Forum Machete,Modelism,Hobby: F4U-4 Corsair 1/32 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

F4U-4 Corsair 1/32 Trumpeter

#1 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2006 - 08:20 PM

Am intrat de curand in posesia acestui kit de la Trumpeter, de la mag. Modelism, in speranta ca o sa reusesc sa-l termin in primul rand, si poate in mai putin de un an :bang:

Nu o sa fac un 'review' al acestui kit, se gasesc cateva bine facute in internet, dar o sa incerc sa fac o lista cu lucrurile care imi planific sa le fac.

Review-uri gasiti in aceste locuri:
http://www.aircraftresourcecenter.com/Rev1...absh/rev444.htm
http://kits.kitrevie...2reviewbg_1.htm (asta e pentru un -1D, dar multe piese sunt comune cu -4)
http://www.skywriter...etercorsair.htm (o privire privitoare la ce e in neregula cu kit-ul :-D )

Ce mi-a placut la kit:
- bine detaliat direct din cutie
- toate suprafetele de comanda pozitionabile
- se potriveste bine, probabil nu va fi nevoie de prea mult chit
- potential mare pentru detalieri suplimentare
- cockpit decent
- inmatricularea data in kit

Ce nu mi-a placut:
- MULTE urme de pini de injectare in cele mai nefericite pozitii.

Tinta mea ar fi sa-mi exersez 'talentele' la detaliere, si facand-o public, sa imi imbunatatesc metodele de lucru... Asa ca orice sugestii si critici constructive sunt binevenite.

Cam asa ceva ar trebui sa iasa in final:
(poza de la http://www.flightjou...ir/corsair2.asp )

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: crew.jpg


#2 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2006 - 08:42 PM

Luand-o dinspre bot spre coada, lucrurile stau cam asa:

- capotajul motorului e turnat in plastic transparent. Si fara absolut nici un detaliu pe interior. Vor trebui adaugate detaliile de structura, precum si admisia de aer. Planul ar fi sa deschid unul din panouri pentru a face vizibil motorul.

- motorul e foarte detaliat, cel putin zona cilindrilor. Spatele motorului e cam golas, dar nefiind vizibil probabil va ramane asa. Mai trebuie adaugate niste ghiduri ale circuitului de aprindere care nu sunt furnizate in kit.

- vor trebui detaliate 'flaps'-urile de la capotajul motorului, cam golase in kit, si incorecte (care e termenul in romana pentru ele? :bang:)

- fuselajul pe exterior mi se pare OK, si probabil singura interventie va fi in zona de imbinare dintre aripa si fuselaj. Racordul a fost turnat de catre Trumpeter intr-un mod absolut ciudat, si imposibil de chituit dupa asamblare.
Voi elimina partea orizontala a racordului, care in prezent e din 3 bucati, si o voi inlocui dupa asamblarea aripii cu o fasie de plastic.

Cam asa arata, pe una din parti deja am eliminat partea orizontala

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: _MG_5323.jpg


#3 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2006 - 08:47 PM

Compartimentul rotii din coada este o surpriza neplacuta... Din motive bizare, bechia e facut sa fie retractabila, iar toate detaliile de structura sunt pline de urme de pini de matrita... Zona va trebui refacuta de la 0, e foarte vizibila...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Coada.jpg


#4 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2006 - 09:05 PM

Motorul...
Un kit in sine, are cam 90 de piese... In mare e corect, dar mai merge detaliat...
Trumpeter furnizeaza nite tubulaturi din plastic, care ar trebui sa intre in niste gauri enorme... Nu stiu care este scopul lor la motorul real, dar ce furnizeaza kit-ul este o replica un pic cam grosolana a realitatii. Am decis sa astup gaurile, si sa refac tuburile cu pricina din sarma.
Gaurile le-am astupat cu bucati de tija de plastic de grosime corespunzatoare, lipite cu nitro.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Cilindri_motor.jpg


#5 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2006 - 09:08 PM

In realitate ar trebui sa arate ca in poza atasata.
Poza e de la http://www.aircraftresourcecenter.com/AWA1..._8w/walk375.htm

In plus, in kit nu e nici urma de bujie pe cilindru... Va trebui remediata problema.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Zona_cu_bube_motor.jpg


#6 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2006 - 09:25 PM

Inelul de distributie pentru partea electrica furnizat in kit are o asemanare doar relativa cu realitatea.
Am inceput sa-l modific, am pilit partea superioara pentru a il aduce la nivel, si am eliminat 'ondulatiile' de pe laterale. Probabil aceste ondulatii s-ar fi vrut a fi suruburi de prindere, dar sunt MULT prea mari...
Jumatatea din dreapta e cea originala, cea din stanga e cea modificata.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Distributie_electrica.jpg


#7 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 06 April 2006 - 09:58 PM

- vor trebui detaliate 'flaps'-urile de la capotajul motorului, cam golase in kit, si incorecte (care e termenul in romana pentru ele? )

voleti

#8 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 06 April 2006 - 10:41 PM

Mersi :bang:

#9 Useril este offline   GRIZZLEA 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1496
  • Inregistrat: 02-August 05
  • Location:Bucuresti
  • Interests:The One True Scale.
    Scara 1:48.

Postat 07 April 2006 - 03:10 PM

Grozava idee, frate Cartula, inteleg ca vrei sa faci un fel de jurnal de constructie ilustrat pas-cu-pas. Sau cum se zice pe "net-uleste"... un fel de "blog".
Si Christian a facut la fel, Tiger (P) -ul lui... si bine a facut !

Ce termen de gratie ti-ai dat ? Un an ? Pai, la asa ceva... te-as intreba... ce-ai zice de un "group build", cu unul mai mititel, dar nu foarte... ? ...

#10 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12662
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 07 April 2006 - 03:58 PM

Citeaza

'flaps'-urile de la capotajul motorului, cam golase in kit, si incorecte (care e termenul in romana pentru ele? )

Cred ca le poti spune si clapete. :-?

Cum zicea si Dragos, buna idea de a prezenta pas cu pas lucratura numai ca la un termen de un an...suspansul e prea mare :bang:

#11 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2006 - 07:55 PM

Asadar... Pana acum cateva ore traiam cu impresia ca toate motoarele P&W R-2800 s-au nascut egale...
Cat de rau m-am inselat...
F4U-4 a fost echipat cu modelul R-2800 18W si ulterior cu 42W. Din pacate nu am reusit sa gasesc poze complete decat cu 8W si inca cateva variante care nu reusesc sa le identific...
Modelul 8W a echipat F4U-1...
Ce mi se pare interesant e ca Trumpeter a fost constient de aceste diferente, aparent, pentru ca piesele din kit corespund unui 18W... Cred :bang:

In fine... In kit carcasa reductorului este compusa din 2 piese. In cazul piesei dinspre motor insa lipsesc cu desavarsire suruburile de prindere, care sunt destul de evidente. Am scos de la naftalina plasticul de 0.1mm, m tras aer in piept, si am purces la treaba.

primul pas: am marcat locurile unde trebuiesc aplicate suruburile, si cu ajutorul 'preducelelor' de la Waldron am confectionat niturile

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Pregatire_nituri_reductorjp.jpg


#12 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2006 - 07:59 PM

Aplicarea lor a mers muuult mai usor decat as fi crezut. Am reusit sa nu ma enervez prea tare, mai ales ca am facut de doua ori mai multe discuri de plastic decat aveam nevoie... Asa ca nu m-am enervat prea tare cand unele dintre ele au dat bir cu fugitii, incercand sa le aplic.
Metoda de aplicare: am dat un strat subtire de nitro pe piesa, am luat discul cu un varf de ac, si l-am pus pe pozitie. Am mai dat cu nitel nitro daca a fost cazul.

Cam asa ceva a iesit:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Nituri_reductor.jpg


#13 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2006 - 08:01 PM

'Preducelele' de la Waldron... Punch&Die in limba lui Shakespeare.
Il am de nici o saptamana, si deja m-am indragostit de el... Extrem de util.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: PunchDie.jpg


#14 Useril este offline   MiG 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 827
  • Inregistrat: 19-January 05

Postat 07 April 2006 - 08:07 PM

@z-mare...piesele alea se pot numi oricum la o adica, dar consacrat se cheama "voleti de racire" sau in limbaj de aerodrom "voleti" si rolul lor bineinteles e cel de a regla temperatura motorului racit cu aer

Aceasta postare a fost editata de MiG: 07 April 2006 - 08:08 PM


#15 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2006 - 08:16 PM

Revenind la cilindrii de care vorbeam mai devreme...
Dupa ce s-a uscat lipitura, am adus la nivel cu un cutter tijele de plastic introduse in gauri, am chituit frumos, si am refacut gaurile pentru a introduce U-urile din sarma...

In plus, am facut locasurile pentru bujii, dand gauri de 1mm si introducand in ele discuri de plastic de aceeasi dimensiune, un pic sub nivelul suprafetei cilindrului.

Incepe sa semene cat de cat a motor...

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Frontal_motor.jpg


#16 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2006 - 08:28 PM

U-urile din sarma au fost realizate cu ajutorul unei scule 'high tech'... Un amarat de cleste de electronist... Extrem de bun, pentru ca falcile sunt striate, si e usor de replicat de fiecare data dimensiunea la care se indoaie sarma. In cazul de fata, santul 3, fata cu scris... :-) Ca sa nu uit :-D

Cer drepturi de autor pentru ideea asta :bang:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: _MG_5340.jpg


#17 Useril este offline   toni 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 348
  • Inregistrat: 10-December 04

Postat 07 April 2006 - 11:21 PM

Grea treaba, dar merita! Tocmai am vazut un documentar pe discovery travel despre aeromodele la scari mari, 1:6, 1:8....Ma gandesc ca numai ai mult pana acolo...
Si daca tot m-am bagat si eu in seama am o nelamurire: in penultima imagine inelul de distributie nu-i prea departe de carcasa reductorului? Sau nu-i inca lipit, e pus doar pentru poza?! Caci ma gandesc ca decat sa refaci toate suruburile de prindere ai fi putut sa folosesti inelul de distributie asa cum era de la trumpeter! Banuiesc ca din cauza aceea si lipsea simularea suruburilor pe carcasa caci erau deja simulate pe inel ( acele bombeuri inspre interior)... Bine acum na, oricum arata bine ce ti-a iesit ba chiar ti-ai dat si prilejul de a te indragosti de preduceaua aia waldron!! Chiar asa wurger, tu cand faci un set de vreo 200 de bucati pentru noi astia milogii? :bang:

#18 Useril este offline   cartula 

  • Administrator forum
  • Grup: Administrare
  • Postari: 4017
  • Inregistrat: 15-April 04
  • Location:Bucuresti

Postat 07 April 2006 - 11:28 PM

toni, la Apr 7 2006, 11:21 PM, a spus:

Si daca tot m-am bagat si eu in seama am o nelamurire: in penultima imagine inelul de distributie nu-i prea departe de carcasa reductorului? Sau nu-i inca lipit, e pus doar pentru poza?! Caci ma gandesc ca decat sa refaci toate suruburile de prindere ai fi putut sa folosesti inelul de distributie asa cum era de la trumpeter! Banuiesc ca din cauza aceea si lipsea simularea suruburilor pe carcasa caci erau deja simulate pe inel ( acele bombeuri inspre interior)...

E un pic mai departe pentru ca nu e inca nimic lipit acolo... Dar oricum n-are legatura ala din kit, era prea grosolan... Dupa ce-l lipesc si-l mai strang nitel, sper sa arate corespunzator.
Uite cum arata originalul: (inelul cu pricina, sau mai exact potcoava... Restul motorului din poza e o varianta mai veche, cu alt tip de reductor decat al meu)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 06_eng_p_w_r_2800_8w_double_wasp_qagm_rds.jpg


#19 Useril este offline   Bill 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1879
  • Inregistrat: 06-December 04

Postat 08 April 2006 - 11:25 AM

Frumos, excelenta lucrarea si reportajul :-D
Astept episoadele urmatoare.
Spor,
Bill :bang:

Arata acest topic


Pagina 1 din 1
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi