?
I love Romania and her bureaucracy :hammer:
Sril
Aceasta postare a fost editata de Sril: 10 April 2006 - 04:39 PM
#30
Postat 12 April 2006 - 06:00 AM
...sau daca-mi permiteti sa folosesc un cuvant mai cool(si la moda)...shpaga :roll:
Ar mai fi o chestie...ca membrii forumului sa se adune si sa puna cativa Roni de caciula fiecare, iar apoi sa fie donat unei organizatii de incredere cum ar fi Muzeul Militar; sau eventual pe proprietatea unuia dintre noi care sta mai "pe la tara" si ar avea loc in curte(dupa ce scoate ARO-ul, IMS-ul si carutza ) Ma gandesc, oare cat ar costa coaja aia, avand in vedere ca un MIG-15(nefunctional, dar complet) poate fi cumparat pe cateva mii de dolari USD.
Aceasta postare a fost editata de Suburban: 12 April 2006 - 06:01 AM
#31
Postat 12 April 2006 - 07:49 AM
#32
Postat 12 April 2006 - 10:48 AM
#33
Postat 12 April 2006 - 11:56 AM
radub, la Apr 9 2006, 06:46 PM, a spus:
De fapt daca imi aduc aminte ce am vazut eu la Expomil la prima editie, cand au adul un Lancer III, mansa aia aducea foarte tare cu asta, in spiritul rusesc: groasa, butucanoasa cu butoane mari de neam prost. Oricum mie mi se pare ca e chiar cea originala.
dar cea mai tare faza vi-o spun eu: Daca mergi la Poiana Brasov, pe drumul din Rasnov, intr-o curba observi in curtea unui nene un MiG 15 sau 17 pitit printre brazi...rezerva strategica.
Promit ca atunci cand gasesc poza o postez.
#34
Postat 12 April 2006 - 11:57 AM
Dar sa nu uitam si sistemu de promovare si conservare facut de MAV... iar asa nu cred ca este corect avem exemplu pe cei de la Muzeul Militar care sau comportat cu noi tot c-am in acest fel cu expozitia....
:hammer: :hammer: "ARMATA E CU NOI!!!"
Aceasta postare a fost editata de Iceman: 12 April 2006 - 12:00 PM
#35
Postat 12 April 2006 - 12:14 PM
Flyboy, la Apr 12 2006, 10:56 AM, a spus:
curtea lu' nenea ala e de fapt Cabana Aviatorilor si cred ca avionul ala l-ai vazut cu muuuult timp in urma fiindca de cativa ani avionul a "decolat" de acolo.
P.S. era un Mig-15
#36
Postat 12 April 2006 - 12:18 PM
Avionul l-am vazut ultima oara acolo in decembrie 2005, si era la o margine de teren, adica sprijinea gardu', in varful unui deal, tangential la o serpentina.
Nu vreau sa ma contrazic dar atunci a fost ultima oara cand am trecut pe acolo si inca era!!!
Mda, acum cand ma gandesc mai bine era chiar 15
\
Hai noroc
#37
Postat 12 April 2006 - 01:08 PM
sunt surpris sa vad ca este atat interes pentru un astfel de avion (care zace de ani buni in "ploaie"). Cand eram junior am fost pentru prima data la muzeul de la Palatul Culturii (prin '89) si cel mai mult ma impresionase avionul din curea interioara a palatului, nemaivazand niciodata un avion asa de aproape. Din cate tin minte pe vremea aceea parca culorile arau mult mai placute, fuselajul mai protejat de rugina, iar amplasarea lui era chiar in centrul curtii acum este undeva in lateral vis-a-vis de intrarea principala.
daca va uitati mai atent la avion se pot observa cateva "amprente ale razboiului" adica cateva gauri de gloante din cate imi amintesc. domnul care a facut pozele cred ca a omis sa arate si acele urme. imi cer scuze daca ma insel asupra gaurilor din fuselaj mie asa mi sa parut.
in incinta muzeului mai precis in sala tehnologiilor sunt expuse cateva modele de motoare de avion.
daca sunteti in trecere prin IASI va recomand o scurta vizita pe la muzeu, nu vreau sa fac reclama dar sunt lucruri foarte interesante car nu le gasesti la tot pasul.
va multumesc pentru timpul acordat!!