Forum Machete,Modelism,Hobby: Fokker si Albatros Eduard 1/48 - Forum Machete,Modelism,Hobby

Salt la continut

  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

Fokker si Albatros Eduard 1/48

#1 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 01 October 2012 - 09:15 PM

Salutare! Profit ca am cateva zile libere si mai pot sa lucrez si eu cate ceva. Am inceput un Fokker D VII Mag ce va fi in culori romanesti si un Albatros 153 Oeffag. Sunt variantele Week-end edition la care am adaugat eu centurile. Centurile sunt din banda Tamiya la care am adaugat partile metalice din setul de centuri de la HGW. Am impresia totusi ca pt varianta austriaca de Albatros nu sunt bune centurile obisnuite germane ww1. Din pacate nu am reusit sa fotografiez partile de lemn din Albatros in intregime. Am folosit pt prima oara fotodecupajul de la Radub Wood 2 si sunt foarte incantat de rezultat. Sper cu ceva antrenament sa imi iasa si mai bine fuselajul de Albatros. (unde voi simula lemnul in acelasi mod)

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: 1.JPG
  • Imagine atasata: 2.JPG
  • Imagine atasata: 3.JPG
  • Imagine atasata: 4.JPG


#2 Useril este offline   Erik 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 108
  • Inregistrat: 17-May 12

Postat 01 October 2012 - 09:29 PM

Foarte frumos ai lucrat, motorul arata bine dar cred ca putin wash nu strica :hi:

#3 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 02 October 2012 - 08:28 AM

Asa este, cam tipa dupa o accentuare a detaliilor. Totusi eu a o retinere la tipul asta de vopsea- Agama pasta. Imi e sa nu se curete de tot. O sa incerc cu acrilic negru diluat la motorul Albatrosului.

#4 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 03 October 2012 - 09:33 AM

Frumos!
Daca mai poti, fa un drybrushing pe cilindrii motorului si piesele negre.
Pasta Agama a folosit-o fara nici o problema.

#5 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 08 October 2012 - 03:59 PM

Am facut o accentuare cu un creion argintiu pe cilindrii Fokker-ului si pe alte piese. Am incercat un drybrush cu vopsea argintie Revell dar nu mi-a placut, vopselele metalice de la Revell au mici particule care se lipesc cam ciudat. La Albatros am pus pe motor ceva vopsea de ulei sa simulez pete de ulei, murdarie. Intre timp am vopsit fuselajul de Albatros, am folosit PE-ul de la RB Models.
Bafta!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_6875.JPG
  • Imagine atasata: IMG_6884.JPG
  • Imagine atasata: IMG_6889.JPG

Aceasta postare a fost editata de paul: 08 October 2012 - 03:59 PM


#6 Useril este offline   busila 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 1935
  • Inregistrat: 20-August 08
  • Location:ALBA-IULIA
  • Interests:AVIATIE

Postat 08 October 2012 - 06:09 PM

Frumos pana aici.Uite un link de la un nene meserias,care imita perfect placajul.
Daca te tin baierile , imita-l...Ai si un filmuletz exemplificativ...
Rato

Aceasta postare a fost editata de busila: 08 October 2012 - 06:09 PM


#7 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 08 October 2012 - 07:06 PM

Multumesc pt link. Arata bine macheta tipului. Foloseste uleiuri, metoda prezentata de Z-mare pe site acum ceva timp. Asa o sa fac cred elicile. Dupa ce am vopsit fuselajul la Albatros am gasit pe net ca macheta are un capac de acces pe partea dreapta ce in mod normal nu exista la avionul real. (in caz ca vrea cineva sa mai faca macheta de la Eduard).

#8 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 11 October 2012 - 08:49 AM

Daca lipsa capacului este documentata cu fotografie sau plan de fabrica, este OK, daca nu, ramine la stadiul de speculatie. Poata la alta varianta, documentata tot cu fotografie, exista. Din pacate nu am CD-urile la indemina, ca aruncam un ochi pe acele carti.
In rest da-i bataie, pina aici imi place cum a iesit, in special simularea lemnului.

#9 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 11 October 2012 - 09:43 AM

Multumesc mult Z-mare. Pe Aeroscale am citit de acel capac. Din pacate acum este prea tarziu sa il sterg, deja am vopsit fuselajul. Cred ca la cel din pozele de mai jos se refera, care la macheta Eduard este prezent pe ambele parti.

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: Untitled.jpg


#10 Useril este offline   Simache 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 13-May 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie la 1/48

Postat 11 October 2012 - 09:39 PM

Salut,
ai lucrat foarte frumos pana acum. Iti atasez cateva detalii de la Albatros DIII, poate te ajuta.

Imagine atasata: Alb1.jpg
Imagine atasata: Alb2.jpg
Imagine atasata: Alb3.jpg
Imagine atasata: Alb4.jpg

#11 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 12 October 2012 - 09:11 AM

Multimesc pt poze. Sunt interesante, mai ales ca se vad in detaliu anumite componente. Avionul este o replica, cred, construita recent de Albatros 253. Stiti cumva cum ar trebui vopsite capota si celelalte parti din tabla de aluminiu la avioanele austriece?(ca metoda de simulare). In pozele de mai sus se vede bine capota cu urmele rezultate din prelucrarea tablei (ciocan?)

Aceasta postare a fost editata de paul: 12 October 2012 - 09:14 AM


#12 Useril este offline   Simache 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 155
  • Inregistrat: 13-May 10
  • Location:Bucuresti
  • Interests:Aviatie la 1/48

Postat 12 October 2012 - 03:48 PM

Avionul, intradevar este o replica (dar motorul e original) construita de doi pasionati si se afla la Schleißheim langa Munchen. Dupa cate stiu a si zburat anul acesta, cred ca in iunie, doar ca eu am fost acolo in august. Daca ai nevoie de poze la o rezolutie mai buna, poti sa imi scri pe simache08@gmail.com. Nu stiu cum era la avionul original, dar la aceasta replica toata tabla e facuta din ciocan pe nicovala (aveau poze in atelierul muzeului). O sa mai uit pe niste carti despre Albatros, si daca gasesc ceva iti trimit.

#13 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 09 December 2012 - 07:29 PM

Asa arata acum Albatrosul. Il finalizez cred saptamana viitoare, mai am cateva mici detalii de adaugat. Revin cu poze mai bune la lumina zilei. Bafta!

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: IMG_0071.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0069.JPG

Aceasta postare a fost editata de paul: 09 December 2012 - 07:36 PM


#14 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 16 December 2012 - 05:19 PM

E cam gata Albatrosul. Am facut cateva poze:

Thumbnail atasat

  • Imagine atasata: alb 4.JPG
  • Imagine atasata: alb 5.JPG
  • Imagine atasata: alb 3.JPG
  • Imagine atasata: alb 1.JPG
  • Imagine atasata: IMG_0166.jpg
  • Imagine atasata: alb 7.JPG

Aceasta postare a fost editata de paul: 16 December 2012 - 05:37 PM


#15 Useril este offline   NightAngel 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 120
  • Inregistrat: 14-March 07
  • Location:Oradea

Postat 16 December 2012 - 06:01 PM

Superb! Lemnul a iesit foarte bine :clapping:

#16 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 17 December 2012 - 08:30 AM

Salut Paul!

Ti-a iesit frumos vopsirea machetei! Daca ceva nu imi place cum ti-a iesit sunt hobanele! Din ce le-ai facut? Fir tras la cald?

#17 Useril este offline   paul 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 634
  • Inregistrat: 06-April 05

Postat 17 December 2012 - 09:03 AM

Salutare. Multumesc mult :)
Hobanele sunt din guta de pescuit. Am facut gauri in aripi de 0,3 mm prin care am trecut guta. In realitate mi se pare ca arata mai bine decat in poze. Ar trebui sa fie un pic mai tensionate si guta sa fie o idee mai subtire. Au mai pierdut din tensiune cand mi s-a dezlipit un plan. Planurile inferioare au un sistem de prindere foarte dubios pe fuselaj.

Aceasta postare a fost editata de paul: 17 December 2012 - 09:06 AM


#18 Useril este offline   tibi22 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2771
  • Inregistrat: 27-July 08
  • Location:Sighisoara

Postat 17 December 2012 - 09:29 AM

Daca este fir de nylon de pescuit le poti retensiona foarte usor! Foloseste un uscator de par (Fön)! Sa fii atent sa nu exagerezi cu caldura! OK?!

#19 Useril este offline   AdiP 

  • Membru senior
  • Grup: Members
  • Postari: 2390
  • Inregistrat: 29-February 08
  • Location:Turda
  • Interests:Anything that fly, crawl or float in WW 2

Postat 17 December 2012 - 10:01 AM

Sau poti folosi un betigas aromat pentru tensionarea gutei.
Are avantajul ca (fiind subtire) poti lucra la fiecare hoban in parte, pozitionand jarul in relativa apropiere a firului. Atentie la distanta si timpul de expunere la caldura.
Metoda e verificata -merge perfect si rapid, mai ales la aparatele care deja au prinse pe pozitie toate hobanele.

Subscriu la randul meu opiniilor colegilor vis-a-vis de rezultatul vopsirii.
Felicitari si spor iti doresc.

Aceasta postare a fost editata de AdiP: 17 December 2012 - 10:02 AM


#20 Useril este offline   Z-mare 

  • Membru senior
  • Grup: Moderator
  • Postari: 12660
  • Inregistrat: 07-December 04
  • Location:Sebes -Alba

Postat 17 December 2012 - 10:10 AM

Intradevar a iesit foarte bine. Cum se zice si mai sus, cred ca hobanele sunt putin cam groase. Incearca sa cauti nylon de 0,09 mm, este atit negru cit si transparent. Si, fiind chinezarie, e mai subtire decit scrie pe cutie. Al meu e unul de 0,08 si celalalt de 0,07mm desi pe cutie scrie 0,1mm! Cind lucrezi, "tese" intii cu un fir prin cit mai multe gauri, fara sa tensionezi firul. Dupa ce ai tras toate firele, incepi sa le lipesti pe rind, cind pe o parte, cind pe alta, folosind mici icuri de plastic "unse" cu superglue, pe care le infigi in gauri dupa ce tensionezi firul. In acest fel tensiunile in aripa ramin constatnte si nu risti dezlipirea/deformarea lor. Pentru retensionare, desi merge in limite destul de mici, poti folosi partea cu jar a unui betisor parfumat sau o tigara (mai bine NU, fumatul dauneaza grav sanatatii). Asa controlezi mai bine temperatura pe suprafata avionului.

Arata acest topic


  • 2 Pagini +
  • 1
  • 2
  • Nu puteti crea un topic nou
  • Nu puteti replica pe acest topic

1 useri citesc topicul
0 membri, 1 vizitatori, 0 utilizatori anonimi