IAK 17 UTI
#6
Postat 07 April 2006 - 05:23 AM
Pai da, a avut !
In vremurile preistorice cand mi-am facut armata, le-am pazit, le-am curatat, le-am slugarit, ba chiar le-am vopsit si cocardele , peste vechile stele tricolore "a la sovieticus".
Aste fapte, de mult uitate, s-au intamplat in 84-85, la regimentul de vanatoare-bombardament, de la Craiova. Escadrilele 1 si 2 erau deja echipate cu IAR 93, dar escadrila 3 era inca echipata cu o mixtura de MiG 15bis/ Mig 17, inclusiv cateva UTI, de 15 si 17, dar si o dubla de YaK ratacita, uitata intr-un colt de hangar.
Nu tin minte sa fi iesit la zbor, cat am fost io p'acolo.
Erau deja la sfarsitul carierei, si escadrila 3 asteptand reechiparea cu IAR 93.
Cocardele au inlocuit stelele, incepand cu parada militara din 23 august 84, la ordenul expres a lu' nea Nicu. Io eram proaspat biban atunci... va dati seama ce-am tras...
Adica va dati seama, astia mai bosorogii... caci probabil cei mai tinerei, nu prea cred...
In vremurile preistorice cand mi-am facut armata, le-am pazit, le-am curatat, le-am slugarit, ba chiar le-am vopsit si cocardele , peste vechile stele tricolore "a la sovieticus".
Aste fapte, de mult uitate, s-au intamplat in 84-85, la regimentul de vanatoare-bombardament, de la Craiova. Escadrilele 1 si 2 erau deja echipate cu IAR 93, dar escadrila 3 era inca echipata cu o mixtura de MiG 15bis/ Mig 17, inclusiv cateva UTI, de 15 si 17, dar si o dubla de YaK ratacita, uitata intr-un colt de hangar.
Nu tin minte sa fi iesit la zbor, cat am fost io p'acolo.
Erau deja la sfarsitul carierei, si escadrila 3 asteptand reechiparea cu IAR 93.
Cocardele au inlocuit stelele, incepand cu parada militara din 23 august 84, la ordenul expres a lu' nea Nicu. Io eram proaspat biban atunci... va dati seama ce-am tras...
Adica va dati seama, astia mai bosorogii... caci probabil cei mai tinerei, nu prea cred...
Aceasta postare a fost editata de DRAGOS: 07 April 2006 - 05:27 AM
#7
Postat 07 April 2006 - 06:13 AM
Citeaza
In vremurile preistorice cand mi-am facut armata, le-am pazit, le-am curatat, le-am slugarit, ba chiar le-am vopsit si cocardele , peste vechile stele tricolore "a la sovieticus".
Pai frate Dragos daca tu ai vopsit cocardele pe MIG-uri si IAR-uri de ce nu ceri drepturi de autor la producatorii de decaluri. :hammer:
#8
Postat 07 April 2006 - 06:39 AM
Dragos,daca am inteles eu bine,in 1984 mai exista la Craiova o dubla de IAK 17? (sau poate dubla de IAK 23 modificata in Romania...)?
E destul de important ceea ce spui,fiindca poate mai putrezeste pe undeva...
Sau este cel care a ajuns la Iasi...?Si ce DUMNEZEU ,cauta acel avion acolo?Stie oare cineva povestea lui?Are cineva fotografii cu el?
Poate avem vreun coleg de forum din Iasi,care se poate interesa de povestea acelui avion si MAI ALES sa-l fotografieze si sa ne arate si noua in ce stare mai este!!!
Vali.
E destul de important ceea ce spui,fiindca poate mai putrezeste pe undeva...
Sau este cel care a ajuns la Iasi...?Si ce DUMNEZEU ,cauta acel avion acolo?Stie oare cineva povestea lui?Are cineva fotografii cu el?
Poate avem vreun coleg de forum din Iasi,care se poate interesa de povestea acelui avion si MAI ALES sa-l fotografieze si sa ne arate si noua in ce stare mai este!!!
Vali.
#11
Postat 07 April 2006 - 02:58 PM
In vremea de care va povesteam, hangarul regimentului era impartit cu o alta unitate, de reparatii. Sincer nu-mi aduc aminte nomenclatura exacta, era vorba de o baza de reparatii care se ocupa de mai multe unitati, din toata tara.
Tot sincer, nu pot jura cu mana pe drapel, ca Yak-ul respectiv facea parte din inventarul escadrilei a treia, sau zacea uitat prin baza de reparatii.
Ce pot sa va spun sigur, este ca atunci cand a venit ordenul pentru vopsit cocarde, a fost scoasa si relicva respectiva din hangar si i-au fost aplicate.
De noi, care eram militarii din subunitatea tehnica a regimentului, nu eram subordonati bazei de reparatii, care era cum am zis, o unitate separata.
Tot cum am mai zis, nu cred... nu-mi amintesc sa fi fost scoasa vreodata din zona hangarului, in linia de avioane parcate pe aerodrom.
Tot sincer, nu pot jura cu mana pe drapel, ca Yak-ul respectiv facea parte din inventarul escadrilei a treia, sau zacea uitat prin baza de reparatii.
Ce pot sa va spun sigur, este ca atunci cand a venit ordenul pentru vopsit cocarde, a fost scoasa si relicva respectiva din hangar si i-au fost aplicate.
De noi, care eram militarii din subunitatea tehnica a regimentului, nu eram subordonati bazei de reparatii, care era cum am zis, o unitate separata.
Tot cum am mai zis, nu cred... nu-mi amintesc sa fi fost scoasa vreodata din zona hangarului, in linia de avioane parcate pe aerodrom.
#13
Postat 09 April 2006 - 10:15 AM
wurger, la Apr 9 2006, 12:30 AM, a spus:
Eram sigur ca am o poza cu Yak 17 si cand colo era Yak 23 DC.
Oricum cred ca vopsirea si inmatricularea erau in mare la fel.
Oricum cred ca vopsirea si inmatricularea erau in mare la fel.
Las ca-i buna si asta...misto poza(la fel de fain este si IAR-822 de pe spate )
Apropo de YAK-17UTI, se pare ca ar fi doar doua (sau poate trei) in toata lumea, unul in muzeul de la Cracovia, unul la Iasi. Din cate stiu in Rusia nu exista nici unul in varianta UTI.
#18
Postat 09 April 2006 - 04:00 PM
#20
Postat 09 April 2006 - 06:46 PM
Extrem de interesante pozele. Mansha din postul din fata arata foarte germana!
Care e legatura dintre Palatul Culturii si avionul asta? Cui apartine avionul? Eu zic ca ar sta mai bine intr-un muzeu (daca nu in noul muzeu al aviatiei, cel putin in vreun muzeu local). Motorul e inauntru? (e clona JuMo004)
Arata intr-o stare deplorabila dar inca poate fi slavat.
Radu
Care e legatura dintre Palatul Culturii si avionul asta? Cui apartine avionul? Eu zic ca ar sta mai bine intr-un muzeu (daca nu in noul muzeu al aviatiei, cel putin in vreun muzeu local). Motorul e inauntru? (e clona JuMo004)
Arata intr-o stare deplorabila dar inca poate fi slavat.
Radu