F4U-4 Corsair 1/32 Trumpeter
#1
Postat 06 April 2006 - 08:20 PM
Nu o sa fac un 'review' al acestui kit, se gasesc cateva bine facute in internet, dar o sa incerc sa fac o lista cu lucrurile care imi planific sa le fac.
Review-uri gasiti in aceste locuri:
http://www.aircraftresourcecenter.com/Rev1...absh/rev444.htm
http://kits.kitrevie...2reviewbg_1.htm (asta e pentru un -1D, dar multe piese sunt comune cu -4)
http://www.skywriter...etercorsair.htm (o privire privitoare la ce e in neregula cu kit-ul )
Ce mi-a placut la kit:
- bine detaliat direct din cutie
- toate suprafetele de comanda pozitionabile
- se potriveste bine, probabil nu va fi nevoie de prea mult chit
- potential mare pentru detalieri suplimentare
- cockpit decent
- inmatricularea data in kit
Ce nu mi-a placut:
- MULTE urme de pini de injectare in cele mai nefericite pozitii.
Tinta mea ar fi sa-mi exersez 'talentele' la detaliere, si facand-o public, sa imi imbunatatesc metodele de lucru... Asa ca orice sugestii si critici constructive sunt binevenite.
Cam asa ceva ar trebui sa iasa in final:
(poza de la http://www.flightjou...ir/corsair2.asp )
#2
Postat 06 April 2006 - 08:42 PM
- capotajul motorului e turnat in plastic transparent. Si fara absolut nici un detaliu pe interior. Vor trebui adaugate detaliile de structura, precum si admisia de aer. Planul ar fi sa deschid unul din panouri pentru a face vizibil motorul.
- motorul e foarte detaliat, cel putin zona cilindrilor. Spatele motorului e cam golas, dar nefiind vizibil probabil va ramane asa. Mai trebuie adaugate niste ghiduri ale circuitului de aprindere care nu sunt furnizate in kit.
- vor trebui detaliate 'flaps'-urile de la capotajul motorului, cam golase in kit, si incorecte (care e termenul in romana pentru ele? )
- fuselajul pe exterior mi se pare OK, si probabil singura interventie va fi in zona de imbinare dintre aripa si fuselaj. Racordul a fost turnat de catre Trumpeter intr-un mod absolut ciudat, si imposibil de chituit dupa asamblare.
Voi elimina partea orizontala a racordului, care in prezent e din 3 bucati, si o voi inlocui dupa asamblarea aripii cu o fasie de plastic.
Cam asa arata, pe una din parti deja am eliminat partea orizontala
#4
Postat 06 April 2006 - 09:05 PM
Un kit in sine, are cam 90 de piese... In mare e corect, dar mai merge detaliat...
Trumpeter furnizeaza nite tubulaturi din plastic, care ar trebui sa intre in niste gauri enorme... Nu stiu care este scopul lor la motorul real, dar ce furnizeaza kit-ul este o replica un pic cam grosolana a realitatii. Am decis sa astup gaurile, si sa refac tuburile cu pricina din sarma.
Gaurile le-am astupat cu bucati de tija de plastic de grosime corespunzatoare, lipite cu nitro.
#5
Postat 06 April 2006 - 09:08 PM
Poza e de la http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1..._8w/walk375.htm
In plus, in kit nu e nici urma de bujie pe cilindru... Va trebui remediata problema.
#6
Postat 06 April 2006 - 09:25 PM
Am inceput sa-l modific, am pilit partea superioara pentru a il aduce la nivel, si am eliminat 'ondulatiile' de pe laterale. Probabil aceste ondulatii s-ar fi vrut a fi suruburi de prindere, dar sunt MULT prea mari...
Jumatatea din dreapta e cea originala, cea din stanga e cea modificata.
#9
Postat 07 April 2006 - 03:10 PM
Si Christian a facut la fel, Tiger (P) -ul lui... si bine a facut !
Ce termen de gratie ti-ai dat ? Un an ? Pai, la asa ceva... te-as intreba... ce-ai zice de un "group build", cu unul mai mititel, dar nu foarte... ? ...
#10
Postat 07 April 2006 - 03:58 PM
Citeaza
Cred ca le poti spune si clapete. :-?
Cum zicea si Dragos, buna idea de a prezenta pas cu pas lucratura numai ca la un termen de un an...suspansul e prea mare
#11
Postat 07 April 2006 - 07:55 PM
Cat de rau m-am inselat...
F4U-4 a fost echipat cu modelul R-2800 18W si ulterior cu 42W. Din pacate nu am reusit sa gasesc poze complete decat cu 8W si inca cateva variante care nu reusesc sa le identific...
Modelul 8W a echipat F4U-1...
Ce mi se pare interesant e ca Trumpeter a fost constient de aceste diferente, aparent, pentru ca piesele din kit corespund unui 18W... Cred
In fine... In kit carcasa reductorului este compusa din 2 piese. In cazul piesei dinspre motor insa lipsesc cu desavarsire suruburile de prindere, care sunt destul de evidente. Am scos de la naftalina plasticul de 0.1mm, m tras aer in piept, si am purces la treaba.
primul pas: am marcat locurile unde trebuiesc aplicate suruburile, si cu ajutorul 'preducelelor' de la Waldron am confectionat niturile
#12
Postat 07 April 2006 - 07:59 PM
Metoda de aplicare: am dat un strat subtire de nitro pe piesa, am luat discul cu un varf de ac, si l-am pus pe pozitie. Am mai dat cu nitel nitro daca a fost cazul.
Cam asa ceva a iesit:
#14
Postat 07 April 2006 - 08:07 PM
Aceasta postare a fost editata de MiG: 07 April 2006 - 08:08 PM
#15
Postat 07 April 2006 - 08:16 PM
Dupa ce s-a uscat lipitura, am adus la nivel cu un cutter tijele de plastic introduse in gauri, am chituit frumos, si am refacut gaurile pentru a introduce U-urile din sarma...
In plus, am facut locasurile pentru bujii, dand gauri de 1mm si introducand in ele discuri de plastic de aceeasi dimensiune, un pic sub nivelul suprafetei cilindrului.
Incepe sa semene cat de cat a motor...
#16
Postat 07 April 2006 - 08:28 PM
Cer drepturi de autor pentru ideea asta
#17
Postat 07 April 2006 - 11:21 PM
Si daca tot m-am bagat si eu in seama am o nelamurire: in penultima imagine inelul de distributie nu-i prea departe de carcasa reductorului? Sau nu-i inca lipit, e pus doar pentru poza?! Caci ma gandesc ca decat sa refaci toate suruburile de prindere ai fi putut sa folosesti inelul de distributie asa cum era de la trumpeter! Banuiesc ca din cauza aceea si lipsea simularea suruburilor pe carcasa caci erau deja simulate pe inel ( acele bombeuri inspre interior)... Bine acum na, oricum arata bine ce ti-a iesit ba chiar ti-ai dat si prilejul de a te indragosti de preduceaua aia waldron!! Chiar asa wurger, tu cand faci un set de vreo 200 de bucati pentru noi astia milogii?
#18
Postat 07 April 2006 - 11:28 PM
toni, la Apr 7 2006, 11:21 PM, a spus:
E un pic mai departe pentru ca nu e inca nimic lipit acolo... Dar oricum n-are legatura ala din kit, era prea grosolan... Dupa ce-l lipesc si-l mai strang nitel, sper sa arate corespunzator.
Uite cum arata originalul: (inelul cu pricina, sau mai exact potcoava... Restul motorului din poza e o varianta mai veche, cu alt tip de reductor decat al meu)